Έκθεση ζωγραφικής και γλυπτικής “IndepArt2016”
Εγκαίνια:
Παρασκευή 18 Νοεμβρίου στις 19:00
Παρασκευή 18 Νοεμβρίου στις 19:00
Διάρκεια
Έκθεσης: 19 – 27 Νοεμβρίου 2016
Έκθεσης: 19 – 27 Νοεμβρίου 2016
Η Image
Gallery σε συνεργασία με την τεχνοκριτικό και ιστορικό τέχνης Έμμυ Βαρουξάκη
παρουσιάζουν την έκθεση «IndepArt2016»…
Gallery σε συνεργασία με την τεχνοκριτικό και ιστορικό τέχνης Έμμυ Βαρουξάκη
παρουσιάζουν την έκθεση «IndepArt2016»…
Εδώ και επτά χρόνια Έλληνες καλλιτέχνες
εκθέτουν ζωγραφικά και γλυπτικά έργα στο παρισινό Σαλόνι των Ανεξαρτήτων που στεγάζεται στο Grand Palais στα Ηλύσια
Πεδία. Είναι ένα από τα τέσσερα ιστορικά Σαλόν που αποτελούν το μεγαλύτερο
Σαλόνι Τέχνης της Ευρώπης το Art En
Capital (Artistes Francais, COMPARAISONS, Aquarelles et Dessins, Salon des
INDEPENDANTS).
εκθέτουν ζωγραφικά και γλυπτικά έργα στο παρισινό Σαλόνι των Ανεξαρτήτων που στεγάζεται στο Grand Palais στα Ηλύσια
Πεδία. Είναι ένα από τα τέσσερα ιστορικά Σαλόν που αποτελούν το μεγαλύτερο
Σαλόνι Τέχνης της Ευρώπης το Art En
Capital (Artistes Francais, COMPARAISONS, Aquarelles et Dessins, Salon des
INDEPENDANTS).
Τα Σαλόνια γεννήθηκαν με εντολή του Λουδοβίκου
ΙΔ΄ που ήθελε να καθιερώσει την τέχνη της Ακαδημίας και παραχώρησε τα Σαλόνια
του Λούβρου για το σκοπό αυτό και ιδιαίτερα το λεγόμενο Σαλόν Καρρέ (Salon
Carre). Από εκεί και η ονομασία που έμεινε για πάντα.
ΙΔ΄ που ήθελε να καθιερώσει την τέχνη της Ακαδημίας και παραχώρησε τα Σαλόνια
του Λούβρου για το σκοπό αυτό και ιδιαίτερα το λεγόμενο Σαλόν Καρρέ (Salon
Carre). Από εκεί και η ονομασία που έμεινε για πάντα.
Αποστόλου Μαρία |
Ρένα Αβαγιανού |
Μπελντέκος Παναγιώτης |
Αγγελική Μπόμπορη |
Ανδρέας Δεβετζής |
Δρογώση Τάνια |
Το Σαλόνι των Ανεξαρτήτων γεννήθηκε το 1887
μετά από επανειλημμένες αρνήσεις να εκτεθούν πρωτοπόροι και επαναστατικοί ως
προς το στιλ καλλιτέχνες στο επίσημο ακαδημαϊκό Σαλόν των Γάλλων καλλιτεχνών.
Οι ιμπρεσσιονιστές, οι φωβ, οι μεταϊμπρεσιονιστές και οι κυβιστές, πλην του
Πικάσο που δεν εξέθετε ποτέ σε Σαλόν, δημιούργησαν πρώτα και εκθέταν για πολλά
χρόνια, μέχρι τον Ά Παγκόσμιο Πόλεμο, στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων. Όλος ο
μοντερνισμός της Ευρώπης βρήκε έδρα και καταφύγιο στους χώρους του που ήταν
πάντα σε επίλεκτα κτίρια του Παρισιού. Εκεί πήγαιναν οι πληροφορημένοι
συλλέκτες και οι μεγάλοι έμποροι Τέχνης για να βρουν και να αποκτήσουν τα έργα
των μεγάλων ταλέντων των νεότερων χρόνων. Όλα τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης
είχαν ως πόντιουμ το Σαλόνι των Ανεξαρτήτων.
μετά από επανειλημμένες αρνήσεις να εκτεθούν πρωτοπόροι και επαναστατικοί ως
προς το στιλ καλλιτέχνες στο επίσημο ακαδημαϊκό Σαλόν των Γάλλων καλλιτεχνών.
Οι ιμπρεσσιονιστές, οι φωβ, οι μεταϊμπρεσιονιστές και οι κυβιστές, πλην του
Πικάσο που δεν εξέθετε ποτέ σε Σαλόν, δημιούργησαν πρώτα και εκθέταν για πολλά
χρόνια, μέχρι τον Ά Παγκόσμιο Πόλεμο, στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων. Όλος ο
μοντερνισμός της Ευρώπης βρήκε έδρα και καταφύγιο στους χώρους του που ήταν
πάντα σε επίλεκτα κτίρια του Παρισιού. Εκεί πήγαιναν οι πληροφορημένοι
συλλέκτες και οι μεγάλοι έμποροι Τέχνης για να βρουν και να αποκτήσουν τα έργα
των μεγάλων ταλέντων των νεότερων χρόνων. Όλα τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης
είχαν ως πόντιουμ το Σαλόνι των Ανεξαρτήτων.
Από το 2006 η έκθεση γίνεται στο Grand Palais.
Οι διοργανωτές ανέθεσαν στην τεχνοκριτικό και ιστορικό τέχνης Έμμυ Βαρουξάκη, που το παρακολουθούσε
και συζητούσε όλα αυτά τα χρόνια μαζί τους, μιλώντας τους για τα επιτεύγματα
της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, να φέρει γκρουπ Ελλήνων καλλιτεχνών κατά την
κρίση και επιλογή της. Έτσι άρχισε η εκπροσώπηση των Ελλήνων που άντεξε, παρά
τους καιρούς, ως σήμερα. Περίπου 80 καλλιτέχνες έχουν εκθέσει εδώ.
Οι διοργανωτές ανέθεσαν στην τεχνοκριτικό και ιστορικό τέχνης Έμμυ Βαρουξάκη, που το παρακολουθούσε
και συζητούσε όλα αυτά τα χρόνια μαζί τους, μιλώντας τους για τα επιτεύγματα
της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, να φέρει γκρουπ Ελλήνων καλλιτεχνών κατά την
κρίση και επιλογή της. Έτσι άρχισε η εκπροσώπηση των Ελλήνων που άντεξε, παρά
τους καιρούς, ως σήμερα. Περίπου 80 καλλιτέχνες έχουν εκθέσει εδώ.
Ως εκδήλωση τιμής για την επιμονή και πίστη
τους, η Έμμυ Βαρουξάκη οργανώνει
στην Image Gallery, που στεγάζεται
σε ένα από τα ωραιότερα νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας πλάι στο σπίτι που
μεγάλωσε ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο, μέλος και ο ίδιος των Ανεξαρτήτων, την παρούσα
έκθεση, ελπίζοντας ότι θα είναι μια αρχή για ετήσιες παρουσιάσεις του σύγχρονου
πνεύματος και τέχνης της ελληνικής εικαστικής παραγωγής.
τους, η Έμμυ Βαρουξάκη οργανώνει
στην Image Gallery, που στεγάζεται
σε ένα από τα ωραιότερα νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας πλάι στο σπίτι που
μεγάλωσε ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο, μέλος και ο ίδιος των Ανεξαρτήτων, την παρούσα
έκθεση, ελπίζοντας ότι θα είναι μια αρχή για ετήσιες παρουσιάσεις του σύγχρονου
πνεύματος και τέχνης της ελληνικής εικαστικής παραγωγής.
Εσκιάδης Γιώργος |
Γιαννίκου Μαρία |
Γκινάκη Αναστασία |
Καπελιάρη Ράνια |
Κτιστοπούλου Μαρία |
Στην έκθεση συμμετέχουν οι εικαστικοί:
Αβαγιανού
Ρένα // Ανδρεόπουλος Βαγγέλης // Αποστόλου Μάγδα // Αποστόλου Μαρία // Αργυρακοπούλου Μαρία // Βαρουξάκη – Σαμέλη
Ελένη // Βασιλείου Τίτη // Βαφειά Έμιλυ // Γιαννίκου Μαρία // Γκινάκη Αναστασία
// Δεβετζής Ανδρέας // Δημητρακοπούλου Τάνια // Διβάρη Εύα // Δρογώση Τάνια //
Εσκιάδης Γιώργος // Ευσταθίου Χρήστος // Καπελιάρη Ράνια // Καράμπελας Σπύρος
// Κοκκίνη Γεωργία // Κορδαλή Μίνα // Κτιστοπούλου Μαρία // Λύτρας Σπύρος
// Μαναβή Πένη // Ματζάκος Πέτρος //
Μανωλοπούλου Μαρικίτα // Μέρλιν Βασιλάτου Λίζα // Μιχαηλίδου Νίκη // Μουριάδου
Μαρία // Μπελντέκος Παναγιώτης // Μπόμπορη Αγγελική // Οθωναίου Φωτεινή //
Παπαλεξανδρή Άσπα // Πρωτοψάλτη Θάλεια // Ράπτη Νάντια // Σωρούλα Κατερίνα //
Τρώντσιου Μαριάννα // Τσαγκαράκης Μανώλης // Φωτοπούλου Μαρίλια // Χρυσανθόπουλος
Αριστείδης
Ρένα // Ανδρεόπουλος Βαγγέλης // Αποστόλου Μάγδα // Αποστόλου Μαρία // Αργυρακοπούλου Μαρία // Βαρουξάκη – Σαμέλη
Ελένη // Βασιλείου Τίτη // Βαφειά Έμιλυ // Γιαννίκου Μαρία // Γκινάκη Αναστασία
// Δεβετζής Ανδρέας // Δημητρακοπούλου Τάνια // Διβάρη Εύα // Δρογώση Τάνια //
Εσκιάδης Γιώργος // Ευσταθίου Χρήστος // Καπελιάρη Ράνια // Καράμπελας Σπύρος
// Κοκκίνη Γεωργία // Κορδαλή Μίνα // Κτιστοπούλου Μαρία // Λύτρας Σπύρος
// Μαναβή Πένη // Ματζάκος Πέτρος //
Μανωλοπούλου Μαρικίτα // Μέρλιν Βασιλάτου Λίζα // Μιχαηλίδου Νίκη // Μουριάδου
Μαρία // Μπελντέκος Παναγιώτης // Μπόμπορη Αγγελική // Οθωναίου Φωτεινή //
Παπαλεξανδρή Άσπα // Πρωτοψάλτη Θάλεια // Ράπτη Νάντια // Σωρούλα Κατερίνα //
Τρώντσιου Μαριάννα // Τσαγκαράκης Μανώλης // Φωτοπούλου Μαρίλια // Χρυσανθόπουλος
Αριστείδης
Έκτακτη συμμετοχή από τους εικαστικούς: Κονταρίνη Νεφέλη, Κώττη Γιάννη και Ρήνα
Βαγγέλη
Βαγγέλη
Λίζα Μέρλιν – Βασιλάτου |
Λύτρας Σπύρος |
Μανωλοπούλου Μαρικίτα |
Μαρία Αργυρακοπούλου |
Μαριλία Φωτοπούλου |
Μιχαηλίδου Νίκη |
Η Τεχνοκριτικός και Ιστορικός Τέχνης κα Έμμυ Βαρουξάκη σημειώνει:
«Τα τελευταία 7 χρόνια ως επιμελήτρια του
ελληνικού περιπτέρου στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων στο Γκραν Παλαί στο Παρίσι,
είχα την ευκαιρία να γνωρίσω ένα ευρύ φάσμα της νεοελληνικής σύγχρονης τέχνης
και να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου γύρω από τη δημιουργικότητα των Ελλήνων
καλλιτεχνών.
ελληνικού περιπτέρου στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων στο Γκραν Παλαί στο Παρίσι,
είχα την ευκαιρία να γνωρίσω ένα ευρύ φάσμα της νεοελληνικής σύγχρονης τέχνης
και να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου γύρω από τη δημιουργικότητα των Ελλήνων
καλλιτεχνών.
Η μακρά παράδοση της σύγχρονης Ελληνικής
Τέχνης που εκτείνεται σε αιώνες συνέχειας, χάρη στην από κοντά ενασχόλησή μου
με έργα αδιαμφισβήτητης ποιότητας και δημιουργικότητας, με βοήθησε να
αξιολογήσω τη σύγχρονη εικαστική παραγωγή του τόπου μας και τη θέση του στο
σύγχρονο ευρωπαϊκό στερέωμα.
Τέχνης που εκτείνεται σε αιώνες συνέχειας, χάρη στην από κοντά ενασχόλησή μου
με έργα αδιαμφισβήτητης ποιότητας και δημιουργικότητας, με βοήθησε να
αξιολογήσω τη σύγχρονη εικαστική παραγωγή του τόπου μας και τη θέση του στο
σύγχρονο ευρωπαϊκό στερέωμα.
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο κατέληξα στο
συμπέρασμα ότι οι Έλληνες καλλιτέχνες δεν υπολείπονται σε τίποτα από τους
ξένους συναδέλφους τους ως προς την τεχνική, την ευαισθησία, τις γνώσεις και
την κοινωνική κριτική. Απλώς δίνουν έμφαση στη φύση, στον περιβάλλοντα χώρο και
στην ανθρώπινη μορφή, επιλέγοντας σε μεγάλες γραμμές την απεικόνιση του ορατού
κόσμου.
συμπέρασμα ότι οι Έλληνες καλλιτέχνες δεν υπολείπονται σε τίποτα από τους
ξένους συναδέλφους τους ως προς την τεχνική, την ευαισθησία, τις γνώσεις και
την κοινωνική κριτική. Απλώς δίνουν έμφαση στη φύση, στον περιβάλλοντα χώρο και
στην ανθρώπινη μορφή, επιλέγοντας σε μεγάλες γραμμές την απεικόνιση του ορατού
κόσμου.
Τα τελευταία χρόνια όλες οι πολιτισμένες χώρες
έδωσαν πολύ βάρος στην καλλιτεχνική δημιουργία και την ενίσχυσή της με την
ίδρυση μουσείων, πινακοθηκών, πάρκων γλυπτικής και Σαλονιών όπως το προκείμενο
της Γαλλίας, με σκοπό να δημιουργήσουν εργαλεία ανάδειξης της πολιτιστικής
βιομηχανίας.
έδωσαν πολύ βάρος στην καλλιτεχνική δημιουργία και την ενίσχυσή της με την
ίδρυση μουσείων, πινακοθηκών, πάρκων γλυπτικής και Σαλονιών όπως το προκείμενο
της Γαλλίας, με σκοπό να δημιουργήσουν εργαλεία ανάδειξης της πολιτιστικής
βιομηχανίας.
Η σύγχρονη Τέχνη έγινε οικονομικός και
πολιτισμικός παράγοντας για τις προηγμένες και τις υπό ανάπτυξη κοινωνίες.
Επέτρεψε τις ανταλλαγές μεταξύ λαών και κρατών, την αφύπνιση πνευματικών και
αισθητικών ευαισθησιών, τη σύγκριση πολιτισμών και την ανοχή διαφορετικών
συνηθειών και παραδόσεων.
πολιτισμικός παράγοντας για τις προηγμένες και τις υπό ανάπτυξη κοινωνίες.
Επέτρεψε τις ανταλλαγές μεταξύ λαών και κρατών, την αφύπνιση πνευματικών και
αισθητικών ευαισθησιών, τη σύγκριση πολιτισμών και την ανοχή διαφορετικών
συνηθειών και παραδόσεων.
Η Ελλάδα έχει, σχετικά με το μέγεθός της ως
χώρα, μια πρωτοφανή καλλιτεχνική παραγωγή και ένα μεγάλο αριθμό εικαστικών που
ζητά χώρο έκθεσης και ανάδειξης. Γι’ αυτόν το σκοπό η μετάβαση κάθε χρόνο τόσο
στο Παρισινό Σαλόνι όσο και σε άλλα Σαλόνια σε εκθεσιακούς επίλεκτους χώρους σε
Ευρώπη, Αμερική, Ασία, που ακολουθούν μετά την εμφάνιση στο Γκραν Παλαί από
οργανωτές και επιμελητές παρόντες στο μεγάλο αυτό ετήσιο γεγονός, είναι χρήσιμη
και αποδοτική ανοίγει δε, ευκαιρίες στους καλλιτέχνες να διακινήσουν το έργο
τους σε ορίζοντες πολύ ευρύτερους από κάθε εμφάνιση στα τοπικά όρια. Γι’ αυτό
κι επιβάλλεται η διατήρηση της ελληνικής παρουσίας στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων
που με την ιστορία του ευνοεί και δέχεται φιλόξενα εικαστικούς
πρωτοεμφανιζόμενους, νέους απόφοιτους ώριμους ερασιτέχνες, αυτοδίδακτους ή
ανεξάρτητους από γκαλερί αλλά ταλαντούχους καλλιτέχνες. Όλες οι εποχές όπως και
η δική μας έχουν μια μερίδα πνευματικού δυναμικού που θέλει να διατηρεί μια
αυτονομία, ελευθερία επιλογής και ευκαιρία ανάδειξης έξω από τα πεπατημένα
πλαίσια.
χώρα, μια πρωτοφανή καλλιτεχνική παραγωγή και ένα μεγάλο αριθμό εικαστικών που
ζητά χώρο έκθεσης και ανάδειξης. Γι’ αυτόν το σκοπό η μετάβαση κάθε χρόνο τόσο
στο Παρισινό Σαλόνι όσο και σε άλλα Σαλόνια σε εκθεσιακούς επίλεκτους χώρους σε
Ευρώπη, Αμερική, Ασία, που ακολουθούν μετά την εμφάνιση στο Γκραν Παλαί από
οργανωτές και επιμελητές παρόντες στο μεγάλο αυτό ετήσιο γεγονός, είναι χρήσιμη
και αποδοτική ανοίγει δε, ευκαιρίες στους καλλιτέχνες να διακινήσουν το έργο
τους σε ορίζοντες πολύ ευρύτερους από κάθε εμφάνιση στα τοπικά όρια. Γι’ αυτό
κι επιβάλλεται η διατήρηση της ελληνικής παρουσίας στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων
που με την ιστορία του ευνοεί και δέχεται φιλόξενα εικαστικούς
πρωτοεμφανιζόμενους, νέους απόφοιτους ώριμους ερασιτέχνες, αυτοδίδακτους ή
ανεξάρτητους από γκαλερί αλλά ταλαντούχους καλλιτέχνες. Όλες οι εποχές όπως και
η δική μας έχουν μια μερίδα πνευματικού δυναμικού που θέλει να διατηρεί μια
αυτονομία, ελευθερία επιλογής και ευκαιρία ανάδειξης έξω από τα πεπατημένα
πλαίσια.
Η έκθεση αυτή που φιλοξενείται στο νεοκλασικό
κτίριο της οδού Αμαλίας 36 είναι η πρώτη στην Ελλάδα των τελευταίων χρόνων που
λειτουργεί στα πρότυπα του Γαλλικού
Σαλόν των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ. Ελπίζω ότι θα επαναληφθεί με περισσότερα μέσα και
με τη στήριξη των καλλιτεχνών μας και όλων των φιλότεχνων.»
κτίριο της οδού Αμαλίας 36 είναι η πρώτη στην Ελλάδα των τελευταίων χρόνων που
λειτουργεί στα πρότυπα του Γαλλικού
Σαλόν των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ. Ελπίζω ότι θα επαναληφθεί με περισσότερα μέσα και
με τη στήριξη των καλλιτεχνών μας και όλων των φιλότεχνων.»
Μουριάδου Μαρία |
Νάντια Ράπτη |
Νεφέλη Κονταρίνη |
Πένυ Μαναβή |
Ρήνας Ευάγγελος |
Σωρούλα Κατερίνα |
Τάνια Δημητρακοπούλου |
Χρυσανθόπουλος Αριστείδης |
Η έκθεση
φέρει την αιγίδα της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα (Ambassade de France en
Grèce).
φέρει την αιγίδα της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα (Ambassade de France en
Grèce).
Επιμέλεια έκθεσης: Έμμυ Βαρουξάκη
Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
Εγκαίνια: Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016, ώρα 19:00
Διάρκεια έκθεσης: 19 Νοεμβρίου έως 27 Νοεμβρίου 2016
Διεύθυνση: The Image Gallery, Λεωφόρος Αμαλίας 36, Σύνταγμα
Ωράριο:
Δευτέρα – Παρασκευή 11:00 –
20:00, Σάββατο 11:00 – 17:00, Κυριακή
12:00 – 16:00
Δευτέρα – Παρασκευή 11:00 –
20:00, Σάββατο 11:00 – 17:00, Κυριακή
12:00 – 16:00
ΕΙΣΟΔΟΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Χορηγοί επικοινωνίας
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ομαδική Έκθεση στη Sianti Gallery «Μικρά Ζωγραφικά Έργα 2024 - 2025»
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο "The Language Of Butoh Dance"
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...