Ατομική Έκθεση «Blue Lights, Emotions, Stories» του Χρήστου Αντωναρόπουλου στον Εικαστικό Κύκλο Sianti Gallery.
Εγκαίνια: Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019, ώρα 19:30
Διάρκεια Έκθεσης :
Πέμπτη 10 Οκτωβρίου – Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019
Επιμέλεια Έκθεσης: Βασιλική Σιαντή
Ο Εικαστικός Κύκλος Sianti Gallery από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου έως και το Σάββατο 2 Νοεμβρίου θα
φιλοξενεί περισσότερες από δέκα δημιουργίες του Χρήστου Αντωναρόπουλου στην
ατομική έκθεσή του με τίτλο « Blue lights, emotions, stories».
Μέταλλο, πλέξιγκλας και led φωτισμός, αναδεικνύουν τους έντονους συμβολισμούς
των έργων του. Με διάθεση ποπ και εξπρεσιονιστική, αντλώντας έμπνευση από την
ιστορία της τέχνης και την μυθολογία και με κύριο χαρακτηριστικό των έργων του
το φως, ο καλλιτέχνης δίνει μια ευκαιρία περιήγησης στον μοναδικό κόσμο που
μόνο αυτός ξέρει να δημιουργεί.
φιλοξενεί περισσότερες από δέκα δημιουργίες του Χρήστου Αντωναρόπουλου στην
ατομική έκθεσή του με τίτλο « Blue lights, emotions, stories».
Μέταλλο, πλέξιγκλας και led φωτισμός, αναδεικνύουν τους έντονους συμβολισμούς
των έργων του. Με διάθεση ποπ και εξπρεσιονιστική, αντλώντας έμπνευση από την
ιστορία της τέχνης και την μυθολογία και με κύριο χαρακτηριστικό των έργων του
το φως, ο καλλιτέχνης δίνει μια ευκαιρία περιήγησης στον μοναδικό κόσμο που
μόνο αυτός ξέρει να δημιουργεί.
Η έκθεση έρχεται μετά την
επιτυχημένη παρουσία του εικαστικού στην Art Athina 2019 όπου συμμετείχε με τα
έργα «Rusty Rembrandt» και «Αιχμάλωτη Καρυάτιδα», στο Booth E6
του Εικαστικού Κύκλου Sianti Gallery.
επιτυχημένη παρουσία του εικαστικού στην Art Athina 2019 όπου συμμετείχε με τα
έργα «Rusty Rembrandt» και «Αιχμάλωτη Καρυάτιδα», στο Booth E6
του Εικαστικού Κύκλου Sianti Gallery.
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Ιστορίας
της Τέχνης και Θεωρίας του Πολιτισμού Θανάσης Μουτσόπουλος υποστηρίζει:
της Τέχνης και Θεωρίας του Πολιτισμού Θανάσης Μουτσόπουλος υποστηρίζει:
«Όλοι θυμόμαστε πως μας άλλαξε το βλέμμα το
βιβλίο “Το Φανταστικό Μουσείο” του André Malraux.
βιβλίο “Το Φανταστικό Μουσείο” του André Malraux.
Η ιδέα ότι η ιδέα του
μουσείου δεν είναι, αναγκαστικά, κλεισμένη μέσα σε ντουβάρια αλλά περιλαμβάνει
μεγάλα κομμάτια της δημιουργικής ιστορίας της ανθρωπότητας,
ανεξαρτήτως γεωγραφίας και προκαθορισμένων αξιολογήσεων περνάει και μέσα στην
τελευταία δουλειά του Χρήστου Αντωναρόπουλου.
μουσείου δεν είναι, αναγκαστικά, κλεισμένη μέσα σε ντουβάρια αλλά περιλαμβάνει
μεγάλα κομμάτια της δημιουργικής ιστορίας της ανθρωπότητας,
ανεξαρτήτως γεωγραφίας και προκαθορισμένων αξιολογήσεων περνάει και μέσα στην
τελευταία δουλειά του Χρήστου Αντωναρόπουλου.
Εδώ το σπίτι του καθενός μας μπορεί
να περιστοιχίζεται από έργα-αναφορές σε όλη την ιστορία της τέχνης και,
ιδιαίτερα, του πολιτισμού και της μαζικής κουλτούρας. H διαμόρφωση τάσεων στην ελλαδική τέχνη που
θα φλερτάρουν με τη μαζική κουλτούρα εξηγείται όχι μόνον από την ευρωπαϊκή και
αμερικάνικη επιρροή (από την Pop Art αρχικά και αργότερα, μετά τη δεκαετία του
΄90, από νέες τάσεις) αλλά και με μια νέα συνειδητοποίηση για τον κόσμο της
κατανάλωσης που έρχεται, επιτέλους, και στην Ελλάδα.
να περιστοιχίζεται από έργα-αναφορές σε όλη την ιστορία της τέχνης και,
ιδιαίτερα, του πολιτισμού και της μαζικής κουλτούρας. H διαμόρφωση τάσεων στην ελλαδική τέχνη που
θα φλερτάρουν με τη μαζική κουλτούρα εξηγείται όχι μόνον από την ευρωπαϊκή και
αμερικάνικη επιρροή (από την Pop Art αρχικά και αργότερα, μετά τη δεκαετία του
΄90, από νέες τάσεις) αλλά και με μια νέα συνειδητοποίηση για τον κόσμο της
κατανάλωσης που έρχεται, επιτέλους, και στην Ελλάδα.
Παράλληλα, δειλά από τη δεκαετία του ’70 και
έντονα με το νέο αιώνα, φωνές ζητούν μια αναγνώριση και ισοτιμία των
“Καλών Τεχνών” με τις εκφράσεις της μαζικής κουλτούρας, της
οπτικής (κόμικς, κινούμενα σχέδια, εμπορικός κινηματογράφος) αλλά και
μη (ποπ μουσική). Για να αντιληφθούμε, όμως, το γιατί αυτά τα ιδιώματα κατέληξαν να
εκφράζουν ίσως καλύτερα από οτιδήποτε άλλο τη νέα κατάσταση στην Ελλάδα πρέπει
να φέρουμε στο μυαλό μας την επίδραση αλλά και το σοκ που επέφερε ο μαζικός
καταναλωτισμός στη χώρα.
έντονα με το νέο αιώνα, φωνές ζητούν μια αναγνώριση και ισοτιμία των
“Καλών Τεχνών” με τις εκφράσεις της μαζικής κουλτούρας, της
οπτικής (κόμικς, κινούμενα σχέδια, εμπορικός κινηματογράφος) αλλά και
μη (ποπ μουσική). Για να αντιληφθούμε, όμως, το γιατί αυτά τα ιδιώματα κατέληξαν να
εκφράζουν ίσως καλύτερα από οτιδήποτε άλλο τη νέα κατάσταση στην Ελλάδα πρέπει
να φέρουμε στο μυαλό μας την επίδραση αλλά και το σοκ που επέφερε ο μαζικός
καταναλωτισμός στη χώρα.
Στο ερώτημα αν είναι ποπ αρτ, ο Χρήστος Αντωναρόπουλος
δίνει την απάντηση:
δίνει την απάντηση:
«Πιθανότατα να είναι ιδεολογικά,
καθώς χρησιμοποιεί αυτό το χαρμάνι “Υψηλού” και “Χαμηλού”,
όμως η γραφή του (όπως και η καλλιτεχνική του προϊστορία του) χωνεύουν μια
σειρά άλλων κόμβων της τέχνης του 20ου αιώνα από τον Εξπρεσιονισμό (κάθε τύπου)
έως την Εννοιακή Τέχνη (επίσης κάθε τύπου). Καθαρότητα; Υπάρχει σήμερα λόγος
για κάτι τέτοιο;».
καθώς χρησιμοποιεί αυτό το χαρμάνι “Υψηλού” και “Χαμηλού”,
όμως η γραφή του (όπως και η καλλιτεχνική του προϊστορία του) χωνεύουν μια
σειρά άλλων κόμβων της τέχνης του 20ου αιώνα από τον Εξπρεσιονισμό (κάθε τύπου)
έως την Εννοιακή Τέχνη (επίσης κάθε τύπου). Καθαρότητα; Υπάρχει σήμερα λόγος
για κάτι τέτοιο;».
Από την πλευρά της η Managing Director
της γκαλερί, Βασιλική Σιαντή, εκφράζει
τον ενθουσιασμό της για την έκθεση σημειώνοντας:
της γκαλερί, Βασιλική Σιαντή, εκφράζει
τον ενθουσιασμό της για την έκθεση σημειώνοντας:
«Είναι λίγος καιρός που γνωρίζω τον Χρήστο
Αντωναρόπουλο προσωπικά αλλά τολμώ να πω ότι είναι ένας καλλιτέχνης με
ψυχή και τρομερή αγάπη γι’ αυτό που κάνει. Μου έκανε εντύπωση η αγάπη
που έχει για τους μπαρόκ καλλιτέχνες του 16ου και 17ου αιώνα.
Αντωναρόπουλο προσωπικά αλλά τολμώ να πω ότι είναι ένας καλλιτέχνης με
ψυχή και τρομερή αγάπη γι’ αυτό που κάνει. Μου έκανε εντύπωση η αγάπη
που έχει για τους μπαρόκ καλλιτέχνες του 16ου και 17ου αιώνα.
Τον εμπνέει αυτό το «φως»,
όπως λέει, στα έργα τους και ο ίδιος θέλει να αποτυπώσει αυτή την ομορφιά του
φωτός με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Τα έργα του έχουν μια δική τους λάμψη,
αλλά κάποιες φορές και μια γλυκιά μελαγχολία, όπως μου έχει
αποκαλύψει ο ίδιος.
όπως λέει, στα έργα τους και ο ίδιος θέλει να αποτυπώσει αυτή την ομορφιά του
φωτός με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Τα έργα του έχουν μια δική τους λάμψη,
αλλά κάποιες φορές και μια γλυκιά μελαγχολία, όπως μου έχει
αποκαλύψει ο ίδιος.
Το «μπλέ» ένα από τα
διασημότερα χρώματα τέχνης στον κόσμο, χρησιμοποιείται πολύ συχνά από τον
καλλιτέχνη για να αποτυπώσει την αίσθηση του φωτός στον θεατή με
ένα μαγικό τρόπο.
διασημότερα χρώματα τέχνης στον κόσμο, χρησιμοποιείται πολύ συχνά από τον
καλλιτέχνη για να αποτυπώσει την αίσθηση του φωτός στον θεατή με
ένα μαγικό τρόπο.
Στην Art Athina 2019 είχα
την τύχη να παρουσιάσω την δουλειά του, και έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να
μπορέσω να αντλήσω όσο περισσότερη ενέργεια μπορούσα από τα έργα του, καθώς και
να μοιραστώ με τον Χρήστο την κοινή
μας αγάπη για την ιστορία της τέχνης , θέλοντας και οι δύο να την
μεταδώσουμε στο κοινό μέσα από μια σύγχρονη
ματιά».
την τύχη να παρουσιάσω την δουλειά του, και έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να
μπορέσω να αντλήσω όσο περισσότερη ενέργεια μπορούσα από τα έργα του, καθώς και
να μοιραστώ με τον Χρήστο την κοινή
μας αγάπη για την ιστορία της τέχνης , θέλοντας και οι δύο να την
μεταδώσουμε στο κοινό μέσα από μια σύγχρονη
ματιά».
Ο Χρήστος Αντωναρόπουλος γεννήθηκε
στα Φιλιατρά Μεσσηνίας το 1958. Το 1980 ξεκινάει τις σπουδές του στην ζωγραφική
στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών (ΑΣΚΤ). Την ίδια περίοδο σπουδάζει Σκηνογραφία
στην ΑΣΚΤ Αθηνών (1983-1985). Το 1985 ολοκληρώνει τις σπουδές του και λαμβάνει
πτυχίο με άριστα. Την ίδια χρονιά τιμάται με υποτροφία στη σκηνογραφία από το
Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) ενώ λαμβάνει και μεταπτυχιακή υποτροφία στην ζωγραφική
από το ΙΚΥ (1988-1991).
στα Φιλιατρά Μεσσηνίας το 1958. Το 1980 ξεκινάει τις σπουδές του στην ζωγραφική
στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών (ΑΣΚΤ). Την ίδια περίοδο σπουδάζει Σκηνογραφία
στην ΑΣΚΤ Αθηνών (1983-1985). Το 1985 ολοκληρώνει τις σπουδές του και λαμβάνει
πτυχίο με άριστα. Την ίδια χρονιά τιμάται με υποτροφία στη σκηνογραφία από το
Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) ενώ λαμβάνει και μεταπτυχιακή υποτροφία στην ζωγραφική
από το ΙΚΥ (1988-1991).
Από το 1986, έχει πραγματοποιήσει
περισσότερες από 12 ατομικές εκθέσεις σε μερικές από τις μεγαλύτερες γκαλερί
του χώρου.
περισσότερες από 12 ατομικές εκθέσεις σε μερικές από τις μεγαλύτερες γκαλερί
του χώρου.
Ατομικές εκθέσεις
1986: Γκαλερί Το Τρίτο Μάτι,
Αθήνα
Αθήνα
1990: Γκαλερί Titanium,
Αθήνα
Αθήνα
1991: Γκαλερί Σταυρακάκη,
Ηράκλειο
Ηράκλειο
1999: Γκαλερί Biz Art, Αθήνα
2000: Π.Κ. Παλατάκι, Αθήνα
2004: Γκαλερί Titanium,
Αθήνα
Αθήνα
2005: Γκαλερί Art Space,
Αθήνα
Αθήνα
2006: Γκαλερί Fine Arts
Καπόπουλος, Αθήνα
Καπόπουλος, Αθήνα
2008: Γκαλερί Έκφραση, Αθήνα
2008: Γκαλερί Silks,
Λεμεσός, Κύπρος
Λεμεσός, Κύπρος
2010: Γκαλερί Metamorphosis, Θεσ/νίκη
2019 : Εικαστικός
Κύκλος Sianti Gallery, Αθήνα
Κύκλος Sianti Gallery, Αθήνα
Στη φετινή Art Athina ο Χρήστος Αντωναρόπουλος συμμετείχε
στο Booth
E6 του Εικαστικού Κύκλου
Sianti Gallery μαζί με
τον ζωγράφο Κωνσταντίνο Τόλη.
στο Booth
E6 του Εικαστικού Κύκλου
Sianti Gallery μαζί με
τον ζωγράφο Κωνσταντίνο Τόλη.
Εικαστικός Κύκλος Sianti Gallery
Βασ. Αλεξάνδρου 2 και Μιχαλακοπούλου, Αθήνα (Πίσω από την Εθνική
Πινακοθήκη)
Πινακοθήκη)
Τηλ: 210 7245432, 210 3648335
Email: info@ikastikos-kiklos.com
Ώρες λειτουργίας Εικαστικού Κύκλου Sianti Gallery:
Τρίτη – Πέμπτη- Παρασκευή
10:00-20:00
10:00-20:00
Τετάρτη 10:00-15:00
Σάββατο 10:00-16:00
Κυριακή και Δευτέρα κλειστά
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery