“ΣΒΑΡΤΣΒΑΛΝΤ” ( Μέλανας Δρυμός ) : Νίκος Παπαδημητρίου / Κώστας Τσώλης στον Χώρο Τέχνης ΠΕΣ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΝ ( Φωτορεπορτάζ ).
Διάρκεια έκθεσης: 9 Ιουνίου – 8 Ιουλίου 2018
Μια ακόμα εξαιρετική σε οργάνωση, ποιότητα και
νόημα εικαστική έκθεση από τον χώρο τέχνης Π.Ε.Σ. Πολύτροπον. Οι διοργανωτές
κατάφεραν κι αυτή τη φορά να προσελκύσουν το φιλότεχνο κοινό στον πανέμορφο χώρο
τους, στήνοντας μια έκθεση αντάξια της ποιότητας των δύο δημιουργών Παπαδημητρίου
και Τσώλη.
νόημα εικαστική έκθεση από τον χώρο τέχνης Π.Ε.Σ. Πολύτροπον. Οι διοργανωτές
κατάφεραν κι αυτή τη φορά να προσελκύσουν το φιλότεχνο κοινό στον πανέμορφο χώρο
τους, στήνοντας μια έκθεση αντάξια της ποιότητας των δύο δημιουργών Παπαδημητρίου
και Τσώλη.
Από το Δελτίο Τύπου της έκθεσης.
Ένα πεδίο κυνηγιού με διαφορετικές εκφάνσεις.
Ο Νίκος Παπαδημητρίου και ο Κώστας Τσώλης παρουσιάζουν ζωγραφικές εικόνες,
σχέδια, γλυπτά και εγκαταστάσεις τα οποία διαμορφώνουν έναν εικαστικό διάλογο
επάνω στον άξονα, θύτης – θύμα – θήραμα – εξουσία – επικράτηση – κυριαρχία.
Ο Νίκος Παπαδημητρίου και ο Κώστας Τσώλης παρουσιάζουν ζωγραφικές εικόνες,
σχέδια, γλυπτά και εγκαταστάσεις τα οποία διαμορφώνουν έναν εικαστικό διάλογο
επάνω στον άξονα, θύτης – θύμα – θήραμα – εξουσία – επικράτηση – κυριαρχία.
Ο Νίκος
Παπαδημητρίου έχει ως κεντρικό θεματικό άξονα την ανθρώπινη ανταγωνιστική
φύση. Τα έργα του σχολιάζουν την έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου για επικράτηση και
κυριαρχία σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο.
Παπαδημητρίου έχει ως κεντρικό θεματικό άξονα την ανθρώπινη ανταγωνιστική
φύση. Τα έργα του σχολιάζουν την έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου για επικράτηση και
κυριαρχία σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο.
Ο Κώστας
Τσώλης δουλεύει επάνω στην ιστορία, την συλλογική μνήμη, την πολιτική καθώς
και τις σχέσεις εξουσίας.
Τσώλης δουλεύει επάνω στην ιστορία, την συλλογική μνήμη, την πολιτική καθώς
και τις σχέσεις εξουσίας.
Και οι δυο έχουν κοινό τόπο εικόνες τροπαίων
που έχουν διαφορετική αφετηρία αλλά τέμνονται σε κοινά σημεία.
που έχουν διαφορετική αφετηρία αλλά τέμνονται σε κοινά σημεία.
Η σχέση του Δυτικού / λευκού ανθρώπου με την
φύση γύρω του ήταν και είναι ανταγωνιστική. Η διαρκής προσπάθειά του να
τιθασεύσει, δαμάσει αλλά και να αλλοιώσει την σοφή ισορροπία του φυσικού περιβάλλοντος
τον οδηγεί σε μια οριακή κατάσταση σε σχέση με την ίδια του την ύπαρξη και
εξέλιξη. Η αλαζονική, εγωκεντρική και αυτάρεσκη σχέση του με την χλωρίδα, την
πανίδα τον φυσικό και ορυκτό πλούτο αυτού του πλανήτη μαθηματικά τον
κατευθύνουν προς τη δική του εντέλει αναπόφευκτη εξαφάνιση.
φύση γύρω του ήταν και είναι ανταγωνιστική. Η διαρκής προσπάθειά του να
τιθασεύσει, δαμάσει αλλά και να αλλοιώσει την σοφή ισορροπία του φυσικού περιβάλλοντος
τον οδηγεί σε μια οριακή κατάσταση σε σχέση με την ίδια του την ύπαρξη και
εξέλιξη. Η αλαζονική, εγωκεντρική και αυτάρεσκη σχέση του με την χλωρίδα, την
πανίδα τον φυσικό και ορυκτό πλούτο αυτού του πλανήτη μαθηματικά τον
κατευθύνουν προς τη δική του εντέλει αναπόφευκτη εξαφάνιση.
Ο Peter Beard γράφει στην εισαγωγή του βιβλίου
The End of the Game το οποίο αναφέρεται στο ανελέητο κυνήγι του Αφρικανικού
ελέφαντα:
The End of the Game το οποίο αναφέρεται στο ανελέητο κυνήγι του Αφρικανικού
ελέφαντα:
The game is both the hunt and the hunted, the sport
and the trophy. The game is killing the game. There was a time when the hunter
killed only for his life and food, when wild animals were driven from one area
into another instead of being shot or poisoned. Now there are few places left
to drive the game. Only 50 years ago man had to be protected from the beasts;
today the beasts must somehow be protected from man.*
and the trophy. The game is killing the game. There was a time when the hunter
killed only for his life and food, when wild animals were driven from one area
into another instead of being shot or poisoned. Now there are few places left
to drive the game. Only 50 years ago man had to be protected from the beasts;
today the beasts must somehow be protected from man.*
*Beard
Peter, “The End of the Game”, Taschen 2008.
Peter, “The End of the Game”, Taschen 2008.
Και σε αυτή την αποστροφή θα προσθέταμε σήμερα
ότι ο άνθρωπος πρέπει να προστατευτεί από τον ίδιο του τον εαυτό και όχι από τα
άγρια θηρία!
ότι ο άνθρωπος πρέπει να προστατευτεί από τον ίδιο του τον εαυτό και όχι από τα
άγρια θηρία!
Διάρκεια έκθεσης: 9 Ιουνίου – 8 Ιουλίου 2018
Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη-Κυριακή 19.30 – 22.30
Π.Ε.Σ. ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΝ Χώρος Τέχνης,
Προκοπίου Γκίνη 5, Καλύβια Αττικής.
ΔΗΜΟΣ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο ‘’What We Carry Through the Night’’