“Own Oxy Gen”, ατομική έκθεση της εικαστικού Ανδρονίκης Χειλά.
Εγκαίνια: Σάββατο 12 Αυγούστου,
20:00, Σύρος Ερμούπολη
Στη Σύρο, στο πλαίσιο των καλοκαιρινών
εκδηλώσεων Σύρος – Πολιτισμός 2017, παρουσιάζεται η ατομική έκθεση της
Ανδρονίκης Χειλά με τριάντα έργα, λάδια και σχέδια με κάρβουνο. Η ενότητα των
έργων, με τίτλο “Own Oxy Gen”, καλύπτει την πρόσφατη δουλειά της δημιουργού από
το Βερολίνο, όπου ζει και εργάζεται τα τελευταία χρόνια. Από την πρώτη της
ατομική έκθεση στην Ερμούπολη ( 2009 ) το έργο της παρουσιάζεται σε συνεχείς
θεματικές ενότητες, που έχουν ως κέντρο τον άνθρωπο και τον ψυχισμό του.
εκδηλώσεων Σύρος – Πολιτισμός 2017, παρουσιάζεται η ατομική έκθεση της
Ανδρονίκης Χειλά με τριάντα έργα, λάδια και σχέδια με κάρβουνο. Η ενότητα των
έργων, με τίτλο “Own Oxy Gen”, καλύπτει την πρόσφατη δουλειά της δημιουργού από
το Βερολίνο, όπου ζει και εργάζεται τα τελευταία χρόνια. Από την πρώτη της
ατομική έκθεση στην Ερμούπολη ( 2009 ) το έργο της παρουσιάζεται σε συνεχείς
θεματικές ενότητες, που έχουν ως κέντρο τον άνθρωπο και τον ψυχισμό του.
Οι μοναχικές φιγούρες της Χειλά
μεταμορφώνονται διαρκώς και διεκδικούν την ένταξή τους στο χώρο πάντα σε σχέση
με τον «άλλο», μέσα από μια
εξπρεσιονιστική γραφή. Η πινελιά, με διάθεση λυρική, ανοίγει τα μάτια
στο όνειρο, δεν αναζητά τα αντικείμενα, αλλά τους κρυμμένους τους πόθους. Με
αλλεπάλληλες σχεδιαστικές και χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων,
οι εκάστοτε επιλογές της ζωγράφου ( μικρά ή μεγάλα μεγέθη, σκοτεινοί ή φωτεινοί
τόνοι, ενιαίες ή διασπασμένες συνθέσεις ), αναδεικνύουν κάθε ενότητα σαν μια
διαφορετική φάση της εξελισσόμενης σχέσης φιγούρας και ψυχικού χώρου. Πρόκειται
για μια εικαστική αναζήτηση με υπαρξιακές προεκτάσεις, όπου η Χειλά επιχειρεί
να εκφράσει συναισθήματα, συχνά αντιφατικά μεταξύ τους, κι όμως σχετιζόμενα. Η
ίδια περιγράφει χαρακτηριστικά: «αποδίδω ένα πρόσωπο, μια φιγούρα, με τη
φιλοδοξία να εκφράζει τα πολλά του πρόσωπα μαζί, τις μάσκες που ενδύεται σε
κοινωνικές συνθήκες, τα συναισθήματα – θετικά ή αρνητικά, ακόμη και
συγκρουόμενα μεταξύ τους – , καθώς και το πρόσωπο του άλλου, που λειτουργεί
επάνω μας σαν προβολικός καθρέφτης»…
μεταμορφώνονται διαρκώς και διεκδικούν την ένταξή τους στο χώρο πάντα σε σχέση
με τον «άλλο», μέσα από μια
εξπρεσιονιστική γραφή. Η πινελιά, με διάθεση λυρική, ανοίγει τα μάτια
στο όνειρο, δεν αναζητά τα αντικείμενα, αλλά τους κρυμμένους τους πόθους. Με
αλλεπάλληλες σχεδιαστικές και χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων,
οι εκάστοτε επιλογές της ζωγράφου ( μικρά ή μεγάλα μεγέθη, σκοτεινοί ή φωτεινοί
τόνοι, ενιαίες ή διασπασμένες συνθέσεις ), αναδεικνύουν κάθε ενότητα σαν μια
διαφορετική φάση της εξελισσόμενης σχέσης φιγούρας και ψυχικού χώρου. Πρόκειται
για μια εικαστική αναζήτηση με υπαρξιακές προεκτάσεις, όπου η Χειλά επιχειρεί
να εκφράσει συναισθήματα, συχνά αντιφατικά μεταξύ τους, κι όμως σχετιζόμενα. Η
ίδια περιγράφει χαρακτηριστικά: «αποδίδω ένα πρόσωπο, μια φιγούρα, με τη
φιλοδοξία να εκφράζει τα πολλά του πρόσωπα μαζί, τις μάσκες που ενδύεται σε
κοινωνικές συνθήκες, τα συναισθήματα – θετικά ή αρνητικά, ακόμη και
συγκρουόμενα μεταξύ τους – , καθώς και το πρόσωπο του άλλου, που λειτουργεί
επάνω μας σαν προβολικός καθρέφτης»…
Με την ίδια πολλαπλή «οπτική» επανέρχεται η
Χειλά στο «Own Oxy Gen ( eration )», επιχειρώντας παράλληλα μιαν αντιβολή με
τον πολυεπίπεδο ψηφιακό κόσμο. Εκεί, οι επιλογές του προσώπου είναι
απεριόριστες, μπορεί δηλαδή ως χρήστης να γίνει ό,τι θέλει, αλλά η κοινωνία με
τον άλλο είναι ατελέσφορη. Είναι ο τρόπος να μιλήσει για τη δική της γενιά που
εκφράζεται μέσω του διαδικτύου, χωρίς πραγματικά να εμπλέκεται συναισθηματικά,
μια γενιά του «όλα τώρα», χωρίς σκοπό.
Χειλά στο «Own Oxy Gen ( eration )», επιχειρώντας παράλληλα μιαν αντιβολή με
τον πολυεπίπεδο ψηφιακό κόσμο. Εκεί, οι επιλογές του προσώπου είναι
απεριόριστες, μπορεί δηλαδή ως χρήστης να γίνει ό,τι θέλει, αλλά η κοινωνία με
τον άλλο είναι ατελέσφορη. Είναι ο τρόπος να μιλήσει για τη δική της γενιά που
εκφράζεται μέσω του διαδικτύου, χωρίς πραγματικά να εμπλέκεται συναισθηματικά,
μια γενιά του «όλα τώρα», χωρίς σκοπό.
Γεννημένη στον Πειραιά, η Ανδρονίκη Χειλά
σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας ( 2001 – 2006 ). Μέλος του
Καλλιτεχνικού Οργανισμού Metallwerkstatt Tacheles, στο Βερολίνο, είναι
συνδημιουργός του MetalWorkshop Tacheles, στο Lilienkulturgarten του Βερολίνου,
από τον Ιούνιο του 2013. Έργα της υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.
σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας ( 2001 – 2006 ). Μέλος του
Καλλιτεχνικού Οργανισμού Metallwerkstatt Tacheles, στο Βερολίνο, είναι
συνδημιουργός του MetalWorkshop Tacheles, στο Lilienkulturgarten του Βερολίνου,
από τον Ιούνιο του 2013. Έργα της υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.
Γιώργος Μυλωνάς, Ιστορικός Τέχνης
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αλέξης Φιδετζής “Tails of lions”. Μέχρι και τις 10 Ιανουαρίου στον χώρο τέχνης Poeme στο Ναύπλιο.
Ομαδική Έκθεση στη Sianti Gallery «Μικρά Ζωγραφικά Έργα 2024 - 2025»
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...