«Ανθρωπογραφίες» από τον Πέτρο Καραβέβα στην γκαλερί Art Prisma.
Μια νέα ενότητα έργων καθαρά ανθρωποκεντρική,
που βασίζεται στο πορτρέτο και περιλαμβάνει αυτή τη φορά και αρκετά γυμνά, παρουσιάζει
ο εικαστικός καλλιτέχνης Πέτρος Καραβέβας στην ατομική του έκθεση που
φέρει τον τίτλο «Ανθρωπογραφίες» και εγκαινιάζεται στην γκαλερί Art
Prisma στις 15 Νοεμβρίου.
που βασίζεται στο πορτρέτο και περιλαμβάνει αυτή τη φορά και αρκετά γυμνά, παρουσιάζει
ο εικαστικός καλλιτέχνης Πέτρος Καραβέβας στην ατομική του έκθεση που
φέρει τον τίτλο «Ανθρωπογραφίες» και εγκαινιάζεται στην γκαλερί Art
Prisma στις 15 Νοεμβρίου.
Δυναμικές προσωπογραφίες στις οποίες ο
ζωγράφος καταδύεται στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων που στέκονται απέναντι από το
τελάρο του αποτυπώνοντας στους καμβάδες του τον χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία
τους.
ζωγράφος καταδύεται στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων που στέκονται απέναντι από το
τελάρο του αποτυπώνοντας στους καμβάδες του τον χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία
τους.
Με ενόραση και ενάργεια ο Πέτρος
Καραβέβας αναδεικνύει τις εκφράσεις, τις μικρές συσπάσεις του προσώπου, το
ταξίδι του βλέμματος, αυτό που δεν φαίνεται, αλλά μένει να ανακαλυφθεί πρώτα
από τον ζωγράφο που το φέρνει στην επιφάνεια και ύστερα από τον αποδέκτη του
έργου. Ο Πέτρος Καραβέβας δεν ενδιαφέρεται να καταγράψει το ακαδημαϊκά ωραίο,
αλλά την εσωτερικότητα και την ανθρώπινη διάθεση, την ιδιαίτερη ποιότητα που
φέρει το κάθε μοντέλο του. Γι’ αυτό συχνά ζωγραφίζει ακόμα και ανθρώπους
προχωρημένης ηλικίας, χαρακτήρες που έχουν ουσιαστικό ενδιαφέρον, μοναδικές
φιγούρες και υπάρξεις τις οποίες επιλέγει γι’ αυτό που αποπνέουν.
Καραβέβας αναδεικνύει τις εκφράσεις, τις μικρές συσπάσεις του προσώπου, το
ταξίδι του βλέμματος, αυτό που δεν φαίνεται, αλλά μένει να ανακαλυφθεί πρώτα
από τον ζωγράφο που το φέρνει στην επιφάνεια και ύστερα από τον αποδέκτη του
έργου. Ο Πέτρος Καραβέβας δεν ενδιαφέρεται να καταγράψει το ακαδημαϊκά ωραίο,
αλλά την εσωτερικότητα και την ανθρώπινη διάθεση, την ιδιαίτερη ποιότητα που
φέρει το κάθε μοντέλο του. Γι’ αυτό συχνά ζωγραφίζει ακόμα και ανθρώπους
προχωρημένης ηλικίας, χαρακτήρες που έχουν ουσιαστικό ενδιαφέρον, μοναδικές
φιγούρες και υπάρξεις τις οποίες επιλέγει γι’ αυτό που αποπνέουν.
«Η ανθρώπινη μορφή αποτελεί για
μένα ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης και ευρύτατο πεδίο πειραματισμού», σημειώνει ο
Πέτρος Καραβέβας. «Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, κανένα πρόσωπο δεν είναι ίδιο
με κάποιο άλλο. Ωστόσο, το ζητούμενο και η πρόκληση δεν είναι η αποτύπωση στον
καμβά μιας εικόνας που αναπαράγει απλώς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Ένα φωτογραφικό πορτρέτο θα ήταν από αυτήν την άποψη ακριβέστερο. Εκείνο που
προσπαθώ να αποδώσω είναι η εκφραστική ιδιαιτερότητα του ανθρώπου που έχω κάθε
φορά απέναντί μου, η ξεχωριστή ανθρώπινη ποιότητά του, όπως εγώ την
αντιλαμβάνομαι, παρατηρώντας τον και συνομιλώντας μαζί του μέσα στο ατελιέ. Για
να το πω με τα λόγια του Matisse, ζωγραφίζω «με το χέρι υποταγμένο στα
ασυνείδητα ερεθίσματα που μου προκαλεί το μοντέλο.»
μένα ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης και ευρύτατο πεδίο πειραματισμού», σημειώνει ο
Πέτρος Καραβέβας. «Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, κανένα πρόσωπο δεν είναι ίδιο
με κάποιο άλλο. Ωστόσο, το ζητούμενο και η πρόκληση δεν είναι η αποτύπωση στον
καμβά μιας εικόνας που αναπαράγει απλώς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Ένα φωτογραφικό πορτρέτο θα ήταν από αυτήν την άποψη ακριβέστερο. Εκείνο που
προσπαθώ να αποδώσω είναι η εκφραστική ιδιαιτερότητα του ανθρώπου που έχω κάθε
φορά απέναντί μου, η ξεχωριστή ανθρώπινη ποιότητά του, όπως εγώ την
αντιλαμβάνομαι, παρατηρώντας τον και συνομιλώντας μαζί του μέσα στο ατελιέ. Για
να το πω με τα λόγια του Matisse, ζωγραφίζω «με το χέρι υποταγμένο στα
ασυνείδητα ερεθίσματα που μου προκαλεί το μοντέλο.»
Η ιστορικός τέχνης Λουίζα
Καραπιδάκη σημειώνει αναφορικά με την εικαστική δημιουργία του Πέτρου Καραβέβα:
Καραπιδάκη σημειώνει αναφορικά με την εικαστική δημιουργία του Πέτρου Καραβέβα:
«Στη δική του ζωγραφική γλώσσα ο
Πέτρος Καραβέβας έχει δημιουργήσει μια αναγνωρίσιμη μανιέρα στον τρόπο
απεικόνισης της ανθρώπινης μορφής. Αποδίδει ζωγραφικά με έναν ιδιαίτερο
περιγραφικό ρεαλισμό τα μοντέλα του και «εμψυχώνει» τις μορφές τους δίνοντάς
τους την αίσθηση του ζωντανού. Συνάμα «δραματοποιεί» τις κινήσεις, τις στάσεις
των σωμάτων και σε συνδυασμό με τα ατμοσφαιρικά χρωματικά φόντα δημιουργεί
μνημειακές συνθέσεις. Στις Ανθρωπογραφίες του ενδιαφέρεται περισσότερο
για την απόδοση της δικής του οπτικής πραγματικότητας, που την χαρακτηρίζουν η
εσωτερικότητα και η ψυχογραφική διάσταση και διηγείται με πλαστικότητα τα
φυσιογνωμικά στοιχεία των μοντέλων του,» καταλήγει η Λουίζα Καραπιδάκη.
Πέτρος Καραβέβας έχει δημιουργήσει μια αναγνωρίσιμη μανιέρα στον τρόπο
απεικόνισης της ανθρώπινης μορφής. Αποδίδει ζωγραφικά με έναν ιδιαίτερο
περιγραφικό ρεαλισμό τα μοντέλα του και «εμψυχώνει» τις μορφές τους δίνοντάς
τους την αίσθηση του ζωντανού. Συνάμα «δραματοποιεί» τις κινήσεις, τις στάσεις
των σωμάτων και σε συνδυασμό με τα ατμοσφαιρικά χρωματικά φόντα δημιουργεί
μνημειακές συνθέσεις. Στις Ανθρωπογραφίες του ενδιαφέρεται περισσότερο
για την απόδοση της δικής του οπτικής πραγματικότητας, που την χαρακτηρίζουν η
εσωτερικότητα και η ψυχογραφική διάσταση και διηγείται με πλαστικότητα τα
φυσιογνωμικά στοιχεία των μοντέλων του,» καταλήγει η Λουίζα Καραπιδάκη.
Τα έργα που παρουσιάζει ο Πέτρος
Καραβέβας στη φετινή ατομική του έκθεση αποτελούν συνέχεια και εξέλιξη της
δουλειάς του των τελευταίων χρόνων. Μαρτυρούν την πίστη του ζωγράφου στον
άνθρωπο, ξεχωρίζουν για τη σχεδιαστική τους δεινότητα και τη βαθιά
εκφραστικότητα. Ο ίδιος χαρακτηρίζει τη ζωγραφική του νεο–παραστατική και μη
φωτογραφική.
Καραβέβας στη φετινή ατομική του έκθεση αποτελούν συνέχεια και εξέλιξη της
δουλειάς του των τελευταίων χρόνων. Μαρτυρούν την πίστη του ζωγράφου στον
άνθρωπο, ξεχωρίζουν για τη σχεδιαστική τους δεινότητα και τη βαθιά
εκφραστικότητα. Ο ίδιος χαρακτηρίζει τη ζωγραφική του νεο–παραστατική και μη
φωτογραφική.
Μια εκ βαθέων συνομιλία, μια
απογύμνωση τελικά της ψυχής και του πνεύματος, με διαύγεια και πλαστικότητα,
δια χειρός Πέτρου Καραβέβα.
απογύμνωση τελικά της ψυχής και του πνεύματος, με διαύγεια και πλαστικότητα,
δια χειρός Πέτρου Καραβέβα.
Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν
στις 15 Νοεμβρίου 2019. Ώρα: 20.00.
στις 15 Νοεμβρίου 2019. Ώρα: 20.00.
Διάρκεια έκθεσης ως 13 Δεκεμβρίου
2019
2019
Art Prisma
Κουντουριώτου 187,
Πειραιάς, τηλ. 2104296790,
Βιογραφικό Σημείωμα
Ο
Πέτρος Καραβέβας, γεννήθηκε το 1963 στην Ερμούπολη της Σύρου. Ζει και εργάζεται
στην Αθήνα. Σπούδασε Ζωγραφική στη Lyon από το 1994 έως το 1996 και στην Αθήνα,
στο Κέντρο Γραμμάτων και Τεχνών “Άποψη“, από το 1996 έως το 2000, με δάσκαλο
τον Γιώργο Ρόρρη. Έχει πραγματοποιήσει έξι ατομικές εκθέσεις (Αθήνα,
Θεσσαλονίκη, Σύρος) και έχει συμμετάσχει σε πλειάδα ομαδικών στην Ελλάδα και
στο εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται σε σημαντικές Ιδιωτικές και Δημόσιες
Συλλογές, καθώς και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πέτρος Καραβέβας, γεννήθηκε το 1963 στην Ερμούπολη της Σύρου. Ζει και εργάζεται
στην Αθήνα. Σπούδασε Ζωγραφική στη Lyon από το 1994 έως το 1996 και στην Αθήνα,
στο Κέντρο Γραμμάτων και Τεχνών “Άποψη“, από το 1996 έως το 2000, με δάσκαλο
τον Γιώργο Ρόρρη. Έχει πραγματοποιήσει έξι ατομικές εκθέσεις (Αθήνα,
Θεσσαλονίκη, Σύρος) και έχει συμμετάσχει σε πλειάδα ομαδικών στην Ελλάδα και
στο εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται σε σημαντικές Ιδιωτικές και Δημόσιες
Συλλογές, καθώς και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery