6 Οκτωβρίου 2024

Έκθεση χαρακτικής του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος. Μια ακόμα έκθεση με «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ».

Γράφει ο Ζώης Σπ. Κουτρούλης

 

Η έκθεση διοργανώνεται από τον επίσημο φορέα των εικαστικών καλλιτεχνών Ελλάδος σ’ έναν χώρο που μέχρι πρότινος ήταν εξ ορισμού ελεύθερος πρόσβασης σε όλους: Στον πανεπιστημιακό χώρο της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας και συγκεκριμένα στο παλιό εργοστάσιο που πλέον φέρει τ’ όνομα του εμβληματικού δασκάλου Νίκου Κεσσανλή και λειτουργεί ως αμιγώς εκθεσιακός.

 

Από τον περασμένο Ιούλιο όταν ο ναζιστικής ιδεολογίας πολιτικός δικτατορίσκος ανακοίνωσε τον αποκλεισμό μεγάλης μερίδας ελεύθερων πολιτών από την πρόσβαση σε κλειστούς χώρους, θεσπίζοντας ελεγχόμενη και επομένως περιορισμένη είσοδο σε όλους αυτούς που δε δέχθηκαν τους εκβιασμούς του, οι χώροι των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων αλλά και οι χώροι Τέχνης και πολιτισμού έγιναν απροσπέλαστοι για χιλιάδες πολίτες. Το σχέδιο εν πλήρη εξέλιξη.

 

Στην αφίσα που το επιμελητήριο Τεχνών έφτιαξε για την έκθεση, γι’ ακόμα μια φόρα ( διότι τον τελευταίο καιρό γίνεται συνέχεια ) αναφέρεται «ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ» όμως ακριβώς από πάνω υπάρχει η φράση «Η είσοδος θα γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ».

 

Ποιες είναι αυτές οι οδηγίες αγαπητές κυρίες αλλά και κύριοι του Επιμελητηρίου

Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος; Να μην επιτρέπετε την είσοδο σε πολίτες που συντηρούν με τη

φορολόγησή τους τα κτήρια αλλά και τη λειτουργία εν γένει της Ανώτατης Σχολής Καλών

Τεχνών;

 

Να διαχωρίζετε τους πολίτες σε έχοντες πάσο ελεύθερης εισόδου και σε μη έχοντες; Γιατί

τότε γράφετε πως η είσοδος είναι ελεύθερη; Η μη καταβολή αντιτίμου δε συνεπάγεται

αυτόματα και το ελεύθερο της εισόδου.

 

Προφανώς εκεί στο ΕΕΤΕ κάποιες/οι έχουν χάσει τη μπάλα για τα καλά. Αποφασίστε και μην παίζετε με τις λέξεις: Η είσοδος είναι ελεύθερη ή περιορισμένη κι ελεγχόμενη;

 

Δε γνωρίζουμε αν είστε λάτρεις του θαυμαστού ανάποδου καινούργιου κόσμου αλλά ακόμα κι αυτό να συμβαίνει η μέρα δε μπορεί να είναι νύχτα. Επίσης 1+1 κάνουν 2 κι όχι 11!

 

Η άποψή μου είναι πως η επόμενη έκθεση του φορέα μπορεί να γίνει άνετα σε κάποιο πριβέ club – κατά προτίμηση με καμμένο δάσος τριγύρω – για την ομήγυρη, και αυτό θα ήταν πολύ πιο ειλικρινές και ξεκάθαρο για το πώς λειτουργούν τα πράγματα στη δυστοπική κανονικότητα που επιβάλλει το καθεστώς, αλλά κυρίως για το ποια θέση διατηρούν φορείς όπως ο συγκεκριμένος αλλά και βεβαίως και οι ιδιώτες.

 

Καταλαβαίνω επίσης πως τα ευρώ δε φτάνουν για όλους και η μεσόκοπη διορισμένη φιλενάδα του Λιγνάδη τελευταία σας έχει ανοίξει την κάνουλα για να της κάνετε τη ζωή πιο εύκολη. Ωστόσο είναι άσχημο καλλιτεχνάρες μου να θέλετε να συναινέσουμε στον φασισμό σας.

 

Για δείτε το λίγο, γιατί όσο κι αν χειροκροτούν τα σκυμμένα πλήθη, η κατάντια του να βάζεις πλάτη σε ναζιστικού τύπου μέτρα ελέγχου και αποκλεισμού ανθρώπων με πρόσχημα δήθεν υγειονομικά πρωτόκολλα πλέον δεν κρύβεται με τίποτα.

 

Είναι ολοφάνερο πως επειδή δε μπορείτε ούτε εσείς τώρα πια να γράψετε την αποτρόπαια αλήθεια γράφετε λίγο απ’ όλα. Διορθώστε λοιπόν και γράψτε το σωστό: Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.­­­­­_