«Το αλφαβητάρι του άγχους» στον χώρο Τέχνης S:2F2.

Εγκαίνια
έκθεσης
: 20 Σεπτεμβρίου 2018, 7:30
μ.μ.
Διάρκεια
έκθεσης
: έως και τις 25 Σεπτεμβρίου 2018, 11:30 μ.μ.


Πέντε
ζευγάρια καλλιτεχνών φιλοξενούνται στο χώρο S:2F2 σε μια σειρά από pop-up εκθέσεις κάτω από τον γενικό τίτλο
«Share:IRL» (Μοιράσου: στην πραγματικότητα), σε επιμέλεια της Ευαγόριας Δαπόλα. Στη δεύτερη φάση της
έκθεσης με τίτλο «Το αλφαβητάρι του άγχους» φιλοξενούνται ο Νίκος Κουρούσιης
και ο Άδωνις Αρχοντίδης.
Το
άγχος περιγράφει την παρούσα κατάσταση στην οποία ζούμε – μια κατάσταση όπου οι
εμπειρίες, οι επιδράσεις και η κατανόηση που αποκτήθηκαν από την ψηφιακή σφαίρα
κινούνται ελεύθερα στην απτή μας πραγματικότητα. Τα όρια που μπορεί κάποτε να
είχαν οριστεί  ξεκάθαρα, είναι τώρα
εύκαμπτα – είναι επιφανειακές μεμβράνες που υποστηρίζουν την πράξη της όσμωσης
μεταξύ ψηφιακού και υλικού κόσμου.
Όπως
εξηγεί η επιμελήτρια, τα έργα που καταρτίζουν την έκθεση εμπεριέχουν μια σαφώς
υπαρξιακή ποιότητα, μεταμορφώνοντας τα σε μια μορφή τέχνης που περιλαμβάνει ένα
πεδίο απεριόριστων διαδικασιών. Τα έργα αν και άψυχα αντικείμενα τοποθετούνται
με τρόπους που προδίδουν μια  αίσθηση
εξανθρωπισμού – το άγχος, τη θλίψη, τη σύγχυση, την απελπισία των ανθρώπων που
προσπαθούν να ζήσουν τη ζωή τους, αλλά απλά δεν είναι σίγουροι πώς. Η έκθεση
δημιουργεί ένα χώρο που αποτελεί καταφύγιο και αρένα για περισυλλογή.
«Ο
Άδωνης Αρχοντίδης αντιπροσωπεύει μια διαφορετική και συναρπαστική νέα εποχή με
μια νέα και διαφορετική προσέγγιση στην καλλιτεχνική απόδοση, τόσο που δεν
περιορίζει απλώς το αντικείμενο της δουλειάς του σε μια απλή δήλωση, αλλά
μάλλον το περιβάλλει γύρω της. Παραδίδοντας έτσι μια σειρά από Αδώνιδες: ο
Άδωνης καλλιτέχνης,  ο μυθικός
Άδωνις,  Άδωνης ο εξιμπισιονιστής,  ο Άδωνης 
ήρωας / πρωταγωνιστής,  Άδωνης το
θύμα» σημειώνει η Ευαγόρια Δαπόλα. 
Ο
Άδωνης χρησιμοποιεί συναισθηματικές δομές που αποδίδουν τα συναισθήματα που
δημιουργούνται από το να κάνει κάποιος google το όνομα του, το να παίζει βιντεοπαιχνίδια,
το να δημιουργεί ψηφιακές εκδόσεις του εαυτού του, την αμηχανία που προκαλείται
από την παρακολούθηση του online avatar του όταν πεθαίνει  παρόλο που αυτό είναι αναμενόμενο. Η τέχνη
του είναι μια μορφή σύγχρονης τέχνης που αφορά τον κατακερματισμό και τις
ερωτήσεις, δημιουργώντας ερωτήματα που συχνά δεν έχουν εύκολες απαντήσεις, αλλά
προσφέρουν αποσπασματικές αφηγήσεις.
Σύμφωνα
με την επιμελήτρια, το έργο του Νίκου Κουρούσιη μας παραπέμπει στην
αντιμετώπιση της αλληλεπίδρασης μεταξύ φυσικού και κοινωνικού χώρου,
καθιστώντας απτή την αόρατη γεωμετρία των προσωπικών μας σχέσεων. Η εκτεταμένη
έννοια της γλυπτικής του εξετάζει τις γνωστικές αντιφάσεις της σύγχρονης ζωής
και τη δυνατότητα να ξεπεράσουμε τις ιδιαίτερες κρίσεις μας αυξάνοντας τον ατομικό
και συλλογικό βαθμό ευθύνης μας. «Το γλυπτό του δεν είναι απλά ένα μέρος όπου
οι καθρέφτες  υπερισχύουν και οι
αντανακλάσεις παρασύρονται, είναι ένας χώρος όπου επικρατεί ο εκθεσιασμός και  η ηδονοβλεψία. Η αντίληψη και η αλληλεπίδραση
θεωρούνται απαραίτητα συστατικά του έργου του, με τον θεατή να θεωρείται  ενεργός συμμετέχων στο χώρο που κατασκευάζει
ο καλλιτέχνης».
S:2F2
Irakleous 7A,
1016 Λευκωσία