Περιοδική έκθεση του Gerald Pryor στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης εγκαινιάζει
την Τρίτη 17 Ιουλίου 2018, ώρα 20:30 την περιοδική έκθεση του Gerald Pryor με τίτλο GREEK BODY OVERLAYS.
την Τρίτη 17 Ιουλίου 2018, ώρα 20:30 την περιοδική έκθεση του Gerald Pryor με τίτλο GREEK BODY OVERLAYS.
Επιμέλεια:
Dr Thalia Vrachopoulos
Dr Thalia Vrachopoulos
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
παρουσιάζει την έκθεση “GREEK BODY OVERLAYS”
του Gerald Pryor, Αμερικανού καλλιτέχνη και καθηγητή φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο
της Νέας Υόρκης NYU Steinhardt, σε επιμέλεια της δρ. Θάλειας Βραχοπούλου, καθηγήτριας
της Φιλοσοφίας της Τέχνης, με έδρα τη Νέα Υόρκη.
παρουσιάζει την έκθεση “GREEK BODY OVERLAYS”
του Gerald Pryor, Αμερικανού καλλιτέχνη και καθηγητή φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο
της Νέας Υόρκης NYU Steinhardt, σε επιμέλεια της δρ. Θάλειας Βραχοπούλου, καθηγήτριας
της Φιλοσοφίας της Τέχνης, με έδρα τη Νέα Υόρκη.
Η έκθεση, που θα παρουσιαστεί από τις 17 Ιουλίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2018,
περιλαμβάνει δώδεκα έργα, τη νέα δουλειά του καλλιτέχνη, που χρησιμοποιεί τη
ζωγραφική και τη φωτογραφία ως ένα ενιαίο εκφραστικό μέσο.
περιλαμβάνει δώδεκα έργα, τη νέα δουλειά του καλλιτέχνη, που χρησιμοποιεί τη
ζωγραφική και τη φωτογραφία ως ένα ενιαίο εκφραστικό μέσο.
O καλλιτέχνης εκκινεί από αποτυπώματα του ανθρώπινου
σώματος πάνω σε φύλλα αλουμινίου: απλώνει χρώμα τέμπερας στο ίδιο του το σώμα
και αρχίζει να κυλιέται, να μετακινείται, να στέκεται, να γονατίζει και οι
κινήσεις αυτές, καταγραμμένες πάνω στα διαφορετικά στρώματα χρωμάτων,
εντυπώνονται στη ζωγραφική επιφάνεια σε μια προσπάθεια να της προσδώσουν ζωή.
σώματος πάνω σε φύλλα αλουμινίου: απλώνει χρώμα τέμπερας στο ίδιο του το σώμα
και αρχίζει να κυλιέται, να μετακινείται, να στέκεται, να γονατίζει και οι
κινήσεις αυτές, καταγραμμένες πάνω στα διαφορετικά στρώματα χρωμάτων,
εντυπώνονται στη ζωγραφική επιφάνεια σε μια προσπάθεια να της προσδώσουν ζωή.
Μόλις ολοκληρωθεί το ζωγραφικό μέρος,
φωτογραφίζεται σε σχεδόν απόλυτο σκοτάδι με φλας. Ο Pryor επιτρέπει, έτσι, στην
τυχαία φωτεινότητα του φλας να είναι αυτή που θα καθορίσει το τελικό εικαστικό
αποτέλεσμα. Επιχειρεί να διερευνήσει τη δυναμική ενός ζωγραφικού έργου στο σκοτάδι
μέσω της φωτογραφικής του αναπαράστασης. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, αναζητά
ανάμεσα σε φωτογραφίες που έβγαλε στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2016, να βρει
αυτήν που θα αποτελέσει τη βάση για το έργο του σε σχέση με την αρχαία τέχνη.
φωτογραφίζεται σε σχεδόν απόλυτο σκοτάδι με φλας. Ο Pryor επιτρέπει, έτσι, στην
τυχαία φωτεινότητα του φλας να είναι αυτή που θα καθορίσει το τελικό εικαστικό
αποτέλεσμα. Επιχειρεί να διερευνήσει τη δυναμική ενός ζωγραφικού έργου στο σκοτάδι
μέσω της φωτογραφικής του αναπαράστασης. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, αναζητά
ανάμεσα σε φωτογραφίες που έβγαλε στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2016, να βρει
αυτήν που θα αποτελέσει τη βάση για το έργο του σε σχέση με την αρχαία τέχνη.
Σύμφωνα με τον Pryor, «η σπουδαιότητα του
ανθρώπινου σώματος είναι ο κύριος άξονας στην αρχαία ελληνική τέχνη, όπως
φαίνεται και από τα αγάλματα των Κούρων αλλά και μεταγενέστερα γλυπτά».
Παράλληλα, ο καλλιτέχνης αξιοποιεί συνήθη διακοσμητικά μοτίβα των αρχαίων ελληνικών
ψηφιδωτών, που του επιτρέπουν την ανάδειξη μιας αισθητικής έμπλεης νοημάτων και
χαράς. Με την ψηφιακή επεξεργασία αυτών των φωτογραφικών απεικονίσεων, με τις
χρωματικές επικαλύψεις, τη δημιουργία δίπτυχων και την
αδιαφάνεια, επιχειρείται μια διαρκής σωματική διάδραση του καλλιτέχνη με την
αρχαία Ελλάδα. Οι τελικές φωτογραφίες εκτυπώνονται σε μεγάλα φύλλα χαρτιού, σε εκτυπωτή ψεκασμού
μελάνης.
ανθρώπινου σώματος είναι ο κύριος άξονας στην αρχαία ελληνική τέχνη, όπως
φαίνεται και από τα αγάλματα των Κούρων αλλά και μεταγενέστερα γλυπτά».
Παράλληλα, ο καλλιτέχνης αξιοποιεί συνήθη διακοσμητικά μοτίβα των αρχαίων ελληνικών
ψηφιδωτών, που του επιτρέπουν την ανάδειξη μιας αισθητικής έμπλεης νοημάτων και
χαράς. Με την ψηφιακή επεξεργασία αυτών των φωτογραφικών απεικονίσεων, με τις
χρωματικές επικαλύψεις, τη δημιουργία δίπτυχων και την
αδιαφάνεια, επιχειρείται μια διαρκής σωματική διάδραση του καλλιτέχνη με την
αρχαία Ελλάδα. Οι τελικές φωτογραφίες εκτυπώνονται σε μεγάλα φύλλα χαρτιού, σε εκτυπωτή ψεκασμού
μελάνης.
Με αυτήν τη “σωματοποιημένη” φωτογραφική
αλληλουχία, μέσα από το φλας της φωτογραφικής κάμερας, ο Αμερικανός καλλιτέχνης
επιδιώκει να συνομιλήσει με την αρχαιοελληνική κληρονομιά.
αλληλουχία, μέσα από το φλας της φωτογραφικής κάμερας, ο Αμερικανός καλλιτέχνης
επιδιώκει να συνομιλήσει με την αρχαιοελληνική κληρονομιά.
Έκθεση: «GREEK BODY OVERLAYS»
Εγκαίνια: Τρίτη 17 Ιουλίου 2018, ώρα 20:30
Διάρκεια
έκθεσης:
17 Ιουλίου 2018 – 30 Σεπτεμβρίου 2018
έκθεσης:
17 Ιουλίου 2018 – 30 Σεπτεμβρίου 2018
Χώρος: Αρχαιολογικό Μουσείο
Θεσσαλονίκης, αίθουσα Ιουλία Βοκοτοπούλου
Θεσσαλονίκης, αίθουσα Ιουλία Βοκοτοπούλου
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 08:00 –
20:00
20:00
Πληροφορίες στο τηλέφωνο 2313 310244, στην
ιστοσελίδα www.amth.gr καθώς και στα social media του ΑΜΘ. & SMART
COMMUNICATIONS
ιστοσελίδα www.amth.gr καθώς και στα social media του ΑΜΘ. & SMART
COMMUNICATIONS
Οργάνωση – Επικοινωνία Τ. 6972123484, info@smartcommunications.gr
Αρχαιολογικό
Μουσείο Θεσσαλονίκης
Μουσείο Θεσσαλονίκης
Μ. Ανδρόνικου 6, Τ.Θ. 506 19, Τ.Κ. 540 13
Θεσσαλονίκη.
Θεσσαλονίκη.
Τηλ. 2313 310201, Fax 2310 861306,
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Sleep with angels. Ομαδική έκθεση σύγχρονης Τέχνης.