ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ «Γόρδιος δεσμός» Σ Τ Η Γ Κ Α Λ Ε Ρ Ι Α Ρ Γ Ω
ΤΡΙΤΗ
17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017
17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Η
Γκαλερί Αργώ της οδού Νεοφύτου Δούκα
5, στο Κολωνάκι, θα υποδεχτεί στους χώρους της, τον Αλέξανδρο ( Μουστάκα ), με
τη νέα του ατομική έκθεση κάτω από το γενικό τίτλο «Γόρδιος δεσμός».
Γκαλερί Αργώ της οδού Νεοφύτου Δούκα
5, στο Κολωνάκι, θα υποδεχτεί στους χώρους της, τον Αλέξανδρο ( Μουστάκα ), με
τη νέα του ατομική έκθεση κάτω από το γενικό τίτλο «Γόρδιος δεσμός».
Τα
εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 17 Οκτωβρίου, στις 7 το βράδυ…
εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 17 Οκτωβρίου, στις 7 το βράδυ…
Η
έκθεση θα διαρκέσει ως τις 11 Νοεμβρίου
2017.
έκθεση θα διαρκέσει ως τις 11 Νοεμβρίου
2017.
Σπεύδω
να το πω από την αρχή, δεν το αφήνω για συμπέρασμα. Η ζωγραφική του Αλέξανδρου
δεν σε αφήνει αδιάφορο. Ψάχνεις από περιέργεια, από ενδιαφέρον, από απορία, να
βρεις τι θέλει να πει. Κι αν δεν το βρεις, αν μπερδευτείς σε διάφορες
ερμηνείες, αν εξακολουθεί όντως να μένει αναπάντητο το ερώτημα, σημασία έχει
που η ζωγραφική του εγείρει θέματα που βάζουν τον άλλο σε διαρκή αναζήτηση, ενώ
ταυτόχρονα κεντρίζει και ευχαριστεί την όραση. Είναι μια ζωγραφική που ελκύει,
ερεθίζει τον άλλο να την αντιληφθεί. Δεν είναι παθητική, ούτε διακοσμητική,
έχει στόχευση. Τα θέματα παρακινούν σε οπτικά και νοητικά ερεθίσματα, δεν
εισπράττεις κάτι χωνεμένο. Οι συνθέσεις του έχουν οπτική ισορροπία, ομορφιά και
χάρη, δεν απαρνιέται αυτές τις διαστάσεις επειδή επιδιώκει να θίξει προβλήματα.
Η τεχνοτροπία εντυπωσιάζει για την τελειοθηρία που εξάντλησε ο ζωγράφος για να
αποδώσει αυτό που θέλει να υποβάλει. Όλα αυτά μαζί συγκροτούν το καλλιτεχνικό
του ύφος. Η ρεαλιστική παραστατικότητα είναι η επιλογή του, μέσα στην οποία
συνδυάζει την παλιά διατύπωση σε μεστά αποτελέσματα σύγχρονης μορφής και
αντίληψης. Είναι μια ζωγραφική με προσωπικότητα, προβάλλει την ταυτότητα του
δημιουργού της.[…]
να το πω από την αρχή, δεν το αφήνω για συμπέρασμα. Η ζωγραφική του Αλέξανδρου
δεν σε αφήνει αδιάφορο. Ψάχνεις από περιέργεια, από ενδιαφέρον, από απορία, να
βρεις τι θέλει να πει. Κι αν δεν το βρεις, αν μπερδευτείς σε διάφορες
ερμηνείες, αν εξακολουθεί όντως να μένει αναπάντητο το ερώτημα, σημασία έχει
που η ζωγραφική του εγείρει θέματα που βάζουν τον άλλο σε διαρκή αναζήτηση, ενώ
ταυτόχρονα κεντρίζει και ευχαριστεί την όραση. Είναι μια ζωγραφική που ελκύει,
ερεθίζει τον άλλο να την αντιληφθεί. Δεν είναι παθητική, ούτε διακοσμητική,
έχει στόχευση. Τα θέματα παρακινούν σε οπτικά και νοητικά ερεθίσματα, δεν
εισπράττεις κάτι χωνεμένο. Οι συνθέσεις του έχουν οπτική ισορροπία, ομορφιά και
χάρη, δεν απαρνιέται αυτές τις διαστάσεις επειδή επιδιώκει να θίξει προβλήματα.
Η τεχνοτροπία εντυπωσιάζει για την τελειοθηρία που εξάντλησε ο ζωγράφος για να
αποδώσει αυτό που θέλει να υποβάλει. Όλα αυτά μαζί συγκροτούν το καλλιτεχνικό
του ύφος. Η ρεαλιστική παραστατικότητα είναι η επιλογή του, μέσα στην οποία
συνδυάζει την παλιά διατύπωση σε μεστά αποτελέσματα σύγχρονης μορφής και
αντίληψης. Είναι μια ζωγραφική με προσωπικότητα, προβάλλει την ταυτότητα του
δημιουργού της.[…]
Είναι
εμφανή τα ερεθίσματα από τα οποία ξεκινά η ζωγραφική του Αλέξανδρου. Είναι ένας
νέος άνθρωπος στην ωριμότητά του, που ζει, όπως, άλλωστε, όλοι οι νέοι σήμερα,
μια αμφιλεγόμενη εποχή […} Εκεί κινείται κι απ’ εκεί αντλεί θέματα, με σκέψη
και φαντασία, ο ζωγράφος, για να δημιουργήσει τα έργα του με μέσα καθαρά
εικαστικά. Απουσιάζει ο στόμφος, η ρητορεία, η από καθέδρας καταγγελία, το μη
δόκιμο. Αντίθετα κυριαρχούν η λιτότητα, οι συμβολισμοί, η υπαινικτικότητα, μια
δύναμη υποβολής.
εμφανή τα ερεθίσματα από τα οποία ξεκινά η ζωγραφική του Αλέξανδρου. Είναι ένας
νέος άνθρωπος στην ωριμότητά του, που ζει, όπως, άλλωστε, όλοι οι νέοι σήμερα,
μια αμφιλεγόμενη εποχή […} Εκεί κινείται κι απ’ εκεί αντλεί θέματα, με σκέψη
και φαντασία, ο ζωγράφος, για να δημιουργήσει τα έργα του με μέσα καθαρά
εικαστικά. Απουσιάζει ο στόμφος, η ρητορεία, η από καθέδρας καταγγελία, το μη
δόκιμο. Αντίθετα κυριαρχούν η λιτότητα, οι συμβολισμοί, η υπαινικτικότητα, μια
δύναμη υποβολής.
[…]Οι
αδιόρατοι συμβολισμοί επαληθεύουν το όραμα του ζωγράφου να συνδυάσει το σχόλιο
με ένα άψογο αισθητικό αποτέλεσμα.
αδιόρατοι συμβολισμοί επαληθεύουν το όραμα του ζωγράφου να συνδυάσει το σχόλιο
με ένα άψογο αισθητικό αποτέλεσμα.
[…]
Όχι σπάνια δίνει με τρόπο ανάγλυφο διάφορα επιλεγμένα στοιχεία στα έργα του,
εκεί που θέλει να υπογραμμίσει τη σημασία τους. Το κατορθώνει με τον αδιόρατο
τρόπο μιας δικής του τεχνικής. Υπάρχουν νύξεις σουρεαλισμού, έννοιες που
αγγίζουν το όραμα, το όνειρο, μια μύχια επιθυμία, τη μεταφυσική.
Όχι σπάνια δίνει με τρόπο ανάγλυφο διάφορα επιλεγμένα στοιχεία στα έργα του,
εκεί που θέλει να υπογραμμίσει τη σημασία τους. Το κατορθώνει με τον αδιόρατο
τρόπο μιας δικής του τεχνικής. Υπάρχουν νύξεις σουρεαλισμού, έννοιες που
αγγίζουν το όραμα, το όνειρο, μια μύχια επιθυμία, τη μεταφυσική.
[…]Στη
ζωγραφική του Αλέξανδρου επέχουν θέση συμβόλου και πολλά σήματα στα οποία
εύκολα ανιχνεύονται άλλες καταστάσεις. Το περιστέρι -με ότι αυτό μεταφέρει στα
φτερά του: την αθωότητα, την ειρήνη, την εύνοια της τύχης, τη χαρά, την αγάπη,
την ταπείνωση, το ανάερο μιας παρουσίας, τη δροσιά, την ερημιά, τον
εναγκαλισμό της γης μ’ ένα πέταγμα εξ
ουρανο-, το σάπιο καράβι, η σκουριά, το στάχυ, οι ρωγμές, το μοιρασμένο ρόδι
που υποβάλλει την έννοια της θυσίας, μια κόκκινη γραμμή, μια κορδέλα, από μόνα
τους και “μετά πολλών”, δίνουν συνδυασμούς λαμπερούς, όπου κυριαρχεί το
μεσογειακό γαλάζιο, η καθαρότητα της γραμμής, το ατόφιο χρώμα, η μελετημένη
σύνθεση, όλα, τροφή για τα μάτια και μουσική μαζί που ανακουφίζει την ακοή,
ερεθίσματα που δεν αντικρίζονται αδιάφορα. Σπρώχνουν για ένα ψάξιμο, για μια
διερεύνηση, γιατί, στο τέλος, η ζωγραφική του Αλέξανδρου κρύβει αινίγματα, τα
οποία δεν είναι σαν της Σφίγγας, έχουν ανάλυση, λύση, ίσως και λυτρωτική
κατάληξη.
ζωγραφική του Αλέξανδρου επέχουν θέση συμβόλου και πολλά σήματα στα οποία
εύκολα ανιχνεύονται άλλες καταστάσεις. Το περιστέρι -με ότι αυτό μεταφέρει στα
φτερά του: την αθωότητα, την ειρήνη, την εύνοια της τύχης, τη χαρά, την αγάπη,
την ταπείνωση, το ανάερο μιας παρουσίας, τη δροσιά, την ερημιά, τον
εναγκαλισμό της γης μ’ ένα πέταγμα εξ
ουρανο-, το σάπιο καράβι, η σκουριά, το στάχυ, οι ρωγμές, το μοιρασμένο ρόδι
που υποβάλλει την έννοια της θυσίας, μια κόκκινη γραμμή, μια κορδέλα, από μόνα
τους και “μετά πολλών”, δίνουν συνδυασμούς λαμπερούς, όπου κυριαρχεί το
μεσογειακό γαλάζιο, η καθαρότητα της γραμμής, το ατόφιο χρώμα, η μελετημένη
σύνθεση, όλα, τροφή για τα μάτια και μουσική μαζί που ανακουφίζει την ακοή,
ερεθίσματα που δεν αντικρίζονται αδιάφορα. Σπρώχνουν για ένα ψάξιμο, για μια
διερεύνηση, γιατί, στο τέλος, η ζωγραφική του Αλέξανδρου κρύβει αινίγματα, τα
οποία δεν είναι σαν της Σφίγγας, έχουν ανάλυση, λύση, ίσως και λυτρωτική
κατάληξη.
Κώστας
Σερέζης
Σερέζης
Ο
Αλέξανδρος γεννήθηκε στην Αθήνα περιστοιχισμένος από τέχνη, είχε την τύχη να
έχει πατέρα τον γλύπτη Ευάγγελο Μουστάκα και μητέρα την ποιήτρια Ζωή Σαβίνα.
Από μικρός άρχισε να εκφράζει την δημιουργικότητα του στην κατασκευή παιχνιδιών
και πρώιμων κατασκευών τρυπώνοντας στο εργαστήριο του πατέρα του. Η καθημερινή
τριβή με την τέχνη είχε ως επακόλουθο την ανάγκη του να εκφράζεται
καλλιτεχνικά. Σπούδασε και αποφοίτησε ως αριστούχος από την Ανώτατη σχολή
Καλλών Τεχνών των Αθηνών (1990-1995). Κατά τη διάρκεια αυτή, φοίτησε στο
εργαστήριο του Δημοσθένη Κοκκινίδη και του Δημήτρη Μυταρά. Παρακολούθησε
χαρακτική με τον Γιάννη Παπαδάκη και μαθήματα γλυπτικής με τον Σταύρο Βαλασάκη,
ενώ παράλληλα μαθήτευσε και δίπλα στον γλύπτη (και πατέρα του) Ευάγγελο
Μουστάκα.
Αλέξανδρος γεννήθηκε στην Αθήνα περιστοιχισμένος από τέχνη, είχε την τύχη να
έχει πατέρα τον γλύπτη Ευάγγελο Μουστάκα και μητέρα την ποιήτρια Ζωή Σαβίνα.
Από μικρός άρχισε να εκφράζει την δημιουργικότητα του στην κατασκευή παιχνιδιών
και πρώιμων κατασκευών τρυπώνοντας στο εργαστήριο του πατέρα του. Η καθημερινή
τριβή με την τέχνη είχε ως επακόλουθο την ανάγκη του να εκφράζεται
καλλιτεχνικά. Σπούδασε και αποφοίτησε ως αριστούχος από την Ανώτατη σχολή
Καλλών Τεχνών των Αθηνών (1990-1995). Κατά τη διάρκεια αυτή, φοίτησε στο
εργαστήριο του Δημοσθένη Κοκκινίδη και του Δημήτρη Μυταρά. Παρακολούθησε
χαρακτική με τον Γιάννη Παπαδάκη και μαθήματα γλυπτικής με τον Σταύρο Βαλασάκη,
ενώ παράλληλα μαθήτευσε και δίπλα στον γλύπτη (και πατέρα του) Ευάγγελο
Μουστάκα.
Έργα
του βρίσκονται σε Μουσεία, δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους. ΄Εχει επίσης
κοσμήσει με σχέδιά του, αρκετά λογοτεχνικά περιοδικά και βιβλία. Είναι μέλος
του Εικαστικού Επιμελητηρίου Τεχνών Ελλάδας.
του βρίσκονται σε Μουσεία, δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους. ΄Εχει επίσης
κοσμήσει με σχέδιά του, αρκετά λογοτεχνικά περιοδικά και βιβλία. Είναι μέλος
του Εικαστικού Επιμελητηρίου Τεχνών Ελλάδας.
Γ Κ Α Λ Ε Ρ Ι Α Ρ Γ Ω
ΝΕΟΦΥΤΟΥ
ΔΟΥΚΑ 5, 106 74 ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΔΟΥΚΑ 5, 106 74 ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΤΗΛ.:
210 7249.333 / FAX:210 7249.777
210 7249.333 / FAX:210 7249.777
e-mail: info@argo-gallery.gr * website: www.argo-gallery.gr
(
Έπισκέψεις : Τρίτη – Παρασκευή: 10:00-14:00 & 18:00-21:00,
Έπισκέψεις : Τρίτη – Παρασκευή: 10:00-14:00 & 18:00-21:00,
Σάββατο: 11:00-15:00 )
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.