Κεραμική από την Κίνα. Μουσείο Μπενάκη ( κεντρικό κτήριο ) 08/06/2016 – 04/09/2016.
Την
Τρίτη 7 Ιουνίου εγκαινιάστηκε η έκθεση «Κεραμική από την Κίνα» που φιλοξενεί το
Μουσείο Μπενάκη στο κεντρικό του κτήριο στην οδό Βας. Σοφίας.
Τρίτη 7 Ιουνίου εγκαινιάστηκε η έκθεση «Κεραμική από την Κίνα» που φιλοξενεί το
Μουσείο Μπενάκη στο κεντρικό του κτήριο στην οδό Βας. Σοφίας.
Για πρώτη φορά ύστερα από 35 χρόνια, το
Μουσείο παρουσιάζει στο ελληνικό και διεθνές κοινό επιλογή αριστουργημάτων
κινεζικής κεραμικής από τη συλλογή του…
Ενενήντα μοναδικά αντικείμενα από την
ιστορικής σημασίας συλλογή του Γεώργιου
Ευμορφόπουλου που δωρήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη τη δεκαετία του 1930,
ανιχνεύουν την παγκόσμια προσφορά του κινεζικού πολιτισμού, φωτίζουν την
ιστορία των επαφών της Κίνας με τη Δύση και αναδεικνύουν το όραμα του δωρητή
και τους δεσμούς του με την Ελλάδα.
Μουσείο παρουσιάζει στο ελληνικό και διεθνές κοινό επιλογή αριστουργημάτων
κινεζικής κεραμικής από τη συλλογή του…
Ενενήντα μοναδικά αντικείμενα από την
ιστορικής σημασίας συλλογή του Γεώργιου
Ευμορφόπουλου που δωρήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη τη δεκαετία του 1930,
ανιχνεύουν την παγκόσμια προσφορά του κινεζικού πολιτισμού, φωτίζουν την
ιστορία των επαφών της Κίνας με τη Δύση και αναδεικνύουν το όραμα του δωρητή
και τους δεσμούς του με την Ελλάδα.
Διπλή
ανάγνωση
ανάγνωση
Η έκθεση μπορεί να αναγνωστεί αμφίδρομα. Η μία
διαδρομή παρουσιάζει την ιστορία και τον πολιτισμό της Κίνας από την 3η
χιλιετία π.Χ. έως το 19ο αιώνα μ.Χ. Η αντίστροφη διαδρομή ρίχνει φως, με τα
ίδια αντικείμενα, στις σχέσεις της Κίνας με την Ασία και τη Δύση διαχρονικά
(14ος – 20ός αι. μ.Χ.), με έμφαση στους Ευρωπαίους μελετητές και συλλέκτες του
πρώιμου 20ού αι.
διαδρομή παρουσιάζει την ιστορία και τον πολιτισμό της Κίνας από την 3η
χιλιετία π.Χ. έως το 19ο αιώνα μ.Χ. Η αντίστροφη διαδρομή ρίχνει φως, με τα
ίδια αντικείμενα, στις σχέσεις της Κίνας με την Ασία και τη Δύση διαχρονικά
(14ος – 20ός αι. μ.Χ.), με έμφαση στους Ευρωπαίους μελετητές και συλλέκτες του
πρώιμου 20ού αι.
5000
χρόνια πολιτισμού
χρόνια πολιτισμού
Η ιστορική αφήγηση επικεντρώνεται στην
αυτοκρατορική Κίνα, εξετάζοντας τις εξελίξεις στην κοινωνία, την οικονομία και
την τέχνη από τη δυναστεία Χαν (3ος αι. π.Χ.–3ος αι. μ.Χ.) ως την τελευταία
δυναστεία Τσινγκ (17ος–20ός αι. μ.Χ.). Ειδώλια και ομοιώματα της δυναστείας
Τανγκ (7ος–10ος αι. μ.Χ.) ζωντανεύουν την καθημερινότητα και το υπερβατικό
σύμπαν της πρώιμης Κίνας. Η αισθητική των κεραμικών της δυναστείας Σονγκ
(11ος–13ος αι. μ.Χ.) τα κατέστησε πρότυπα για επαΐοντες στην Κίνα και
καλλιτέχνες στην Ευρώπη του 20ού αι. Οι πολύχρωμες πορσελάνες της δυναστείας
Μινγκ (14ος–17ος αι. μ.Χ.) εδραίωσαν την πρωτοκαθεδρία της Κίνας στην παγκόσμια
αγορά. Τέλος, τα υβρίδια που δημιούργησε η όσμωση Ανατολής και Δύσης από το 16ο
ως το 19ο αι. μ.Χ. αποτελούν την απαρχή της αφήγησης για τη γνωριμία της Δύσης
με την Κίνα.
αυτοκρατορική Κίνα, εξετάζοντας τις εξελίξεις στην κοινωνία, την οικονομία και
την τέχνη από τη δυναστεία Χαν (3ος αι. π.Χ.–3ος αι. μ.Χ.) ως την τελευταία
δυναστεία Τσινγκ (17ος–20ός αι. μ.Χ.). Ειδώλια και ομοιώματα της δυναστείας
Τανγκ (7ος–10ος αι. μ.Χ.) ζωντανεύουν την καθημερινότητα και το υπερβατικό
σύμπαν της πρώιμης Κίνας. Η αισθητική των κεραμικών της δυναστείας Σονγκ
(11ος–13ος αι. μ.Χ.) τα κατέστησε πρότυπα για επαΐοντες στην Κίνα και
καλλιτέχνες στην Ευρώπη του 20ού αι. Οι πολύχρωμες πορσελάνες της δυναστείας
Μινγκ (14ος–17ος αι. μ.Χ.) εδραίωσαν την πρωτοκαθεδρία της Κίνας στην παγκόσμια
αγορά. Τέλος, τα υβρίδια που δημιούργησε η όσμωση Ανατολής και Δύσης από το 16ο
ως το 19ο αι. μ.Χ. αποτελούν την απαρχή της αφήγησης για τη γνωριμία της Δύσης
με την Κίνα.
Ο
συλλέκτης
συλλέκτης
Ειδική μνεία γίνεται στον Γεώργιο
Ευμορφόπουλο, έναν από τους σημαντικότερους συλλέκτες κινεζικής και μοντέρνας
τέχνης των αρχών 20ού αι.. Η δωρεά του, περίπου 800 αντικείμενα, στο Μουσείο
Μπενάκη, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως επιτομή των προτιμήσεων και γνώσεων της
εποχής του για την τέχνη της Κίνας.
Ευμορφόπουλο, έναν από τους σημαντικότερους συλλέκτες κινεζικής και μοντέρνας
τέχνης των αρχών 20ού αι.. Η δωρεά του, περίπου 800 αντικείμενα, στο Μουσείο
Μπενάκη, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως επιτομή των προτιμήσεων και γνώσεων της
εποχής του για την τέχνη της Κίνας.
Επιμέλεια:
Γιώργης Μαγγίνης,
Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, συνεργάτης του Μουσείου Μπενάκη
Γιώργης Μαγγίνης,
Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, συνεργάτης του Μουσείου Μπενάκη
Συν – επιμέλεια:
Σοφία Χανδακά,
επιμελήτρια του Τμήματος Πολιτισμών του Κόσμου & Μίνα Μωραΐτου, επιμελήτρια του Μουσείου Μπενάκη Ισλαμικής
Τέχνης
Σοφία Χανδακά,
επιμελήτρια του Τμήματος Πολιτισμών του Κόσμου & Μίνα Μωραΐτου, επιμελήτρια του Μουσείου Μπενάκη Ισλαμικής
Τέχνης
Την έκθεση θα συνοδεύει έκδοση στα αγγλικά με
κείμενα του Γιώργη Μαγγίνη και μικρό βιβλίο – οδηγός στα ελληνικά.
κείμενα του Γιώργη Μαγγίνη και μικρό βιβλίο – οδηγός στα ελληνικά.
Διάρκεια: 08/06/2016 –
04/09/2016
04/09/2016
( Εγκαίνια: 07/06/2016, 20:00 )
Αθήνα,
Μουσείο Μπενάκη, Κεντρικό Κτήριο
Μουσείο Μπενάκη, Κεντρικό Κτήριο
Εισιτήρια: €
9, € 7
9, € 7
Διοργάνωση: Μουσείο
Μπενάκη
Μπενάκη
Φωτογραφίες: itsonlyarts.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.