Η εικαστικός Άντα Αναστασοπούλου.
Η Άντα Αναστασοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα τον
Ιούλιο του 1962. Είναι πτυχιούχος Αρχιτέκτων Μηχανικός του Ε.Μ.Π. ( 1989 ) και
Εικαστικός. Ζωγραφίζει κυρίως με ακρυλικά και φωτογραφίζει καθημερινά αυτά που
υπάρχουν τριγύρω. Στη φύση, στο οικιστικό περιβάλλον, δίπλα και λίγο πιο πέρα,
αποτυπώνοντας τη μοναξιά, τη συντροφικότητα, τη δυναμική και την ηρεμία…
Ιούλιο του 1962. Είναι πτυχιούχος Αρχιτέκτων Μηχανικός του Ε.Μ.Π. ( 1989 ) και
Εικαστικός. Ζωγραφίζει κυρίως με ακρυλικά και φωτογραφίζει καθημερινά αυτά που
υπάρχουν τριγύρω. Στη φύση, στο οικιστικό περιβάλλον, δίπλα και λίγο πιο πέρα,
αποτυπώνοντας τη μοναξιά, τη συντροφικότητα, τη δυναμική και την ηρεμία…
Συμμετείχε σε πολυετή σειρά μαθημάτων
ελευθέρου σχεδίου και ειδικών μαθημάτων χρώματος, στο εργαστήρι του ζωγράφου
Γιώργου Βογιατζή ( 1979 – 1983 ). Παρακολούθησε ειδικά μαθήματα ζωγραφικής στην
Αρχιτεκτονική Σχολή ( Ε.Μ.Π. ) με τον καθηγητή ζωγράφο Βλάση Κανιάρη και τους
ζωγράφους Σωτήρη Σόρογκα, Γιώργο Μήλιο και Γιάννη Δραγώνα.
ελευθέρου σχεδίου και ειδικών μαθημάτων χρώματος, στο εργαστήρι του ζωγράφου
Γιώργου Βογιατζή ( 1979 – 1983 ). Παρακολούθησε ειδικά μαθήματα ζωγραφικής στην
Αρχιτεκτονική Σχολή ( Ε.Μ.Π. ) με τον καθηγητή ζωγράφο Βλάση Κανιάρη και τους
ζωγράφους Σωτήρη Σόρογκα, Γιώργο Μήλιο και Γιάννη Δραγώνα.
Η ενασχόληση της Άντας Αναστασοπούλου με την
αρχιτεκτονική, συνεχίζεται σε παράλληλη σχέση με τη ζωγραφική, τη φωτογραφία
και τις εικαστικές τέχνες.
αρχιτεκτονική, συνεχίζεται σε παράλληλη σχέση με τη ζωγραφική, τη φωτογραφία
και τις εικαστικές τέχνες.
Confusion – Ακρυλικό σε καμβά – 2060εκ. – 2015 |
Quietness – Ακρυλικό σε καμβά – 2060εκ. – 2015 |
Deadlock – Ακρυλικό σε καμβά – 2060εκ. – 2016 |
Λάτρης του αφηρημένου, αγαπά το χρώμα σε όλες
του τις εκφάνσεις και τις αποχρώσεις, δίνοντας ώθηση σε όλα όσα βρίσκονται εν
υπνώσει ή σε εγρήγορση. Τα έργα της είναι μοναδικά απεικονιστικά καλλιγραφήματα
και ανήκουν στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό. Αποτελούν μια συνέχεια διερεύνησης.
Διερευνάται η πράξη της άμεσης έκφρασης και αποτύπωσης του ψυχισμού και των
συναισθημάτων στον καμβά. Η ίδια η «πράξη» έχει σημασία. Το πώς τοποθετείται το
χρώμα και το τι σημαίνει αυτό και όχι αν είναι «ωραίο» ή όχι. Η μη απεικόνιση των συναισθημάτων, αλλά η
«δράση» των συναισθημάτων ( action
painting ).
του τις εκφάνσεις και τις αποχρώσεις, δίνοντας ώθηση σε όλα όσα βρίσκονται εν
υπνώσει ή σε εγρήγορση. Τα έργα της είναι μοναδικά απεικονιστικά καλλιγραφήματα
και ανήκουν στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό. Αποτελούν μια συνέχεια διερεύνησης.
Διερευνάται η πράξη της άμεσης έκφρασης και αποτύπωσης του ψυχισμού και των
συναισθημάτων στον καμβά. Η ίδια η «πράξη» έχει σημασία. Το πώς τοποθετείται το
χρώμα και το τι σημαίνει αυτό και όχι αν είναι «ωραίο» ή όχι. Η μη απεικόνιση των συναισθημάτων, αλλά η
«δράση» των συναισθημάτων ( action
painting ).
Παράλληλα
το «πλέγμα» και το «όριο» διερευνώνται
μέσω της εικαστικής αυτής
γλώσσας.
το «πλέγμα» και το «όριο» διερευνώνται
μέσω της εικαστικής αυτής
γλώσσας.
Το «πλέγμα», που υπάρχει αφανές, είτε εμφανές,
και άλλοτε ως «όριο» – ως εμπόδιο, είναι αδιαπέραστο και εγκλωβίζει εντός και
άλλοτε διαρρηγνύεται και διαπερνάται.
Ανοίγει τότε δρόμους, δημιουργεί
διεξόδους, περάσματα, διαφυγές, εκτονώσεις, λύσεις, φυγές, ή απειλές;
και άλλοτε ως «όριο» – ως εμπόδιο, είναι αδιαπέραστο και εγκλωβίζει εντός και
άλλοτε διαρρηγνύεται και διαπερνάται.
Ανοίγει τότε δρόμους, δημιουργεί
διεξόδους, περάσματα, διαφυγές, εκτονώσεις, λύσεις, φυγές, ή απειλές;
Τα έργα ολοκληρώνονται μέσα από τον
αυτοσχεδιασμό και τη χρήση της ελεύθερης φόρμας. Έργα δουλεμένα στο πάτωμα ( all over ) και με την τεχνική dripping, ως στάξιμο χρώματος. Το έργο
«ελέγχεται» ανά πάσα στιγμή, από κάθε του πλευρά, από κάθε του γωνία, καθώς η
κίνηση είναι διαρκής, γύρω και επάνω από αυτό.
αυτοσχεδιασμό και τη χρήση της ελεύθερης φόρμας. Έργα δουλεμένα στο πάτωμα ( all over ) και με την τεχνική dripping, ως στάξιμο χρώματος. Το έργο
«ελέγχεται» ανά πάσα στιγμή, από κάθε του πλευρά, από κάθε του γωνία, καθώς η
κίνηση είναι διαρκής, γύρω και επάνω από αυτό.
Πιστεύει στην ελευθερία της έκφρασης.
Bleeding – Ακρυλικό σε καμβά – 2060εκ. – 2016 |
Η έμπνευση
– όπως λέει η ίδια η Άντα Αναστασοπούλου – προκύπτει από μέσα. Τα
καταγεγραμμένα εντός βιώματα, εμπειρίες, αισθήσεις, συγκινήσεις, εκφράζονται
μέσω της “δράσης” και καταγράφονται άμεσα στον ζωγραφικό καμβά.
– όπως λέει η ίδια η Άντα Αναστασοπούλου – προκύπτει από μέσα. Τα
καταγεγραμμένα εντός βιώματα, εμπειρίες, αισθήσεις, συγκινήσεις, εκφράζονται
μέσω της “δράσης” και καταγράφονται άμεσα στον ζωγραφικό καμβά.
Επηρεάζεται περισσότερο από τον Jackson Pollock και τον θεωρεί ίσως τον
σημαντικότερο ζωγράφο του αφηρημένου εξπρεσιονισμού.
σημαντικότερο ζωγράφο του αφηρημένου εξπρεσιονισμού.
Πολλαπλά βραβευμένη στην αρχιτεκτονική ( A – G
Architects ).
Architects ).
Απέσπασε δύο βραβεία σε διαγωνισμό φωτογραφίας
του Ε.Ο.Τ. με θέμα τον πολιτισμό ( 2007 ).
του Ε.Ο.Τ. με θέμα τον πολιτισμό ( 2007 ).
Συμμετείχε
σε τρεις ομαδικές εκθέσεις εικαστικών.
σε τρεις ομαδικές εκθέσεις εικαστικών.
1. Στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (
Ε.Μ.Σ.Τ. ) Θεσσαλονίκη ( 2002 ).
Ε.Μ.Σ.Τ. ) Θεσσαλονίκη ( 2002 ).
2. Στην ομαδική έκθεση της Ένωσης
Διπλωματούχων Ελληνίδων Μηχανικών ( Ε.Δ.Ε.Μ. ) με θέμα “Η Εικαστική
έκφραση των γυναικών Μηχανικών” Αθήνα ( 2015 ), όπου συμμετείχε με δύο έργα – Γκαλερί Art. estate.
Διπλωματούχων Ελληνίδων Μηχανικών ( Ε.Δ.Ε.Μ. ) με θέμα “Η Εικαστική
έκφραση των γυναικών Μηχανικών” Αθήνα ( 2015 ), όπου συμμετείχε με δύο έργα – Γκαλερί Art. estate.
3. Στην ομαδική έκθεση με θέμα “Ακροδέρα
στη Μεσόγειο” Αθήνα ( 2016 ), όπου
συμμετείχε με επτά έργα – Γκαλερί Time of Art.
στη Μεσόγειο” Αθήνα ( 2016 ), όπου
συμμετείχε με επτά έργα – Γκαλερί Time of Art.
Against fear – Ακρυλικό σε καμβά – 2060εκ – 2015 |
Hope – Ακρυλικό σε καμβά – 2060εκ – 2015 |
Hovering silence – Ακρυλικό σε καμβά – 2060εκ – 2016 |
Morning dew – Ακρυλικό σε καμβά – 2060εκ – 2016 |
Sepsis – Ακρυλικό σε καμβά – 2060εκ – 2016 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
«Τρωάδες: Πάλη στα Ερείπια». Ομαδική έκθεση κόμικς στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Ελένη Θεοφυλάκτου Relocation: Μικρές περιστροφικές μετακινήσεις κατόπιν αγωγής για την άγνοια