ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΩΤΗΡΗ ΦΕΛΙΟΥ. Ατομική έκθεση του Αλέκου Βλ. Λεβίδη, «Οικείος τόπος, οικείος χρόνος: δύο πίνακες από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου και οι προπαρασκευαστικές μελέτες τους».
H έκθεση του Αλέκου Βλ. Λεβίδη με τίτλο «Οικείος τόπος, οικείος χρόνος: δύο πίνακες από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου και οι προπαρασκευαστικές μελέτες τους» εγκαινιάζεται στη Φωκίωνος Νέγρη 16 την Πέμπτη
30 Μαρτίου 2017, στις 7 μ.μ.
30 Μαρτίου 2017, στις 7 μ.μ.
Η έναρξη της έκθεσης πραγματοποιείται με την
εκδήλωση «Συζήτηση με τον Αλέκο Λεβίδη».
εκδήλωση «Συζήτηση με τον Αλέκο Λεβίδη».
Ο Διονύσης Καψάλης, Διευθυντής του Μορφωτικού
Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης και ο Νικόλαος Π. Παΐσιος θα συνομιλήσουν με τον
καλλιτέχνη για το έργο του…
Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης και ο Νικόλαος Π. Παΐσιος θα συνομιλήσουν με τον
καλλιτέχνη για το έργο του…
Μοντέλα στο ατελιέ 2010 – 2013 ( λεπτομέρεια ) |
Στην έκθεση παρουσιάζονται δύο πίνακες του
καλλιτέχνη από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου: «Μοντέλα στο ατελιέ» ( 2010 – 2013,
μικτή τεχνική, 250 x 240 εκ. ) και «Αγορά» ( 2010 – 2017, μικτή τεχνική, 87 x 107
εκ. ) μαζί με μια σειρά από προσχέδια, σπουδές και σημειωματάρια του καλλιτέχνη
που οδήγησαν στη σύνθεση των έργων αυτών.
καλλιτέχνη από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου: «Μοντέλα στο ατελιέ» ( 2010 – 2013,
μικτή τεχνική, 250 x 240 εκ. ) και «Αγορά» ( 2010 – 2017, μικτή τεχνική, 87 x 107
εκ. ) μαζί με μια σειρά από προσχέδια, σπουδές και σημειωματάρια του καλλιτέχνη
που οδήγησαν στη σύνθεση των έργων αυτών.
Τα πολυάριθμα σχέδια που συνοδεύουν τα έργα
αποτυπώνουν τα στάδια, που οδήγησαν στη σύνθεση και ολοκλήρωσή τους. Εκτίθενται
φιγούρες σε χαρτί σε φυσικό μέγεθος, μελέτες με χρωματιστά μολύβια και παστέλ
αλλά και προσχέδια στις σελίδες των σημειωματαρίων που κουβαλά μαζί του ο
καλλιτέχνης από τα σπουδαστικά κιόλας χρόνια ως εικαστικά ημερολόγια.
αποτυπώνουν τα στάδια, που οδήγησαν στη σύνθεση και ολοκλήρωσή τους. Εκτίθενται
φιγούρες σε χαρτί σε φυσικό μέγεθος, μελέτες με χρωματιστά μολύβια και παστέλ
αλλά και προσχέδια στις σελίδες των σημειωματαρίων που κουβαλά μαζί του ο
καλλιτέχνης από τα σπουδαστικά κιόλας χρόνια ως εικαστικά ημερολόγια.
Όπως σημειώνει ο Νικόλαος Παΐσιος στο κείμενό
του για το έργο «Μοντέλα στο ατελιέ» «παραπέμπει σε δυτικό εκκλησιαστικό
τρίπτυχο. Το πάνω μέρος διατάσσεται σε τρία τμήματα, και το κάτω παίρνει τη
μορφή αναγεννησιακής predella, με πέντε μικρότερες σκηνές να τρέχουν
παρατακτικά, από τα αριστερά προς τα δεξιά, ως μικρά αλλά σημαντικά επεισόδια,
σαν comic strip ή καρέ κινηματογραφικής ταινίας.» Και συνεχίζει για το έργο
«Αγορά»: «έχει μικρότερες διαστάσεις από τα Μοντέλα στο ατελιέ, αλλά σχεδόν
απροσμέτρητο βάθος, τόσο, ώστε ο θεατής να χρειάζεται χρόνο για να
αποκρυπτογραφήσει τα πολλά στοιχεία και τις αντιθέσεις σε όλη τη διαδρομή του
βλέμματος…».
του για το έργο «Μοντέλα στο ατελιέ» «παραπέμπει σε δυτικό εκκλησιαστικό
τρίπτυχο. Το πάνω μέρος διατάσσεται σε τρία τμήματα, και το κάτω παίρνει τη
μορφή αναγεννησιακής predella, με πέντε μικρότερες σκηνές να τρέχουν
παρατακτικά, από τα αριστερά προς τα δεξιά, ως μικρά αλλά σημαντικά επεισόδια,
σαν comic strip ή καρέ κινηματογραφικής ταινίας.» Και συνεχίζει για το έργο
«Αγορά»: «έχει μικρότερες διαστάσεις από τα Μοντέλα στο ατελιέ, αλλά σχεδόν
απροσμέτρητο βάθος, τόσο, ώστε ο θεατής να χρειάζεται χρόνο για να
αποκρυπτογραφήσει τα πολλά στοιχεία και τις αντιθέσεις σε όλη τη διαδρομή του
βλέμματος…».
Στην έκθεση παρουσιάζονται δύο επιπλέον
ζωγραφικά έργα του ίδιου κύκλου δουλειάς, από την ιδιωτική συλλογή του
καλλιτέχνη: «Ο ζωγράφος και το μοντέλο» και «Ο ήλιος του απογεύματος» που έγινε
με αφορμή το ομώνυμο ποίημα του Καβάφη.
ζωγραφικά έργα του ίδιου κύκλου δουλειάς, από την ιδιωτική συλλογή του
καλλιτέχνη: «Ο ζωγράφος και το μοντέλο» και «Ο ήλιος του απογεύματος» που έγινε
με αφορμή το ομώνυμο ποίημα του Καβάφη.
«O Λεβίδης είναι ζωγράφος διανοητικός· όσοι
έχουν μικρή σχέση με την τέχνη, θα χρησιμοποιούσαν αστόχαστα τον όρο ζωγράφος
εγκεφαλικός», σημειώνει ο Νικόλαος Παΐσιος.
έχουν μικρή σχέση με την τέχνη, θα χρησιμοποιούσαν αστόχαστα τον όρο ζωγράφος
εγκεφαλικός», σημειώνει ο Νικόλαος Παΐσιος.
Την έκθεση συνοδεύει εικονογραφημένη, δίγλωσση
έκδοση που περιλαμβάνει εισαγωγικό σημείωμα του Σωτήρη Φέλιου και κείμενα του
Νικόλαου Παΐσιου, του Αλέκου Βλ. Λεβίδη και της Μαρίκας Ρόμπου
–
Λεβίδη.
έκδοση που περιλαμβάνει εισαγωγικό σημείωμα του Σωτήρη Φέλιου και κείμενα του
Νικόλαου Παΐσιου, του Αλέκου Βλ. Λεβίδη και της Μαρίκας Ρόμπου
–
Λεβίδη.
Μοντέλα στο ατελιέ 2010 – 2013, μικτή τεχνική, 250 x 240 εκ. |
ΞΕΝΑΓΗΣΗ
• Την
Τετάρτη 5 Απριλίου στις 7 μ.μ. ο Αλέκος Λεβίδης θα ξεναγήσει το
κοινό στην έκθεση.
Τετάρτη 5 Απριλίου στις 7 μ.μ. ο Αλέκος Λεβίδης θα ξεναγήσει το
κοινό στην έκθεση.
ΕΚΔΗΛΩΣΗ
• Την
Πέμπτη 30 Μαρτίου στις 7 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση
«Συζήτηση με τον Αλέκο Λεβίδη». Ο Διονύσης Καψάλης, Διευθυντής του Μορφωτικού
Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης και ο Νικόλαος Π. Παΐσιος θα συνομιλήσουν με τον
καλλιτέχνη για το έργο του.
Πέμπτη 30 Μαρτίου στις 7 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση
«Συζήτηση με τον Αλέκο Λεβίδη». Ο Διονύσης Καψάλης, Διευθυντής του Μορφωτικού
Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης και ο Νικόλαος Π. Παΐσιος θα συνομιλήσουν με τον
καλλιτέχνη για το έργο του.
• Την
Τετάρτη 3 Μαΐου στις 8 μ.μ. ο Χρήστος Χωμενίδης, εμπνεόμενος
από τους πίνακες «Μοντέλα στο ατελιέ» και «Αγορά» του Αλέκου Βλ. Λεβίδη, θα
επιχειρήσει ένα one-man show, ή αλλιώς, να μετατρέψει τις εικόνες του ζωγράφου
σε λέξεις και να τις απευθύνει στο κοινό.
Τετάρτη 3 Μαΐου στις 8 μ.μ. ο Χρήστος Χωμενίδης, εμπνεόμενος
από τους πίνακες «Μοντέλα στο ατελιέ» και «Αγορά» του Αλέκου Βλ. Λεβίδη, θα
επιχειρήσει ένα one-man show, ή αλλιώς, να μετατρέψει τις εικόνες του ζωγράφου
σε λέξεις και να τις απευθύνει στο κοινό.
Επιμέλεια: Αλέκος Βλ. Λεβίδης
30
Μαρτίου – 7 Μαΐου 2017
Μαρτίου – 7 Μαΐου 2017
Φωκίωνος Νέγρη 16
Διοργάνωση: Ίδρυμα «Η άλλη Αρκαδία»
Είσοδος
ελεύθερη
ελεύθερη
Ώρες
λειτουργίας:
λειτουργίας:
Τετάρτη – Παρασκευή: 6 – 9 μ.μ.
Σάββατο: 12 – 8 μ.μ.
Κυριακή: 12 – 3 μ.μ.
Κλειστά: 10 – 25 Απριλίου
Αγορά 2010 – 2017, μικτή τεχνική, 87 x 107 εκ. |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.
50 women over 50. Έκθεση φωτογραφίας της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.