Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Νικόλα Κυριάκου στην Purpur Gallery.
Διάρκεια
έκθεσης: 3 – 30/5/2019
έκθεσης: 3 – 30/5/2019
Εγκαίνια:
Παρασκευή 3/5/2019, ώρα 8-10 το βράδυ
Παρασκευή 3/5/2019, ώρα 8-10 το βράδυ
Με
ιδιαίτερη τιμή και χαρά φιλοξενείται στη Λαμία το έργο ενός σύγχρονου
καλλιτέχνη του εικαστικού Νικόλα Κυριάκου.
ιδιαίτερη τιμή και χαρά φιλοξενείται στη Λαμία το έργο ενός σύγχρονου
καλλιτέχνη του εικαστικού Νικόλα Κυριάκου.
Συγκεκριμένα
η γκαλερί PurPur προσκαλεί το φιλότεχνο κοινό στα εγκαίνια την Παρασκευή 3/5/2019
μετά τις 8 το βράδυ να επισκεφτεί την έκθεση, να απολαύσει μια διαφορετική
προσέγγιση της τέχνης μέσα από τα χαρακτηριστικά της αφηρημένης ζωγραφικής, που
πιστά υπηρετεί ο καλλιτέχνης εδώ και δεκαετίες και έρχεται τώρα με μια ώριμη
τεχνική και ελεύθερη χρωματική ένταση να μας οδηγήσει, πέρα από τις ερμηνείες της
φυσικής πραγματικότητας, στην εξερεύνηση της πνευματικότητας στη ζωγραφική.
η γκαλερί PurPur προσκαλεί το φιλότεχνο κοινό στα εγκαίνια την Παρασκευή 3/5/2019
μετά τις 8 το βράδυ να επισκεφτεί την έκθεση, να απολαύσει μια διαφορετική
προσέγγιση της τέχνης μέσα από τα χαρακτηριστικά της αφηρημένης ζωγραφικής, που
πιστά υπηρετεί ο καλλιτέχνης εδώ και δεκαετίες και έρχεται τώρα με μια ώριμη
τεχνική και ελεύθερη χρωματική ένταση να μας οδηγήσει, πέρα από τις ερμηνείες της
φυσικής πραγματικότητας, στην εξερεύνηση της πνευματικότητας στη ζωγραφική.
Θεωρητική προσέγγιση του έργου από τον
ιστορικό τέχνης Κωνσταντίνο Μπουραζάνη
ιστορικό τέχνης Κωνσταντίνο Μπουραζάνη
Paesaggio
Intimo. Το ενδόμυχο τοπίο. Ο τίτλος της έκθεσης του Νικόλα Κυριάκου μας
προδιαθέτει να αναζητήσουμε στο έργο του ένα απόκρυφο τόπο, κάτι το οποίο είναι
κρυμμένο με ασφάλεια στο πιο βαθύ σημείο. Ίσως την γεωγραφία κάποιου προσωπικού
χώρου ή την αποτύπωση αντικειμένων τα οποία ορίζουν ένα εσωτερικό, μυστικό
πλαίσιο.
Intimo. Το ενδόμυχο τοπίο. Ο τίτλος της έκθεσης του Νικόλα Κυριάκου μας
προδιαθέτει να αναζητήσουμε στο έργο του ένα απόκρυφο τόπο, κάτι το οποίο είναι
κρυμμένο με ασφάλεια στο πιο βαθύ σημείο. Ίσως την γεωγραφία κάποιου προσωπικού
χώρου ή την αποτύπωση αντικειμένων τα οποία ορίζουν ένα εσωτερικό, μυστικό
πλαίσιο.
Ο καλλιτέχνης μας προκαλεί να σκεφτούμε
ελεύθερα, περισσότερο ποιητικά και αφηρημένα.
ελεύθερα, περισσότερο ποιητικά και αφηρημένα.
Το
τοπίο ως ορισμός αρχίζει να μεταμορφώνεται. Είναι η ροη του χρόνου; είναι οι
στιγμές; η σιωπή ως τοπίο; Ένα ψυχολογικό τοπίο των ανθρώπων; Το πώς το πνεύμα
ανακατασκευάζει σε πλασματικό τόπο μια ανάμνηση, μια αίσθηση, μια έννοια ,μια
σκέψη. Αυτό μας αποκαλύπτει και το βαθύτερο νόημα της αισθητικής πρότασης του
δημιουργού.
τοπίο ως ορισμός αρχίζει να μεταμορφώνεται. Είναι η ροη του χρόνου; είναι οι
στιγμές; η σιωπή ως τοπίο; Ένα ψυχολογικό τοπίο των ανθρώπων; Το πώς το πνεύμα
ανακατασκευάζει σε πλασματικό τόπο μια ανάμνηση, μια αίσθηση, μια έννοια ,μια
σκέψη. Αυτό μας αποκαλύπτει και το βαθύτερο νόημα της αισθητικής πρότασης του
δημιουργού.
Ο
Νικόλας Κυριάκου γεννήθηκε στη Νέα Ποτίδαια Χαλκιδικής , όπου ζει και εργάζεται
μέχρι και σήμερα. Η σχέση του με το περιβάλλον το οποίο επέλεξε να κατοικεί
είναι ιδιαίτερα σημαντική. Η διαβίωση σε μια μικρή κοινότητα, μακριά από τα
μεγάλα αστικά κέντρα ανάγει σε βασικό παράγοντα την άμεση επικοινωνία και την
ανθρώπινη επαφή, επιφέροντας μια περισσότερο ψυχική-συναισθηματική προσέγγιση
των ανθρώπων και των συμβάντων του κοινωνικού χώρου που μας περιβάλλει. Διεγείρει την διάθεση
για παρατήρηση των φυσικών και πολιτισμικών συνθηκών, οι
οποίες αποτελούν ένα φόντο της ίδιας της ζωής. Τα χρώματα και το φως, μέσα από
τις εποχές τις οποίες διανύει η ελληνική φύση, επιβάλλουν μια ιδιαίτερη
ατμόσφαιρα στην εικαστική δημιουργία.
Νικόλας Κυριάκου γεννήθηκε στη Νέα Ποτίδαια Χαλκιδικής , όπου ζει και εργάζεται
μέχρι και σήμερα. Η σχέση του με το περιβάλλον το οποίο επέλεξε να κατοικεί
είναι ιδιαίτερα σημαντική. Η διαβίωση σε μια μικρή κοινότητα, μακριά από τα
μεγάλα αστικά κέντρα ανάγει σε βασικό παράγοντα την άμεση επικοινωνία και την
ανθρώπινη επαφή, επιφέροντας μια περισσότερο ψυχική-συναισθηματική προσέγγιση
των ανθρώπων και των συμβάντων του κοινωνικού χώρου που μας περιβάλλει. Διεγείρει την διάθεση
για παρατήρηση των φυσικών και πολιτισμικών συνθηκών, οι
οποίες αποτελούν ένα φόντο της ίδιας της ζωής. Τα χρώματα και το φως, μέσα από
τις εποχές τις οποίες διανύει η ελληνική φύση, επιβάλλουν μια ιδιαίτερη
ατμόσφαιρα στην εικαστική δημιουργία.
Αυτό
το οποίο παρατηρεί κανείς στην εργασία του Κυριάκου είναι ότι συνειδητά, δεν
προχωρεί σε μια αυθαίρετα αφηρημένη ζωγραφική. Οι συνθέσεις του διακρίνονται
από μια ευστάθεια λογικής. Η οποιαδήποτε σχηματική μορφή μετατρέπεται σε
έκφραση και περιεχόμενο. Οι χρωματικοί όγκοι, πλασμένοι άλλοτε από ψυχρά και
άλλοτε από θερμά χρώματα, αποπνέουν μια γήινη διάσταση στο έργο, το οποίο
διαμερισματοποιείται χάρη σε μια ενδογενή γεωμετρία η οποία και προσδίδει μια
σταθερότητα. Ταυτόχρονα η απουσία περιγραμμάτων, η θερμότητα που προκαλεί το
φως και η χρωματική επικάλυψη των φορμών και των επιμέρους στοιχείων
αποκαλύπτει μια ποιητική διάθεση στο έργο. Η χειρονομιακότητα τονίζεται από τα
¨κατάλοιπα¨ της κάθε πινελιάς , παρέχει υφή και καθιστά το ζωγραφικό πινάκα μια
αυτόνομη εκφραστική διατύπωση. Η ζωγραφική απελευθερώνεται από την επιφανειακή
περιγραφή δίνοντας έμφαση στο εκφραστικό πάθος και στον πλούτο της φαντασίας. Η
απώθηση αυτή του συγκεκριμένου, διεγείρει μια συγκινησιακή δραστηριότητα η
οποία αποδίδεται μέσω των εξπρεσιονιστικών χρωμάτων. Μια φυσική έκρηξη
συναισθημάτων. Μια αδιάκοπη πνευματική κίνηση που συγκρατείται από μια
εσωτερική δομή η οποία επιβάλει το αίσθημα της διάρκειας. Τα στοιχεία
αλληλεπιδρούν οργανώνοντας την σύνθεση σε ένα ενιαίο σύνολο.
το οποίο παρατηρεί κανείς στην εργασία του Κυριάκου είναι ότι συνειδητά, δεν
προχωρεί σε μια αυθαίρετα αφηρημένη ζωγραφική. Οι συνθέσεις του διακρίνονται
από μια ευστάθεια λογικής. Η οποιαδήποτε σχηματική μορφή μετατρέπεται σε
έκφραση και περιεχόμενο. Οι χρωματικοί όγκοι, πλασμένοι άλλοτε από ψυχρά και
άλλοτε από θερμά χρώματα, αποπνέουν μια γήινη διάσταση στο έργο, το οποίο
διαμερισματοποιείται χάρη σε μια ενδογενή γεωμετρία η οποία και προσδίδει μια
σταθερότητα. Ταυτόχρονα η απουσία περιγραμμάτων, η θερμότητα που προκαλεί το
φως και η χρωματική επικάλυψη των φορμών και των επιμέρους στοιχείων
αποκαλύπτει μια ποιητική διάθεση στο έργο. Η χειρονομιακότητα τονίζεται από τα
¨κατάλοιπα¨ της κάθε πινελιάς , παρέχει υφή και καθιστά το ζωγραφικό πινάκα μια
αυτόνομη εκφραστική διατύπωση. Η ζωγραφική απελευθερώνεται από την επιφανειακή
περιγραφή δίνοντας έμφαση στο εκφραστικό πάθος και στον πλούτο της φαντασίας. Η
απώθηση αυτή του συγκεκριμένου, διεγείρει μια συγκινησιακή δραστηριότητα η
οποία αποδίδεται μέσω των εξπρεσιονιστικών χρωμάτων. Μια φυσική έκρηξη
συναισθημάτων. Μια αδιάκοπη πνευματική κίνηση που συγκρατείται από μια
εσωτερική δομή η οποία επιβάλει το αίσθημα της διάρκειας. Τα στοιχεία
αλληλεπιδρούν οργανώνοντας την σύνθεση σε ένα ενιαίο σύνολο.
Θεματογραφικά,
η ζωγραφική του δεν πηγάζει από το ονειρικό, δεν αποτελεί ένα ταξίδι χωρίς αρχή
και τέλος. Εικόνες εμπειρίας και αναμνήσεων, συνειδητές αλλά και ασυνείδητες
αποκαλύπτονται ως μια εντελέχεια που κρύβει μέσα της την αρχή της κίνησης και
της στάσης. Μορφές οι οποίες υπάρχουν σε μια κατάσταση δυνατότητας, καθιστούν
φανερή την επιβολή του πνευματικού στο υλικό. Τα έργα παρουσιάζονται ως ένα
παιχνίδι της μνήμης, μέσω της οποίας ο ζωγράφος μεταπλάθει τον τόπο, τον χρόνο,
τις μορφές και τις καταστάσεις δίνοντας το έναυσμα στον θεατή να κοιτάξει την
πραγματικότητα του μέσα από τα μάτια της ψυχής.
η ζωγραφική του δεν πηγάζει από το ονειρικό, δεν αποτελεί ένα ταξίδι χωρίς αρχή
και τέλος. Εικόνες εμπειρίας και αναμνήσεων, συνειδητές αλλά και ασυνείδητες
αποκαλύπτονται ως μια εντελέχεια που κρύβει μέσα της την αρχή της κίνησης και
της στάσης. Μορφές οι οποίες υπάρχουν σε μια κατάσταση δυνατότητας, καθιστούν
φανερή την επιβολή του πνευματικού στο υλικό. Τα έργα παρουσιάζονται ως ένα
παιχνίδι της μνήμης, μέσω της οποίας ο ζωγράφος μεταπλάθει τον τόπο, τον χρόνο,
τις μορφές και τις καταστάσεις δίνοντας το έναυσμα στον θεατή να κοιτάξει την
πραγματικότητα του μέσα από τα μάτια της ψυχής.
Τα
ενδόμυχα τοπία του Νικόλα Κυριάκου φανερώνουν μια αλήθεια η οποία γίνεται αιτία
αναστοχασμού, σχετικά με τη θέση που καταλαμβάνει το πνεύμα στην σημερινή
υλιστική κοινωνία. Παρουσιάζει μια διαφορετική πραγματικότητα η οποία ανοίγεται
μπροστά στο θεατή, όχι για να αναιρέσει την φυσική, αλλά για να την
συμπληρώσει, με στόχο την πνευματική απελευθέρωση της ανθρώπινης συνείδησης.
ενδόμυχα τοπία του Νικόλα Κυριάκου φανερώνουν μια αλήθεια η οποία γίνεται αιτία
αναστοχασμού, σχετικά με τη θέση που καταλαμβάνει το πνεύμα στην σημερινή
υλιστική κοινωνία. Παρουσιάζει μια διαφορετική πραγματικότητα η οποία ανοίγεται
μπροστά στο θεατή, όχι για να αναιρέσει την φυσική, αλλά για να την
συμπληρώσει, με στόχο την πνευματική απελευθέρωση της ανθρώπινης συνείδησης.
Μπουραζάνης Κωνσταντίνος
Ιστορικός Τέχνης
PurPur Gallery
Ανθήλης 6Β
35100 Λαμία, Τηλ.:22313 07050
Ώρες
λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 10.00-14.00 & 18.00-21.00
λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 10.00-14.00 & 18.00-21.00
Σάββατο 10.00-14.00 Κυριακή & Δευτέρα κλειστά
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
50 women over 50. Έκθεση φωτογραφίας της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.
Ελένη Θεοφυλάκτου Relocation: Μικρές περιστροφικές μετακινήσεις κατόπιν αγωγής για την άγνοια
Η genesis gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Κόνιαρη «Γιατί κλαις, μαμά;».
Αναφορά στον Hayao Miyazaki. Ατομική έκθεση της Ράνιας Χατζοπούλου στον Φωταγωγό.
«Η ΤΕΧΝΗ ως ΒΙΩΜΑ: Εξερευνώντας τις ΙΣΤΟΡΙΕΣ πίσω από τα ΕΡΓΑ». Ομαδική έκθεση στη γκαλερί ArteVisio...
“Wandering in Athens” έκθεση φωτογραφίας του Πάνου Ζουλάκη στο «σχεδία home»