Ατομικές εκθέσεις της Λένιας Πλατανιά και του Νίκου Κρυωνίδη στον Αστρολάβο.
Λένια Πλατανιά : “ Boundless ”
14.2.2020 – 28.3.2020
Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου εγκαινιάζεται στην
Αίθουσα Τέχνης “ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ ” η ατομική έκθεση ζωγραφικής της Λένιας Πλατανιά,
με τίτλο: ‘ Boundless ’
Αίθουσα Τέχνης “ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ ” η ατομική έκθεση ζωγραφικής της Λένιας Πλατανιά,
με τίτλο: ‘ Boundless ’
Η
καλλιτέχνης Λένια Πλατανιά παρουσιάζει
στο μεσαίο επίπεδο της γκαλερί σειρά ζωγραφικών έργων με τίτλο: “ Boundless “ ( χωρίς όρια ).
καλλιτέχνης Λένια Πλατανιά παρουσιάζει
στο μεσαίο επίπεδο της γκαλερί σειρά ζωγραφικών έργων με τίτλο: “ Boundless “ ( χωρίς όρια ).
Με επιρροή από το καλλιτεχνικό κίνημα του συμβολισμού
και το ρομαντικό ιδεώδες η θεματογραφία των έργων της Λένιας Πλατανιά στρέφεται
γύρω από τη σχέση ανθρώπου και φύσης . Η πνευματικότητα, η φαντασία, το όνειρο,
η έντονα δραματική ατμόσφαιρα και ο μυστικιστικός χαρακτήρας των έργων της
παραπέμπουν καθαρά στα ιδεώδη του συμβολισμού. Οι εικόνες των έργων της
μεταφέρουν το θεατή νοερά σε άλλες εποχές, άλλους τόπους, τόπους φανταστικούς
που αποτυπώνονται συχνά με έντονα υπερρεαλιστικά χρώματα και εξάρουν τη
δραματουργία του εκάστοτε θέματος. Το
ανθρώπινο στοιχείο εκφράζεται είτε μέσα από το σώμα, είτε μέσα από τα ίχνη που
αφήνει ο άνθρωπος στη φύση. Αυτά τα στοιχεία ενώνονται δημιουργώντας ένα πλέγμα
όπου συνυπάρχουν, αναιρούν ή υπεισέρχονται το ένα στο άλλο συνθέτοντας τελικά ένα
ονειρικό τοπίο. Τα όρια του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου μπλέκονται, όπως το
σώμα ενώνεται με τη βλάστηση συνθέτοντας μια εικόνα παράλληλα οικεία και
αλλόκοτη.
και το ρομαντικό ιδεώδες η θεματογραφία των έργων της Λένιας Πλατανιά στρέφεται
γύρω από τη σχέση ανθρώπου και φύσης . Η πνευματικότητα, η φαντασία, το όνειρο,
η έντονα δραματική ατμόσφαιρα και ο μυστικιστικός χαρακτήρας των έργων της
παραπέμπουν καθαρά στα ιδεώδη του συμβολισμού. Οι εικόνες των έργων της
μεταφέρουν το θεατή νοερά σε άλλες εποχές, άλλους τόπους, τόπους φανταστικούς
που αποτυπώνονται συχνά με έντονα υπερρεαλιστικά χρώματα και εξάρουν τη
δραματουργία του εκάστοτε θέματος. Το
ανθρώπινο στοιχείο εκφράζεται είτε μέσα από το σώμα, είτε μέσα από τα ίχνη που
αφήνει ο άνθρωπος στη φύση. Αυτά τα στοιχεία ενώνονται δημιουργώντας ένα πλέγμα
όπου συνυπάρχουν, αναιρούν ή υπεισέρχονται το ένα στο άλλο συνθέτοντας τελικά ένα
ονειρικό τοπίο. Τα όρια του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου μπλέκονται, όπως το
σώμα ενώνεται με τη βλάστηση συνθέτοντας μια εικόνα παράλληλα οικεία και
αλλόκοτη.
Οι εικόνες απαρτίζονται από
αρχετυπικά σύμβολα. Το δάσος είναι γεμάτο κρυμμένα μυστικά, ο άνθρωπος πρέπει
να το εξερευνήσει για να βρει νόημα, μια διαδικασία πνευματική. Το δάσος
συμβολίζει το μυστήριο, το ασυνείδητο, είναι ένα μέρος εκτός λογικής και
διάνοιας. Το νερό σηματοδοτεί την αλλαγή, τη μεταμόρφωση, ένα είδος γέννησης,
μια υπέρβαση της γήινης κατάστασης. Τα λουλούδια και η βλάστηση δεν απεικονίζονται
εξιδανικευμένα αλλά με έντονο δραματουργικά χαρακτήρα. Το σπίτι εκφράζει τις
ανθρώπινες δημιουργίες καθώς και την ανθρώπινη παρέμβαση στη φύση.
αρχετυπικά σύμβολα. Το δάσος είναι γεμάτο κρυμμένα μυστικά, ο άνθρωπος πρέπει
να το εξερευνήσει για να βρει νόημα, μια διαδικασία πνευματική. Το δάσος
συμβολίζει το μυστήριο, το ασυνείδητο, είναι ένα μέρος εκτός λογικής και
διάνοιας. Το νερό σηματοδοτεί την αλλαγή, τη μεταμόρφωση, ένα είδος γέννησης,
μια υπέρβαση της γήινης κατάστασης. Τα λουλούδια και η βλάστηση δεν απεικονίζονται
εξιδανικευμένα αλλά με έντονο δραματουργικά χαρακτήρα. Το σπίτι εκφράζει τις
ανθρώπινες δημιουργίες καθώς και την ανθρώπινη παρέμβαση στη φύση.
Αν και η αποτύπωση των έργων είναι ρεαλιστική και με
έμφαση στην λεπτομέρεια, αυτό που κυριαρχεί σαν αίσθηση στα έργα είναι ο
ρομαντικός τους χαρακτήρας. Η πρόκληση ισχυρής συγκίνησης, το συναίσθημα, η
φαντασία, ο λυρισμός. Το χρώμα είναι έντονο, πλούσιο και οι δραματικές
φωτοσκιάσεις χαρακτηριστικές. Οι μορφές, γυναικείες κυρίως μοιάζει να έχουν βγει
περισσότερο από έργα του 18ου αιώνα παρά να είναι σύγχρονες μορφές.
Μέσα από πολλαπλά οπτικά επίπεδα αναδύεται η ατμόσφαιρα, η οποία εκφράζεται με
τη συμβολική χρήση των χρωμάτων και της φωτοσκίασης. Παράλληλα μέσω της υψηλής
λεπτομέρειας κάθε κομμάτι του έργου δημιουργεί την δική του ιστορία, στοιχεία
που τελικά συνθέτουν ένα μεταφυσικό, ονειρικό περιβάλλον. Πρόκειται για μια
ζωγραφική που μας ταξιδεύει σε άλλες εποχές και καλλιτεχνικά ρεύματα όπως οι
μυθοπλασίες του William Blake, τα ατμοσφαιρικά τοπία του Friedrich, ή οι εντάσεις των έργων των Γάλλων ρομαντικών Gericault, Delacroix, με μία σύγχρονη ζωγραφική εκδοχή που καλεί το θεατή να ταξιδέψει στον
φαντασιακό ατμοσφαιρικό αυτό κόσμο που δημιουργεί.
έμφαση στην λεπτομέρεια, αυτό που κυριαρχεί σαν αίσθηση στα έργα είναι ο
ρομαντικός τους χαρακτήρας. Η πρόκληση ισχυρής συγκίνησης, το συναίσθημα, η
φαντασία, ο λυρισμός. Το χρώμα είναι έντονο, πλούσιο και οι δραματικές
φωτοσκιάσεις χαρακτηριστικές. Οι μορφές, γυναικείες κυρίως μοιάζει να έχουν βγει
περισσότερο από έργα του 18ου αιώνα παρά να είναι σύγχρονες μορφές.
Μέσα από πολλαπλά οπτικά επίπεδα αναδύεται η ατμόσφαιρα, η οποία εκφράζεται με
τη συμβολική χρήση των χρωμάτων και της φωτοσκίασης. Παράλληλα μέσω της υψηλής
λεπτομέρειας κάθε κομμάτι του έργου δημιουργεί την δική του ιστορία, στοιχεία
που τελικά συνθέτουν ένα μεταφυσικό, ονειρικό περιβάλλον. Πρόκειται για μια
ζωγραφική που μας ταξιδεύει σε άλλες εποχές και καλλιτεχνικά ρεύματα όπως οι
μυθοπλασίες του William Blake, τα ατμοσφαιρικά τοπία του Friedrich, ή οι εντάσεις των έργων των Γάλλων ρομαντικών Gericault, Delacroix, με μία σύγχρονη ζωγραφική εκδοχή που καλεί το θεατή να ταξιδέψει στον
φαντασιακό ατμοσφαιρικό αυτό κόσμο που δημιουργεί.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως το
Σάββατο 28 Μαρτίου
2020.
2020.
( Για περισσότερες πληροφορίες:
Γκαλερί « ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ », Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, πλατ.Δεξαμενής, τηλ. 210
7294342, 3, www.astrolavos.gr, Fb: astrolavos
art galleries )
Γκαλερί « ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ », Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, πλατ.Δεξαμενής, τηλ. 210
7294342, 3, www.astrolavos.gr, Fb: astrolavos
art galleries )
Νίκος Κρυωνίδης : “ Ιχνογραφίες χορογραφές ”
14.2.2020 – 28.3.2020
Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου εγκαινιάζεται στην
Αίθουσα Τέχνης “ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ ” η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Νίκου Κρυωνίδη, με
τίτλο: ‘ Ιχνογραφίες χορογραφές ’
Αίθουσα Τέχνης “ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ ” η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Νίκου Κρυωνίδη, με
τίτλο: ‘ Ιχνογραφίες χορογραφές ’
Στη νέα του ατομική έκθεση στην Αθήνα, ο
καλλιτέχνης Νίκος Κρυωνίδης παρουσιάζει την πιο πρόσφατη σειρά ζωγραφικών του έργων
τα οποία εντάσσονται στο ευρύτερο φάσμα της ζωγραφικής του Αφηρημένου
Εξπρεσσιονισμού. Πρόκειται για έργα μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων στα οποία η
γραφή, η χειρονομία του καλλιτέχνη εξελίσσονται σε ένα παιχνίδι χειροναξίας,
ανάμιξης τόνων και φόρμας και καταλήγουν εν τέλει σε μια σειρά αφαιρετικών
αφηγήσεων που μας θυμίζουν τις αέρινες κινήσεις ενός χορευτή. Η δυναμική της
πινελιάς του και η ανάμειξη των άλλοτε έντονων φωτεινών και άλλοτε ήσυχων
ψυχρών χρωματικών τόνων, εναλλάσσονται με τη λιτότητα του λευκού φόντου των
συνθέσεων του. Η Τέχνη του όμως δεν
είναι μια Τέχνη λογική, είναι περισσότερο μια Τέχνη που εκφράζει συναισθήματα,
αισθήσεις μέσα από τη ζωγραφική. Μια Τέχνη που συνάδει περισσότερο με τη
μουσική ή τις αποχρώσες αισθήσεις ενός ηλιοβασιλέματος, ενός σούρουπου, μιας
κυματισμένης θάλασσας ή από ένα ελαφρύ αεράκι του φθινοπώρου, παρά κάποιοι
κανόνες χρώματος, φόρμας, σύνθεσης, σχεδίου.
καλλιτέχνης Νίκος Κρυωνίδης παρουσιάζει την πιο πρόσφατη σειρά ζωγραφικών του έργων
τα οποία εντάσσονται στο ευρύτερο φάσμα της ζωγραφικής του Αφηρημένου
Εξπρεσσιονισμού. Πρόκειται για έργα μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων στα οποία η
γραφή, η χειρονομία του καλλιτέχνη εξελίσσονται σε ένα παιχνίδι χειροναξίας,
ανάμιξης τόνων και φόρμας και καταλήγουν εν τέλει σε μια σειρά αφαιρετικών
αφηγήσεων που μας θυμίζουν τις αέρινες κινήσεις ενός χορευτή. Η δυναμική της
πινελιάς του και η ανάμειξη των άλλοτε έντονων φωτεινών και άλλοτε ήσυχων
ψυχρών χρωματικών τόνων, εναλλάσσονται με τη λιτότητα του λευκού φόντου των
συνθέσεων του. Η Τέχνη του όμως δεν
είναι μια Τέχνη λογική, είναι περισσότερο μια Τέχνη που εκφράζει συναισθήματα,
αισθήσεις μέσα από τη ζωγραφική. Μια Τέχνη που συνάδει περισσότερο με τη
μουσική ή τις αποχρώσες αισθήσεις ενός ηλιοβασιλέματος, ενός σούρουπου, μιας
κυματισμένης θάλασσας ή από ένα ελαφρύ αεράκι του φθινοπώρου, παρά κάποιοι
κανόνες χρώματος, φόρμας, σύνθεσης, σχεδίου.
Ο ίδιος σαν
γνήσιος ποιητής της Τέχνης αναφέρει σχετικά με τη δουλειά του: « Ίχνη στο χιόνι, στο χαρτόνι, στο τελάρο, στο
χώμα. Το πάτημα που άφησα στο πάτωμα με χρώμα. Στην πρόβα, στον περίπατο και
στην παράσταση μου. Το άγγιγμα, το χάδι στη ζωγραφική μου. Περιγραφή περιγραμμή και σωματομετρία ακριβείας. Καμπύλη διακεκομμένη,
τεθλασμένη, ευθεία. Πορεία περιπατητή, χρωματική χειρονομία. Απόδραση, διαφυγή,
ισορροπία σχεδιαστή, ακροβάτη, χορευτή...»
γνήσιος ποιητής της Τέχνης αναφέρει σχετικά με τη δουλειά του: « Ίχνη στο χιόνι, στο χαρτόνι, στο τελάρο, στο
χώμα. Το πάτημα που άφησα στο πάτωμα με χρώμα. Στην πρόβα, στον περίπατο και
στην παράσταση μου. Το άγγιγμα, το χάδι στη ζωγραφική μου. Περιγραφή περιγραμμή και σωματομετρία ακριβείας. Καμπύλη διακεκομμένη,
τεθλασμένη, ευθεία. Πορεία περιπατητή, χρωματική χειρονομία. Απόδραση, διαφυγή,
ισορροπία σχεδιαστή, ακροβάτη, χορευτή...»
Κλείνοντας την αναφορά μας στη νέα αυτή έκθεση:
“Ιχνογραφίες χορογραφές” του Ν.Κρυωνίδη παραθέτουμε ένα απόσπασμα από το
κείμενο για την έκθεση του καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης του ΕΚΠΑ, κ. Μάνου
Στεφανίδη: «.. Οι πίνακες του βρίσκονται σταθερά στα όρια, στα όρια της τύχης
και της πρόθεσης, του λυρισμού και του δράματος, της ολοκλήρωσης και του non finitο, της αυτοπειθαρχίας
και της ελευθεριότητας, του λόγου και της σιωπής.
Είναι εικόνες ενός χρωματικού αυτοματισμού που είναι βαθιά ποιητικός και
διαθέτει σπάνια χρωματική ευαισθησία. Είναι η εξέλιξη και ανήκουν σε εκείνο το
ζωγραφικό κύμα που μας οδηγεί από τα μέσα του 19ου αιώνα και την
ιμπρεσσιονιστική ελευθερία, ως τις εικονοποιίες του σήμερα. Και από τον Monet και τα Νούφαρα του 1910, ως τον Twombly και τις
χρωματικές χειρονομίες-γραφές του του 2000. Γιατί υπάρχει μια σχέση που τα
συνδέει όλα αυτά. Μια σχέση που προτείνει την εγχώρια Τέχνη σε παραλληλία και
ισότιμα προς ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη Δύση. Θα έλεγα εδώ παρενθετικά ότι με
τον Ιμπρεσσιονισμό καταγράφεται η ηδονή του βλέμματος ενώ με τον εξπρεσσιονισμό
η οδύνη του. Με την αφαίρεση πάλι το βλέμμα βυθίζεται στο υποσυνείδητο ανιχνεύοντας
εικόνες του ανείδωτου ενώ με τη χειρονομιακή ζωγραφική το μάτι γίνεται
σώμα-νευρώνας και ως σώμα αναζητεί τη δική του μουσική και τον προσωπικό τον
χθόνιο του ρυθμό. Τότε που η εικόνα γίνεται εξομολόγηση και τα χρώματα
αφηγούνται εν σιωπή τον εαυτό τους.»
“Ιχνογραφίες χορογραφές” του Ν.Κρυωνίδη παραθέτουμε ένα απόσπασμα από το
κείμενο για την έκθεση του καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης του ΕΚΠΑ, κ. Μάνου
Στεφανίδη: «.. Οι πίνακες του βρίσκονται σταθερά στα όρια, στα όρια της τύχης
και της πρόθεσης, του λυρισμού και του δράματος, της ολοκλήρωσης και του non finitο, της αυτοπειθαρχίας
και της ελευθεριότητας, του λόγου και της σιωπής.
Είναι εικόνες ενός χρωματικού αυτοματισμού που είναι βαθιά ποιητικός και
διαθέτει σπάνια χρωματική ευαισθησία. Είναι η εξέλιξη και ανήκουν σε εκείνο το
ζωγραφικό κύμα που μας οδηγεί από τα μέσα του 19ου αιώνα και την
ιμπρεσσιονιστική ελευθερία, ως τις εικονοποιίες του σήμερα. Και από τον Monet και τα Νούφαρα του 1910, ως τον Twombly και τις
χρωματικές χειρονομίες-γραφές του του 2000. Γιατί υπάρχει μια σχέση που τα
συνδέει όλα αυτά. Μια σχέση που προτείνει την εγχώρια Τέχνη σε παραλληλία και
ισότιμα προς ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη Δύση. Θα έλεγα εδώ παρενθετικά ότι με
τον Ιμπρεσσιονισμό καταγράφεται η ηδονή του βλέμματος ενώ με τον εξπρεσσιονισμό
η οδύνη του. Με την αφαίρεση πάλι το βλέμμα βυθίζεται στο υποσυνείδητο ανιχνεύοντας
εικόνες του ανείδωτου ενώ με τη χειρονομιακή ζωγραφική το μάτι γίνεται
σώμα-νευρώνας και ως σώμα αναζητεί τη δική του μουσική και τον προσωπικό τον
χθόνιο του ρυθμό. Τότε που η εικόνα γίνεται εξομολόγηση και τα χρώματα
αφηγούνται εν σιωπή τον εαυτό τους.»
Η έκθεση θα διαρκέσει έως το
Σάββατο 28 Μαρτίου
2020.
2020.
( Για περισσότερες πληροφορίες:
Γκαλερί « ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ », Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, πλατ.Δεξαμενής, τηλ. 210
7294342, 3, www.astrolavos.gr, Fb: astrolavos
art galleries )
Γκαλερί « ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ », Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, πλατ.Δεξαμενής, τηλ. 210
7294342, 3, www.astrolavos.gr, Fb: astrolavos
art galleries )
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.
Based On True Stories. Ομαδική έκθεση φωτογραφίας στο T.A.F./ the art foundation.