Η γκαλερί ArtΠρίσμα στον Πειραιά, παρουσιάζει την ατομική εικαστική έκθεση: ΕΙΡΗΝΗ ΜΟΝΟΜΜΑΤΟΥ «Προβολείς του Απείρου».
Εγκαίνια: Παρασκευή 10 Μαρτίου & ώρα 8.00
μ.μ.
μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης: 10 Μαρτίου – 2 Απριλίου 2017
Επιμέλεια: Νικολένα Καλαϊτζάκη, Ιστορικός
Τέχνης
Τέχνης
Κείμενα
έκθεσης:
Ίρις Κρητικού, Ιστορικός Τέχνης & Νικολένα Καλαϊτζάκη, Ιστορικός Τέχνης
έκθεσης:
Ίρις Κρητικού, Ιστορικός Τέχνης & Νικολένα Καλαϊτζάκη, Ιστορικός Τέχνης
Η Ιστορικός της Τέχνης, Ίρις Κρητικού, σημειώνει για το έργο της εικαστικού Ειρήνης
Μονομμάτου:
Μονομμάτου:
«Η φωτεινή λωρίδα της ζωγραφικής
Προτείνοντας μια πλαστική γλώσσα και
εφευρίσκοντας μια προσωπική γραφή αναγνωρίσιμη ήδη από τα σπάργανα της
διατύπωσής της, η Ειρήνη Μονομμάτου, κινείται με εξαιρετική ευχέρεια ανάμεσα
στη γραφιστική απλούστευση και τον ζωγραφικό συμβολισμό, ανάμεσα στην έκδηλη
τρυφερότητα για τα μικρά ανθρώπινα στιγμιότυπα και το υποδόριο, δημιουργικό
χιούμορ που πηγάζει από τα επιδέξια καρέ ενός εν εξελίξει επινοητικού και
εκλεκτικιστικού ζωγραφικού κόμικ.
εφευρίσκοντας μια προσωπική γραφή αναγνωρίσιμη ήδη από τα σπάργανα της
διατύπωσής της, η Ειρήνη Μονομμάτου, κινείται με εξαιρετική ευχέρεια ανάμεσα
στη γραφιστική απλούστευση και τον ζωγραφικό συμβολισμό, ανάμεσα στην έκδηλη
τρυφερότητα για τα μικρά ανθρώπινα στιγμιότυπα και το υποδόριο, δημιουργικό
χιούμορ που πηγάζει από τα επιδέξια καρέ ενός εν εξελίξει επινοητικού και
εκλεκτικιστικού ζωγραφικού κόμικ.
Οι «Προβολείς του Απείρου», καταπιάνονται με
πολλαπλές εύθραυστες ισορροπίες: οι ημέρες και οι νύχτες οικείων, γνωστών και
αγνώστων ηρώων που κατοικούν το σύμπαν της ζωγράφου, αναπτύσσονται σε επάλληλες
οριζόντιες ενεργές ζώνες, λούζονται στο νυχτερινό ψυχρό μπλε, ιππεύουν
γοητευτικά ελλειπτικά υβρίδια λευκών ελεφάντων και φτερωτών αλόγων, γλιστρούν
απαλά σε φανταστικές τσουλήθρες υδρορροών, αγωγών και αστικών δικτύων,
φωτίζονται από το αινιγματικό κίτρινο φως μιας πανταχού παρούσας γυμνής
λυχνίας, χορεύουν υπό τους εικονοποιημένους ρυθμικούς ήχους μιας μικρής
νυχτερινής μουσικής τζαζ.
πολλαπλές εύθραυστες ισορροπίες: οι ημέρες και οι νύχτες οικείων, γνωστών και
αγνώστων ηρώων που κατοικούν το σύμπαν της ζωγράφου, αναπτύσσονται σε επάλληλες
οριζόντιες ενεργές ζώνες, λούζονται στο νυχτερινό ψυχρό μπλε, ιππεύουν
γοητευτικά ελλειπτικά υβρίδια λευκών ελεφάντων και φτερωτών αλόγων, γλιστρούν
απαλά σε φανταστικές τσουλήθρες υδρορροών, αγωγών και αστικών δικτύων,
φωτίζονται από το αινιγματικό κίτρινο φως μιας πανταχού παρούσας γυμνής
λυχνίας, χορεύουν υπό τους εικονοποιημένους ρυθμικούς ήχους μιας μικρής
νυχτερινής μουσικής τζαζ.
Διαψεύδοντας ωστόσο τα διατυπωμένα στεγανά της
μηχανικής και επαναληπτικής φύσης της, η ζωγραφική της Μονομμάτου όπου η
φωτογραφική ακρίβεια και η στυλιζαρισμένη φόρμα συνυπάρχουν με τη χαρά της
ελεύθερης και αεικίνητης δημιουργικής διαδικασίας, εμπεριέχει πληθώρα
αυτοσχέδιων και επιτόπιων εφευρημάτων και πολλαπλές νησίδες αναπάντεχης
περιπέτειας.
μηχανικής και επαναληπτικής φύσης της, η ζωγραφική της Μονομμάτου όπου η
φωτογραφική ακρίβεια και η στυλιζαρισμένη φόρμα συνυπάρχουν με τη χαρά της
ελεύθερης και αεικίνητης δημιουργικής διαδικασίας, εμπεριέχει πληθώρα
αυτοσχέδιων και επιτόπιων εφευρημάτων και πολλαπλές νησίδες αναπάντεχης
περιπέτειας.
Ο πλανόδιος θίασος της ζωγράφου, διανύοντας
εξακολουθητικές εύθραυστες ισορροπίες και κατοικώντας σε οργανικές επινοημένες
δομές, άλλοτε ταξινομείται σε σοφά ρυμοτομημένες από την ίδια λωρίδες δράσης κι
άλλοτε ξεχύνεται και παρελαύνει γοργά στις λεωφόρους μιας άγνωστης πόλης.
Συνομιλεί με το κοντινό άπειρο δρασκελίζοντας γέφυρες από βαμβάκι και χαρτί,
στήνοντας μυστικά λούνα παρκ, διασκεδάζοντας σε επουράνια τσίρκα. Και όταν
πέφτει η νύχτα, ακουμπώντας την ορατότητα του θεατή σε ελλειπτικούς φωτεινούς
κύκλους, βυθίζεται σε αναπαυτικές πολυθρόνες ανάγνωσης.
εξακολουθητικές εύθραυστες ισορροπίες και κατοικώντας σε οργανικές επινοημένες
δομές, άλλοτε ταξινομείται σε σοφά ρυμοτομημένες από την ίδια λωρίδες δράσης κι
άλλοτε ξεχύνεται και παρελαύνει γοργά στις λεωφόρους μιας άγνωστης πόλης.
Συνομιλεί με το κοντινό άπειρο δρασκελίζοντας γέφυρες από βαμβάκι και χαρτί,
στήνοντας μυστικά λούνα παρκ, διασκεδάζοντας σε επουράνια τσίρκα. Και όταν
πέφτει η νύχτα, ακουμπώντας την ορατότητα του θεατή σε ελλειπτικούς φωτεινούς
κύκλους, βυθίζεται σε αναπαυτικές πολυθρόνες ανάγνωσης.
Η παράδοξη γοητευτική υπερεαλιστική
ανθρωπογεωγραφία της Ειρήνης Μονομμάτου, εγγράφεται σε πυκνούς μπλε ορίζοντες
κινηματογραφικών σεναρίων, στιγμών και ωρών, κατοικεί σε grisailles ρευστών
συνευρέσεων και μικρών γεγονότων. Και οι ιδέες και οι εκτελέσεις, τα
αντικείμενα και τα σύμβολα, οι έντονες γραμμές και οι κορεσμένες φόρμες, οι
λυχνίες και οι προβολείς, εξερχόμενα από τη μικρή βαλίτσα των συνέργων της
ζωγράφου, διαπερνώντας τα όρια του καμβά, αναζητούν και εντοπίζουν επίμονα τους
μικρούς φωτεινούς κύκλους της ύπαρξης που τρυπώνουν και κατοικούν πίσω του –
εντός μας.»
ανθρωπογεωγραφία της Ειρήνης Μονομμάτου, εγγράφεται σε πυκνούς μπλε ορίζοντες
κινηματογραφικών σεναρίων, στιγμών και ωρών, κατοικεί σε grisailles ρευστών
συνευρέσεων και μικρών γεγονότων. Και οι ιδέες και οι εκτελέσεις, τα
αντικείμενα και τα σύμβολα, οι έντονες γραμμές και οι κορεσμένες φόρμες, οι
λυχνίες και οι προβολείς, εξερχόμενα από τη μικρή βαλίτσα των συνέργων της
ζωγράφου, διαπερνώντας τα όρια του καμβά, αναζητούν και εντοπίζουν επίμονα τους
μικρούς φωτεινούς κύκλους της ύπαρξης που τρυπώνουν και κατοικούν πίσω του –
εντός μας.»
Η Ιστορικός της Τέχνης, Νικολένα Καλαϊτζάκη, αναφέρει για την έκθεση:
«Πώς το Άπειρο μπορεί να χωρέσει μέσα στον
μικρόκοσμο μας; Εδώ, ο κόσμος είναι το Άπειρο κι εμείς οι αναρριχητές του,
σκαρφαλωμένοι περιπλανώμενοι σε αρχιτεκτονικούς μηχανισμούς φαντασίας. Εμείς,
οι πρωταγωνιστές της γης, εύθραυστα κατασκευασμένοι, ζητάμε τόπο, προσεκτικά
σμιλευμένοι, δίνουμε τα χέρια και αγκαλιαζόμαστε. Άλλοτε χορεύουμε, γυμνά
ικετεύουμε θεό. Η Αποκαθήλωση έχει φόντο γαλάζιο και ξαπλώνει σε έναν δείπνο
μυστικό, ανθρώπινες φιγούρες σε επαλληλία. Μια μπούρκα. Είμαστε σύμβολα τελικά
καμωμένα από το διάφανο υλικό μιας πνοής. Επιμένουμε να υπάρχουμε, ορκισμένοι
μετέωροι, σε μια αοριστία που μας εξυψώνει, μας υπερβαίνει, μας διαπερνά. Η
περισυλλογή καρπός της σκέψης. Σαν ασίγαστα μικρά του ονείρου πουλιά, διάχυτοι
στο σύμπαν αιμάτινοι σουρεαλιστικοί πλανήτες καθισμένοι σε θρόνους ανήκουμε σε
μια στιγμή αιωνιότητας. Για πάντα. Και πάντα μέσα μας, ο χρονικός
προσδιορισμός, η αφέλεια του τόπου και η πυξίδα.»
μικρόκοσμο μας; Εδώ, ο κόσμος είναι το Άπειρο κι εμείς οι αναρριχητές του,
σκαρφαλωμένοι περιπλανώμενοι σε αρχιτεκτονικούς μηχανισμούς φαντασίας. Εμείς,
οι πρωταγωνιστές της γης, εύθραυστα κατασκευασμένοι, ζητάμε τόπο, προσεκτικά
σμιλευμένοι, δίνουμε τα χέρια και αγκαλιαζόμαστε. Άλλοτε χορεύουμε, γυμνά
ικετεύουμε θεό. Η Αποκαθήλωση έχει φόντο γαλάζιο και ξαπλώνει σε έναν δείπνο
μυστικό, ανθρώπινες φιγούρες σε επαλληλία. Μια μπούρκα. Είμαστε σύμβολα τελικά
καμωμένα από το διάφανο υλικό μιας πνοής. Επιμένουμε να υπάρχουμε, ορκισμένοι
μετέωροι, σε μια αοριστία που μας εξυψώνει, μας υπερβαίνει, μας διαπερνά. Η
περισυλλογή καρπός της σκέψης. Σαν ασίγαστα μικρά του ονείρου πουλιά, διάχυτοι
στο σύμπαν αιμάτινοι σουρεαλιστικοί πλανήτες καθισμένοι σε θρόνους ανήκουμε σε
μια στιγμή αιωνιότητας. Για πάντα. Και πάντα μέσα μας, ο χρονικός
προσδιορισμός, η αφέλεια του τόπου και η πυξίδα.»
Ωράριο λειτουργίας:
ΔΕΥΤΕΡΑ: Κλειστά
ΤΡ/ΠΕΜ/ΠΑΡ: 10.30-15.00 & 18.00-21.00
ΤΕΤ/ΣΑΒ: 10.30-15.00
ArtΠρίσμα gallery
Κουντουριώτου
187, Πειραιάς,
187, Πειραιάς,
τηλ.
2104296790, 2104296079,
2104296790, 2104296079,
site:www.galleryartprisma.gr,e–mail:artprisma@hotmail.com
, www.facebook.com/ArtPrisma
, www.facebook.com/ArtPrisma
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.
50 women over 50. Έκθεση φωτογραφίας της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.