“Snapshots”: Ατομική έκθεση ζωγραφικής της Κάλλης Καστώρη από την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου στον Τεχνοχώρο.
Εγκαίνια:
Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018, 20:00
Διάρκεια: 7 έως 31 Δεκεμβρίου
2018
Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018, 20:00
Διάρκεια: 7 έως 31 Δεκεμβρίου
2018
Η
αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος στην τελευταία έκθεσή της για το 2018 παρουσιάζει
την ατομική έκθεση ζωγραφικής της Κάλλης
Καστώρη, με τίτλο “Snapshots”
που εγκαινιάζεται την Παρασκευή 7
Δεκεμβρίου στις 20:00 και θα
διαρκέσει μέχρι και τη Δευτέρα 31
Δεκεμβρίου. Η ίδια η καλλιτέχνις αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «… οι άνθρωποι της πόλης
και τα δεσμά τους αποτελούν ταυτόχρονα την αφορμή μιας σειράς παραστατικών πινάκων, όπου
έρχονται στο προσκήνιο και ειδικότερα τοποθετούνται σε ένα πλαίσιο «αστικής
νωχέλειας» – μια άλλη πλευρά της σύγχρονης ζωής. Οι πίνακες εστιάζουν σε
ρεαλιστικές εικόνες αδράνειας και χαλαρότητας των
κατοίκων της πόλης, κατά κύριο λόγο σε δημόσιους χώρους, στους οποίους το άτομο
παρευρίσκεται, αλλά τους οποίους δεν οικειοποιείται. Εκεί, το άτομο έρχεται σε αντίστιξη
με το πλήθος˙ μέσα στην πολυκοσμία αναδεικνύεται η
μοναξιά, μέσα στη βουή, η σιωπή».
αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος στην τελευταία έκθεσή της για το 2018 παρουσιάζει
την ατομική έκθεση ζωγραφικής της Κάλλης
Καστώρη, με τίτλο “Snapshots”
που εγκαινιάζεται την Παρασκευή 7
Δεκεμβρίου στις 20:00 και θα
διαρκέσει μέχρι και τη Δευτέρα 31
Δεκεμβρίου. Η ίδια η καλλιτέχνις αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «… οι άνθρωποι της πόλης
και τα δεσμά τους αποτελούν ταυτόχρονα την αφορμή μιας σειράς παραστατικών πινάκων, όπου
έρχονται στο προσκήνιο και ειδικότερα τοποθετούνται σε ένα πλαίσιο «αστικής
νωχέλειας» – μια άλλη πλευρά της σύγχρονης ζωής. Οι πίνακες εστιάζουν σε
ρεαλιστικές εικόνες αδράνειας και χαλαρότητας των
κατοίκων της πόλης, κατά κύριο λόγο σε δημόσιους χώρους, στους οποίους το άτομο
παρευρίσκεται, αλλά τους οποίους δεν οικειοποιείται. Εκεί, το άτομο έρχεται σε αντίστιξη
με το πλήθος˙ μέσα στην πολυκοσμία αναδεικνύεται η
μοναξιά, μέσα στη βουή, η σιωπή».
Όπως
σημειώνει η Ιστορικός Τέχνης και διευθύντρια του MOMus – Μουσείου Μοντέρνας
Τέχνης της Θεσσαλονίκης, Μαρία
Τσαντσάνογλου: «Το έργο της Κάλλης
Καστώρη, στο σύνολό του, είναι μια σειρά από στιγμιότυπα μέσα από τα οποία η
δημιουργός, σταθερά και μεθοδικά, περιγράφει το αφήγημα της ζωής και των
ανθρώπινων σχέσεων όπως διαμορφώνονται από τις συγκυρίες, είτε αυτές είναι
δύσκολες και απρόβλεπτες, είτε απελπιστικά προβλέψιμες και βαρετές. Ο
περιβάλλων χώρος στον οποίον κινούνται οι ήρωές της είναι οριακά
μινιμαλιστικός. Με τον τρόπο αυτόν ορίζεται πιο εμφατικά ο εσωτερικός
ψυχολογικός χώρος που είναι εν τέλει και ο χώρος που μεσολαβεί ανάμεσα στον
πίνακα και στον θεατή. Γιατί ο άνθρωπος, ως θεματικό αντικείμενο στο έργο της
Κάλλης Καστώρη, επικοινωνεί αντικατοπτρικά με τον άνθρωπο-θεατή. Αυτή η
επικοινωνία δεν έχει αλληγορικό χαρακτήρα, ούτε επιβάλλεται. Συμβαίνει αθόρυβα
και διακριτικά, καθιστώντας τον καθένα και την καθεμια από εμάς, με παράδοξο
τρόπο, προέκταση του ζωγραφικού πίνακα».
σημειώνει η Ιστορικός Τέχνης και διευθύντρια του MOMus – Μουσείου Μοντέρνας
Τέχνης της Θεσσαλονίκης, Μαρία
Τσαντσάνογλου: «Το έργο της Κάλλης
Καστώρη, στο σύνολό του, είναι μια σειρά από στιγμιότυπα μέσα από τα οποία η
δημιουργός, σταθερά και μεθοδικά, περιγράφει το αφήγημα της ζωής και των
ανθρώπινων σχέσεων όπως διαμορφώνονται από τις συγκυρίες, είτε αυτές είναι
δύσκολες και απρόβλεπτες, είτε απελπιστικά προβλέψιμες και βαρετές. Ο
περιβάλλων χώρος στον οποίον κινούνται οι ήρωές της είναι οριακά
μινιμαλιστικός. Με τον τρόπο αυτόν ορίζεται πιο εμφατικά ο εσωτερικός
ψυχολογικός χώρος που είναι εν τέλει και ο χώρος που μεσολαβεί ανάμεσα στον
πίνακα και στον θεατή. Γιατί ο άνθρωπος, ως θεματικό αντικείμενο στο έργο της
Κάλλης Καστώρη, επικοινωνεί αντικατοπτρικά με τον άνθρωπο-θεατή. Αυτή η
επικοινωνία δεν έχει αλληγορικό χαρακτήρα, ούτε επιβάλλεται. Συμβαίνει αθόρυβα
και διακριτικά, καθιστώντας τον καθένα και την καθεμια από εμάς, με παράδοξο
τρόπο, προέκταση του ζωγραφικού πίνακα».
Η ιστορικός
τέχνης, αρχαιολόγος και επιμελήτρια εκθέσεων τέχνης, Μαρία Κενανίδου, αναφέρει για τα έργα της Κάλλης Καστώρη: «Από τη
σύλληψη της σκηνής μέχρι την αποτύπωσή της, με τρόπο ακέραιο όχι παραμορφωτικό,
μην αφαιρώντας τον τρέχοντα χρόνο, αποσπά τη σκηνή χωρίς να παραβιάσει τη
χρονική της φύση. Αποτυπώνει τη στιγμή σαν snapshot, με ψυχολογική οξυδέρκεια,
αποδίδοντας σχέσεις και ψυχικές καταστάσεις που ζουν μέσα στον χρόνο και ο
χρόνος μέσα σ αυτές και, όπως αναφέρει ο Ταρκόφσκι στο «Σμιλεύοντας με το
χρόνο»: «Ο χρόνος είναι κατάσταση, η φλόγα που ζει η σαλαμάνδρα της ανθρώπινης
ψυχής, μπροστά στην αίσθηση του ανικανοποίητου που σπέρνει μέσα του η μνήμη
καθιστώντας μας, ευαίσθητους και ευάλωτους».
τέχνης, αρχαιολόγος και επιμελήτρια εκθέσεων τέχνης, Μαρία Κενανίδου, αναφέρει για τα έργα της Κάλλης Καστώρη: «Από τη
σύλληψη της σκηνής μέχρι την αποτύπωσή της, με τρόπο ακέραιο όχι παραμορφωτικό,
μην αφαιρώντας τον τρέχοντα χρόνο, αποσπά τη σκηνή χωρίς να παραβιάσει τη
χρονική της φύση. Αποτυπώνει τη στιγμή σαν snapshot, με ψυχολογική οξυδέρκεια,
αποδίδοντας σχέσεις και ψυχικές καταστάσεις που ζουν μέσα στον χρόνο και ο
χρόνος μέσα σ αυτές και, όπως αναφέρει ο Ταρκόφσκι στο «Σμιλεύοντας με το
χρόνο»: «Ο χρόνος είναι κατάσταση, η φλόγα που ζει η σαλαμάνδρα της ανθρώπινης
ψυχής, μπροστά στην αίσθηση του ανικανοποίητου που σπέρνει μέσα του η μνήμη
καθιστώντας μας, ευαίσθητους και ευάλωτους».
Η
Κάλλη Καστώρη γεννήθηκε στον Βόλο. Ακολούθησε
σπουδές πάνω στη Μουσική και την Κιθάρα και έκανε ηχογραφήσεις σε ραδιοφωνικούς
σταθμούς στο Κάιρο, τη Ρουμανία, τη Σόφια και την ΕΡΤ. Δίδαξε επί σειρά ετών,
ενώ έδωσε συναυλίες σε Διεθνή Φεστιβάλ όπως το Apollonia Festival of Arts στη
Βουλγαρία, και το Aalborg στη Δανία. Τo
2003 πέρασε πρώτη στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης και αποφοίτησε πρώτη από το εργαστήριο του Γιώργου Γκολφίνου. Κατά
τη διάρκεια των σπουδών της, τιμήθηκε με τέσσερις υποτροφίες από το Ι.Κ.Υ.
αποσπώντας την υψηλότερη βαθμολογία. Έχοντας αποφοιτήσει με άριστα από τη Σχολή
Καλών Τεχνών Α.Π.Θ., τον Ιούνιο του 2008 βραβεύεται με την υποτροφία του
Ιδρύματος Μιχελή για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό. Πραγματοποίησε
σπουδές στο University of the Arts στο Λονδίνο, (Wimbledon College of Art) με
δάσκαλο τον διεθνούς φήμης ζωγράφο Geraint Evans. Το 2011 αποφοίτησε
κατακτώντας τον τίτλο «MASTER OF ARTS». Έχει πραγματοποιήσει έντεκα ατομικές
εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων σε γνωστές γκαλερί
στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2013, το Hellenic Cultural Center του Λονδίνου
πραγματοποίησε ατομική της έκθεση με τίτλο “Freeze” που στάθηκε αφορμή για να
δημοσιευθεί σχετικό άρθρο στο Wall Street International Magazine με τίτλο “Kalli
Kastori: Freeze”. Εργα της Κάλλης Καστώρη βρίσκονται στη συλλογή του Μουσείου
Φρυσίρα, Συλλογή Βογιατζόγλου και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και
το εξωτερικό, ενώ πολλά βρίσκονται σε δημόσιους οργανισμούς και Πινακοθήκες.
Κάλλη Καστώρη γεννήθηκε στον Βόλο. Ακολούθησε
σπουδές πάνω στη Μουσική και την Κιθάρα και έκανε ηχογραφήσεις σε ραδιοφωνικούς
σταθμούς στο Κάιρο, τη Ρουμανία, τη Σόφια και την ΕΡΤ. Δίδαξε επί σειρά ετών,
ενώ έδωσε συναυλίες σε Διεθνή Φεστιβάλ όπως το Apollonia Festival of Arts στη
Βουλγαρία, και το Aalborg στη Δανία. Τo
2003 πέρασε πρώτη στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης και αποφοίτησε πρώτη από το εργαστήριο του Γιώργου Γκολφίνου. Κατά
τη διάρκεια των σπουδών της, τιμήθηκε με τέσσερις υποτροφίες από το Ι.Κ.Υ.
αποσπώντας την υψηλότερη βαθμολογία. Έχοντας αποφοιτήσει με άριστα από τη Σχολή
Καλών Τεχνών Α.Π.Θ., τον Ιούνιο του 2008 βραβεύεται με την υποτροφία του
Ιδρύματος Μιχελή για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό. Πραγματοποίησε
σπουδές στο University of the Arts στο Λονδίνο, (Wimbledon College of Art) με
δάσκαλο τον διεθνούς φήμης ζωγράφο Geraint Evans. Το 2011 αποφοίτησε
κατακτώντας τον τίτλο «MASTER OF ARTS». Έχει πραγματοποιήσει έντεκα ατομικές
εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων σε γνωστές γκαλερί
στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2013, το Hellenic Cultural Center του Λονδίνου
πραγματοποίησε ατομική της έκθεση με τίτλο “Freeze” που στάθηκε αφορμή για να
δημοσιευθεί σχετικό άρθρο στο Wall Street International Magazine με τίτλο “Kalli
Kastori: Freeze”. Εργα της Κάλλης Καστώρη βρίσκονται στη συλλογή του Μουσείου
Φρυσίρα, Συλλογή Βογιατζόγλου και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και
το εξωτερικό, ενώ πολλά βρίσκονται σε δημόσιους οργανισμούς και Πινακοθήκες.
Η εφεύρεση της φωτογραφίας ήταν ένα
βασικό έρεισμα για τη γέννηση του μοντερνισμού στις εικαστικές τέχνες. Μετά από
περιπλανήσεις και αναζητήσεις που πέρασαν από την αφαίρεση, την ολική κατάργηση
του αντικειμένου, τη γεωμετρική τέχνη και την κυριαρχία της φόρμας έναντι του
περιεχομένου, η επιστροφή του θέματος επιστρέφει στη ζωγραφική με τρόπο
θεαματικό και συνειδητά μεγεθυμένο στις λεπτομέρειες.
βασικό έρεισμα για τη γέννηση του μοντερνισμού στις εικαστικές τέχνες. Μετά από
περιπλανήσεις και αναζητήσεις που πέρασαν από την αφαίρεση, την ολική κατάργηση
του αντικειμένου, τη γεωμετρική τέχνη και την κυριαρχία της φόρμας έναντι του
περιεχομένου, η επιστροφή του θέματος επιστρέφει στη ζωγραφική με τρόπο
θεαματικό και συνειδητά μεγεθυμένο στις λεπτομέρειες.
Η
Κάλλη Καστώρη ζωγραφίζει τους ανθρώπους, που είναι το θεματικό της αντικείμενο,
επιδιώκοντας τη ρεαλιστική καταγραφή που υπερβαίνει τα όρια της απλής
καθημερινής παρατηρητικότητας και υπεισέρχεται πιο βαθειά στην εστίαση
λεπτομερειών που μέσα από την απεικονιστική αποκάλυψή τους μας οδηγούν στην
εσωτερικότητα της ανθρώπινης ψυχολογίας. Στοχεύει το αντικείμενό της με
μεγαλύτερη οξυδέρκεια απ’ ό,τι θα μπορούσε τεχνικά να πράξει ο φωτογραφικός
φακός. Οι άνθρωποι της Κάλλης Καστώρη είναι μεμονωμένες περίπλοκες
προσωπικότητες, ακόμα κι όταν απεικονίζονται σε ομαδικές συνθέσεις. Άλλοτε
συνυπάρχουν αλλά δεν επικοινωνούν, άλλοτε διακατέχονται από συναισθήματα
διαφορετικά από αυτά που επιφανειακά μεταδίδουν κι άλλοτε καταβάλλουν
προσπάθεια να ενταχθούν σε μια κοινωνία που ξέρουν ότι κατά βάση δεν είναι αυτή
που επιθυμούν με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να κρύψουν τη μοναχικότητά τους.
Το έργο της Κάλλης Καστώρη, στο σύνολό του, είναι μια σειρά από στιγμιότυπα
μέσα από τα οποία η δημιουργός, σταθερά και μεθοδικά, περιγράφει το αφήγημα της
ζωής και των ανθρώπινων σχέσεων όπως διαμορφώνονται από τις συγκυρίες, είτε
αυτές είναι δύσκολες και απρόβλεπτες, είτε απελπιστικά προβλέψιμες και βαρετές.
Κάλλη Καστώρη ζωγραφίζει τους ανθρώπους, που είναι το θεματικό της αντικείμενο,
επιδιώκοντας τη ρεαλιστική καταγραφή που υπερβαίνει τα όρια της απλής
καθημερινής παρατηρητικότητας και υπεισέρχεται πιο βαθειά στην εστίαση
λεπτομερειών που μέσα από την απεικονιστική αποκάλυψή τους μας οδηγούν στην
εσωτερικότητα της ανθρώπινης ψυχολογίας. Στοχεύει το αντικείμενό της με
μεγαλύτερη οξυδέρκεια απ’ ό,τι θα μπορούσε τεχνικά να πράξει ο φωτογραφικός
φακός. Οι άνθρωποι της Κάλλης Καστώρη είναι μεμονωμένες περίπλοκες
προσωπικότητες, ακόμα κι όταν απεικονίζονται σε ομαδικές συνθέσεις. Άλλοτε
συνυπάρχουν αλλά δεν επικοινωνούν, άλλοτε διακατέχονται από συναισθήματα
διαφορετικά από αυτά που επιφανειακά μεταδίδουν κι άλλοτε καταβάλλουν
προσπάθεια να ενταχθούν σε μια κοινωνία που ξέρουν ότι κατά βάση δεν είναι αυτή
που επιθυμούν με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να κρύψουν τη μοναχικότητά τους.
Το έργο της Κάλλης Καστώρη, στο σύνολό του, είναι μια σειρά από στιγμιότυπα
μέσα από τα οποία η δημιουργός, σταθερά και μεθοδικά, περιγράφει το αφήγημα της
ζωής και των ανθρώπινων σχέσεων όπως διαμορφώνονται από τις συγκυρίες, είτε
αυτές είναι δύσκολες και απρόβλεπτες, είτε απελπιστικά προβλέψιμες και βαρετές.
Ο
περιβάλλων χώρος στον οποίο κινούνται οι ήρωές της είναι οριακά μινιμαλιστικός.
Με τον τρόπο αυτόν ορίζεται πιο εμφατικά ο εσωτερικός ψυχολογικός χώρος που
είναι εν τέλει και ο χώρος που μεσολαβεί ανάμεσα στον πίνακα και στον θεατή.
Γιατί ο άνθρωπος, ως θεματικό αντικείμενο στο έργο της Κάλλης Καστώρη,
επικοινωνεί αντικατοπτρικά με τον άνθρωπο-θεατή. Αυτή η επικοινωνία δεν έχει
αλληγορικό χαρακτήρα, ούτε επιβάλλεται. Συμβαίνει αθόρυβα και διακριτικά
καθιστώντας τον καθένα και την καθεμία από εμάς, με παράδοξο τρόπο, προέκταση
του ζωγραφικού πίνακα.
περιβάλλων χώρος στον οποίο κινούνται οι ήρωές της είναι οριακά μινιμαλιστικός.
Με τον τρόπο αυτόν ορίζεται πιο εμφατικά ο εσωτερικός ψυχολογικός χώρος που
είναι εν τέλει και ο χώρος που μεσολαβεί ανάμεσα στον πίνακα και στον θεατή.
Γιατί ο άνθρωπος, ως θεματικό αντικείμενο στο έργο της Κάλλης Καστώρη,
επικοινωνεί αντικατοπτρικά με τον άνθρωπο-θεατή. Αυτή η επικοινωνία δεν έχει
αλληγορικό χαρακτήρα, ούτε επιβάλλεται. Συμβαίνει αθόρυβα και διακριτικά
καθιστώντας τον καθένα και την καθεμία από εμάς, με παράδοξο τρόπο, προέκταση
του ζωγραφικού πίνακα.
Μαρία
Τσαντσάνογλου
Τσαντσάνογλου
Ιστορικός
τέχνης, διευθύντρια του MOMus
– Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης, Θεσσαλονίκη
τέχνης, διευθύντρια του MOMus
– Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης, Θεσσαλονίκη
Εγκαίνια Έκθεσης:
Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018, 20:00
Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018, 20:00
Διάρκεια Έκθεσης:
7 έως 31 Δεκεμβρίου 2018
7 έως 31 Δεκεμβρίου 2018
Ημέρες
και ώρες λειτουργίας:
και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη,
Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη,
Σάββατο: 11:00 – 16:00
Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή,
Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού
Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού
Κατά
τις ημέρες των εορτών θα τηρηθεί εορταστικό ωράριο.
τις ημέρες των εορτών θα τηρηθεί εορταστικό ωράριο.
Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | info@technohoros.org
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο ‘’What We Carry Through the Night’’
Η genesis gallery παρουσιάζει στον νέο της χώρο στην οδό Ιπποκράτους 121 την έκθεση του Κωνσταντίνου...
Έκθεση 1ου Φωτομαραθώνιου Ελπίδας Click for Life. Στον χώρο πολιτισμού TAF - The Art Foundation από ...