Χαρακτικά έργα της Νέλλας Γκόλαντα στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών.
Η Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζει την Πέμπτη
9 Μαρτίου 2017 την ατομική έκθεση της Νέλλας Γκόλαντα με τίτλο: Η
εμπλοκή του χώρου: από τα Χαρακτικά στα «Κατοικημένα
Γλυπτά Τοπία». Οι επεμβάσεις της,
μεγάλης κλίμακας στο Δημόσιο Χώρο –
προτάσεις για εξανθρωπισμό του δημόσιου χώρου, συγκροτούν τον βασικό άξονα των έργων της
από το 1970 έως σήμερα. Τα Κατοικημένα Γλυπτά Τοπία, με ολιστικό
σχεδιασμό – total art, λειτουργούν ως
χώροι καθημερινής και ανυποψίαστης καλλιέργειας των επισκεπτών και ιδιαιτέρως
των παιδιών…
9 Μαρτίου 2017 την ατομική έκθεση της Νέλλας Γκόλαντα με τίτλο: Η
εμπλοκή του χώρου: από τα Χαρακτικά στα «Κατοικημένα
Γλυπτά Τοπία». Οι επεμβάσεις της,
μεγάλης κλίμακας στο Δημόσιο Χώρο –
προτάσεις για εξανθρωπισμό του δημόσιου χώρου, συγκροτούν τον βασικό άξονα των έργων της
από το 1970 έως σήμερα. Τα Κατοικημένα Γλυπτά Τοπία, με ολιστικό
σχεδιασμό – total art, λειτουργούν ως
χώροι καθημερινής και ανυποψίαστης καλλιέργειας των επισκεπτών και ιδιαιτέρως
των παιδιών…
Αυτές οι χωρικές αναπτύξεις
– τα νέα σημαίνοντα τοπία αποτελούν εν δυνάμει εφαλτήρια για τη δημιουργία
απρόβλεπτων διαδραστικών γεγονότων σε σχέση με την ξεχασμένη συλλογική υπαίθρια
βίωση και τοπία ανάπτυξης δυναμικών
πολυεπίπεδων ανθρώπινων σχέσεων στοχεύοντας στην άρση του αδιάφορου στις
σύγχρονες μεγαλουπόλεις αναπτύσσοντας σχέσεις με το φυσικό και ανθρωπογενές
τοπίο.
– τα νέα σημαίνοντα τοπία αποτελούν εν δυνάμει εφαλτήρια για τη δημιουργία
απρόβλεπτων διαδραστικών γεγονότων σε σχέση με την ξεχασμένη συλλογική υπαίθρια
βίωση και τοπία ανάπτυξης δυναμικών
πολυεπίπεδων ανθρώπινων σχέσεων στοχεύοντας στην άρση του αδιάφορου στις
σύγχρονες μεγαλουπόλεις αναπτύσσοντας σχέσεις με το φυσικό και ανθρωπογενές
τοπίο.
Θεματικός άξονας της έκθεσης είναι η εμπλοκή
του χώρου των χαρακτικών με το Γλυπτό ‘’Θέατρο’’ της Αιξωνής.
Συγκεκριμένα παρουσιάζονται τα χαρακτικά της Ν. Γκόλαντα: έγχρωμες ξυλογραφίες
μεγάλου μεγέθους της ατομικής έκθεσης στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών το 1970, με
τίτλο Ελληνικός Χώρος I-XVII, τα μαυρόασπρα χαρακτικά μεγάλων διαστάσεων της
εποχής της κατασκευής του Γλυπτού ‘’Θεάτρου’’ Αιξωνή, 1984 – 1986 και το βίντεο
της Αιξωνής – ένα από τα 7 μεγάλης κλίμακας έργα της στο δημόσιο χώρο – που
προβλήθηκαν στο πλαίσιο των παράλληλων γεγονότων της 15η Biennale Αρχιτεκτονικής
της Βενετίας το 2016, και στην ειδική έκθεση Time Space Existence, που κινήθηκε
στα όρια τέχνης και αρχιτεκτονικής.
του χώρου των χαρακτικών με το Γλυπτό ‘’Θέατρο’’ της Αιξωνής.
Συγκεκριμένα παρουσιάζονται τα χαρακτικά της Ν. Γκόλαντα: έγχρωμες ξυλογραφίες
μεγάλου μεγέθους της ατομικής έκθεσης στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών το 1970, με
τίτλο Ελληνικός Χώρος I-XVII, τα μαυρόασπρα χαρακτικά μεγάλων διαστάσεων της
εποχής της κατασκευής του Γλυπτού ‘’Θεάτρου’’ Αιξωνή, 1984 – 1986 και το βίντεο
της Αιξωνής – ένα από τα 7 μεγάλης κλίμακας έργα της στο δημόσιο χώρο – που
προβλήθηκαν στο πλαίσιο των παράλληλων γεγονότων της 15η Biennale Αρχιτεκτονικής
της Βενετίας το 2016, και στην ειδική έκθεση Time Space Existence, που κινήθηκε
στα όρια τέχνης και αρχιτεκτονικής.
Το βίντεο της Αιξωνής περιέχει τη διαδικασία
της ανάπλασης του τοπίου του μη ενεργού λατομείου Αιξωνής, στο Δήμο Γλυφάδας και
τη λειτουργία του ‘’Θεάτρου’’ Αιξωνή, από τα εγκαίνια του 1992 που ήταν
αφιερωμένα στον Παγκόσμιο Εορτασμό των 70 χρόνων του Ιάνη Ξενάκη, όπου με
παρουσία και διεύθυνση του ιδίου εκτελέστηκαν, σχεδόν όλα τα έργα του επί σειρά
ημερών από το Ολλανδικό σχήμα Xenakis Ensemble καθώς και τα σπουδαιότερα
πολύτεχνα διαδραστικά γεγονότα τεχνών που παρουσιάστηκαν. Συγκεκριμένα
περιέχονται η διεθνής διοργάνωση που έγινε το 1993, με τίτλο Η μετάλλαξη του Γλυπτού “Θεάτρου” Αιξωνής
σε ΑΧΕΤΑ ( ηχογόνο ) χώρο, μια πρωτοποριακή διαδραστική έκθεση, που
παρουσιάζεται σε πανεπιστήμια, με σπουδαίους διεθνείς καλλιτέχνες πολύτεχνων
έργων. Ακόμα θα προβάλλεται και το φιλμ από το πρόσφατο workshop – event του
καλοκαιριού του 2016, με τίτλο : Re –
sculpting the sculpted Theater of Aixoni of N. Golanda από μεταπτυχιακούς
φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Αμερικανικού Πανεπιστημίου της
Πενσυλβάνια, ( συνεργασία με το Υπ. Πολιτισμού, Apomechanes, Α.Π.Θ και Α.Σ.Κ.Τ
Αθηνών ) που πραγματοποιήθηκαν, μέσω σύγχρονης τεχνολογίας, σαρωτικές προβολές,
δημιουργώντας νέο τοπίο στο τοπίο της Αιξωνής.
της ανάπλασης του τοπίου του μη ενεργού λατομείου Αιξωνής, στο Δήμο Γλυφάδας και
τη λειτουργία του ‘’Θεάτρου’’ Αιξωνή, από τα εγκαίνια του 1992 που ήταν
αφιερωμένα στον Παγκόσμιο Εορτασμό των 70 χρόνων του Ιάνη Ξενάκη, όπου με
παρουσία και διεύθυνση του ιδίου εκτελέστηκαν, σχεδόν όλα τα έργα του επί σειρά
ημερών από το Ολλανδικό σχήμα Xenakis Ensemble καθώς και τα σπουδαιότερα
πολύτεχνα διαδραστικά γεγονότα τεχνών που παρουσιάστηκαν. Συγκεκριμένα
περιέχονται η διεθνής διοργάνωση που έγινε το 1993, με τίτλο Η μετάλλαξη του Γλυπτού “Θεάτρου” Αιξωνής
σε ΑΧΕΤΑ ( ηχογόνο ) χώρο, μια πρωτοποριακή διαδραστική έκθεση, που
παρουσιάζεται σε πανεπιστήμια, με σπουδαίους διεθνείς καλλιτέχνες πολύτεχνων
έργων. Ακόμα θα προβάλλεται και το φιλμ από το πρόσφατο workshop – event του
καλοκαιριού του 2016, με τίτλο : Re –
sculpting the sculpted Theater of Aixoni of N. Golanda από μεταπτυχιακούς
φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Αμερικανικού Πανεπιστημίου της
Πενσυλβάνια, ( συνεργασία με το Υπ. Πολιτισμού, Apomechanes, Α.Π.Θ και Α.Σ.Κ.Τ
Αθηνών ) που πραγματοποιήθηκαν, μέσω σύγχρονης τεχνολογίας, σαρωτικές προβολές,
δημιουργώντας νέο τοπίο στο τοπίο της Αιξωνής.
Η έκθεση συνοδεύεται από κείμενο του ιστορικού
και κριτικού τέχνης Ντένη Ζαχαρόπουλου.
και κριτικού τέχνης Ντένη Ζαχαρόπουλου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery