Ο εικαστικός Γιάννης Αντωνόπουλος παρουσιάζει τα «Γυμνά Κορμιά».
Εγκαινιάζεται την Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017, 20:00 η ατομική έκθεση του εικαστικού
Γιάννη Αντωνόπουλου με γενικό τίτλο «Γυμνά Κορμιά» στο Poems n’ Crimes Art Bar των
εκδόσεων Γαβριηλίδη, Αγίας Ειρήνης 17, Αθήνα…
Γιάννη Αντωνόπουλου με γενικό τίτλο «Γυμνά Κορμιά» στο Poems n’ Crimes Art Bar των
εκδόσεων Γαβριηλίδη, Αγίας Ειρήνης 17, Αθήνα…
Το φυσικό σώμα δεν αποτελεί απροσπέλαστο κλισέ για τον
Γιάννη Αντωνόπουλο. Ο ίδιος δεν ακολουθεί τη φόρμα του γυμνού κορμιού ή της
φιγούρας αλλά δημιουργεί φόρμες καινές, ανεξάρτητες και διαφορετικές από τις
καμπύλες και τα σχήματα των σωμάτων, κλείνοντας τα μέσα σε αποχρώσεις abstract –
αφαιρετικές. Έτσι, τα περιγράμματα οριοθετούνται εκεί που σμίγουν τα χρώματα του
ενός θέματος με το άλλο.
Γιάννη Αντωνόπουλο. Ο ίδιος δεν ακολουθεί τη φόρμα του γυμνού κορμιού ή της
φιγούρας αλλά δημιουργεί φόρμες καινές, ανεξάρτητες και διαφορετικές από τις
καμπύλες και τα σχήματα των σωμάτων, κλείνοντας τα μέσα σε αποχρώσεις abstract –
αφαιρετικές. Έτσι, τα περιγράμματα οριοθετούνται εκεί που σμίγουν τα χρώματα του
ενός θέματος με το άλλο.
Ο Γιάννης Αντωνόπουλος μαθήτευσε δίπλα στον
μεγάλο Ηλία Δεκουλάκο. Συμφοιτητής με τους Λαναρά, Μεσσήνη, Βαγγέλη Τζερμιά στην
Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας ( 1983 – 1988 ), έλαβε το πτυχίο της ζωγραφικής με Άριστα. Η
αγάπη του για την Χαρακτική υπήρξε πάντα μεγάλη κι έτσι συνέχισε τις σπουδές
και τις μελέτες του έχοντας δάσκαλο τον Θανάση Εξαρχόπουλο, αποφοιτώντας και
πάλι με βαθμό Άριστα.
μεγάλο Ηλία Δεκουλάκο. Συμφοιτητής με τους Λαναρά, Μεσσήνη, Βαγγέλη Τζερμιά στην
Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας ( 1983 – 1988 ), έλαβε το πτυχίο της ζωγραφικής με Άριστα. Η
αγάπη του για την Χαρακτική υπήρξε πάντα μεγάλη κι έτσι συνέχισε τις σπουδές
και τις μελέτες του έχοντας δάσκαλο τον Θανάση Εξαρχόπουλο, αποφοιτώντας και
πάλι με βαθμό Άριστα.
Τα φοιτητικά του χρόνια τα χαρακτηρίζει ως τα
πλέον δημιουργικά και παραγωγικά καλλιτεχνικά, έχοντας ως δασκάλους
πραγματικούς εικαστικούς αλλά και ανθρώπους υπέροχους. Τα μέσα ήταν λιγοστά και
χρήματα δεν υπήρχαν, παρόλα αυτά όλα γίνονταν μ’ έναν τρόπο μαγικό. Η αγάπη και το μεράκι των
δασκάλων, οι ατελείωτες κουβέντες, οι επισκέψεις σ’ εκθέσεις, η συνεχής μελέτη
και η έρευνα του έδωσαν όσα χρειάστηκε για τη συνέχεια. Εκείνα τα χρόνια του
άφησαν τις ομορφότερες εμπειρίες και συνεχίζουν να τον συντροφεύουν μέχρι και σήμερα.
Αρωγοί και πυξίδα στο εικαστικό του ταξίδι που μοιάζει ατελείωτο…
πλέον δημιουργικά και παραγωγικά καλλιτεχνικά, έχοντας ως δασκάλους
πραγματικούς εικαστικούς αλλά και ανθρώπους υπέροχους. Τα μέσα ήταν λιγοστά και
χρήματα δεν υπήρχαν, παρόλα αυτά όλα γίνονταν μ’ έναν τρόπο μαγικό. Η αγάπη και το μεράκι των
δασκάλων, οι ατελείωτες κουβέντες, οι επισκέψεις σ’ εκθέσεις, η συνεχής μελέτη
και η έρευνα του έδωσαν όσα χρειάστηκε για τη συνέχεια. Εκείνα τα χρόνια του
άφησαν τις ομορφότερες εμπειρίες και συνεχίζουν να τον συντροφεύουν μέχρι και σήμερα.
Αρωγοί και πυξίδα στο εικαστικό του ταξίδι που μοιάζει ατελείωτο…
Δάσκαλος τώρα πια και ο ίδιος προσπαθεί να
μεταδώσει λίγη απ’ την αγάπη του για την Τέχνη στα παιδιά «του», τις μαθήτριες
και τους μαθητές του, στο γυμνάσιο όπου διδάσκει και τον υπεραγαπούν. Αρέσκεται
σε τόνους χαμηλούς και έτσι ήταν πάντα, από τα χρόνια της σχολής μέχρι και
σήμερα. Αρέσκεται στο ν’ ακούει, να βλέπει και λιγότερο να μιλά. Δίνει «χώρο»
στους άλλους προτιμώντας ο ίδιος να παίρνει κάθε φορά αυτό που του αναλογεί.
Αγαπημένο του αξεσουάρ η μαύρη ρεπούμπλικα, κάτι που έρχεται από παλιά και
θυμίζει ένα σωρό πράγματα, όμορφα αλλά και λιγότερο.
μεταδώσει λίγη απ’ την αγάπη του για την Τέχνη στα παιδιά «του», τις μαθήτριες
και τους μαθητές του, στο γυμνάσιο όπου διδάσκει και τον υπεραγαπούν. Αρέσκεται
σε τόνους χαμηλούς και έτσι ήταν πάντα, από τα χρόνια της σχολής μέχρι και
σήμερα. Αρέσκεται στο ν’ ακούει, να βλέπει και λιγότερο να μιλά. Δίνει «χώρο»
στους άλλους προτιμώντας ο ίδιος να παίρνει κάθε φορά αυτό που του αναλογεί.
Αγαπημένο του αξεσουάρ η μαύρη ρεπούμπλικα, κάτι που έρχεται από παλιά και
θυμίζει ένα σωρό πράγματα, όμορφα αλλά και λιγότερο.
Η δουλειά του είναι πολυμορφική, αφού
χαρακτηρίζεται από τεχνοτροπίες που παντρεύονται μεταξύ τους, αφήνοντας η κάθε
μια το δικό της στίγμα, προσδίδοντας στο τελικό αποτέλεσμα μια ποικιλομορφία
δυσεύρετη. Ζωγραφίζει με κάθε είδους χρώμα και δημιουργεί ιδιόμορφα έργα πάνω
σε καμβά ή ξύλα ειδικά επεξεργασμένα. Όλο αυτό είναι δύσκολο, ιδιαίτερα
χρονοβόρο και κοστίζει ακριβά. Τα σχήματα και οι όγκοι παίζουν τεράστιο ρόλο
και γι αυτό ο χώρος έχει πάντα τον πρώτο λόγο. Ο Γιάννης Αντωνόπουλος «παίζει»
με τους χώρους, τους διαμορφώνει, τους αναδημιουργεί, τους ανακαινίζει,
δίνοντάς τους εικαστικότητα, χρώμα και ύφος όπως ο ίδιος το έχει σχεδιάσει.
χαρακτηρίζεται από τεχνοτροπίες που παντρεύονται μεταξύ τους, αφήνοντας η κάθε
μια το δικό της στίγμα, προσδίδοντας στο τελικό αποτέλεσμα μια ποικιλομορφία
δυσεύρετη. Ζωγραφίζει με κάθε είδους χρώμα και δημιουργεί ιδιόμορφα έργα πάνω
σε καμβά ή ξύλα ειδικά επεξεργασμένα. Όλο αυτό είναι δύσκολο, ιδιαίτερα
χρονοβόρο και κοστίζει ακριβά. Τα σχήματα και οι όγκοι παίζουν τεράστιο ρόλο
και γι αυτό ο χώρος έχει πάντα τον πρώτο λόγο. Ο Γιάννης Αντωνόπουλος «παίζει»
με τους χώρους, τους διαμορφώνει, τους αναδημιουργεί, τους ανακαινίζει,
δίνοντάς τους εικαστικότητα, χρώμα και ύφος όπως ο ίδιος το έχει σχεδιάσει.
Το εργαστήριό του μοιάζει πολύ με ξυλουργείο.
Εκεί ξεκινά κι εκεί τελειώνει οτιδήποτε φέρει την υπογραφή του. Όσα φτιάχνει
είναι πράγματι αξιοζήλευτα και έχουν μοναδικό προσωπικό στυλ. Προτιμά όλα να τα
κάνει μόνος του, με τα ίδια του τα χέρια, δίχως να χρησιμοποιεί πολύπλοκα
εργαλεία και μηχανήματα. Κατασκευάζει αυτοσχέδια τελάρα, τετράγωνα, ορθογώνια,
τρίγωνα ή κυκλικά, δημιουργώντας ζωγραφικά έργα που πολλές φορές αποκτούν όγκο
και μεταβάλλονται σε γλυπτά ή εγκαταστάσεις. Η παρουσία τρίτης διάστασης στα
έργα του τον συναρπάζει, και αυτό τον ωθεί στο να διευρύνει τους άξονες που λειτουργεί, δημιουργώντας
συνεχώς κάτι καινούργιο. Δουλεύει πάνω σε κοίλες και κυρτές επιφάνειες έχοντας
ως συνεργάτες τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Γεωμετρία και την Αρχιτεκτονική
προκειμένου να «χτίσει» από την αρχή έργα με τη σύμπραξη όλων αυτών. Είναι κάτι
αναπόφευκτο, αφού στην πορεία ανακαλύπτει πως τα έργα του χρήζουν διεπιστημονικής
αντιμετώπισης και τα ίδια τον ωθούν σε αυτό, για να παραχθεί το θεμιτό αποτέλεσμα.
Εκεί ξεκινά κι εκεί τελειώνει οτιδήποτε φέρει την υπογραφή του. Όσα φτιάχνει
είναι πράγματι αξιοζήλευτα και έχουν μοναδικό προσωπικό στυλ. Προτιμά όλα να τα
κάνει μόνος του, με τα ίδια του τα χέρια, δίχως να χρησιμοποιεί πολύπλοκα
εργαλεία και μηχανήματα. Κατασκευάζει αυτοσχέδια τελάρα, τετράγωνα, ορθογώνια,
τρίγωνα ή κυκλικά, δημιουργώντας ζωγραφικά έργα που πολλές φορές αποκτούν όγκο
και μεταβάλλονται σε γλυπτά ή εγκαταστάσεις. Η παρουσία τρίτης διάστασης στα
έργα του τον συναρπάζει, και αυτό τον ωθεί στο να διευρύνει τους άξονες που λειτουργεί, δημιουργώντας
συνεχώς κάτι καινούργιο. Δουλεύει πάνω σε κοίλες και κυρτές επιφάνειες έχοντας
ως συνεργάτες τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Γεωμετρία και την Αρχιτεκτονική
προκειμένου να «χτίσει» από την αρχή έργα με τη σύμπραξη όλων αυτών. Είναι κάτι
αναπόφευκτο, αφού στην πορεία ανακαλύπτει πως τα έργα του χρήζουν διεπιστημονικής
αντιμετώπισης και τα ίδια τον ωθούν σε αυτό, για να παραχθεί το θεμιτό αποτέλεσμα.
Στην επικείμενη έκθεση στο Poems n’ Crimes Art
Bar μέσα από τη συγκεκριμένη ενότητα θα παρουσιαστεί με τρόπο ιδιαίτερο, το πώς
αντιλαμβάνεται ο Γιάννης Αντωνόπουλος τα «Γυμνά Κορμιά». Μικρών διαστάσεων έργα
ως επί το πλείστον, θα «στηθούν» στον χώρο και οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία
να δουν από κοντά τα υλικά αλλά και να συζητήσουν με τον δημιουργό τους για τις
μεθόδους και τις τεχνικές που χρησιμοποιεί. Η έκθεση θα διαρκέσει έως και τις 8 Απριλίου.
Bar μέσα από τη συγκεκριμένη ενότητα θα παρουσιαστεί με τρόπο ιδιαίτερο, το πώς
αντιλαμβάνεται ο Γιάννης Αντωνόπουλος τα «Γυμνά Κορμιά». Μικρών διαστάσεων έργα
ως επί το πλείστον, θα «στηθούν» στον χώρο και οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία
να δουν από κοντά τα υλικά αλλά και να συζητήσουν με τον δημιουργό τους για τις
μεθόδους και τις τεχνικές που χρησιμοποιεί. Η έκθεση θα διαρκέσει έως και τις 8 Απριλίου.
Κείμενο/Επιμέλεια/Φωτογραφίες: Ζώης Σπ.Κουτρούλης για το www.itsonlyarts.com
«Γυμνά
Κορμιά»
Κορμιά»
Εγκαίνια: Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017, 20:00
Poems
n’ Crimes Art Bar
n’ Crimes Art Bar
Αγίας Ειρήνης 17, Αθήνα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.