Έκθεση κεραμικών γλυπτών της Χρυσούλας Βογιατζή.
Η myrό gallery φιλοξενεί για μία παρουσίαση των πρωτότυπων κεραμικών
γλυπτών της Χτυσούλας Βογιατζή στον χώρο
της Myro Showroom (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο
Θεσσαλονίκης) και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της τα οποία θα λάβουν χώρα την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017 στις 19.00…
γλυπτών της Χτυσούλας Βογιατζή στον χώρο
της Myro Showroom (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο
Θεσσαλονίκης) και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της τα οποία θα λάβουν χώρα την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017 στις 19.00…
Η Ιστορικός της Τέχνης
κα. Δήμητρα Τσιαουσκογλου γράφει για το έργο της ενδιαφέρουσας εικαστικού: “Τα
κεραμικά της συνδυάζουν την λειτουργικότητα με τις αρετές της διακόσμησης, ενώ
δημιουργούνται με την βοήθεια ποικίλλων τεχνοτροπιών, όπως raku, paperkiln, pit
fire, naked raku. Τα χρώματα προκύπτουν μετά από πειράματα πάνω στα οξείδια του
χαλκού, υαλώματος cracelle, πυροχρωμάτων, teracigillata, naked raku κ.ά. Στην τελευταία της σειρά γλυπτών από πηλό,
συναντούμε οργανικές φόρμες, κυρίως το κοίλο και το κυρτό, που αναπτύσσονται
δυναμικά και αλληλοπλέκονται σε μια προσπάθεια αφομοίωσης του φυσικού χώρου
μεταξύ τους. Ο κύκλος, ο κύλινδρος, η σφαίρα, η καμπύλη και τα μαλακά
περιγράμματα κυριαρχούν σε έναν διάλογο που αφορά κυρίως το πλήρες και το
κενό. Σύμβολα γραφής, εγχάρακτα ή ζωγραφισμένα, γράμματα
μιας αλφαβήτου άλλοτε οικείας και άλλοτε άγνωστης, τα οποία βρίσκονται σε
συνεχή αλληλεπίδραση και εξαντλούνται σε σπειροειδείς φόρμες, δημιουργώντας
σχέσεις απόκρυψης και αποκάλυψης. Υποδηλώνουν την ανάγκη μιας λεκτικής
επικοινωνίας, συχνά δαιδαλώδους και αυτοαναφορικής, καθώς ξεκινούν και
καταλήγουν με κυλινδρική τροχιά στο ίδιο σημείο. Μέσα από το μοτίβο της
επανάληψης, εκφράζουν ακόμη μια αδιέξοδη, ερμητικά κλειστή επικοινωνία. Στην
εξέλιξη τους τα έργα αυτά αποβάλλουν σταδιακά τα λεκτικά σύμβολα, εως ότου η
ίδια η φόρμα καταλήγει να σχηματοποιείται στο ίδιο το σύμβολο γραφής”.
κα. Δήμητρα Τσιαουσκογλου γράφει για το έργο της ενδιαφέρουσας εικαστικού: “Τα
κεραμικά της συνδυάζουν την λειτουργικότητα με τις αρετές της διακόσμησης, ενώ
δημιουργούνται με την βοήθεια ποικίλλων τεχνοτροπιών, όπως raku, paperkiln, pit
fire, naked raku. Τα χρώματα προκύπτουν μετά από πειράματα πάνω στα οξείδια του
χαλκού, υαλώματος cracelle, πυροχρωμάτων, teracigillata, naked raku κ.ά. Στην τελευταία της σειρά γλυπτών από πηλό,
συναντούμε οργανικές φόρμες, κυρίως το κοίλο και το κυρτό, που αναπτύσσονται
δυναμικά και αλληλοπλέκονται σε μια προσπάθεια αφομοίωσης του φυσικού χώρου
μεταξύ τους. Ο κύκλος, ο κύλινδρος, η σφαίρα, η καμπύλη και τα μαλακά
περιγράμματα κυριαρχούν σε έναν διάλογο που αφορά κυρίως το πλήρες και το
κενό. Σύμβολα γραφής, εγχάρακτα ή ζωγραφισμένα, γράμματα
μιας αλφαβήτου άλλοτε οικείας και άλλοτε άγνωστης, τα οποία βρίσκονται σε
συνεχή αλληλεπίδραση και εξαντλούνται σε σπειροειδείς φόρμες, δημιουργώντας
σχέσεις απόκρυψης και αποκάλυψης. Υποδηλώνουν την ανάγκη μιας λεκτικής
επικοινωνίας, συχνά δαιδαλώδους και αυτοαναφορικής, καθώς ξεκινούν και
καταλήγουν με κυλινδρική τροχιά στο ίδιο σημείο. Μέσα από το μοτίβο της
επανάληψης, εκφράζουν ακόμη μια αδιέξοδη, ερμητικά κλειστή επικοινωνία. Στην
εξέλιξη τους τα έργα αυτά αποβάλλουν σταδιακά τα λεκτικά σύμβολα, εως ότου η
ίδια η φόρμα καταλήγει να σχηματοποιείται στο ίδιο το σύμβολο γραφής”.
Βιογραφικό
Η Χρύσα Βογιατζή
γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Η ενασχόληση της με την κεραμική και τη
γλυπτική ξεκίνησε 12 χρόνια πριν, μαθητεύοντας κοντά σε σημαντικούς δασκάλους,
στο εργαστήριο του Έκτορα Μαυρίδη (κεραμική), της Όλιας Δελλατόλα και του
Sanjay Mittal (γλυπτική). Η δουλειά
της έχει παρουσιαστεί σε αρκετές εκθέσεις, μεταξύ άλλων στο Μουσείο Νεώτερης
Κεραμικής Τέχνης (Αθήνα), στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Γκαλερί Myro, στη
γκαλερί του Βαφοπουλείου Πνευματικού Κέντρου, καθώς και στην έκθεση Παράλληλοι
Δρόμοι του ΣΚΕΤΒΕ (Θεσσαλονίκη). Το
2017 πήρε το πρώτο βραβείο κεραμικής στην έκθεση Παράλληλοι Δρόμοι του
ΣΚΕΤΒΕ. Γοητευμένη από τις πλαστικές
ιδιότητες του πηλού και τις πολλαπλές δυνατότητές του, στη γλυπτική της έχει
πειραματιστεί με φόρμες από το πεδίο της φύσης και της ανθρώπινης μορφής, ενώ
τα τελευταία χρόνια αποκλίνουν από την αναπαράσταση και γίνονται πιο
αφηρημένες.
γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Η ενασχόληση της με την κεραμική και τη
γλυπτική ξεκίνησε 12 χρόνια πριν, μαθητεύοντας κοντά σε σημαντικούς δασκάλους,
στο εργαστήριο του Έκτορα Μαυρίδη (κεραμική), της Όλιας Δελλατόλα και του
Sanjay Mittal (γλυπτική). Η δουλειά
της έχει παρουσιαστεί σε αρκετές εκθέσεις, μεταξύ άλλων στο Μουσείο Νεώτερης
Κεραμικής Τέχνης (Αθήνα), στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Γκαλερί Myro, στη
γκαλερί του Βαφοπουλείου Πνευματικού Κέντρου, καθώς και στην έκθεση Παράλληλοι
Δρόμοι του ΣΚΕΤΒΕ (Θεσσαλονίκη). Το
2017 πήρε το πρώτο βραβείο κεραμικής στην έκθεση Παράλληλοι Δρόμοι του
ΣΚΕΤΒΕ. Γοητευμένη από τις πλαστικές
ιδιότητες του πηλού και τις πολλαπλές δυνατότητές του, στη γλυπτική της έχει
πειραματιστεί με φόρμες από το πεδίο της φύσης και της ανθρώπινης μορφής, ενώ
τα τελευταία χρόνια αποκλίνουν από την αναπαράσταση και γίνονται πιο
αφηρημένες.
Η έκθεση θα διαρκέσει
μέχρι και το Σάββατο 18 Νοεμβρίου. Η έκθεση είναι επισκέψιμη με ελεύθερη είσοδο για το κοινό Τρίτη –
Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 14.00 στην διάρκεια της έκθεσης της
κας. Βογιατζή.
μέχρι και το Σάββατο 18 Νοεμβρίου. Η έκθεση είναι επισκέψιμη με ελεύθερη είσοδο για το κοινό Τρίτη –
Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 14.00 στην διάρκεια της έκθεσης της
κας. Βογιατζή.
Σχετικά με τις αδιαμεσολάβητες εκθέσεις της Myrό Gallery.
Η Myrό Gallery λειτουργεί ως πολυχώρος σύγχρονης τέχνης από
το 2011 με πρόγραμμα σε ετήσια βάση φιλοξενώντας εκθέσεις και εικαστικές
δράσεις δεκάδων καλλιτεχνών. Την συναποτελούν 3 διακριτοί χώροι, σε ένα ακίνητο
μεγαλύτερο από 250 τ.μ., με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου
Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας
φιλοξενεί εκθέσεις με κοινές ημερομηνίες
εγκαινίων. Ανεξάρτητα από το κύριο
εκθεσιακό πρόγραμμα της, η Myrό Gallery
έχει την δυνατότητα να διαθέσει τους χώρους της, αποσπασματικά ή συνολικά, σε
ενδιάμεσες ημερομηνίες των κανονικών εκθέσεων της, διαθέτει τους χώρους της σε
ομάδες ή ανεξάρτητους δημιουργούς τους για την έκθεση/διεξαγωγή αδιαμεσολάβητων
projects. Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από
τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού
και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative,
κ.α.)Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος,
Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντής του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House.
Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr .
το 2011 με πρόγραμμα σε ετήσια βάση φιλοξενώντας εκθέσεις και εικαστικές
δράσεις δεκάδων καλλιτεχνών. Την συναποτελούν 3 διακριτοί χώροι, σε ένα ακίνητο
μεγαλύτερο από 250 τ.μ., με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου
Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας
φιλοξενεί εκθέσεις με κοινές ημερομηνίες
εγκαινίων. Ανεξάρτητα από το κύριο
εκθεσιακό πρόγραμμα της, η Myrό Gallery
έχει την δυνατότητα να διαθέσει τους χώρους της, αποσπασματικά ή συνολικά, σε
ενδιάμεσες ημερομηνίες των κανονικών εκθέσεων της, διαθέτει τους χώρους της σε
ομάδες ή ανεξάρτητους δημιουργούς τους για την έκθεση/διεξαγωγή αδιαμεσολάβητων
projects. Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από
τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού
και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative,
κ.α.)Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος,
Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντής του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House.
Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr .
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.