Θανάσης Μουτσόπουλος: Από τη Μνημειακή Γλυπτική στη Street Art. Διάλεξη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Tον Απρίλιο
ο Αναπληρωτής Καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης και της Θεωρίας του Πολιτισμού
στο Πολυτεχνείο Κρήτης, Θανάσης Μουτσόπουλος, συνεχίζει την περιδιάβασή του
στον χώρο και την πορεία της δημόσιας τέχνης στην Ελλάδα, εξετάζοντας και
αναλύοντας τη σχέση Αρχιτεκτονικής – Γλυπτικής, με αφετηρία πάντα το έργο του
Γ. Ζογγολόπουλου.
ο Αναπληρωτής Καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης και της Θεωρίας του Πολιτισμού
στο Πολυτεχνείο Κρήτης, Θανάσης Μουτσόπουλος, συνεχίζει την περιδιάβασή του
στον χώρο και την πορεία της δημόσιας τέχνης στην Ελλάδα, εξετάζοντας και
αναλύοντας τη σχέση Αρχιτεκτονικής – Γλυπτικής, με αφετηρία πάντα το έργο του
Γ. Ζογγολόπουλου.
Η δημόσια
τέχνη στην Αθήνα μοιάζει με αδύνατη υπόθεση, συμπιεσμένη ανάμεσα στις αιώνιες
μαρμάρινες προτομές και τις ανεξέλεγκτες επιγραφές στους τοίχους των
πολυκατοικιών της. Μαζί με τον νεοκλασικό σχεδιασμό της, η Αθήνα κληρονόμησε
και μερικές δεκάδες αγάλματα και προτομές αγωνιστών του ’21, Φιλικών και
Φιλελλήνων. Στη συνέχεια, οι πολιτικοί αναδείχθηκαν (αναπόφευκτα) στους νέους
ήρωες και δίπλα στις προτομές τους στήθηκαν και νέοι ανδριάντες στρατιωτικών,
αλλά και δημάρχων, ποιητών, ηθοποιών.
τέχνη στην Αθήνα μοιάζει με αδύνατη υπόθεση, συμπιεσμένη ανάμεσα στις αιώνιες
μαρμάρινες προτομές και τις ανεξέλεγκτες επιγραφές στους τοίχους των
πολυκατοικιών της. Μαζί με τον νεοκλασικό σχεδιασμό της, η Αθήνα κληρονόμησε
και μερικές δεκάδες αγάλματα και προτομές αγωνιστών του ’21, Φιλικών και
Φιλελλήνων. Στη συνέχεια, οι πολιτικοί αναδείχθηκαν (αναπόφευκτα) στους νέους
ήρωες και δίπλα στις προτομές τους στήθηκαν και νέοι ανδριάντες στρατιωτικών,
αλλά και δημάρχων, ποιητών, ηθοποιών.
Όμως, ο
Μοντερνισμός του 20ου αιώνα επρόκειτο να δώσει νέες διαστάσεις στη γλυπτική. Τα
πειράματα εμφανίστηκαν από τη Γαλλία έως τη Σοβιετική Ένωση, ώσπου κάποια
στιγμή φάνηκε ότι το ζήτημα δεν περιορίζεται μόνο στην καλλιτεχνική φόρμα, αλλά
κυρίως εστιάζεται στον όλο και πιο αλλόκοτο ρόλο της μνημειακής τέχνης σε μια
μητρόπολη και μια κοινωνία που άλλαξε δραστικά στη διάρκεια του τελευταίου
αιώνα.
Μοντερνισμός του 20ου αιώνα επρόκειτο να δώσει νέες διαστάσεις στη γλυπτική. Τα
πειράματα εμφανίστηκαν από τη Γαλλία έως τη Σοβιετική Ένωση, ώσπου κάποια
στιγμή φάνηκε ότι το ζήτημα δεν περιορίζεται μόνο στην καλλιτεχνική φόρμα, αλλά
κυρίως εστιάζεται στον όλο και πιο αλλόκοτο ρόλο της μνημειακής τέχνης σε μια
μητρόπολη και μια κοινωνία που άλλαξε δραστικά στη διάρκεια του τελευταίου
αιώνα.
*Θα υπάρχει
ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Τρίτη 02/04,
19.00-21.00
19.00-21.00
Η Αρχιτεκτονική ως Γλυπτική και η Γλυπτική ως
Αρχιτεκτονική
Αρχιτεκτονική
Τετάρτη
24/04, 19.00-21.00
24/04, 19.00-21.00
Γλυπτική και Φύση
ΠΥΡΓΟΣ
ΒΙΒΛΙΩΝ EBE
ΒΙΒΛΙΩΝ EBE
Ελεύθερη είσοδος
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Τρωάδες: Πάλη στα Ερείπια». Ομαδική έκθεση κόμικς στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Μικρό Παρίσι των Αθηνών 2024 | 10 - 20 Οκτωβρίου | OPEN CALL
«Κεραμικής Μονοπάτια» στη γκαλερί Luminous Eye.
Η genesis gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Κόνιαρη «Γιατί κλαις, μαμά;».
Αναφορά στον Hayao Miyazaki. Ατομική έκθεση της Ράνιας Χατζοπούλου στον Φωταγωγό.
«Η ΤΕΧΝΗ ως ΒΙΩΜΑ: Εξερευνώντας τις ΙΣΤΟΡΙΕΣ πίσω από τα ΕΡΓΑ». Ομαδική έκθεση στη γκαλερί ArteVisio...