Το Toy Story του Άγγελου Αντωνόπουλου. ( Βίντεο/Φωτορεπορτάζ )
”
Every toy has the right to break “
Every toy has the right to break “
8 Φεβρουαρίου 2020 – 10 Ιουλίου 2020
ENIA GALLERY
Κάποια
παιχνίδια δείχνουν να ‘χουν αντοχές, κάποια άλλα λιγότερες. Πολλά απ’ αυτά
διαγράφουν μακρά πορεία στο πέρασμα του χρόνου και παραμένουν αναλλοίωτα στις
βουλές του. Αντέχουν στη φθορά και περνούν από χέρι σε χέρι, σκορπώντας χαρά σε
όποιον αναζητά σε αυτά την ικανοποίηση που μπορούν να του προσφέρουν.
παιχνίδια δείχνουν να ‘χουν αντοχές, κάποια άλλα λιγότερες. Πολλά απ’ αυτά
διαγράφουν μακρά πορεία στο πέρασμα του χρόνου και παραμένουν αναλλοίωτα στις
βουλές του. Αντέχουν στη φθορά και περνούν από χέρι σε χέρι, σκορπώντας χαρά σε
όποιον αναζητά σε αυτά την ικανοποίηση που μπορούν να του προσφέρουν.
Γίνονται ένα
με την ιστορία, χορεύουν, κυλούν, μένουν ακίνητα, αποτελούν κομμάτι αναπόσπαστο
των παραμυθιών, χαρίζοντας αμέτρητες ώρες χαρμονής στον τυχερό ιδιοκτήτη τους.
Αναμετρώνται με την εξουσία σώμα με σώμα και διατηρούν το δικαίωμά τους να
σπάσουν ανά πάσα στιγμή.
με την ιστορία, χορεύουν, κυλούν, μένουν ακίνητα, αποτελούν κομμάτι αναπόσπαστο
των παραμυθιών, χαρίζοντας αμέτρητες ώρες χαρμονής στον τυχερό ιδιοκτήτη τους.
Αναμετρώνται με την εξουσία σώμα με σώμα και διατηρούν το δικαίωμά τους να
σπάσουν ανά πάσα στιγμή.
Ο Αντωνόπουλος
γνωρίζει άριστα το πώς να μεταμορφώνει την ύλη και τα υλικά τα οποία παράγονται
από αυτή. Αγαπημένη διαδικασία για τον ίδιο, που όπως φαίνεται κι από αυτή του
την έκθεση το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει αλλά συγχρόνως γεννά ερωτήματα για τη διαχρονική
σχέση μας με οτιδήποτε καθεστωτικό. Πρόκειται σαφέστατα για μια πολιτική
ενέργεια βιωματικής προσέγγισης που αφορά όμως το σύνολο.
γνωρίζει άριστα το πώς να μεταμορφώνει την ύλη και τα υλικά τα οποία παράγονται
από αυτή. Αγαπημένη διαδικασία για τον ίδιο, που όπως φαίνεται κι από αυτή του
την έκθεση το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει αλλά συγχρόνως γεννά ερωτήματα για τη διαχρονική
σχέση μας με οτιδήποτε καθεστωτικό. Πρόκειται σαφέστατα για μια πολιτική
ενέργεια βιωματικής προσέγγισης που αφορά όμως το σύνολο.
Σε αυτό
ακριβώς το σημείο ο Άγγελος Αντωνόπουλος εντάσσει στην εικαστική του δράση την
έννοια της εξουσίας, μέσα από μια τριμερή πολυαισθητηριακή εγκατάσταση όπου όλα
τα στοιχεία επικοινωνούν μεταξύ τους, έχοντας ως κοινά σημεία αναφοράς τη
γέννηση, την πορεία, την καταστροφή και τέλος τη μετάπλασή τους σε κάτι διαφορετικό.
Τα κάθε λογής παιχνίδια έχουν την τιμητική τους εδώ και η επαναπροσέγγιση του
όρου διασκέδαση πλάθει ιστορίες.
ακριβώς το σημείο ο Άγγελος Αντωνόπουλος εντάσσει στην εικαστική του δράση την
έννοια της εξουσίας, μέσα από μια τριμερή πολυαισθητηριακή εγκατάσταση όπου όλα
τα στοιχεία επικοινωνούν μεταξύ τους, έχοντας ως κοινά σημεία αναφοράς τη
γέννηση, την πορεία, την καταστροφή και τέλος τη μετάπλασή τους σε κάτι διαφορετικό.
Τα κάθε λογής παιχνίδια έχουν την τιμητική τους εδώ και η επαναπροσέγγιση του
όρου διασκέδαση πλάθει ιστορίες.
Η επιμελητική
προσέγγιση της Άρτεμις Ποταμιάνου εξασφάλισε τον απαραίτητο χώρο εφαρμογής του project, ικανό να στηρίξει όσο το δυνατόν καλύτερα την
εξαιρετική δουλειά του Αντωνόπουλου.
προσέγγιση της Άρτεμις Ποταμιάνου εξασφάλισε τον απαραίτητο χώρο εφαρμογής του project, ικανό να στηρίξει όσο το δυνατόν καλύτερα την
εξαιρετική δουλειά του Αντωνόπουλου.
Κίνηση και
αλληλουχία εικόνων ερμηνεύουν τα στατικά μέρη της εγκατάστασης, συμπληρώνοντας
το παζλ των γρίφων που κρύβουν τα επιμέρους έργα. Η αποκάλυψη είναι βασικό
στοιχείο ολοκλήρωσης της πορείας, από τη γέννηση της ιδέας έως την έκθεσή της
στο κοινό.
αλληλουχία εικόνων ερμηνεύουν τα στατικά μέρη της εγκατάστασης, συμπληρώνοντας
το παζλ των γρίφων που κρύβουν τα επιμέρους έργα. Η αποκάλυψη είναι βασικό
στοιχείο ολοκλήρωσης της πορείας, από τη γέννηση της ιδέας έως την έκθεσή της
στο κοινό.
Χρησιμοποιώντας
με την ίδια ευκολία χώρους με άπλετο φως, με λιγότερο αλλά κι απόλυτα
σκοτεινούς, δημιουργεί έναν μικρόκοσμο γεμάτο έννοιες, μορφές και ιδεολογικούς
διαλόγους, όπου η ατομική του αισθητική παίζει κυρίαρχο ρόλο στο πως και που θα
στηθεί το κάθετί. Άριστος σκηνογράφος, δεκτικός στην πρόκληση και δεινός
χειρονάκτης δένει τις φόρμες και τα θραύσματα της διάλυσης δίνοντας τους τη
δυνατότητα να κινηθούν απερίσπαστα, νωχελικά σε ρυθμό αφηγηματικό.
με την ίδια ευκολία χώρους με άπλετο φως, με λιγότερο αλλά κι απόλυτα
σκοτεινούς, δημιουργεί έναν μικρόκοσμο γεμάτο έννοιες, μορφές και ιδεολογικούς
διαλόγους, όπου η ατομική του αισθητική παίζει κυρίαρχο ρόλο στο πως και που θα
στηθεί το κάθετί. Άριστος σκηνογράφος, δεκτικός στην πρόκληση και δεινός
χειρονάκτης δένει τις φόρμες και τα θραύσματα της διάλυσης δίνοντας τους τη
δυνατότητα να κινηθούν απερίσπαστα, νωχελικά σε ρυθμό αφηγηματικό.
Υλικά που
έχουν ενωθεί ή έχουν επιμεριστεί στο διάβα του χρόνου και στροβιλίζονται πάνω
σ’ ένα καρουζέλ χρωματικά λιτό, γεμάτο υφές και άξονες, όπου ο χρόνος κυλά
γραμμικά. Οι συγκρούσεις με τη σειρά τους δημιουργούν κίνηση αέναη,
καλοζυγισμένη και ιδιαίτερα επιμελημένη, σε μια ροή απόλυτα προσδοκώμενη. Το
τυχαίο δεν έχει θέση σε αυτό παρά μόνο στο σημείο της δημιουργικής ανάμειξης,
που δείχνει και τη δυναμική που χαρακτηρίζει την εικαστική οπτική του
Αντωνόπουλου.
έχουν ενωθεί ή έχουν επιμεριστεί στο διάβα του χρόνου και στροβιλίζονται πάνω
σ’ ένα καρουζέλ χρωματικά λιτό, γεμάτο υφές και άξονες, όπου ο χρόνος κυλά
γραμμικά. Οι συγκρούσεις με τη σειρά τους δημιουργούν κίνηση αέναη,
καλοζυγισμένη και ιδιαίτερα επιμελημένη, σε μια ροή απόλυτα προσδοκώμενη. Το
τυχαίο δεν έχει θέση σε αυτό παρά μόνο στο σημείο της δημιουργικής ανάμειξης,
που δείχνει και τη δυναμική που χαρακτηρίζει την εικαστική οπτική του
Αντωνόπουλου.
Ο Άγγελος
Αντωνόπουλος αποτελεί σίγουρα έναν από τους σημαντικότερους εικαστικούς
δημιουργούς της γενιάς του. Οξυδερκής, εξερευνά κι ανακαλύπτει μέσα από την
Τέχνη του την πορεία της ζωής και την καταγράφει με ενθουσιασμό.
Αντωνόπουλος αποτελεί σίγουρα έναν από τους σημαντικότερους εικαστικούς
δημιουργούς της γενιάς του. Οξυδερκής, εξερευνά κι ανακαλύπτει μέσα από την
Τέχνη του την πορεία της ζωής και την καταγράφει με ενθουσιασμό.
Εργασιομανής
με ισχυρό θέλω, καταβάλλει υπερπροσπάθεια όταν επιθυμεί να ανατρέψει τα
στερεότυπα και με αυτή του τη δουλειά έχω την αίσθηση πως περνά σε άλλο επίπεδο
γνώσης και πράξης, ξεπερνώντας οτιδήποτε άλλο έχει κάνει στο πλούσιο εικαστικό
του παρελθόν, μέχρι την επόμενη φορά.
με ισχυρό θέλω, καταβάλλει υπερπροσπάθεια όταν επιθυμεί να ανατρέψει τα
στερεότυπα και με αυτή του τη δουλειά έχω την αίσθηση πως περνά σε άλλο επίπεδο
γνώσης και πράξης, ξεπερνώντας οτιδήποτε άλλο έχει κάνει στο πλούσιο εικαστικό
του παρελθόν, μέχρι την επόμενη φορά.
Στον χώρο της ENIA GALLERY από τις 8 Φεβρουαρίου 2020.
ENIA GALLERY,
Μεσολογγίου 55, Τ.Κ. 185 45, Πειραιάς, Τ. (+30) 2104619700
email: info@eniagallery.com // www.eniagallery.com
Κείμενο/Επιμέλεια Βίντεο/Φωτορεπορτάζ: Ζώης Σπ. Κουτρούλης για το www.itsonlyarts.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.
50 women over 50. Έκθεση φωτογραφίας της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.