Οι «Μονοκονδυλιές» της Άννας Ζαννάρα στη gallery genesis.
Διάρκεια
έκθεσης:
έκθεσης:
19 Δεκεμβρίου 2019 έως 4 Ιανουαρίου 2020
Καλλιτεχνική
Διεύθυνση – Επιμέλεια έκθεσης:
Διεύθυνση – Επιμέλεια έκθεσης:
Γιώργος
Τζάνερης
Τζάνερης
Θα μπορούσε
κανείς να θεωρήσει τη μονοκονδυλιά μια παραπομπή στη ζωή και τις εμπειρίες της,
ατομικές και συλλογικές. Υπάρχουν γραμμές που δεν λειτουργούν αυτόνομα και
αποκτούν νόημα μόνο συνυπάρχοντας με άλλες γραμμές σαν μέρος ενός συνόλου. Οι
μονοκονδυλιές όμως είναι γραμμές συνεχείς, με αρχή και τέλος, απλές ή σύνθετες,
πάντα οργανικές, πάντα αυτόνομες. Αυτού του είδους την αυτονομία, ή την παντελή
έλλειψή της, συναντάμε συνεχώς στους ανθρώπους.
κανείς να θεωρήσει τη μονοκονδυλιά μια παραπομπή στη ζωή και τις εμπειρίες της,
ατομικές και συλλογικές. Υπάρχουν γραμμές που δεν λειτουργούν αυτόνομα και
αποκτούν νόημα μόνο συνυπάρχοντας με άλλες γραμμές σαν μέρος ενός συνόλου. Οι
μονοκονδυλιές όμως είναι γραμμές συνεχείς, με αρχή και τέλος, απλές ή σύνθετες,
πάντα οργανικές, πάντα αυτόνομες. Αυτού του είδους την αυτονομία, ή την παντελή
έλλειψή της, συναντάμε συνεχώς στους ανθρώπους.
Υπήρξε η άποψη
ότι όσο πιο απλή είναι μια μονοκονδυλιά, τόσο μεγαλύτερη η δυσκολία εκτέλεσής
της. Στην παρούσα πορεία εκτέλεσης φάνηκε πως η απλότητα δεν ισοδυναμεί
απαραίτητα με τη δυσκολία. Ο βαθμός δυσκολίας της κάθε τέτοιας αυτόνομης
γραμμής βρίσκεται περισσότερο στην έμπνευση, ή στην έλλειψη έμπνευσης της
στιγμής, παρά στο σχεδιαστικό κομμάτι.
ότι όσο πιο απλή είναι μια μονοκονδυλιά, τόσο μεγαλύτερη η δυσκολία εκτέλεσής
της. Στην παρούσα πορεία εκτέλεσης φάνηκε πως η απλότητα δεν ισοδυναμεί
απαραίτητα με τη δυσκολία. Ο βαθμός δυσκολίας της κάθε τέτοιας αυτόνομης
γραμμής βρίσκεται περισσότερο στην έμπνευση, ή στην έλλειψη έμπνευσης της
στιγμής, παρά στο σχεδιαστικό κομμάτι.
Στα προσχέδια
εφαρμόστηκε αρχικά μαλακό μολύβι και όπως παρατηρήθηκε στην πορεία γραφής, το
πάχος της γραμμής άλλαζε. Η αλλαγή στο πάχος της γραμμής αν και οργανικά
ενδιαφέρουσα δεν αποτέλεσε εικαστική επιλογή, οπότε τελικά χρησιμοποιήθηκε
σκληρό μολύβι. Κρατώντας ισόπαχη τη γραμμή απ’ την αρχή μέχρι το τέλος
δημιουργείται σχεδιαστικά μια αίσθηση σταθερότητας.
εφαρμόστηκε αρχικά μαλακό μολύβι και όπως παρατηρήθηκε στην πορεία γραφής, το
πάχος της γραμμής άλλαζε. Η αλλαγή στο πάχος της γραμμής αν και οργανικά
ενδιαφέρουσα δεν αποτέλεσε εικαστική επιλογή, οπότε τελικά χρησιμοποιήθηκε
σκληρό μολύβι. Κρατώντας ισόπαχη τη γραμμή απ’ την αρχή μέχρι το τέλος
δημιουργείται σχεδιαστικά μια αίσθηση σταθερότητας.
Στη ζωή
διατηρούμε κοντινές σχέσεις με ανθρώπους με τους οποίους ίσως βρισκόμαστε σε
απόσταση. Εστιάζοντας στην απόσταση μεταξύ των ανθρώπινων σχέσεων και στην
αίσθηση απουσίας που αυτή δημιουργεί, η κάθε μονοκονδυλιά λειτουργεί με τέτοιο
τρόπο ώστε η γραμμή να μην έρχεται σε επαφή με κανένα σημείο, παρά μόνο στα
απαραίτητα γυρίσματα του μολυβιού. Σχεδιαστικά, διαγράφεται έτσι ένα εικαστικά
ξεκάθαρο αποτέλεσμα από μια αυτόνομη γραμμή που δημιουργεί ένα πρόσωπο με αρχή,
και τέλος.
διατηρούμε κοντινές σχέσεις με ανθρώπους με τους οποίους ίσως βρισκόμαστε σε
απόσταση. Εστιάζοντας στην απόσταση μεταξύ των ανθρώπινων σχέσεων και στην
αίσθηση απουσίας που αυτή δημιουργεί, η κάθε μονοκονδυλιά λειτουργεί με τέτοιο
τρόπο ώστε η γραμμή να μην έρχεται σε επαφή με κανένα σημείο, παρά μόνο στα
απαραίτητα γυρίσματα του μολυβιού. Σχεδιαστικά, διαγράφεται έτσι ένα εικαστικά
ξεκάθαρο αποτέλεσμα από μια αυτόνομη γραμμή που δημιουργεί ένα πρόσωπο με αρχή,
και τέλος.
Οργανικά,
αυτόνομα, ήσυχα, δυναμικά, ίσως αινιγματικά, απομονωμένα αλλά και στο
επίκεντρο, τα πρόσωπα αυτά μαρτυρούν την επιθυμία για αρχή και δημιουργία, αλλά
και μια προσπάθεια συμφιλίωσης με την ιδέα κάποιου πιθανού επερχόμενου τέλους.
αυτόνομα, ήσυχα, δυναμικά, ίσως αινιγματικά, απομονωμένα αλλά και στο
επίκεντρο, τα πρόσωπα αυτά μαρτυρούν την επιθυμία για αρχή και δημιουργία, αλλά
και μια προσπάθεια συμφιλίωσης με την ιδέα κάποιου πιθανού επερχόμενου τέλους.
Κείμενο: Άννα Ζαννάρα
Επιμέλεια
κειμένου: Σέβη Γιασεμή
κειμένου: Σέβη Γιασεμή
Η Άννα Ζαννάρα γεννήθηκε στην Χίο το 1983
όπου και έλαβε την βασική της εκπαίδευση. Ξεκίνησε να ασχολείται με το σχέδιο
στην εφηβεία και με την φωτογραφία λίγο αργότερα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο
Πανεπιστήμιο του Κίνγκστον στο Λονδίνο και Σκίτσο – Κόμικς – Καρτούν στον
Αθηναϊκό Καλλιτεχνικό Τεχνολογικό Όμιλο [ΑΚΤΟ] ενώ παράλληλα ολοκλήρωσε τη
φοίτησή της στο Junior College του Αμερικανικού Κολεγίου της Ελλάδας. Έχει εργαστεί ως
βοηθός αρχιτέκτονα σε αρχιτεκτονικά και μελετητικά γραφεία στην Αγγλία και στην
Ελλάδα. Το 2014 επέστρεψε μόνιμα στην Χίο όπου και ζει μέχρι σήμερα.
όπου και έλαβε την βασική της εκπαίδευση. Ξεκίνησε να ασχολείται με το σχέδιο
στην εφηβεία και με την φωτογραφία λίγο αργότερα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο
Πανεπιστήμιο του Κίνγκστον στο Λονδίνο και Σκίτσο – Κόμικς – Καρτούν στον
Αθηναϊκό Καλλιτεχνικό Τεχνολογικό Όμιλο [ΑΚΤΟ] ενώ παράλληλα ολοκλήρωσε τη
φοίτησή της στο Junior College του Αμερικανικού Κολεγίου της Ελλάδας. Έχει εργαστεί ως
βοηθός αρχιτέκτονα σε αρχιτεκτονικά και μελετητικά γραφεία στην Αγγλία και στην
Ελλάδα. Το 2014 επέστρεψε μόνιμα στην Χίο όπου και ζει μέχρι σήμερα.
Gallery
Genesis.
Genesis.
35 HARITOS Street,
Kolonaki 10675
Athens, Greece.
Tel.: +30 211 7100566
Gallery
Genesis Opening Hours:
Genesis Opening Hours:
Tuesday – Thursday – Friday 11:30 –
21:30
21:30
Wednesday – Saturday 11:30 – 15:30
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery