H Chili Art Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση ζωγραφικής με γενικό τίτλο «Επί σχεδίης» του Νίκου Σιαλακά.
Εγκαίνια: Δευτέρα
11 Φεβρουαρίου 2019, ώρα 7μμ
11 Φεβρουαρίου 2019, ώρα 7μμ
Διάρκεια έκθεσης : 11
Φεβρουαρίου 2019 έως 2 Μαρτίου 2019
Φεβρουαρίου 2019 έως 2 Μαρτίου 2019
Την έκθεση επιμελείται η Ιστορικός Τέχνης, Ευαγγελία
Καϊράκη.
Καϊράκη.
Επί σχεδίης
Υλικό και αρχετυπικό σύμβολο μιας κοσμοδαιμονικής
περιπλάνησης η σχεδία, που τοποθετείται στην αρχή του ταξιδιού της επιστροφής
(Οδ. ραψ. ε΄).
περιπλάνησης η σχεδία, που τοποθετείται στην αρχή του ταξιδιού της επιστροφής
(Οδ. ραψ. ε΄).
Η πρώτη χειρωνακτική πράξη του πολύτροπου ήρωα, που
επιστράτευσε με κάματο την «τέχνη» του- ως μέσο εκπλήρωσης και
αυτοεκπλήρωσης-για να μεταβεί στον προορισμό. Με αναστοχαστική διάθεση και
ιδιοσυγκρασία οδοιπόρου, ο Νίκος Σιαλακάς δανείζεται το όχημα του Ομήρειου ήρωα
για να περιπλανηθεί σε μονοπάτια εσώτερα και αχαρτογράφητα ανά τα πέρατα του
δικού του υλικού και νοητού κόσμου. Πολύπλευρος και πολυσχιδής, άλλωστε,
νομικός, παιδαγωγός και πάνω από όλα εικαστικός, με μια σχέση διαρκούς πάλης με
την τέχνη του, που λειτουργεί ως εξωτερικό σημάδι μιας μόνιμη ενδοσκόπησης.
επιστράτευσε με κάματο την «τέχνη» του- ως μέσο εκπλήρωσης και
αυτοεκπλήρωσης-για να μεταβεί στον προορισμό. Με αναστοχαστική διάθεση και
ιδιοσυγκρασία οδοιπόρου, ο Νίκος Σιαλακάς δανείζεται το όχημα του Ομήρειου ήρωα
για να περιπλανηθεί σε μονοπάτια εσώτερα και αχαρτογράφητα ανά τα πέρατα του
δικού του υλικού και νοητού κόσμου. Πολύπλευρος και πολυσχιδής, άλλωστε,
νομικός, παιδαγωγός και πάνω από όλα εικαστικός, με μια σχέση διαρκούς πάλης με
την τέχνη του, που λειτουργεί ως εξωτερικό σημάδι μιας μόνιμη ενδοσκόπησης.
Σήμα κατατεθέν της αναζήτησης αυτής, η εμβληματική
σύνθεση γύρω από την οποία διαρθρώνεται η έκθεση. Αποκαλυπτική, όσο και
ειλικρινής στις προθέσεις της η σχεδία του καλλιτέχνη, ένα έργο με αναφορές από
την arte povera, καμωμένη από θραύσματα υλικών, λιωμένο πλαστικό, νάιλον, πανί,
ευτελή υλικά που εποπνευματώνονται πάνω σε ξύλινη σανίδα, που τυχαία βρήκε ο
ίδιος «παρά θιν’αλός», για να ανασύρει ίχνη βιωμάτων, να ναυπηγήσει την
εικαστική του διαδρομή. Με δυναμική χειρονομία σχηματίζει έναν ακαθόριστο χώρο,
με τους γαιώδεις τόνους να επικρατούν στην τελική εντύπωση, σαν το λεπτόγεω της
ελληνικής φύσης, ένα απεριόριστο ονειρικό τοπίο που ο ίδιος δρασκελίζει για να
επιστρέψει στον δικό του «αιώνιο τόπο». Στον εικαστικό κόσμο του Νίκου Σιαλακά,
η σκέψη, η μνήμη, η αφήγηση λειτουργούν με όρους εσωτερικούς, υποσυνείδητες
ονειρικές συνδέσεις ανακαλούνται, φαινομενικά άτακτες και αυτοματοποιημένες,
αλλά στην ουσία τους μελετημένες και αρχιτεκτονικά οργανωμένες σε μεγάλες
χρωματικές επιφάνειες, όπου ο έντονος συναισθηματισμός και η βίαιη
ενεργητικότητα κυριαρχούν. Γραμμές, σχήματα και μορφώματα αποτυπώνονται σε
συνεχή κίνηση, άλλοτε με διάθεση καθαρά λυρική και ρεμβαστική, με χρώματα
ρευστά και λαμπερά που αποκτούν έναν ηδονιστικό χαρακτήρα, άλλοτε επικά και
ερμητικά, με δονούμενες χρωματικές ενότητες που επιθετικά εναλλάσσονται,
γραμμικά θέματα που αλληλοσυμπλέκονται και αλληλοσυγκρούονται, υποβάλλοντας με
τον δυναμισμό τους. Το μαύρο, προαιώνιο σύμβολο ερέβους, σαν δραματική
διατύπωση που αποχαρακτηρίζει τις όποιες προσωπικές αγκυλώσεις του καλλιτέχνη,
επανέρχεται ξανά και ξανά, για να διασπάσει τη ζωγραφική επιφάνεια, απωθώντας
κατά περίπτωση το φως ή καλώντας το να ξεπηδήσει από μέσα του.
σύνθεση γύρω από την οποία διαρθρώνεται η έκθεση. Αποκαλυπτική, όσο και
ειλικρινής στις προθέσεις της η σχεδία του καλλιτέχνη, ένα έργο με αναφορές από
την arte povera, καμωμένη από θραύσματα υλικών, λιωμένο πλαστικό, νάιλον, πανί,
ευτελή υλικά που εποπνευματώνονται πάνω σε ξύλινη σανίδα, που τυχαία βρήκε ο
ίδιος «παρά θιν’αλός», για να ανασύρει ίχνη βιωμάτων, να ναυπηγήσει την
εικαστική του διαδρομή. Με δυναμική χειρονομία σχηματίζει έναν ακαθόριστο χώρο,
με τους γαιώδεις τόνους να επικρατούν στην τελική εντύπωση, σαν το λεπτόγεω της
ελληνικής φύσης, ένα απεριόριστο ονειρικό τοπίο που ο ίδιος δρασκελίζει για να
επιστρέψει στον δικό του «αιώνιο τόπο». Στον εικαστικό κόσμο του Νίκου Σιαλακά,
η σκέψη, η μνήμη, η αφήγηση λειτουργούν με όρους εσωτερικούς, υποσυνείδητες
ονειρικές συνδέσεις ανακαλούνται, φαινομενικά άτακτες και αυτοματοποιημένες,
αλλά στην ουσία τους μελετημένες και αρχιτεκτονικά οργανωμένες σε μεγάλες
χρωματικές επιφάνειες, όπου ο έντονος συναισθηματισμός και η βίαιη
ενεργητικότητα κυριαρχούν. Γραμμές, σχήματα και μορφώματα αποτυπώνονται σε
συνεχή κίνηση, άλλοτε με διάθεση καθαρά λυρική και ρεμβαστική, με χρώματα
ρευστά και λαμπερά που αποκτούν έναν ηδονιστικό χαρακτήρα, άλλοτε επικά και
ερμητικά, με δονούμενες χρωματικές ενότητες που επιθετικά εναλλάσσονται,
γραμμικά θέματα που αλληλοσυμπλέκονται και αλληλοσυγκρούονται, υποβάλλοντας με
τον δυναμισμό τους. Το μαύρο, προαιώνιο σύμβολο ερέβους, σαν δραματική
διατύπωση που αποχαρακτηρίζει τις όποιες προσωπικές αγκυλώσεις του καλλιτέχνη,
επανέρχεται ξανά και ξανά, για να διασπάσει τη ζωγραφική επιφάνεια, απωθώντας
κατά περίπτωση το φως ή καλώντας το να ξεπηδήσει από μέσα του.
Το έργο του Νίκου Σιαλακά πέρα από την αισθητηριακή
εντύπωση, που απροσχημάτιστα θέλγει τον θεατή, φέρει όλο το συνειδησιακό και
υπαρξιακό βάρος ενός ευαίσθητου και οξυδερκή, όσο δυναμικού και ανήσυχου
καλλιτέχνη. Με άνεση, ο ίδιος περνά από το σκοτάδι στο φως και αντίστροφα,
παλινδρομεί ανάμεσα στις δύο ακρογωνιαίες λίθους της ανθρώπινης ύπαρξης,
αποδίδοντας εύσχημα τον λυρισμό της ηδονής και τον εξπρεσιονισμό της οδύνης, τα
«από» και τα «προς» που οροθετούν τη ζωή, με διάμεσο την κεντρομόλο του
ουτοπική σχεδία.
εντύπωση, που απροσχημάτιστα θέλγει τον θεατή, φέρει όλο το συνειδησιακό και
υπαρξιακό βάρος ενός ευαίσθητου και οξυδερκή, όσο δυναμικού και ανήσυχου
καλλιτέχνη. Με άνεση, ο ίδιος περνά από το σκοτάδι στο φως και αντίστροφα,
παλινδρομεί ανάμεσα στις δύο ακρογωνιαίες λίθους της ανθρώπινης ύπαρξης,
αποδίδοντας εύσχημα τον λυρισμό της ηδονής και τον εξπρεσιονισμό της οδύνης, τα
«από» και τα «προς» που οροθετούν τη ζωή, με διάμεσο την κεντρομόλο του
ουτοπική σχεδία.
Ευαγγελία Θ.
Καϊράκη
Καϊράκη
Ιστορικός της
Τέχνης
Τέχνης
Μέλος της
Ε.Ε.Ι.Τ.
Ε.Ε.Ι.Τ.
Γεννήθηκα στα Πετράλωνα, χωριό της ορεινής
Ολυμπίας. Ύστερα από σπουδές στη
Νομική σχολή και στο Παιδαγωγικό
τμήμα εργάστηκα σαν εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, πήρα τα πρώτα μαθήματα
σχεδίου στο φροντιστήριο του Τάσου Ρήγα και στη συνέχεια φοίτησα στην Σχολή
Καλών Τεχνών της Αθήνας, στο διάστημα από 1992-2000, με δασκάλους τους Χρόνη
Μπότσογλου, Τάσο Χριστάκη και Θανάση Μακρή. Έχω πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές
εκθέσεις στην επαρχία και στην Αθήνα, όπου ζω και εργάζομαι.
Ολυμπίας. Ύστερα από σπουδές στη
Νομική σχολή και στο Παιδαγωγικό
τμήμα εργάστηκα σαν εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, πήρα τα πρώτα μαθήματα
σχεδίου στο φροντιστήριο του Τάσου Ρήγα και στη συνέχεια φοίτησα στην Σχολή
Καλών Τεχνών της Αθήνας, στο διάστημα από 1992-2000, με δασκάλους τους Χρόνη
Μπότσογλου, Τάσο Χριστάκη και Θανάση Μακρή. Έχω πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές
εκθέσεις στην επαρχία και στην Αθήνα, όπου ζω και εργάζομαι.
Σιαλακάς Νίκος – Ζωγράφος
Chili Art Gallery
Δημοφώντος 13-15 ( δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
)
)
11851 Αθήνα, 2107292564 – 6936755599
ΜΕΤΡΟ ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΗΣΑΠ ΘΗΣΕΙΟ
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα έως Παρασκευή 10.30-18.00, Σάββατο 11.00-15.00, Κυριακή κλειστά
Δευτέρα έως Παρασκευή 10.30-18.00, Σάββατο 11.00-15.00, Κυριακή κλειστά
www.chiliart.gr ,
marychiliart@gmail.com
marychiliart@gmail.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.
Based On True Stories. Ομαδική έκθεση φωτογραφίας στο T.A.F./ the art foundation.
50 women over 50. Έκθεση φωτογραφίας της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.
«Τρωάδες: Πάλη στα Ερείπια». Ομαδική έκθεση κόμικς στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Μικρό Παρίσι των Αθηνών 2024 | 10 - 20 Οκτωβρίου | OPEN CALL
«Κεραμικής Μονοπάτια» στη γκαλερί Luminous Eye.