«Προ και μετά-φωτογραφίες» από τον Βασίλη Καρκατσέλη.
Το υπερώων
(με την ωραία θέα) του Booze Cooperativa
(με την ωραία θέα) του Booze Cooperativa
γεμίζει
με το έργο του Βασίλη Καρκατσέλη
με το έργο του Βασίλη Καρκατσέλη
Εγκαίνια
(με την παρουσία του δημιουργού)
(με την παρουσία του δημιουργού)
το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου
Τη
ματιά του πάνω στο πως γεννιέται μια φωτογραφία, πως και κατά πόσο απεικονίζει
την πραγματικότητα και ποια η διάρκεια ζωής της, μοιράζεται με το κοινό ο
εικαστικός – φωτογράφος Βασίλης Καρκατσέλης. Μέσο για να παρουσιάσει τους
προβληματισμούς του πάνω σε αυτά τα θέματα αποτελούν τρεις ενότητες του συνόλου
του έργου του, υπό τον γενικό τίτλο «προ και μετά-φωτογραφίες».
ματιά του πάνω στο πως γεννιέται μια φωτογραφία, πως και κατά πόσο απεικονίζει
την πραγματικότητα και ποια η διάρκεια ζωής της, μοιράζεται με το κοινό ο
εικαστικός – φωτογράφος Βασίλης Καρκατσέλης. Μέσο για να παρουσιάσει τους
προβληματισμούς του πάνω σε αυτά τα θέματα αποτελούν τρεις ενότητες του συνόλου
του έργου του, υπό τον γενικό τίτλο «προ και μετά-φωτογραφίες».
Η
φωτογραφική έκθεση, που θα εγκαινιαστεί
το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2019, στις 20:00, και θα διαρκέσει μέχρι και
την Κυριακή 10 Μαρτίου 2019, εντάσσεται στην ομαδική έκθεση 7+1 χωροΣυνθέσεις,
σε επιμέλεια του Γιάννη Ευθυμιάδη. Μέσα από αυτή τη σύμπραξη επιχειρείται να
χαραχθούν, στους χώρους του BOOZE, διαδρομές ανάμεσα στη ζωγραφική, την
γλυπτική, τη φωτογραφία και τη μουσική.
φωτογραφική έκθεση, που θα εγκαινιαστεί
το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2019, στις 20:00, και θα διαρκέσει μέχρι και
την Κυριακή 10 Μαρτίου 2019, εντάσσεται στην ομαδική έκθεση 7+1 χωροΣυνθέσεις,
σε επιμέλεια του Γιάννη Ευθυμιάδη. Μέσα από αυτή τη σύμπραξη επιχειρείται να
χαραχθούν, στους χώρους του BOOZE, διαδρομές ανάμεσα στη ζωγραφική, την
γλυπτική, τη φωτογραφία και τη μουσική.
Στην έκθεση θα παρουσιαστούν τρεις ενότητες/σχόλια από το έργο
του Βασίλη Καρκατσέλη με βάση τη φωτογραφία, το δήθεν ρεαλιστικό και
αδιαμεσολάβητο αυτό μέσον έκφρασης. Για τον δημιουργό το που αρχίζει και πότε
τελειώνει μία φωτογραφία παραμένει σαν βασικό ερώτημα.
του Βασίλη Καρκατσέλη με βάση τη φωτογραφία, το δήθεν ρεαλιστικό και
αδιαμεσολάβητο αυτό μέσον έκφρασης. Για τον δημιουργό το που αρχίζει και πότε
τελειώνει μία φωτογραφία παραμένει σαν βασικό ερώτημα.
Σε
αυτό το πλαίσιο και στην πρώτη ενότητα της έκθεσης,
εξετάζεται η δημιουργία εικόνας από τα συστήματα καταγραφής και αποτύπωσης που
διαθέτουν οι φωτογραφικές μηχανές. Το πρόγραμμα της φωτογραφικής μηχανής, σε
συνδυασμό με την επιθυμία του φωτογράφου να πειραματιστεί με το χάος, παράγει
εικόνες που μόνο ορατές δεν είναι από το γυμνό μάτι. Οι έξυπνες φωτογραφικές
μηχανές επιτρέπουν να γεννηθεί ένας νέος
τρόπος φωτογραφίας, αυτός που ο δημιουργός ονομάζει Fauxtographie, παίζοντας με την προφορά στα Γαλλικά του μέσου,
αλλά παραλλάσσοντας την ορθογραφία του με αυτό που σημαίνει ψεύτικο (Faux).
αυτό το πλαίσιο και στην πρώτη ενότητα της έκθεσης,
εξετάζεται η δημιουργία εικόνας από τα συστήματα καταγραφής και αποτύπωσης που
διαθέτουν οι φωτογραφικές μηχανές. Το πρόγραμμα της φωτογραφικής μηχανής, σε
συνδυασμό με την επιθυμία του φωτογράφου να πειραματιστεί με το χάος, παράγει
εικόνες που μόνο ορατές δεν είναι από το γυμνό μάτι. Οι έξυπνες φωτογραφικές
μηχανές επιτρέπουν να γεννηθεί ένας νέος
τρόπος φωτογραφίας, αυτός που ο δημιουργός ονομάζει Fauxtographie, παίζοντας με την προφορά στα Γαλλικά του μέσου,
αλλά παραλλάσσοντας την ορθογραφία του με αυτό που σημαίνει ψεύτικο (Faux).
Δεν
αλλάζουμε εμείς την πραγματικότητα κατά το δοκούν αλλά η μηχανή μας, και
μάλιστα ανεξέλεγκτα. To photoshop (στις προ-φωτογραφίες) πέθανε. Zήτω οι έξυπνες ψηφιακές μηχανές μας, αυτές που
παράγουν έξω και πέρα από εμάς.
αλλάζουμε εμείς την πραγματικότητα κατά το δοκούν αλλά η μηχανή μας, και
μάλιστα ανεξέλεγκτα. To photoshop (στις προ-φωτογραφίες) πέθανε. Zήτω οι έξυπνες ψηφιακές μηχανές μας, αυτές που
παράγουν έξω και πέρα από εμάς.
Στη δεύτερη ενότητα θα παρουσιαστούν έργα (μεταφωτογραφίες) που έγιναν για να εισάγουν την
αφή στην απόλαυση μίας φωτογραφίας, να σπρώξουν την εικόνα από αναπαραγωγή δύο
διαστάσεων σε τρισδιάστατο αντικείμενο, το οποίο θα καταργήσει και τα όρια μίας
φωτογραφίας, αφού αυτή μπορεί να επεκτείνεται προς το παντού.
αφή στην απόλαυση μίας φωτογραφίας, να σπρώξουν την εικόνα από αναπαραγωγή δύο
διαστάσεων σε τρισδιάστατο αντικείμενο, το οποίο θα καταργήσει και τα όρια μίας
φωτογραφίας, αφού αυτή μπορεί να επεκτείνεται προς το παντού.
Πρόκειται
για εικόνες πλέον, που αποτελούνται από δεκάδες φωτογραφίες. Φωτογραφίες οι
οποίες τεμαχίζονται και πλέκονται μεταξύ τους, φέρνοντας κοντά χρόνους, τόπους,
ανθρώπους και καταστάσεις που ουδέποτε θα μπορούσαν να συνυπάρξουν στην
«πραγματική» ζωή.
για εικόνες πλέον, που αποτελούνται από δεκάδες φωτογραφίες. Φωτογραφίες οι
οποίες τεμαχίζονται και πλέκονται μεταξύ τους, φέρνοντας κοντά χρόνους, τόπους,
ανθρώπους και καταστάσεις που ουδέποτε θα μπορούσαν να συνυπάρξουν στην
«πραγματική» ζωή.
Σαν
συνέχεια αυτού του προβληματισμού, θα παρουσιαστούν (η
τρίτη ενότητα) και μία σειρά artist s Book. Σε αυτά η συσσώρευση πρωτογενούς υλικού από την καθημερινότητα και την
καλλιτεχνική κοινωνική δράση εμπλέκονται με τρόπο ρητορικό, καταστρέφοντας ή
σκεπάζοντας το ένα το άλλο, δημιουργώντας στο θεατή τους ένα αίσθημα δυσφορίας
για ότι έχει χαθεί, για ότι πέρασε στη λήθη, για τη μη δυνατότητα της
φωτογραφίας να κρατά κάτι «στην αιωνιότητα».
συνέχεια αυτού του προβληματισμού, θα παρουσιαστούν (η
τρίτη ενότητα) και μία σειρά artist s Book. Σε αυτά η συσσώρευση πρωτογενούς υλικού από την καθημερινότητα και την
καλλιτεχνική κοινωνική δράση εμπλέκονται με τρόπο ρητορικό, καταστρέφοντας ή
σκεπάζοντας το ένα το άλλο, δημιουργώντας στο θεατή τους ένα αίσθημα δυσφορίας
για ότι έχει χαθεί, για ότι πέρασε στη λήθη, για τη μη δυνατότητα της
φωτογραφίας να κρατά κάτι «στην αιωνιότητα».
Σύντομο βιογραφικό
Ο
Βασίλης Καρκατσέλης, φωτογράφος-εικαστικός, γεννήθηκε στο Παλ. Φάληρο Αττικής,
ζει και δραστηριοποιείται στη Θεσσαλονίκη.
Βασίλης Καρκατσέλης, φωτογράφος-εικαστικός, γεννήθηκε στο Παλ. Φάληρο Αττικής,
ζει και δραστηριοποιείται στη Θεσσαλονίκη.
Έχει παρουσιάσει τη φωτογραφική, χαρακτική και
ζωγραφική δουλειά του σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, ενώ διοργάνωσε
σειρά πολυμορφικών δράσεων. Μέλος διάφορων δραστήριων καλλιτεχνικών ομάδων,
εργάζεται για τη διάδραση των τεχνών.
ζωγραφική δουλειά του σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, ενώ διοργάνωσε
σειρά πολυμορφικών δράσεων. Μέλος διάφορων δραστήριων καλλιτεχνικών ομάδων,
εργάζεται για τη διάδραση των τεχνών.
Διετέλεσε
Μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
Εξέδωσε 14 βιβλία και αρθρογραφεί υποβάλλοντας ερωτήματα στο περιοδικό
Φωτογράφος.
Μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
Εξέδωσε 14 βιβλία και αρθρογραφεί υποβάλλοντας ερωτήματα στο περιοδικό
Φωτογράφος.
Μεταξύ
άλλων το 1984 ιδρύει τη Φωτογραφική Ομάδα Τριανδρίας, γνωστή σε όλους σα
Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
άλλων το 1984 ιδρύει τη Φωτογραφική Ομάδα Τριανδρίας, γνωστή σε όλους σα
Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Τον
απασχολεί τόσο η παραδοσιακή αντίληψη για τη φωτογραφία, όσο και το ταξίδι της
πέραν των ορίων.
απασχολεί τόσο η παραδοσιακή αντίληψη για τη φωτογραφία, όσο και το ταξίδι της
πέραν των ορίων.
Mail: katselis@the.forthnet.gr
Πληροφορίες:
“Προ
και μετά-φωτογραφίες”
και μετά-φωτογραφίες”
Έκθεση
φωτογραφίας του Βασίλη Καρκατσέλη
φωτογραφίας του Βασίλη Καρκατσέλη
Εγκαίνια:
23 Φεβρουαρίου 2019, ώρα 20:00
23 Φεβρουαρίου 2019, ώρα 20:00
Διάρκεια:
23.02 – 10.03.2019
23.02 – 10.03.2019
Επιμέλεια:
Γιάννης Ευθυμιάδης
Γιάννης Ευθυμιάδης
Ώρες
λειτουργίας: 11:00 – 21:00 (Καθημερινά)
λειτουργίας: 11:00 – 21:00 (Καθημερινά)
:OVERVIEW–Ikon
Τοποθεσία:
Booze Cooperativa, Κολοκοτρώνη 57, Αθήνα
Booze Cooperativa, Κολοκοτρώνη 57, Αθήνα
Ελεύθερη είσοδος
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ομαδική Έκθεση στη Sianti Gallery «Μικρά Ζωγραφικά Έργα 2024 - 2025»
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο "The Language Of Butoh Dance"
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...