«Η επικοινωνία μιας παράστασης: μία πράξη θεατρική»
Σεμινάριο επικοινωνίας στο «Δωμάτιο» με τον
Μελαχρινό Βελέντζα.
Μελαχρινό Βελέντζα.
Περίοδος: Οκτώβριος 2016 – Δεκέμβριος 2016 ( 3 μήνες / 3ώρες
εβδομαδιαίως / 12 συναντήσεις )…
εβδομαδιαίως / 12 συναντήσεις )…
Πως
επικοινωνούμε μια παράσταση;
επικοινωνούμε μια παράσταση;
Θέατρο, μουσική, χορός, σινεμά, έκθεση βιβλίου
/ φωτογραφίας και οποιοδήποτε άλλο πολιτιστικό γεγονός χρειάζονται μια
στοχευμένη επικοινωνία, προκειμένου οι καλλιτέχνες να «συναντηθούν» με τους εν
δυνάμει θεατές τους. Όσο σημαντική είναι μία παράσταση ως καλλιτεχνικό γεγονός
άλλο τόσο σημαντική είναι και η επικοινωνία της. Για την ακρίβεια, η
επικοινωνία μιας παράστασης συνιστά και αυτή μία πράξη θεατρική.
/ φωτογραφίας και οποιοδήποτε άλλο πολιτιστικό γεγονός χρειάζονται μια
στοχευμένη επικοινωνία, προκειμένου οι καλλιτέχνες να «συναντηθούν» με τους εν
δυνάμει θεατές τους. Όσο σημαντική είναι μία παράσταση ως καλλιτεχνικό γεγονός
άλλο τόσο σημαντική είναι και η επικοινωνία της. Για την ακρίβεια, η
επικοινωνία μιας παράστασης συνιστά και αυτή μία πράξη θεατρική.
Το πολυσυλλεκτικό αυτό σεμινάριο φωτίζει όλα
τα δομικά στοιχεία της διαδικασίας της επικοινωνίας και εξηγεί με πρακτικά
παραδείγματα πώς αυτά οφείλουν να αλληλεπιδρούν με τα δομικά στοιχεία μιας
παράστασης: η αφίσα, οι φωτογραφίες, το trailer, το δελτίο τύπου, η επικοινωνία
με τους δημοσιογράφους, οι συνεντεύξεις αντιμετωπίζονται ως θεατρικοί καθρέφτες
του ίδιου του έργου οδηγώντας σε μία σφαιρική προσέγγιση.
τα δομικά στοιχεία της διαδικασίας της επικοινωνίας και εξηγεί με πρακτικά
παραδείγματα πώς αυτά οφείλουν να αλληλεπιδρούν με τα δομικά στοιχεία μιας
παράστασης: η αφίσα, οι φωτογραφίες, το trailer, το δελτίο τύπου, η επικοινωνία
με τους δημοσιογράφους, οι συνεντεύξεις αντιμετωπίζονται ως θεατρικοί καθρέφτες
του ίδιου του έργου οδηγώντας σε μία σφαιρική προσέγγιση.
Ο τρόπος διεξαγωγής του σεμιναρίου αντλεί
στοιχεία από το θέατρο και τη μουσική. Παρουσιάζονται με διαδραστικό τρόπο
μελέτες περιπτώσεων ( case studies ) πετυχημένης επικοινωνίας παραστάσεων και
αναλύεται ο τρόπος σκέψης και ο σχεδιασμός πίσω από αυτές. Ο δε χώρος
διεξαγωγής των συναντήσεων εξυπηρετεί τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του σεμιναρίου: η
αμιγώς μουσικο – θεατρική συνθήκη ( σκηνή, καρέκλες θεατών, πιάνο ) προτείνει
την επικοινωνία ως σκηνοθεσία. Με άλλα λόγια, ως το βλέμμα του καλλιτέχνη πάνω
στο έργο του, το οποίο και οφείλει να είναι ειλικρινές.
στοιχεία από το θέατρο και τη μουσική. Παρουσιάζονται με διαδραστικό τρόπο
μελέτες περιπτώσεων ( case studies ) πετυχημένης επικοινωνίας παραστάσεων και
αναλύεται ο τρόπος σκέψης και ο σχεδιασμός πίσω από αυτές. Ο δε χώρος
διεξαγωγής των συναντήσεων εξυπηρετεί τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του σεμιναρίου: η
αμιγώς μουσικο – θεατρική συνθήκη ( σκηνή, καρέκλες θεατών, πιάνο ) προτείνει
την επικοινωνία ως σκηνοθεσία. Με άλλα λόγια, ως το βλέμμα του καλλιτέχνη πάνω
στο έργο του, το οποίο και οφείλει να είναι ειλικρινές.
Ιδιαίτερα σήμερα, την εποχή της κρίσης,
υπάρχει ανάγκη και χώρος για τη δημιουργία ενός προσωπικού δρόμου στον τομέα
της τέχνης. Το σεμινάριο αυτό αποτελεί μία πρόταση για τη δημιουργία δομών,
όπου ο καλλιτέχνης συνδέεται με το έργο του και συνακόλουθα με το κοινό του.
υπάρχει ανάγκη και χώρος για τη δημιουργία ενός προσωπικού δρόμου στον τομέα
της τέχνης. Το σεμινάριο αυτό αποτελεί μία πρόταση για τη δημιουργία δομών,
όπου ο καλλιτέχνης συνδέεται με το έργο του και συνακόλουθα με το κοινό του.
Σε ποιους απευθύνεται: Σε όλους όσους
ασχολούνται ή επιθυμούν να ασχοληθούν με την επικοινωνία μιας παράστασης:
ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατρολόγους, θεατρικούς παραγωγούς, μουσικούς,
καλλιτεχνικές ομάδες. Επίσης, σε σπουδαστές και αποφοίτους τμημάτων ΜΜΕ, Πολιτισμού, Θεατρικών Σπουδών,
Επικοινωνίας, Marketing, Δημοσίων Σχέσεων και Πολιτιστικής Διαχείρισης.
ασχολούνται ή επιθυμούν να ασχοληθούν με την επικοινωνία μιας παράστασης:
ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατρολόγους, θεατρικούς παραγωγούς, μουσικούς,
καλλιτεχνικές ομάδες. Επίσης, σε σπουδαστές και αποφοίτους τμημάτων ΜΜΕ, Πολιτισμού, Θεατρικών Σπουδών,
Επικοινωνίας, Marketing, Δημοσίων Σχέσεων και Πολιτιστικής Διαχείρισης.
Αντί
βιογραφικού (σημείωμα από τον εισηγητή)
βιογραφικού (σημείωμα από τον εισηγητή)
«Είθισται να γράφουμε σε τρίτο πρόσωπο για να
παρουσιάζουμε τον εαυτό μας. Γιατί άραγε; Είναι και αυτό μία δομή.. Γεννήθηκα
στην Αθήνα στα 1983. Απ’ όσο ξέρω και γνωρίζω πάντα. Από μικρό παιδί και λόγω
του ονόματός μου απέκτησα μια βαθειά περιέργεια για τις δομές των πραγμάτων. Κι
έτσι άρχισα να πιστεύω στη σφαιρική προσέγγιση και όχι στην εξειδίκευση και τις
ταμπέλες. Βλέπετε, μελαχρινός δεν είμαι. Εργάζομαι ως επαγγελματίας ηθοποιός,
πιανίστας και παράλληλα ως υπεύθυνος επικοινωνίας παραστάσεων. Ασχολούμαι με
την ακαδημαϊκή έρευνα πάνω στα πεδία της επικοινωνίας, της μουσικής κουλτούρας
και της σημειολογίας. Είμαι πτυχιούχος «Διεθνών κ Ευρωπαϊκών Σπουδών»
(ΠΑ.ΠΕΙ.). Έχω φοιτήσει στο μεταπτυχιακό τμήμα των ΜΜΕ Παντείου (Πολιτιστική
Διαχείριση) και ως υπότροφος στο μεταπτυχιακό «Marketing, Consumption &
Society» (Limerick, Ιρλανδία).
Παρουσίασα τη διπλωματική μου εργασία στο 5ο συνέδριο «Music and Media»
στην Οττάβα του Καναδά (Carleton University) με θέμα τη χρήση της μουσικής στη
διαφήμιση http://www.carleton.ca/music/musiconsmallscreens/music-on-small-screens-abstracts-and-bios/
. Κάνω αυτό το σεμινάριο, γιατί με αφορά».
παρουσιάζουμε τον εαυτό μας. Γιατί άραγε; Είναι και αυτό μία δομή.. Γεννήθηκα
στην Αθήνα στα 1983. Απ’ όσο ξέρω και γνωρίζω πάντα. Από μικρό παιδί και λόγω
του ονόματός μου απέκτησα μια βαθειά περιέργεια για τις δομές των πραγμάτων. Κι
έτσι άρχισα να πιστεύω στη σφαιρική προσέγγιση και όχι στην εξειδίκευση και τις
ταμπέλες. Βλέπετε, μελαχρινός δεν είμαι. Εργάζομαι ως επαγγελματίας ηθοποιός,
πιανίστας και παράλληλα ως υπεύθυνος επικοινωνίας παραστάσεων. Ασχολούμαι με
την ακαδημαϊκή έρευνα πάνω στα πεδία της επικοινωνίας, της μουσικής κουλτούρας
και της σημειολογίας. Είμαι πτυχιούχος «Διεθνών κ Ευρωπαϊκών Σπουδών»
(ΠΑ.ΠΕΙ.). Έχω φοιτήσει στο μεταπτυχιακό τμήμα των ΜΜΕ Παντείου (Πολιτιστική
Διαχείριση) και ως υπότροφος στο μεταπτυχιακό «Marketing, Consumption &
Society» (Limerick, Ιρλανδία).
Παρουσίασα τη διπλωματική μου εργασία στο 5ο συνέδριο «Music and Media»
στην Οττάβα του Καναδά (Carleton University) με θέμα τη χρήση της μουσικής στη
διαφήμιση http://www.carleton.ca/music/musiconsmallscreens/music-on-small-screens-abstracts-and-bios/
. Κάνω αυτό το σεμινάριο, γιατί με αφορά».
«H
επικοινωνία μιας παράστασης: μία πράξη θεατρική»
επικοινωνία μιας παράστασης: μία πράξη θεατρική»
Σεμινάριο Επικοινωνίας στο Δωμάτιο με τον
Μελαχρινό Βελέντζα.
Μελαχρινό Βελέντζα.
Συνολική διάρκεια: 3 μήνες ( 3 ώρες την εβδομάδα – 12 συναντήσεις )
Έναρξη: Οκτώβριος
Κόστος: 50 ευρώ /
μήνας
μήνας
Η ημέρα και ώρα διεξαγωγής του σεμιναρίου θα
διαμορφωθεί με βάση το πρόγραμμα των συμμετεχόντων.
διαμορφωθεί με βάση το πρόγραμμα των συμμετεχόντων.
Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να αποστείλουν
το βιογραφικό τους σημείωμα στο melachrinos.velentzas@gmail.com.
το βιογραφικό τους σημείωμα στο melachrinos.velentzas@gmail.com.
Προθεσμία υποβολής συμμετοχών: Κυριακή 9 Οκτωβρίου. Οι συμμετέχοντες
θα ενημερωθούν για την ημέρα & ώρα διεξαγωγής του σεμιναρίου την Τρίτη 11 Οκτωβρίου.
θα ενημερωθούν για την ημέρα & ώρα διεξαγωγής του σεμιναρίου την Τρίτη 11 Οκτωβρίου.
Χώρος διεξαγωγής: «Δωμάτιο» ( Γ’ Σεπτεμβρίου
& Σολωμού 55 ).
& Σολωμού 55 ).
Το εν λόγω σεμινάριο εγκαινιάζει τη λειτουργία αυτού του
εικαστικού χώρου.
εικαστικού χώρου.
Πληροφορίες
– Συμμετοχές: 6977773875
– Συμμετοχές: 6977773875
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Αβελάρδος και Ελοΐζα» του Γιάννη Καλαβριανού στον πολυχώρο ΠΛΥΦΑ
Κύκλος online διαλέξεων του Πλάτωνα Ριβέλλη με θέμα «H Φωτογραφία. Γιατί;»
Νέος κύκλος Online σεμιναρίων Πολιτισμού από την Ελληνοαμερικανική Ένωση
Νέο 9μηνο σεμινάριο φωτογραφίας από την ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΠΟΥΔΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ του ΠΕΙΡΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ
Νέες Αναγνώσεις του Ευριπίδη. 13 – 21 Σεπτεμβρίου στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
12ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων