Νικολένα Καλαϊτζάκη: «To σοβαρό παιχνίδι του A. R. Penck ( 1939 – 2017 )».
O Α.R. Penck, o νέο – εξπρεσιονιστής ζωγράφος
και γλύπτης των έντονων χρωμάτων και των ατίθασων μορφικών στοιχείων και συνθέσεων,
άφησε μια για πάντα το στίγμα του στην Ιστορία της Τέχνης. Το έργο του, σε μία
συνολική θεώρηση φέρει ένα μήνυμα και είναι μια διαμαρτυρία της αποτύπωσης του
πόνου, του τραύματος και της βιαιότητας που επέφεραν τα βέλη και οι ριπές του
Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου σε ολόκληρη την ανθρωπότητα…
και γλύπτης των έντονων χρωμάτων και των ατίθασων μορφικών στοιχείων και συνθέσεων,
άφησε μια για πάντα το στίγμα του στην Ιστορία της Τέχνης. Το έργο του, σε μία
συνολική θεώρηση φέρει ένα μήνυμα και είναι μια διαμαρτυρία της αποτύπωσης του
πόνου, του τραύματος και της βιαιότητας που επέφεραν τα βέλη και οι ριπές του
Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου σε ολόκληρη την ανθρωπότητα…
Σε μία πρώτη ανάγνωση των ζωγραφικών του
έργων, υπάρχει ένα παιχνίδισμα που συνοδεύεται από τον σοβαρό συμβολισμό της
ουσίας και της ποιότητας του μηνύματος. Χρώμα, ένταση, σχηματοποιημένες
φιγούρες, μοτίβα ανεξέλεγκτα ελεγχόμενα στριφογυρνούν και επιτυγχάνουν μια
τέλεια αρμονία εκεί καθώς βυθίζονται στον χώρο μιας αφαίρεσης ή μιας άτακτης
γεωμετρικής ακολουθίας, με σαφή εξπρεσιονισμό – ή μάλλον νέο – εξπρεσιονισμό,
γκράφιτι και παιδικό ιχνογράφημα.
έργων, υπάρχει ένα παιχνίδισμα που συνοδεύεται από τον σοβαρό συμβολισμό της
ουσίας και της ποιότητας του μηνύματος. Χρώμα, ένταση, σχηματοποιημένες
φιγούρες, μοτίβα ανεξέλεγκτα ελεγχόμενα στριφογυρνούν και επιτυγχάνουν μια
τέλεια αρμονία εκεί καθώς βυθίζονται στον χώρο μιας αφαίρεσης ή μιας άτακτης
γεωμετρικής ακολουθίας, με σαφή εξπρεσιονισμό – ή μάλλον νέο – εξπρεσιονισμό,
γκράφιτι και παιδικό ιχνογράφημα.
Υπάρχει η πρωτοτυπία της καλλιτεχνικής σοφίας
και μέσα στην πρωτοτυπία η μεγαλύτερη κατάκτηση που είναι για έναν καλλιτέχνη η
ίδια η ελευθερία. Το να μπορεί δηλαδή ο καλλιτέχνης να λειτουργεί και να
εκφράζεται ενάντια στο όποιο σύστημα και την όποια επιβολή, να υπερασπίζεται το
έργο του με την ίδια την ζωή του και να γίνεται το έργο η ίδια η ζωή του.
και μέσα στην πρωτοτυπία η μεγαλύτερη κατάκτηση που είναι για έναν καλλιτέχνη η
ίδια η ελευθερία. Το να μπορεί δηλαδή ο καλλιτέχνης να λειτουργεί και να
εκφράζεται ενάντια στο όποιο σύστημα και την όποια επιβολή, να υπερασπίζεται το
έργο του με την ίδια την ζωή του και να γίνεται το έργο η ίδια η ζωή του.
Λύσσαξα να μπει ζώντας με την ορμητική ροή του
λέοντα…
λέοντα…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
«Τρωάδες: Πάλη στα Ερείπια». Ομαδική έκθεση κόμικς στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Ελένη Θεοφυλάκτου Relocation: Μικρές περιστροφικές μετακινήσεις κατόπιν αγωγής για την άγνοια
Στοχασμοί του συλλέκτη