Ατομική Έκθεση «Questions…» του Παναγιώτη Σιάγκρη στον Εικαστικό Κύκλο Sianti Gallery.
Εγκαίνια:
Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019, ώρα 19:30
Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019, ώρα 19:30
Διάρκεια Έκθεσης : Παρασκευή 8 Νοεμβρίου– Σάββατο 7
Δεκεμβρίου 2019
Δεκεμβρίου 2019
Επιμέλεια Έκθεσης: Βασιλική Σιαντή
O
Παναγιώτη Σιάγκρης με την έκθεσή του «Questions…»
φέρνει αντιμέτωπο τον θεατή με το σύγχρονο αστικό τοπίο, τις περιβαλλοντικές
αλλαγές καθώς και με τις συνέπειες που έχουν αυτές στο σήμερα και στο αύριο.
Παναγιώτη Σιάγκρης με την έκθεσή του «Questions…»
φέρνει αντιμέτωπο τον θεατή με το σύγχρονο αστικό τοπίο, τις περιβαλλοντικές
αλλαγές καθώς και με τις συνέπειες που έχουν αυτές στο σήμερα και στο αύριο.
Από τις 8 Νοεμβρίου έως τις 7 Δεκεμβρίου στον Εικαστικό Κύκλο Sianti, ο καλλιτέχνης
χρησιμοποιώντας γνωστά και αγαπημένα του υλικά, όπως ο καμβάς, το λάδι, τα ακρυλικά
αλλά και το plexiglass,
στρέφει το βλέμμα του σε διαφορετικά θέματα, προσπαθώντας να αφυπνίσει τον
θεατή. Στα 12 έργα της έκθεσης είναι και πάλι πρωταγωνίστρια η φύση και το
αστικό τοπίο, δοσμένα, όμως, με μια διαφορετική ματιά.
χρησιμοποιώντας γνωστά και αγαπημένα του υλικά, όπως ο καμβάς, το λάδι, τα ακρυλικά
αλλά και το plexiglass,
στρέφει το βλέμμα του σε διαφορετικά θέματα, προσπαθώντας να αφυπνίσει τον
θεατή. Στα 12 έργα της έκθεσης είναι και πάλι πρωταγωνίστρια η φύση και το
αστικό τοπίο, δοσμένα, όμως, με μια διαφορετική ματιά.
«Ο Σιάγκρης θέλει να κάνει μία
ζωγραφική που να μην υποκύπτει στην εύκολη ζωγραφικότητα, στη διακόσμηση, στο
μελό, στη γοητεία της επιφανειακής αφήγησης αλλά να επιμένει σε πράγματα
δυσκολότερα μεν διαρκέστερα δε. Επιθυμεί οι ιστορίες του, δηλαδή τα βιώματά
του, οι συνειρμοί, οι εικόνες, οι συγκινήσεις που αποθησαυρίζει από την τρομερή
εμπειρία της καθημερινότητας, να είναι θεμελιωμένα σε ασφαλή όσο και σύγχρονη,
μορφοπλαστική γλώσσα. Να είναι κλασικός και μοντέρνος, δύσκολα πράγματα! Να
είναι η ζωγραφική του πρώτα αισθητικό και μετά συναισθηματικό γεγονός.».
ζωγραφική που να μην υποκύπτει στην εύκολη ζωγραφικότητα, στη διακόσμηση, στο
μελό, στη γοητεία της επιφανειακής αφήγησης αλλά να επιμένει σε πράγματα
δυσκολότερα μεν διαρκέστερα δε. Επιθυμεί οι ιστορίες του, δηλαδή τα βιώματά
του, οι συνειρμοί, οι εικόνες, οι συγκινήσεις που αποθησαυρίζει από την τρομερή
εμπειρία της καθημερινότητας, να είναι θεμελιωμένα σε ασφαλή όσο και σύγχρονη,
μορφοπλαστική γλώσσα. Να είναι κλασικός και μοντέρνος, δύσκολα πράγματα! Να
είναι η ζωγραφική του πρώτα αισθητικό και μετά συναισθηματικό γεγονός.».
Με τον τρόπο αυτό περιγράφει την
εικαστική γλώσσα του Παναγιώτη Σιάγκρη ο
ιστορικός τέχνης Μάνος Σ. Στεφανίδης και επισημαίνει :
εικαστική γλώσσα του Παναγιώτη Σιάγκρη ο
ιστορικός τέχνης Μάνος Σ. Στεφανίδης και επισημαίνει :
«Γι’ αυτό τον λόγο έχει επινοήσει
διάφορους τρόπους ώστε η “πραγματικότητα” να εμφανίζεται στις
συνθέσεις του λιγότερο “πραγματική”, μάλλον απροσδιόριστη, άλλοτε
ρευστή και φευγαλέα, άλλοτε επιθετικά ανεστραμμένη, άλλοτε σκοτεινή παρά την
έκρηξη των πλούσια χρωματικών χειρονομιών του. Η πραγματικότητα στο έργο του Σιάγκρη
είναι και δεν είναι έτσι ώστε να εναπόκειται στον θεατή να αποφασίσει για την ερμηνεία
της.»
διάφορους τρόπους ώστε η “πραγματικότητα” να εμφανίζεται στις
συνθέσεις του λιγότερο “πραγματική”, μάλλον απροσδιόριστη, άλλοτε
ρευστή και φευγαλέα, άλλοτε επιθετικά ανεστραμμένη, άλλοτε σκοτεινή παρά την
έκρηξη των πλούσια χρωματικών χειρονομιών του. Η πραγματικότητα στο έργο του Σιάγκρη
είναι και δεν είναι έτσι ώστε να εναπόκειται στον θεατή να αποφασίσει για την ερμηνεία
της.»
‘Oσον αφορά την τελευταία του δουλειά, η
οποία θα παρουσιαστεί στον Εικαστικό Κύκλο Sianti,
ο Μάνος Σ. Στεφανίδης αναφέρει
χαρακτηριστικά :
οποία θα παρουσιαστεί στον Εικαστικό Κύκλο Sianti,
ο Μάνος Σ. Στεφανίδης αναφέρει
χαρακτηριστικά :
«Στην παρούσα έκθεση η στιλπνότητα
του πλεξιγκλάς υπό περιπτώσεις εξαφανίζεται για να λειτουργήσει η σάρκα του
πίνακα αφ’ εαυτήν ή, σ’ ένα έργο παλαιότερο, τοποθετείται δίπλα στον καμβά εν
είδει εγκατάστασης ώστε να δηλώνει και τις δύο δυνατότητες ανάγνωσης και να
αφήνεται ο θεατής να αποφασίσει.
του πλεξιγκλάς υπό περιπτώσεις εξαφανίζεται για να λειτουργήσει η σάρκα του
πίνακα αφ’ εαυτήν ή, σ’ ένα έργο παλαιότερο, τοποθετείται δίπλα στον καμβά εν
είδει εγκατάστασης ώστε να δηλώνει και τις δύο δυνατότητες ανάγνωσης και να
αφήνεται ο θεατής να αποφασίσει.
Ζωγράφος- διανοούμενος, πάνω από
όλα, ο Παναγιώτης Σιάγκρης,
συνομιλητής του Gerhard Richter αλλά και του Walter Benjamin, στοχάζεται πάνω
στους τρόπους που αλλάζει δραματικά το αστικό τοπίο ενώ νοσταλγεί μία φύση που
όλο και περισσότερο συστέλλεται εμπρός στον ανθρώπινο φασισμό. Και μίαν
ελευθερία που όλο και περισσότερο εξορίζεται, άλλοθι της πιο άλογης βίας.
Ρομαντικός της σύγχρονης εποχής φτιάχνει προφάσεις τοπίων και εκρήξεις μυστικές
και ανατροπές και φιγούρες που, ανεπαίσθητα ίσως, υποδύονται τη μοίρα τους την
ίδια. Επίσης ζευγάρια που έχουν αγκαλιαστεί για το πρώτο και το τελευταίο φιλί
τους, ποιος ξέρει. Επειδή είναι πάντα τα πράγματα που υποδύονται άλλα πράγματα,
εκτεθειμένα είτε στο φως που καθαγιάζει είτε στο σκοτάδι που συγχωρεί.
Τελικά!».
όλα, ο Παναγιώτης Σιάγκρης,
συνομιλητής του Gerhard Richter αλλά και του Walter Benjamin, στοχάζεται πάνω
στους τρόπους που αλλάζει δραματικά το αστικό τοπίο ενώ νοσταλγεί μία φύση που
όλο και περισσότερο συστέλλεται εμπρός στον ανθρώπινο φασισμό. Και μίαν
ελευθερία που όλο και περισσότερο εξορίζεται, άλλοθι της πιο άλογης βίας.
Ρομαντικός της σύγχρονης εποχής φτιάχνει προφάσεις τοπίων και εκρήξεις μυστικές
και ανατροπές και φιγούρες που, ανεπαίσθητα ίσως, υποδύονται τη μοίρα τους την
ίδια. Επίσης ζευγάρια που έχουν αγκαλιαστεί για το πρώτο και το τελευταίο φιλί
τους, ποιος ξέρει. Επειδή είναι πάντα τα πράγματα που υποδύονται άλλα πράγματα,
εκτεθειμένα είτε στο φως που καθαγιάζει είτε στο σκοτάδι που συγχωρεί.
Τελικά!».
Από την πλευρά της, η Managing Director του Εικαστικού Κύκλου Sianti, Βασιλική Σιαντή
μιλώντας για την ζωγραφική του Παναγιώτη Σιάγκρη τονίζει χαρακτηριστικά :
μιλώντας για την ζωγραφική του Παναγιώτη Σιάγκρη τονίζει χαρακτηριστικά :
«Η ζωγραφική του Παναγιώτη Σιάγκρη, έχει μια
αμεσότητα όσον αφορά τη σχέση της με τον θεατή. Είτε βλέποντας τις
αρχιτεκτονικές του φόρμες, είτε τις ανθρώπινες φιγούρες και τα ζευγάρια του, ο
καλλιτέχνης καταφέρνει αυτό που πολλοί θα ήθελαν: να κάνει το κοινό να
ταυτιστεί με την εικόνα του έργου του και να τις συνδέσει με δικές του πιθανόν
εμπειρίες. Οι ανθρώπινες φιγούρες του, είτε πρόκειται για έναν κολυμβητή που
πηδάει στο απέραντο γαλάζιο, είτε για ζευγάρια ξαπλωμένα στην παραλία, οδηγούν
τον θεατή να αναπολήσει ανάλογες, δικές του αναμνήσεις και στιγμές».
αμεσότητα όσον αφορά τη σχέση της με τον θεατή. Είτε βλέποντας τις
αρχιτεκτονικές του φόρμες, είτε τις ανθρώπινες φιγούρες και τα ζευγάρια του, ο
καλλιτέχνης καταφέρνει αυτό που πολλοί θα ήθελαν: να κάνει το κοινό να
ταυτιστεί με την εικόνα του έργου του και να τις συνδέσει με δικές του πιθανόν
εμπειρίες. Οι ανθρώπινες φιγούρες του, είτε πρόκειται για έναν κολυμβητή που
πηδάει στο απέραντο γαλάζιο, είτε για ζευγάρια ξαπλωμένα στην παραλία, οδηγούν
τον θεατή να αναπολήσει ανάλογες, δικές του αναμνήσεις και στιγμές».
Και όσον αφορά τη νέα ματιά του
καλλιτέχνη, η Βασιλική Σιαντή
επισημαίνει: « Ο Παναγιώτης προκαλεί τον θεατή να αναλογιστεί τις αλλαγές που
υφίσταται τόσο το τεχνητό όσο και το
φυσικό περιβάλλον, για τις οποίες πολλές φορές ευθύνεται ο ίδιος ο
άνθρωπος. Δεν φοβάται να παρουσιάσει έργα που ίσως να μην είναι τόσο θελκτικά ,
είναι όμως βαθιά εννοιολογικά. Μια αντιφατική έκθεση, που προσκαλεί και
προκαλεί το κοινό να αποφασίσει αν θα στραφεί το βλέμμα του στο πρόβλημα ή θα
παραμείνει προσκολλημένο στις όμορφες εικόνες που έχει συνηθίσει να βλέπει.»
καλλιτέχνη, η Βασιλική Σιαντή
επισημαίνει: « Ο Παναγιώτης προκαλεί τον θεατή να αναλογιστεί τις αλλαγές που
υφίσταται τόσο το τεχνητό όσο και το
φυσικό περιβάλλον, για τις οποίες πολλές φορές ευθύνεται ο ίδιος ο
άνθρωπος. Δεν φοβάται να παρουσιάσει έργα που ίσως να μην είναι τόσο θελκτικά ,
είναι όμως βαθιά εννοιολογικά. Μια αντιφατική έκθεση, που προσκαλεί και
προκαλεί το κοινό να αποφασίσει αν θα στραφεί το βλέμμα του στο πρόβλημα ή θα
παραμείνει προσκολλημένο στις όμορφες εικόνες που έχει συνηθίσει να βλέπει.»
Εικαστικός Κύκλος Sianti Gallery
Βασ. Αλεξάνδρου 2 και Μιχαλακοπούλου, Αθήνα (Πίσω
από την Εθνική Πινακοθήκη)
από την Εθνική Πινακοθήκη)
Τηλ: 210 7245432,
210 3648335
210 3648335
Email: info@ikastikos-kiklos.com
Ώρες λειτουργίας Εικαστικού Κύκλου Sianti Gallery:
Τρίτη – Πέμπτη- Παρασκευή 10:00-20:00
Τετάρτη 10:00-15:00
Σάββατο 10:00-16:00
Κυριακή και Δευτέρα κλειστά
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Σιάγκρης Παναγιώτης (SIAGREECE)
Γεννήθηκε στο Πειραιά το
1966.
1966.
Είναι απόφοιτος της Σχολής
Καλών Τεχνών 1985 – 1990, με καθηγητές τους Τρ. Πατρασκίδη, Ηλ. Δεκουλάκο και
Δημ. Κοκκινίδη. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε
πολλές ομαδικές.
Καλών Τεχνών 1985 – 1990, με καθηγητές τους Τρ. Πατρασκίδη, Ηλ. Δεκουλάκο και
Δημ. Κοκκινίδη. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε
πολλές ομαδικές.
Ενδεικτικά:
Ατομικές Εκθέσεις :
2015 Εικαστικός Κύκλος
2015 Art Athina Εικαστικός
Κύκλος (Κατάλογος)
Κύκλος (Κατάλογος)
2014
Titanium Yiayiannos Gallery, Αθήνα (Κατάλογος)
Titanium Yiayiannos Gallery, Αθήνα (Κατάλογος)
2009
Art Act, Αθήνα
Art Act, Αθήνα
2004
Gallery 3, Αθήνα (Κατάλογος)
Gallery 3, Αθήνα (Κατάλογος)
2001
Gallery Gloria, Κύπρος (Κατάλογος)
Gallery Gloria, Κύπρος (Κατάλογος)
2000
Gallery 3, Αθήνα (Κατάλογος)
Gallery 3, Αθήνα (Κατάλογος)
1993
Gallery Maria Papadopoulou, Αθήνα (Κατάλογος)
Gallery Maria Papadopoulou, Αθήνα (Κατάλογος)
1992
Gallery Gloria, Κύπρος
Gallery Gloria, Κύπρος
1991
Gallery Maria Papadopoulou, Αθήνα
Gallery Maria Papadopoulou, Αθήνα
Ομαδικές Εκθέσεις :
2017 Art Athina, Εικαστικός
Κύκλος Sianti
Κύκλος Sianti
2016
Art Thessaloniki, Παπαντζίκου Gallery
Art Thessaloniki, Παπαντζίκου Gallery
2016
Coco mat hotel, Art Cargo Gallery
Coco mat hotel, Art Cargo Gallery
2016
Λογοκρισία, Underflow Gallery (Κατάλογος)
Λογοκρισία, Underflow Gallery (Κατάλογος)
2016
Art Athina Εικαστικός Κύκλος (Κατάλογος)
Art Athina Εικαστικός Κύκλος (Κατάλογος)
2015 Κάστρο Ιησουϊτών,
Εξώμβουργο Τήνος
Εξώμβουργο Τήνος
2014 Ομαδική συνεργατών
Skoufa Gallery
Skoufa Gallery
2014
Art Athina, Gloria Gallery
Art Athina, Gloria Gallery
2014
Art Athina, Εμείς 33, Artia Gallery
Art Athina, Εμείς 33, Artia Gallery
2013
Art Athina, Εμείς 33, Artia Gallery
Art Athina, Εμείς 33, Artia Gallery
2007
About Cyprus…, House of Cyprus, Αθήνα (Κατάλογος)
About Cyprus…, House of Cyprus, Αθήνα (Κατάλογος)
2005 Οράματα, Βυζαντινό
Μουσείο (Κατάλογος)
Μουσείο (Κατάλογος)
2005 Art Athina, Gallery 3
2005
Gallery 3, Αθήνα
Gallery 3, Αθήνα
2004
“1896 – 2004 Greek Art”, Art City Mihalarias, Αθήνα
“1896 – 2004 Greek Art”, Art City Mihalarias, Αθήνα
2001
Bienalle Florencia, Ιταλία (Κατάλογος)
Bienalle Florencia, Ιταλία (Κατάλογος)
2001
Windows to the word,Unisef Τεχνόπολις Αθήνα
Windows to the word,Unisef Τεχνόπολις Αθήνα
1998
Greek Horizons, Contemporary Art from Greece, March – April, York City, Art
Greek Horizons, Contemporary Art from Greece, March – April, York City, Art
Galley,
York, August – October – Tullie House Museum and Art Gallery, Carlisle
York, August – October – Tullie House Museum and Art Gallery, Carlisle
England
Edited by Roger Wollen(Κατάλογος)
Edited by Roger Wollen(Κατάλογος)
1998
Sculptori Greci Contmporani,Bucuresti Ρουμανία (Κατάλογος)
Sculptori Greci Contmporani,Bucuresti Ρουμανία (Κατάλογος)
1993 EKATE Πανκύπρια
έκθεση,Πύλη Αμμοχώστου Κύπρος
έκθεση,Πύλη Αμμοχώστου Κύπρος
1990
National Gallery of Athens, School of Arts Graduates 1990 (Κατάλογος) Panaghiotis Siagreece
National Gallery of Athens, School of Arts Graduates 1990 (Κατάλογος) Panaghiotis Siagreece
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο "The Language Of Butoh Dance"
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.