Ατομικές εκθέσεις της Αγγελικής Χρυσού και του Στάθη Μαυρίδη στον «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟ – δεξαμενή» την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου.
Την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου από τις
20:00 έως τις 22.30, εγκαινιάζεται στην Αίθουσα Τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ – δεξαμενή»
η ατομική έκθεση ζωγραφικής της Αγγελικής Χρυσού, με τίτλο: Ύλες ξανά..
Την ίδια ημέρα και ώρα στον ίδιο χώρο θα γίνουν
τα εγκαίνια και της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής
του Στάθη Μαυρίδη, με τίτλο: Παιχνίδια
μυαλού…
τα εγκαίνια και της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής
του Στάθη Μαυρίδη, με τίτλο: Παιχνίδια
μυαλού…
Αγγελική Χρυσού : «Ύλες ξανά…»
Το έργο της Αγγελικής Χρυσού χαρακτηρίζεται
από την αισθαντικότητα, το δυναμισμό, τους πειραματισμούς και τις ανακαλύψεις
επάνω στις έννοιες φωτός και σκότους, μάζας και ύλης, υλικού και άυλου. Οι
συγκεκριμένες ματιέρες που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά με έναν τόσο
πρωτότυπο και ρηξικέλευθο τρόπο, προσδίδουν άλλη διάσταση στα αφαιρετικά αυτά
έργα σε καμβά. Το ασπρόμαυρο θαρρείς ότι είναι έγχρωμο. Οι ποιότητες, οι
αισθήσεις, ο μαγνητισμός που προκύπτουν από τα έργα, έρχονται να συνομιλήσουν
με τον εσωτερικό κόσμο του θεατή.
από την αισθαντικότητα, το δυναμισμό, τους πειραματισμούς και τις ανακαλύψεις
επάνω στις έννοιες φωτός και σκότους, μάζας και ύλης, υλικού και άυλου. Οι
συγκεκριμένες ματιέρες που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά με έναν τόσο
πρωτότυπο και ρηξικέλευθο τρόπο, προσδίδουν άλλη διάσταση στα αφαιρετικά αυτά
έργα σε καμβά. Το ασπρόμαυρο θαρρείς ότι είναι έγχρωμο. Οι ποιότητες, οι
αισθήσεις, ο μαγνητισμός που προκύπτουν από τα έργα, έρχονται να συνομιλήσουν
με τον εσωτερικό κόσμο του θεατή.
Για την ίδια την καλλιτέχνιδα δύο είναι τα ζητούμενα, τα οποία
παρουσιάζονται ως η διττή αντίληψη ισορροπίας μεταξύ λογικού και φαντασιακού,
πραγματικού και διαισθητικού. Αυτός ο προβληματισμός λειτουργεί, τόσο ως
σύλληψη μίας μεμονωμένης και συγκεκριμένης φόρμας ενταγμένης σε κάποιο
εικαστικό περιβάλλον με όρους ζωγραφικούς, όσο και ως εξ-ισορρόπηση
αλληλεπιδράσεων, όπως της δυναμικής της βαρύτητας ή των αισθήσεων. Αναλυτικά,
γίνεται αναφορά αφενός στην αέναη ένταση ένταξης μιας οπτικά «ρέουσας»
δυναμικής μάζας – φόρμας, να οργανωθεί και να αποκτήσει ισορροπία, παραμένοντας
αιωρούμενη μέσα σε στέρεο χώρο, αυτόν της συμβατικά πραγματικής επιφάνειας του
ζωγραφικού τελάρου ή της νοερής επέκτασής του. Αφετέρου η υβριδική αυτή
αναζήτηση εξακολουθεί, χωρίς να στερηθεί τον ποιητικό δυναμισμό της αυτόματης
γραφής.
Καθώς πρακτικά, το έργο ξεκινά με έναν ελεύθερο τρόπο, σαν μια
χειρονομιακή καταγραφή, όπου το πυκνόρευστο υλικό εναποτίθεται επάνω στον καμβά
αφήνοντας το πρώτο ανάγλυφο του ίχνος. Ακολουθεί μια περισσότερο σύνθετη
διαδικασία, επεξεργασίας και επαναπροσδιορισμού της αρχικής επέμβασης. Η
διαδικασία είναι διαρκής και εξελικτική, καθώς τυχαία ευρήματα και
επισημάνσεις, συνειδητά ενσωματώνονται στα επόμενα έργα, ενώ συχνά, γίνεται η
επαναφορά στα προηγούμενα αλλάζοντάς τα δραστικά. Το αποτέλεσμα αυτής της
διαδικασίας σταδιακά πνευματοποιείται μέσα από συνεχείς και επαναλαμβανόμενες
πράξεις στο χρόνο. Ωστόσο, δεν υπάρχει πρόθεση να αποδοθεί η εικόνα του
πραγματικού.
Είναι περισσότερο η εικονοποίηση
μιας προσωπικής εντύπωσης του κόσμου, μιας εσωτερικής αντανάκλασης αυτού, μέσω
της αφαίρεσης. Η φύση και οι δυνατότητες των ίδιων των υλικών (κάρβουνο, λάδια,
κόλλα, σμυρίδι) αλληλεπιδρούν και καθορίζουν τους τρόπους χειρισμού τους, τις
γραφές, την υφή, τη διαφάνεια, μία αυστηρή γκάμα έως τριών χρωμάτων.
Αντίστοιχα, κάθε ένα από τα υλικά πληρεί ένα ισοδύναμο αναγκαίο για το χτίσιμο
του συνόλου: τις πυκνές ποιότητες, τη στιβαρότητα του σχεδίου και τα καθαρά
περιγράμματα, τη διαφάνεια, την αίσθηση του χαρακτικού αποτυπώματος, με
ζωγραφικά όμως και ανάγλυφα πλασίματα επάνω στον καμβά.
μιας προσωπικής εντύπωσης του κόσμου, μιας εσωτερικής αντανάκλασης αυτού, μέσω
της αφαίρεσης. Η φύση και οι δυνατότητες των ίδιων των υλικών (κάρβουνο, λάδια,
κόλλα, σμυρίδι) αλληλεπιδρούν και καθορίζουν τους τρόπους χειρισμού τους, τις
γραφές, την υφή, τη διαφάνεια, μία αυστηρή γκάμα έως τριών χρωμάτων.
Αντίστοιχα, κάθε ένα από τα υλικά πληρεί ένα ισοδύναμο αναγκαίο για το χτίσιμο
του συνόλου: τις πυκνές ποιότητες, τη στιβαρότητα του σχεδίου και τα καθαρά
περιγράμματα, τη διαφάνεια, την αίσθηση του χαρακτικού αποτυπώματος, με
ζωγραφικά όμως και ανάγλυφα πλασίματα επάνω στον καμβά.
Στάθης Μαυρίδης : «Παιχνίδια μυαλού»
Το γήπεδο του
μπάσκετ και μέσα ο μαύρος σκύλος άγριος σα λυσσασμένος. Ο υποδιοικητής Μάρκος,
καβάλα στο άλογό του και μπροστά το σεμεδακι της γιαγιάς και το καντήλι να
καίει όπως στα παλιά εικονοστάσια. Δυο γυμνές γυναίκες σε έναν άδειο δρόμο της
πόλης. Είναι μέρα ή νύχτα; Παρίσι,
στρατιώτες, το χαρακτηριστικό αξιοθέατο – σήμα κατατεθέν και ο Γάλλος
συγγραφέας με το τσιγάρο στο χέρι. Ο πιλότος που κοιτάζει τον πειρασμό ενώ ένα
τρένο από τα παλιά περνάει από πίσω. Η ανέμελη ευρωπαία και οι άνθρωποι στη θάλασσα.
μπάσκετ και μέσα ο μαύρος σκύλος άγριος σα λυσσασμένος. Ο υποδιοικητής Μάρκος,
καβάλα στο άλογό του και μπροστά το σεμεδακι της γιαγιάς και το καντήλι να
καίει όπως στα παλιά εικονοστάσια. Δυο γυμνές γυναίκες σε έναν άδειο δρόμο της
πόλης. Είναι μέρα ή νύχτα; Παρίσι,
στρατιώτες, το χαρακτηριστικό αξιοθέατο – σήμα κατατεθέν και ο Γάλλος
συγγραφέας με το τσιγάρο στο χέρι. Ο πιλότος που κοιτάζει τον πειρασμό ενώ ένα
τρένο από τα παλιά περνάει από πίσω. Η ανέμελη ευρωπαία και οι άνθρωποι στη θάλασσα.
Εικόνες ,
φτιαγμένες από άλλες εικόνες, , εικόνες που γεννάνε σκέψεις, και σκέψεις που
γεννούν νέες εικόνες. Ζωγραφισμένες με
ακουαρέλες, ξυλομπογιές, μολύβια και
ακρυλικά σε χαρτιά και καμβάδες
ζωγραφικής.
φτιαγμένες από άλλες εικόνες, , εικόνες που γεννάνε σκέψεις, και σκέψεις που
γεννούν νέες εικόνες. Ζωγραφισμένες με
ακουαρέλες, ξυλομπογιές, μολύβια και
ακρυλικά σε χαρτιά και καμβάδες
ζωγραφικής.
Εικόνες ,
φτιαγμένες από άλλες εικόνες, , εικόνες που γεννάνε σκέψεις, και σκέψεις που
γεννούν νέες εικόνες. Ζωγραφισμένες με
ακουαρέλες, ξυλομπογιές, μολύβια και
ακρυλικά σε χαρτιά και καμβάδες
ζωγραφικής. Με αγάπη στο σχέδιο και στο
χρώμα ,και επιρροές από τoν RB Kitaj , τον Larry Rivers, τον David Hockney, τους νέους
Έλληνες ρεαλιστές , την Pop Art, αλλά και τη σύγχρονη παραστατική ζωγραφική στη
Γερμανία.
φτιαγμένες από άλλες εικόνες, , εικόνες που γεννάνε σκέψεις, και σκέψεις που
γεννούν νέες εικόνες. Ζωγραφισμένες με
ακουαρέλες, ξυλομπογιές, μολύβια και
ακρυλικά σε χαρτιά και καμβάδες
ζωγραφικής. Με αγάπη στο σχέδιο και στο
χρώμα ,και επιρροές από τoν RB Kitaj , τον Larry Rivers, τον David Hockney, τους νέους
Έλληνες ρεαλιστές , την Pop Art, αλλά και τη σύγχρονη παραστατική ζωγραφική στη
Γερμανία.
Εικόνες της
καθημερινότητας που γεννούν νέες εικόνες, καλλιτεχνικές. Τα σχόλια, τα όνειρα, οι σκέψεις, οι συνειρμοί του καλλιτέχνη,
αναμιγνύονται μεταξύ τους σε ένα παιχνίδι εικόνων και κειμένου με δυνατά
χρώματα στους καμβάδες και με την ευαισθησία των τόνων στις ακουαρέλες και
μετουσιώνονται σε Τέχνη με στόχο ν’ αγγίξουν το θεατή με ποικίλους τρόπους και
σε διαφορετικά επίπεδα ( αισθητικό, νοητικό κλπ ).
καθημερινότητας που γεννούν νέες εικόνες, καλλιτεχνικές. Τα σχόλια, τα όνειρα, οι σκέψεις, οι συνειρμοί του καλλιτέχνη,
αναμιγνύονται μεταξύ τους σε ένα παιχνίδι εικόνων και κειμένου με δυνατά
χρώματα στους καμβάδες και με την ευαισθησία των τόνων στις ακουαρέλες και
μετουσιώνονται σε Τέχνη με στόχο ν’ αγγίξουν το θεατή με ποικίλους τρόπους και
σε διαφορετικά επίπεδα ( αισθητικό, νοητικό κλπ ).
Οι εκθέσεις θα διαρκέσουν έως και το Σάββατο 25
Νοεμβρίου 2017.
Νοεμβρίου 2017.
( Για περισσότερες
πληροφορίες: Γκαλερί « ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ – δεξαμενή», Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, τηλ. 210
7294342, 3, www.astrolavos.gr,
Fb: astrolavos art
galleries )
πληροφορίες: Γκαλερί « ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ – δεξαμενή», Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, τηλ. 210
7294342, 3, www.astrolavos.gr,
Fb: astrolavos art
galleries )
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ομαδική Έκθεση στη Sianti Gallery «Μικρά Ζωγραφικά Έργα 2024 - 2025»
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο "The Language Of Butoh Dance"
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...