Μελίνα Αποστολίδου: «Το ύψος του ορίζοντα». Ατομική έκθεση ζωγραφικής της Μελίνας Αποστολίδου στη Γκαλερί «Αστρολάβος δεξαμενη».
Διάρκεια έκθεσης: 29.5 – 11.7.2020
Από την Παρασκευή 29 Μαΐου, παρουσιάζεται
στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος- Δεξαμενή» , η νέα ατομική έκθεση ζωγραφικής της καλλιτέχνιδας
Μελίνας Αποστολίδου, με τίτλο: “ Το ύψος του ορίζοντα ”.
στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος- Δεξαμενή» , η νέα ατομική έκθεση ζωγραφικής της καλλιτέχνιδας
Μελίνας Αποστολίδου, με τίτλο: “ Το ύψος του ορίζοντα ”.
Στη νέα της έκθεση η καλλιτέχνης με την αναγνωρίσιμη πλέον γραφή
εξελίσσει το στυλιστικό της ιδίωμα σε δύο διαφορετικές κατευθύνσεις της
αφαίρεσης, μία περισσότερο ιμπρεσσιονιστική και μία πιο ποπ, συμβολική.
εξελίσσει το στυλιστικό της ιδίωμα σε δύο διαφορετικές κατευθύνσεις της
αφαίρεσης, μία περισσότερο ιμπρεσσιονιστική και μία πιο ποπ, συμβολική.
Αφορμή η νοητή γραμμή που χωρίζει τον
ουρανό από τη γη, ο Ορίζοντας στο οπτικό πεδίο του παρατηρητή, αποτελεί για την
Αποστολίδου ένα ανοιχτό ελεύθερο πεδίο για δράση. Η πραγματικότητα γύρω μας σε
μια δεδομένη στιγμή, μετουσιώνεται σε ένα σύμπλεγμα γραμμών που παράγει
εικόνες. Τα έργα θυμίζουν γραφή, σκίτσα, δημιουργούν χώρο για χρώμα, συνεχώς
μεταβάλλονται και αποκαλύπτουν μορφές. Σχήματα ξεπροβάλλουν μέσα από τις
γραμμές, γράμματα και σύμβολα.
ουρανό από τη γη, ο Ορίζοντας στο οπτικό πεδίο του παρατηρητή, αποτελεί για την
Αποστολίδου ένα ανοιχτό ελεύθερο πεδίο για δράση. Η πραγματικότητα γύρω μας σε
μια δεδομένη στιγμή, μετουσιώνεται σε ένα σύμπλεγμα γραμμών που παράγει
εικόνες. Τα έργα θυμίζουν γραφή, σκίτσα, δημιουργούν χώρο για χρώμα, συνεχώς
μεταβάλλονται και αποκαλύπτουν μορφές. Σχήματα ξεπροβάλλουν μέσα από τις
γραμμές, γράμματα και σύμβολα.
Χωρίς να έχει μια προκαθορισμένη τελική
εικόνα χρησιμοποιεί το πολύπλοκο σχέδιο ως πηγή για τη δημιουργία σχημάτων, τα
οποία προκύπτουν από τη διαδικασία αφαίρεσης γραμμών και την προσθήκη χρώματος
ενός τοπίου, μιας εικόνας. Σταδιακά μέσα από αυτή την τεχνική κατασκευάζει
μορφές τις οποίες επεξεργάζεται και εξελίσσει με τα διαφορετικά υλικά που
χρησιμοποιεί. Στη συνεχεία προσθέτει σχήματα και σύμβολα τα οποία βρίσκει σε
παλιούς ή σε ψηφιακούς χάρτες, διαγράμματα και χειρόγραφα σε μια απόπειρα να
αφηγηθεί ιστορίες. Συχνά κάποιες μορφές ή γραμμές που εμφανίζονται τυχαία,
επαναλαμβάνονται, παράθυρα, σκάλες, τρίγωνα, γραμμές πορείας, κύματα.
εικόνα χρησιμοποιεί το πολύπλοκο σχέδιο ως πηγή για τη δημιουργία σχημάτων, τα
οποία προκύπτουν από τη διαδικασία αφαίρεσης γραμμών και την προσθήκη χρώματος
ενός τοπίου, μιας εικόνας. Σταδιακά μέσα από αυτή την τεχνική κατασκευάζει
μορφές τις οποίες επεξεργάζεται και εξελίσσει με τα διαφορετικά υλικά που
χρησιμοποιεί. Στη συνεχεία προσθέτει σχήματα και σύμβολα τα οποία βρίσκει σε
παλιούς ή σε ψηφιακούς χάρτες, διαγράμματα και χειρόγραφα σε μια απόπειρα να
αφηγηθεί ιστορίες. Συχνά κάποιες μορφές ή γραμμές που εμφανίζονται τυχαία,
επαναλαμβάνονται, παράθυρα, σκάλες, τρίγωνα, γραμμές πορείας, κύματα.
Το χρώμα, η φόρμα, η γραφή και οι
διαφορετικές τεχνικές συνθέτουν στο τέλος ένα φαντασιακό τοπίο και ένα διάλογο
που λειτουργεί ως οδηγός για τη δημιουργική διαδικασία, τη μνήμη και την
εμπειρία.
διαφορετικές τεχνικές συνθέτουν στο τέλος ένα φαντασιακό τοπίο και ένα διάλογο
που λειτουργεί ως οδηγός για τη δημιουργική διαδικασία, τη μνήμη και την
εμπειρία.
Με σαφείς επιρροές από καλλιτέχνες από
το χώρο του σουρεαλισμού, του αφηρημένου εξπρεσιονισμού αλλά και του σύγχρονου design και καλλιτέχνες όπως ο Μιρό, o Γκ. Νοβέλλι και o Γ. Μπάουμαιστερ, τα έργα
δανείζονται στοιχεία από διάφορα κινήματα αποφεύγοντας όμως μια συγκεκριμένη
κατηγόρια.
το χώρο του σουρεαλισμού, του αφηρημένου εξπρεσιονισμού αλλά και του σύγχρονου design και καλλιτέχνες όπως ο Μιρό, o Γκ. Νοβέλλι και o Γ. Μπάουμαιστερ, τα έργα
δανείζονται στοιχεία από διάφορα κινήματα αποφεύγοντας όμως μια συγκεκριμένη
κατηγόρια.
Η ίδια αναφέρει για τη δουλειά της: “ Παρατηρώ,
προσθέτω, αφαιρώ. Χαρτογραφώ μια επιφάνεια και ψάχνω μια θέση για κάθε
ανάμνηση. Αναζητώ προορισμούς, τοποθετώ σημάδια, αφήνω ίχνη. Αναγνωρίζω συνεχώς
εικόνες και προσπαθώ να τις αποκρυπτογραφήσω. Ζωγραφίζω περιπλανήσεις σε χώρους
φαντασιακούς..
προσθέτω, αφαιρώ. Χαρτογραφώ μια επιφάνεια και ψάχνω μια θέση για κάθε
ανάμνηση. Αναζητώ προορισμούς, τοποθετώ σημάδια, αφήνω ίχνη. Αναγνωρίζω συνεχώς
εικόνες και προσπαθώ να τις αποκρυπτογραφήσω. Ζωγραφίζω περιπλανήσεις σε χώρους
φαντασιακούς..
Μέσα από τη συγκεκριμένη δουλειά
επιχειρώ να δείξω το πως αντιλαμβανόμαστε
εικόνες, πως χρησιμοποιούμε και αναγνωρίζουμε σύμβολα και να εξερευνήσω
τη σχέση μεταξύ αφαίρεσης και απεικόνισης. Χειρίζομαι την επιφάνεια του καμβά
σαν μια μελέτη, παραλληλίζοντας συχνά ζωγραφικές πινελιές με στοιχεία που
προϋπάρχουν στη φύση. Το σκίτσο και οι σημειώσεις, αποκτούν ένα χαρακτήρα
σημαντικό στα έργα, δίνοντας έτσι στις αρχικές σκέψεις και παρατηρήσεις την
ίδια βαρύτητα με τη τελική ζωγραφική εικόνα. Η γραφή αφομοιώνεται με το σχέδιο,
γράμματα ξεπροβάλλουν μέσα από τυχαίες κινήσεις , σχήματα προκύπτουν μέσα από
χαοτικές και συχνά εμμονικές επαναλήψεις. Φυσικά φαινόμενα και στοιχεία, όπως
ένας ήχος και μια κίνηση, μπορούν μέσα από αυτή τη διαδικασία να αποκτήσουν μια
συμβολική μορφή και να παρουσιάσουν μια προσωπική αντίληψη του χώρου γύρω μας.
επιχειρώ να δείξω το πως αντιλαμβανόμαστε
εικόνες, πως χρησιμοποιούμε και αναγνωρίζουμε σύμβολα και να εξερευνήσω
τη σχέση μεταξύ αφαίρεσης και απεικόνισης. Χειρίζομαι την επιφάνεια του καμβά
σαν μια μελέτη, παραλληλίζοντας συχνά ζωγραφικές πινελιές με στοιχεία που
προϋπάρχουν στη φύση. Το σκίτσο και οι σημειώσεις, αποκτούν ένα χαρακτήρα
σημαντικό στα έργα, δίνοντας έτσι στις αρχικές σκέψεις και παρατηρήσεις την
ίδια βαρύτητα με τη τελική ζωγραφική εικόνα. Η γραφή αφομοιώνεται με το σχέδιο,
γράμματα ξεπροβάλλουν μέσα από τυχαίες κινήσεις , σχήματα προκύπτουν μέσα από
χαοτικές και συχνά εμμονικές επαναλήψεις. Φυσικά φαινόμενα και στοιχεία, όπως
ένας ήχος και μια κίνηση, μπορούν μέσα από αυτή τη διαδικασία να αποκτήσουν μια
συμβολική μορφή και να παρουσιάσουν μια προσωπική αντίληψη του χώρου γύρω μας.
Το έναυσμα για τη δημιουργία ενός πίνακα
είναι ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο γραφής από κάρβουνο η λαδοπαστέλ σε όλη την
επιφάνεια του καμβά.
είναι ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο γραφής από κάρβουνο η λαδοπαστέλ σε όλη την
επιφάνεια του καμβά.
Θέλω τελικά η δουλειά μου να έχει
ποικιλία, να προκαλεί ερωτήματα για το τι είναι αφηρημένο στη τέχνη και να
παρουσιάζει μια εναλλακτική εκδοχή του κόσμου. ”
ποικιλία, να προκαλεί ερωτήματα για το τι είναι αφηρημένο στη τέχνη και να
παρουσιάζει μια εναλλακτική εκδοχή του κόσμου. ”
Διάρκεια έκθεσης : έως Σάββατο 11 Ιουλίου 2020,
στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος – Δεξαμενή» ( Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, τηλ: 210
7294342, 3, www.astrolavos.gr, Fb: Astrolavos Art Galleries, ωρ. λειτ:
Τρίτη–Παρασκευή: 11.00–15.00 και 18.00–21.00, Σάββατο 11.00–15.00. )
στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος – Δεξαμενή» ( Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, τηλ: 210
7294342, 3, www.astrolavos.gr, Fb: Astrolavos Art Galleries, ωρ. λειτ:
Τρίτη–Παρασκευή: 11.00–15.00 και 18.00–21.00, Σάββατο 11.00–15.00. )
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.
50 women over 50. Έκθεση φωτογραφίας της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.