“THE OPPOSITE ISLAND” : Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Γιώργου Παπαγεωργίου στην Αντίπαρο.

Την
Τρίτη 27 Αυγούστου εγκαινιάζεται η
Έκθεση Ζωγραφικής του 

Γιώργου
Παπαγεωργίου
με τον τίτλο «
THE OPPOSITE
ISLAND».




Η
Αίθουσα Τέχνης «αντί» με  χαρά υποδέχεται
στο Κάστρο της Αντιπάρου τον Γιώργο Παπαγεωργίου από «το απέναντι νησί» την
Πάρο,  όπου κατοικεί και εργάζεται,
μοιράζοντας τον δημιουργικό του χρόνο, με την διαμονή του  στις Βρυξέλλες.
Με
την πρώτη  εικαστική παρουσία του στην
Αντίπαρο, ιδιαίτερη τιμή για την Αίθουσα «αντί», ο Γιώργος
Παπαγεωργίου ήδη συγκαταλέγεται μεταξύ των εξαιρετικών δημιουργών και ξεχωριστών
συνεργατών του πολιτιστικού χώρου.




«Αποθησαυρισμένες
μαρτυρίες εντυπώσεων, μνημών αλλά και αντιδράσεων ενός ιδιαίτερα
ευαισθητοποιημένου  ψυχισμού….»
«Μαγνητίζουν
τα έργα του Γιώργου Παπαγεωργίου όχι μόνο το βλέμμα και το οπτικό πεδίο …»
«Αποκρυπτογραφημένο
παλμογράφημα ακόμη και των απειροελάχιστων ψυχικών & νοητικών κραδασμών …».



Τα
παραπάνω είναι  αποσπάσματα της Μελέτης –
Κριτικής παρουσίασης της Κας Ντόρα Ηλιοπούλου – Ρογκάν, για την Έκθεση του
Γιώργου Παπαγεωργίου στον εξαιρετικό Κατάλογο που την συνοδεύει.


 Αίθουσα Τέχνης «αντί»  Κάστρο Αντιπάρου 84007
Εγκαίνια
Τρίτη 27 Αυγούστου στις 20:00
Διάρκεια
έως Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου ’19
Καθημερινά
19:00 – 00:30
         





ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ «ΠΛΕΓΜΑΤΑ» ΨΥΧΗΣ 

ΣΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ.
Της
Ντόρας Ηλιοπούλου – Ρογκάν
Αποθησαυρισμένες
μαρτυρίες εντυπώσεων, μνημών αλλά και αντιδράσεων ενός ιδιαίτερα
ευαισθητοποιημένου ψυχισμού είναι τα τωρινά έργα του, όντως, χαρισματικού δημιουργού,
Γιώργου Παπαγεωργίου .
<Πλέγματα>
ενσαρκωμένα μες από ένα ανεξάντλητο σε ρυθμό και σε κινητικότητα χρώμα. <Πλέγματα-Παλμογράφοι
> μιας πάντοτε ανανεωμένης σε έμπνευση και σε έκφραση γραφής, σε μια διαρκή
,ομοιοπαθητική συνεύρεση με τη <δυναμική> του καλλιτέχνη.
<Πλέγματα> πομποί και δέκτες ακόμη και των πιο απειροελάχιστων 
συνειρμών
και αντιδράσεων του ψυχισμού του δημιουργού ενορχηστρωμένων σε μια μουσική σε
υφή <αρμονία>. Ποιεί, διττά ο Παπαγεωργίου, εδώ, καθώς μες από το χρώμα
και το ρυθμό του ίχνους αποκρυπτογραφείται, κάθε φορά, μια ποιητική σε
παράστημα και σε δονήσεις <γραφή>.
<Γραφή>
που χάρη στο αναμφισβήτητο και χαρισματικά κωδικοποιημένο έρμα προβάλλει
διαχρονικά: <γραφή αρχέτυπο> κατοχυρώνοντας, για πολλοστή φορά, διεθνώς,
την ιδιαιτερότητα της προσωπικότητας του ζωγράφου. Γραφή που, τέλος, αποτελεί
αυτοδύναμα μια <Yπέρβαση> καθώς ενεργοποιεί μια εκ θεμελίων ανατροπή στον
μέχρι τώρα οικείο χώρο της αφαίρεσης. Ανατροπή ενεργοποιημένη μες από μια νέα
σε έκφανση σημειολογία: απαλλαγμένη από κάθε διακοσμητικό ή διασπαστικό για την
ενότητα της σύνθεσης, στοιχείο.
Μαγνητίζουν
τα έργα της τωρινής έκθεσης όχι μονάχα το βλέμμα και το οπτικό πεδίο αλλά και
αυτόν καθ’ αυτόν τον ψυχισμό του θεατή. Ο ιδιωματικός- μες από το χρώμα-
ενορχηστρωμένος ,εδώ, ρυθμός 
προικίζει
με <ανεξάντλητες > και συνεχώς ανανεωμένες <αναγνώσεις> την κάθε
σύνθεση που πέρα από μια πρώτη γενική εντύπωση, μας πείθει ότι αναγεννιέται και
εξελίσσεται ,εκ των ένδον, με μια ατέρμονα σε παλμό, δυναμική. Δυναμική που
ενεργοποιώντας και ενορχηστρώνοντας – αυτοδύναμα – ολοένα ανανεωμένες σε υφή
και σε παλμό εικαστικές μαρτυρίες προβάλλει την κάθε σύνθεση:
  Aποκρυπτογραφημένο παλμογράφημα ακόμη και των
απειροελάχιστων ψυχικών και νοητικών κραδασμών.
Περιεκτικότατη
σε μηνύματα, η εκ πρώτης όψεως – μονάχα – αφηρημένη γραφή του δημιουργού πείθει
καθώς είναι χρησμένη με την αυτούσια αύρα της γνήσιας ποιητικής προσωπικότητας
του , ότι , σε αυτήν έχει αποκρυπτογραφηθεί κάτι το ουσιαστικό από αυτόν καθ’
αυτόν τον παλμό της Δημιουργίας, σε μια απόλυτη συνάφεια με την <Ιδέα>
της Κοσμογονίας. Υπέρτατη επαλήθευση του ορισμού του Πλάτωνα για την αυθεντική
τέχνη .
Προικισμένα
με αυτά τα χαρακτηριστικά, τα έργα του καλλιτέχνη διαθέτουν εκείνα τα
<αντισώματα> που τα καθιστούν αλώβητα και αδιάβροχα σε εύκολες,
επιδερμικές, διεθνοποιημένες λύσεις και στις σειρήνες των εκάστοτε συρμών.
Πομποί και δέκτες αποκλειστικά μιας ουσιαστικής <ποίησης> και αρμονίας
προβάλλουν, διαχρονικά: Αρχέτυπα.
Ντόρα Ηλιοπούλου – Ρογκάν
Δρ.
Ιστορικός της τέχνης-Τεχνοκριτικός
Officier
des Arts et Lettres