21 Νοεμβρίου 2024

Platforms Project 2019: Το επιτυχημένο project που κέρδισε το στοίχημα. Γράφει ο Ζώης Σπ. Κουτρούλης ( Φωτορεπορτάζ ).

Μέσω της
μακροχρόνιας πορείας τους ως μέρος της
ArtAthina οι πλατφόρμες κατάφεραν να δημιουργήσουν το δικό τους
φανατικό κοινό και να προσελκύσουν το ενδιαφέρον όλο και περισσοτέρων
φιλότεχνων.




Τα τελευταία τρία χρόνια ως ανεξάρτητη διεθνής εικαστική διοργάνωση προχώρησαν με σταθερά βήματα,
δίχως υπερβολές, επικοινωνιακές υπερβάσεις, οικονομικές σπατάλες και
ριψοκίνδυνους χειρισμούς.

Το αποτέλεσμα
δικαιώνει απόλυτα τους υπεύθυνους.

Το Platforms Project 2019 έριξε αυλαία την
Κυριακή 19 Μαΐου δίνοντας ραντεβού την επόμενη χρονιά, με την υπόσχεση μιας
ακόμα καλύτερης διοργάνωσης. Το στοίχημα φαίνεται πως κερδήθηκε, αφού το όλο
εγχείρημα βαδίζει απ’ το καλό στο καλύτερο. 60 πλατφόρμες απ’ όλον τον κόσμο,
πάνω από 800 συμμετέχοντες καλλιτέχνες, 140 εθελόντριες κι εθελοντές, η εμπειρία των στελεχών της Beton7 και μια
καλογυμνασμένη ομάδα υποστήριξης, συνέθεσαν ένα υπέροχο σκηνικό, μπροστά απ’ το
οποίο εκτυλίχθηκε μια ιδανικά στημένη εικαστική δράση.

Τα εύσημα αξίζουν
σε όλες κι όλους, όμως αυτό δεν καθησυχάζει τους διοργανωτές. Το ζητούμενο
παραμένει να γίνουν ακόμα περισσότερα πράγματα. 

Η συνεισφορά της Α.Σ.Κ.Τ. με
την παραχώρηση του εμβληματικού παλιού εργοστασίου – πλέον εκθεσιακός χώρος
«Νίκος Κεσσανλής» – και την υποστήριξη της πρυτανείας αλλά και όλων όσων είχαν
τη δυνατότητα να προσφέρουν, ήταν καταλυτική.
Η αίσθηση είναι
πως ουδείς έμεινε ανικανοποίητος και πως όλοι θέλουν να ξαναζήσουν αυτήν την
εμπειρία. Αυτό ίσως και να ήταν το μεγαλύτερο επίτευγμα του Platforms Project 2019
. Ωστόσο, πέρα από την επιτυχία της μεγάλης απήχησης που είχαν στο φιλότεχνο κοινό, οι πλατφόρμες αναζητούν
το κλειδί που θ’ ανοίξει την πόρτα σε αυτούς που αγνοούν τη δύναμη αλλά και τις
δυνατότητες των εικαστικών Τεχνών, ως μέσο εκπαίδευσης όλων των κοινωνικών ομάδων.
Για την ελληνική πραγματικότητα αυτό θα ήταν ένα ιδανικό σενάριο, περνώντας από
την εποχή της βαθύτατης κρίσης κι ανέχειας, σε μια εποχή παραγωγής και προβολής
της Τέχνης, έτσι όπως πραγματικά της αξίζει._