«Σύγχρονη τέχνη στο Νεοκλασικό Μέγαρο Δεληγιώργη». Γράφει η Έλενα Ντάκουλα ( Φωτορεπορτάζ ).
Με μεγάλη επιτυχία εγκαινιάστηκαν την Πέμπτη 1 Νοεμβρίου
δύο εκθέσεις στον χώρο της Allouche – Benias Gallery: η ατομική του Les Rogers
με τίτλο «Promethues Now» και η ομαδική με έργα δεκατεσσάρων νέων καλλιτεχνών
από την Νέα Υόρκη, με τίτλο «New York Now».
δύο εκθέσεις στον χώρο της Allouche – Benias Gallery: η ατομική του Les Rogers
με τίτλο «Promethues Now» και η ομαδική με έργα δεκατεσσάρων νέων καλλιτεχνών
από την Νέα Υόρκη, με τίτλο «New York Now».
Το ευρωπαϊκό παράρτημα της γκαλερί, δημιούργημα του
Γάλλου Eric Alllοuche και του Ελληνοαμερικανού George Benias, στεγάζεται στο
επιβλητικό Μέγαρο Δεληγιώργη, στην οδό Κανάρη 1, στο Κολωνάκι.
Γάλλου Eric Alllοuche και του Ελληνοαμερικανού George Benias, στεγάζεται στο
επιβλητικό Μέγαρο Δεληγιώργη, στην οδό Κανάρη 1, στο Κολωνάκι.
Άνοιξε τις πόρτες της στο αθηναϊκό κοινό τον περασμένο
Ιούλιο με στόχο να δημιουργήσει έναν νέο πολιτιστικό και εκθεσιακό χώρο με
συμμετοχές τόσο Ελλήνων όσο και διεθνώς καταξιωμένων αλλά και ανερχόμενων
καλλιτεχνών από τον κόσμο της σύγχρονης τέχνης.
Ιούλιο με στόχο να δημιουργήσει έναν νέο πολιτιστικό και εκθεσιακό χώρο με
συμμετοχές τόσο Ελλήνων όσο και διεθνώς καταξιωμένων αλλά και ανερχόμενων
καλλιτεχνών από τον κόσμο της σύγχρονης τέχνης.
Στο ισόγειο του νεοκλασικού, τα μη παραστατικά, με τα
έντονα χρώματα έργα του Les Rogers αναδεικνύονται υπέροχα πάνω στους
ανοικτόχρωμους ή επενδυμένους με ξύλο τοίχους, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα έναν
ενδιαφέροντα διάλογο με το ιδιαίτερο περιβάλλον του ιστορικού αυτού κτιρίου.
έντονα χρώματα έργα του Les Rogers αναδεικνύονται υπέροχα πάνω στους
ανοικτόχρωμους ή επενδυμένους με ξύλο τοίχους, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα έναν
ενδιαφέροντα διάλογο με το ιδιαίτερο περιβάλλον του ιστορικού αυτού κτιρίου.
Στον πρώτο όροφο, ο διάλογος του νέου με το παλιό
συνεχίζεται με τα έργα σύγχρονης τέχνης των δεκατεσσάρων καλλιτεχνών από τη Νέα
Υόρκη να εντάσσονται αρμονικά μέσα στις ευρύχωρες και ψηλοτάβανες αίθουσες με
τα έντονα αναγεννησιακά στοιχεία διακόσμησης.
συνεχίζεται με τα έργα σύγχρονης τέχνης των δεκατεσσάρων καλλιτεχνών από τη Νέα
Υόρκη να εντάσσονται αρμονικά μέσα στις ευρύχωρες και ψηλοτάβανες αίθουσες με
τα έντονα αναγεννησιακά στοιχεία διακόσμησης.
Λίγα λόγια για το Μέγαρο Δεληγιώργη.
Πρόκειται για ένα διώροφο κτίριο εκλεκτικιστικού ρυθμού,
από τα πρώιμα έργα του Τσίλλερ, χαρακτηριστικό παράδειγμα πολυτελούς
μεγαλοαστικής κατοικίας, το οποίο κτίστηκε το 1882 ως οικία του Λεωνίδα
Δεληγιώργη, αδελφού του πρωθυπουργού Επαμεινώνδα Δεληγιώργη.
από τα πρώιμα έργα του Τσίλλερ, χαρακτηριστικό παράδειγμα πολυτελούς
μεγαλοαστικής κατοικίας, το οποίο κτίστηκε το 1882 ως οικία του Λεωνίδα
Δεληγιώργη, αδελφού του πρωθυπουργού Επαμεινώνδα Δεληγιώργη.
Ο Λεωνίδας Δεληγιώργης, γεννήθηκε το 1839 στο Μεσολόγγι.
Ηταν δικηγόρος, δημοσιογράφος και πολιτικός. Διετέλεσε διευθυντής της
εβδομαδιαίας εφημερίδας «Εφημερίς των Συζητήσεων», η οποία υποστήριζε το κόμμα
του αδελφού του, καθώς και Υπουργός Εξωτερικών στην Κυβέρνηση του Θεοδώρου
Δεληγιάννη. Ήταν παντρεμένος με τη Θεανώ Ζωγράφου και είχαν αποκτήσει πέντε
παιδιά.
Ηταν δικηγόρος, δημοσιογράφος και πολιτικός. Διετέλεσε διευθυντής της
εβδομαδιαίας εφημερίδας «Εφημερίς των Συζητήσεων», η οποία υποστήριζε το κόμμα
του αδελφού του, καθώς και Υπουργός Εξωτερικών στην Κυβέρνηση του Θεοδώρου
Δεληγιάννη. Ήταν παντρεμένος με τη Θεανώ Ζωγράφου και είχαν αποκτήσει πέντε
παιδιά.
Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι κληρονόμοι
μετά τον θάνατο του Λεωνίδα Δεληγιώργη το 1928, τους ανάγκασαν να πουλήσουν το
ακίνητο στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.), το οποίο ιδρύθηκε
στις 12 Οκτωβρίου του 1867 από τον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου Δ. Λεβίδη.
μετά τον θάνατο του Λεωνίδα Δεληγιώργη το 1928, τους ανάγκασαν να πουλήσουν το
ακίνητο στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.), το οποίο ιδρύθηκε
στις 12 Οκτωβρίου του 1867 από τον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου Δ. Λεβίδη.
Από τότε, η πολυτελής αυτή κατοικία με τους τοξωτούς
θόλους (που θεωρούνται στοιχείο Art Nouveau) στα ανοίγματα του πρώτου ορόφου
και στο υπερυψωμένο πρόπυλο της κυρίας εισόδου, άλλαξε πολλές χρήσεις αλλά και
ενοίκους.
θόλους (που θεωρούνται στοιχείο Art Nouveau) στα ανοίγματα του πρώτου ορόφου
και στο υπερυψωμένο πρόπυλο της κυρίας εισόδου, άλλαξε πολλές χρήσεις αλλά και
ενοίκους.
Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής έγινε ξενώνας
φιλοξενώντας Γερμανούς στρατιώτες, ενώ κατά τη διάρκεια της βρετανικής
παροικίας στην Ελλάδα (1946-1950) εγκαταστάθηκε εκεί η Αγγλοελληνική Υπηρεσία.
Το πειραματικό θέατρο της Μαριέττας Ριάλδη στεγάστηκε στις αρχές του 1960 στο δεύτερο
όροφο του κτιρίου και από το 1964 το κτίριο πέρασε στα χέρια της ταινιοθήκης
της Ελλάδος.
φιλοξενώντας Γερμανούς στρατιώτες, ενώ κατά τη διάρκεια της βρετανικής
παροικίας στην Ελλάδα (1946-1950) εγκαταστάθηκε εκεί η Αγγλοελληνική Υπηρεσία.
Το πειραματικό θέατρο της Μαριέττας Ριάλδη στεγάστηκε στις αρχές του 1960 στο δεύτερο
όροφο του κτιρίου και από το 1964 το κτίριο πέρασε στα χέρια της ταινιοθήκης
της Ελλάδος.
Από τη βραδιά των εγκαινίων |
Μία μεγάλη φωτιά το 1996 προκάλεσε μεγάλες καταστροφές
στο κτίριο, το οποίο έμεινε για πολλά χρόνια κλειστό. Ανακαινίστηκε πρόσφατα
και από τον Ιούλιο του 2018 μισθώθηκε από τη γκαλερί της Νέας Υόρκης.
στο κτίριο, το οποίο έμεινε για πολλά χρόνια κλειστό. Ανακαινίστηκε πρόσφατα
και από τον Ιούλιο του 2018 μισθώθηκε από τη γκαλερί της Νέας Υόρκης.
Σπούδασε Διαφήμιση και Δημόσιες
Σχέσεις και εργάστηκε στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της “AVINOIL S.A.” του Ομίλου
Βαρδινογιάννη και της ημερήσιας εφημερίδας «Μεσημβρινή» του ιδίου Ομίλου καθώς
και στο τμήμα Διεθνών Συναλλαγών της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας, στο
υποκατάστημα της Βοστώνης.
Σχέσεις και εργάστηκε στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της “AVINOIL S.A.” του Ομίλου
Βαρδινογιάννη και της ημερήσιας εφημερίδας «Μεσημβρινή» του ιδίου Ομίλου καθώς
και στο τμήμα Διεθνών Συναλλαγών της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας, στο
υποκατάστημα της Βοστώνης.
Σταμάτησε να εργάζεται όταν
γεννήθηκε το πρώτο της παιδί και επέστρεψαν στην Ελλάδα. Όταν ο χρόνος της το
επέτρεψε έμαθε ισπανικά, κληρώθηκε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και
ολοκλήρωσε επιτυχώς το πρόγραμμα «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός».
γεννήθηκε το πρώτο της παιδί και επέστρεψαν στην Ελλάδα. Όταν ο χρόνος της το
επέτρεψε έμαθε ισπανικά, κληρώθηκε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και
ολοκλήρωσε επιτυχώς το πρόγραμμα «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός».
Πιστεύοντας στη δια βίου μάθηση
παρακολούθησε κύκλους σεμιναρίων για φιλοσοφία, τέχνη και πολιτισμό, τα οποία
εκπονήθηκαν από την «Ακαδημία Πλάτωνα» και τον «Κωστή Παλαμά», υπό την αιγίδα
του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
παρακολούθησε κύκλους σεμιναρίων για φιλοσοφία, τέχνη και πολιτισμό, τα οποία
εκπονήθηκαν από την «Ακαδημία Πλάτωνα» και τον «Κωστή Παλαμά», υπό την αιγίδα
του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Λάτρης της Αθήνας, δείχνει
μεγάλο ενδιαφέρον σε ό,τι αφορά τα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης με ενεργό
συμμετοχή και εθελοντική εργασία σε αντίστοιχες ομάδες, συλλόγους και σωματεία.
μεγάλο ενδιαφέρον σε ό,τι αφορά τα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης με ενεργό
συμμετοχή και εθελοντική εργασία σε αντίστοιχες ομάδες, συλλόγους και σωματεία.
Εκτός από τα ταξίδια και τη
Σίφνο αγαπάει πολύ τα ζώα έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στις 7 οικόσιτες γάτες
της. Αρθρογραφεί στην www.athensvoice.gr/
.
Σίφνο αγαπάει πολύ τα ζώα έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στις 7 οικόσιτες γάτες
της. Αρθρογραφεί στην www.athensvoice.gr/
.
Είναι παντρεμένη και έχει δύο
κόρες.
κόρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ομαδική Έκθεση στη Sianti Gallery «Μικρά Ζωγραφικά Έργα 2024 - 2025»
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο "The Language Of Butoh Dance"
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...