Η gallery genesis παρουσιάζει: Λίλα Μαδούρου «Περιπατητικά – Σχέδια Περιπάτου».
Εγκαίνια: Πέμπτη
11 Απριλίου 2019 / Ώρα 20:00
11 Απριλίου 2019 / Ώρα 20:00
Διάρκεια
έκθεσης: 11 Απριλίου έως 4 Μαΐου 2019
έκθεσης: 11 Απριλίου έως 4 Μαΐου 2019
Επιμέλεια
έκθεσης: Ίρις Κρητικού
έκθεσης: Ίρις Κρητικού
Καλλιτεχνική
Διεύθυνση: Γιώργος Τζάνερης
Διεύθυνση: Γιώργος Τζάνερης
Μικρό εγκώμιο για τον περίπατο
“The promenade is a special subset of
walking.”
walking.”
Rebecca Solnit, Wanderlust: A
History of Walking
History of Walking
Τα
ασπρόμαυρα σχέδια της Λίλας Μαδούρου, δημιουργημένα κατά την τελευταία διετία,
ξεκίνησαν από την αρχική επιθυμία της μετατροπής σε σχέδιο ενός έργου
φιλοτεχνημένου από την ίδια στην αρχική εκδοχή του σε καμβά. Και η ενότητα
σχεδίων που προέκυψε εντέλει από τη διαδικασία αυτή, αποτελεί ένα πολυσχιδές
και αυτοβιογραφούμενο καταστατικό αλλεπάλληλων εξορμήσεων, περιπάτων και
στάσεων σε κοντινούς ή λίγο μακρινότερους αγαπημένους τόπους της Ελλάδας και
του εξωτερικού.
ασπρόμαυρα σχέδια της Λίλας Μαδούρου, δημιουργημένα κατά την τελευταία διετία,
ξεκίνησαν από την αρχική επιθυμία της μετατροπής σε σχέδιο ενός έργου
φιλοτεχνημένου από την ίδια στην αρχική εκδοχή του σε καμβά. Και η ενότητα
σχεδίων που προέκυψε εντέλει από τη διαδικασία αυτή, αποτελεί ένα πολυσχιδές
και αυτοβιογραφούμενο καταστατικό αλλεπάλληλων εξορμήσεων, περιπάτων και
στάσεων σε κοντινούς ή λίγο μακρινότερους αγαπημένους τόπους της Ελλάδας και
του εξωτερικού.
Με υλικό το
μελάνι, τον μαρκαδόρο ή τον ραπιτογράφο, σχεδιάζονται εξαντλητικά από τη ζωγράφο η σάρκα, ο ρυθμός
και οι ψίθυροι του κάθε τόπου. Στα οικεία τοπόσημα της Άνδρου -το Νημποριό, τα
Αηδόνια και τις Στραπουργιές-, σαλεύει ο αέρες και θροΐζουν τα αιωνόβια
κυπαρίσσια, κοχλάζουν οι στριφογυριστές πηγές κάτω από τις ξερολιθιές. Και στη
συνέχεια, στα ίχνη των χαλκέντερων ευρωπαίων περιηγητών, ακολουθούν οι μεγάλοι
αθηναϊκοί περίπατοι στην Πλάκα, το Αρχαιολογικό Μουσείο και την Αρχαία Αγορά,
οι εξερευνήσεις στο Ηρώδειο και τους Αέρηδες. Κι ύστερα συντάσσονται νέες
μικρές γεωγραφίες, αποκαλύπτοντας την ενδοχώρα της Αφαίας και του Σχοινιά, των
Μετεώρων και της Ολυμπίας, ακολουθώντας
τη γραμμή του ορίζοντα ως τις Σπέτσες, τη Μάνη και τον Μυστρά, την Κέρκυρα, την
Κεφαλονιά και την Πάτμο, ή αποτυπώνοντας
αγαπημένους προορισμούς του εξωτερικού όπως η Ρώμη και η Βενετία,
το Παρίσι και η αρχαία Έφεσος.
μελάνι, τον μαρκαδόρο ή τον ραπιτογράφο, σχεδιάζονται εξαντλητικά από τη ζωγράφο η σάρκα, ο ρυθμός
και οι ψίθυροι του κάθε τόπου. Στα οικεία τοπόσημα της Άνδρου -το Νημποριό, τα
Αηδόνια και τις Στραπουργιές-, σαλεύει ο αέρες και θροΐζουν τα αιωνόβια
κυπαρίσσια, κοχλάζουν οι στριφογυριστές πηγές κάτω από τις ξερολιθιές. Και στη
συνέχεια, στα ίχνη των χαλκέντερων ευρωπαίων περιηγητών, ακολουθούν οι μεγάλοι
αθηναϊκοί περίπατοι στην Πλάκα, το Αρχαιολογικό Μουσείο και την Αρχαία Αγορά,
οι εξερευνήσεις στο Ηρώδειο και τους Αέρηδες. Κι ύστερα συντάσσονται νέες
μικρές γεωγραφίες, αποκαλύπτοντας την ενδοχώρα της Αφαίας και του Σχοινιά, των
Μετεώρων και της Ολυμπίας, ακολουθώντας
τη γραμμή του ορίζοντα ως τις Σπέτσες, τη Μάνη και τον Μυστρά, την Κέρκυρα, την
Κεφαλονιά και την Πάτμο, ή αποτυπώνοντας
αγαπημένους προορισμούς του εξωτερικού όπως η Ρώμη και η Βενετία,
το Παρίσι και η αρχαία Έφεσος.
Τα «σχέδια
περιπάτου» της Λίλας Μαδούρου, ακροβατώντας με λεπταίσθητο ένστικτο ανάμεσα στη
μελέτη και την ονειροπόληση, θυμίζοντας άλλοτε τις κλασικές γραμμικές χαράξεις
του 19ου αιώνα και άλλοτε προτείνοντας ένα δεξιοτεχνικό φαιόχρωμο σφουμάτο που
εγκαθίσταται απαλά στα διάκενα των περιγραμμάτων, δημιουργούν διαδοχικές και
ανεξίτηλες ευγενείς χαρτογραφήσεις του βλέμματος, προτρέποντας σε ένα
εξακολουθητικό και ευφραντικό εγκώμιο περιπάτου.
περιπάτου» της Λίλας Μαδούρου, ακροβατώντας με λεπταίσθητο ένστικτο ανάμεσα στη
μελέτη και την ονειροπόληση, θυμίζοντας άλλοτε τις κλασικές γραμμικές χαράξεις
του 19ου αιώνα και άλλοτε προτείνοντας ένα δεξιοτεχνικό φαιόχρωμο σφουμάτο που
εγκαθίσταται απαλά στα διάκενα των περιγραμμάτων, δημιουργούν διαδοχικές και
ανεξίτηλες ευγενείς χαρτογραφήσεις του βλέμματος, προτρέποντας σε ένα
εξακολουθητικό και ευφραντικό εγκώμιο περιπάτου.
Τα σχέδια
της Λίλας Μαδούρου, κοπιωδώς ακαδημαϊκά και ταυτόχρονα εντατικά σύγχρονα,
ενθαρρύνουν το βλέμμα να περιπλανηθεί και να εξασκηθεί σε ετούτο το αιώνιο
βάδειν. Να κατανοήσει την ευγενή ραχοκοκαλιά του τοπίου, τα κύρια συστατικά
του, και μαζί, να αγαπήσει την αύρα κάθε μικρής εντοπιότητας που το καθιστά
ξεχωριστό. Απαλλαγμένα από χρώμα και συμπυκνώνοντας σε μικρές επιφάνειες
συμπαγή σχεδιαστικά γεωγραφικά επεισόδια και ψυχογραφικά μικροκλίματα,
«δοξάζουν» με τη σειρά τους τη ζωή, διασώζοντας λανθάνουσες απαστράπτουσες
στιγμές και ανασκάπτοντας αγαπημένους τόπους εξαρχής.
της Λίλας Μαδούρου, κοπιωδώς ακαδημαϊκά και ταυτόχρονα εντατικά σύγχρονα,
ενθαρρύνουν το βλέμμα να περιπλανηθεί και να εξασκηθεί σε ετούτο το αιώνιο
βάδειν. Να κατανοήσει την ευγενή ραχοκοκαλιά του τοπίου, τα κύρια συστατικά
του, και μαζί, να αγαπήσει την αύρα κάθε μικρής εντοπιότητας που το καθιστά
ξεχωριστό. Απαλλαγμένα από χρώμα και συμπυκνώνοντας σε μικρές επιφάνειες
συμπαγή σχεδιαστικά γεωγραφικά επεισόδια και ψυχογραφικά μικροκλίματα,
«δοξάζουν» με τη σειρά τους τη ζωή, διασώζοντας λανθάνουσες απαστράπτουσες
στιγμές και ανασκάπτοντας αγαπημένους τόπους εξαρχής.
Ίρις Κρητικού
Μάρτιος 2019
Η Λίλα
Μαδούρου γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα.
Μαδούρου γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα.
Σπούδασε
Εσωτερική Αρχιτεκτονική (École Supérieure des Arts Modernes –E.S.A.M.- στο Παρίσι). Εργάστηκε στον ιδιωτικό τομέα.
Εσωτερική Αρχιτεκτονική (École Supérieure des Arts Modernes –E.S.A.M.- στο Παρίσι). Εργάστηκε στον ιδιωτικό τομέα.
Στην Αθήνα
πήρε μαθήματα Ζωγραφικής από τη Γιάννα Περσάκη και τη Μαρία Ζιάκα και στη
συνέχεια και μέχρι σήμερα, από τον Τίμο Μπατινάκη.
πήρε μαθήματα Ζωγραφικής από τη Γιάννα Περσάκη και τη Μαρία Ζιάκα και στη
συνέχεια και μέχρι σήμερα, από τον Τίμο Μπατινάκη.
Παρακολούθησε
επίσης μαθήματα Αγιογραφίας με την Ανθή Βαλσαμάκη, ενώ είναι απόφοιτη του
κύκλου σπουδών του Κέντρου Χαρακτικής Αθηνών Pandolfini-Σιατερλή.
επίσης μαθήματα Αγιογραφίας με την Ανθή Βαλσαμάκη, ενώ είναι απόφοιτη του
κύκλου σπουδών του Κέντρου Χαρακτικής Αθηνών Pandolfini-Σιατερλή.
Τα τελευταία
χρόνια παρακολουθεί παράλληλα μαθήματα ακουαρέλας στο Εργαστήριο της Μαριάννας
Γαβριήλ.
χρόνια παρακολουθεί παράλληλα μαθήματα ακουαρέλας στο Εργαστήριο της Μαριάννας
Γαβριήλ.
Τα
«Περιπατητικά / Σχέδια Περιπάτου» στη Genesis Gallery είναι η πρώτη της ατομική έκθεση.
«Περιπατητικά / Σχέδια Περιπάτου» στη Genesis Gallery είναι η πρώτη της ατομική έκθεση.
Συμμετοχή σε
ομαδικές εκθέσεις
ομαδικές εκθέσεις
«Προτάσεις»:
ομαδική των μαθητών του Κέντρου Χαρακτικής Αθηνών Pandolfini-Σιατερλή, Aίθουσα ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΑΡΑΚΤΩΝ (2007)
ομαδική των μαθητών του Κέντρου Χαρακτικής Αθηνών Pandolfini-Σιατερλή, Aίθουσα ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΑΡΑΚΤΩΝ (2007)
«Θέρος»,
ομαδική έκθεση, Gallery ARTEVISIONE, σε επιμέλεια Ίριδας Κρητικού (Ιούνιος 2018)
ομαδική έκθεση, Gallery ARTEVISIONE, σε επιμέλεια Ίριδας Κρητικού (Ιούνιος 2018)
«Στον καιρό
της Χίμαιρας», ομαδική έκθεση, IANOS Αίθουσα Τέχνης, σε επιμέλεια Ίριδας Κρητικού
της Χίμαιρας», ομαδική έκθεση, IANOS Αίθουσα Τέχνης, σε επιμέλεια Ίριδας Κρητικού
(Ιανουάριος-Μάρτιος 2019)
Gallery
Genesis.
Genesis.
35 HARITOS Street,
Kolonaki 10675
Athens, Greece.
Tel.: +30 211 7100566
Gallery
Genesis Opening Hours:
Genesis Opening Hours:
Tuesday – Thursday – Friday 11:30 –
21:30
21:30
Wednesday – Saturday 11:30 – 15:30
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.
50 women over 50. Έκθεση φωτογραφίας της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.