Συμμετοχή της Gallery Art Πρίσμα στην Art-Athina 2018.
Η
Gallery
Art
Πρίσμα συμμετέχει στο μεγαλύτερο ετήσιο εικαστικό γεγονός την Art–Athina 2018, απαραίτητο οι
Ελληνικές γκαλερί να στηρίξουν το θεσμό της Art–Athina για
την καλύτερη προώθηση των Ελλήνων καλλιτεχνών αλλά και την προώθηση της τέχνης
στην ελληνική κοινωνία.
Gallery
Art
Πρίσμα συμμετέχει στο μεγαλύτερο ετήσιο εικαστικό γεγονός την Art–Athina 2018, απαραίτητο οι
Ελληνικές γκαλερί να στηρίξουν το θεσμό της Art–Athina για
την καλύτερη προώθηση των Ελλήνων καλλιτεχνών αλλά και την προώθηση της τέχνης
στην ελληνική κοινωνία.
Νέοι
επιμελητές, εικαστικοί, γλύπτες, performer
συμμετέχουν σε ένα διευρυμένο πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα.
επιμελητές, εικαστικοί, γλύπτες, performer
συμμετέχουν σε ένα διευρυμένο πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα.
Η
Gallery
Art
Πρίσμα συμμετέχει με τους κάτωθι εικαστικούς :
Gallery
Art
Πρίσμα συμμετέχει με τους κάτωθι εικαστικούς :
1.
ΚΑΤΙΑ ΒΑΡΒΑΚΗ
ΚΑΤΙΑ ΒΑΡΒΑΚΗ
2.
ΠΕΤΡΟ ΚΑΡΑΒΕΒΑ
ΠΕΤΡΟ ΚΑΡΑΒΕΒΑ
3.
ΕΛΕΝΑ ΛΑΚΚΙΩΤΗ
ΕΛΕΝΑ ΛΑΚΚΙΩΤΗ
4.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΑΛΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΑΛΟΣ
Πέτρος Καραβέβας |
ΚΑΤΙΑ ΒΑΡΒΑΚΗ. Aπόφοιτος της ΑΣΚΤ με δασκάλους τον Τ.
Πατρασκίδη και το Δ. Μυταρά, αποφοίτησε με άριστα. Έχει πραγματοποιήσει 18
ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στην Κύπρο, και πολλές ομαδικές στην Ελλάδα,
στη Μ. Βρετανία, στη Ρωσία, στο Κάιρο, στις Βρυξέλλες. Στην Art–Athina 2018 θα παρουσιάσει επιτοίχεια έργα
μικτής τεχνικής εμπνευσμένη από γυναικείες προσωπικότητες όπως η Frida Kahlo. Εδώ
η φυσική πραγματικότητα και η γυναικεία παρουσία γίνονται τα κύρια
στοιχεία.
Πατρασκίδη και το Δ. Μυταρά, αποφοίτησε με άριστα. Έχει πραγματοποιήσει 18
ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στην Κύπρο, και πολλές ομαδικές στην Ελλάδα,
στη Μ. Βρετανία, στη Ρωσία, στο Κάιρο, στις Βρυξέλλες. Στην Art–Athina 2018 θα παρουσιάσει επιτοίχεια έργα
μικτής τεχνικής εμπνευσμένη από γυναικείες προσωπικότητες όπως η Frida Kahlo. Εδώ
η φυσική πραγματικότητα και η γυναικεία παρουσία γίνονται τα κύρια
στοιχεία.
Ο
καθηγητής ιστορίας της τέχνης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Δημήτρης Παυλόπουλος αναφέρει : Η ζωγράφος Frida Kahlo (1907-1954)
αντιπροσωπεύει μέσα από τον συγκλονιστικό δυναμισμό της, την ελευθερία, τη
δημιουργικότητα, την επιμονή, την πίστη στο δικό της όραμα, και κυρίως την
αντοχή και τον μακροχρόνιο αγώνα απέναντι στο σωματικό πόνο. Υπήρξε γυναίκα
δημιουργός, γεμάτη πάθος, κυριολεκτικά ερωτευμένη με τη ζωή.
καθηγητής ιστορίας της τέχνης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Δημήτρης Παυλόπουλος αναφέρει : Η ζωγράφος Frida Kahlo (1907-1954)
αντιπροσωπεύει μέσα από τον συγκλονιστικό δυναμισμό της, την ελευθερία, τη
δημιουργικότητα, την επιμονή, την πίστη στο δικό της όραμα, και κυρίως την
αντοχή και τον μακροχρόνιο αγώνα απέναντι στο σωματικό πόνο. Υπήρξε γυναίκα
δημιουργός, γεμάτη πάθος, κυριολεκτικά ερωτευμένη με τη ζωή.
Η
Κάτια Βαρβάκη χάρη στην καθόλου απλή και ανώδυνη χειρωνακτική εργασία της, τόσο
με αποκόμματα περιοδικών όσο και με σύρμα, μετουσιώνει τη μορφή της Frida Kahlo με στοιχεία της ποπ Αρτ, και με έντονο
το γυναικείο έμφυτο στοιχείο, σε καθαρά νοητικές εικόνες διττές αμφίσημες
αινιγματικές.
Κάτια Βαρβάκη χάρη στην καθόλου απλή και ανώδυνη χειρωνακτική εργασία της, τόσο
με αποκόμματα περιοδικών όσο και με σύρμα, μετουσιώνει τη μορφή της Frida Kahlo με στοιχεία της ποπ Αρτ, και με έντονο
το γυναικείο έμφυτο στοιχείο, σε καθαρά νοητικές εικόνες διττές αμφίσημες
αινιγματικές.
Κωνσταντίνος Μίχαλος |
ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΡΑΒΕΒΑΣ.
Σπούδασε ζωγραφική στη Lyon
και
στη συνέχεια στην Ελλάδα είχε δάσκαλο το Γιώργο Ρόρρη.
Σπούδασε ζωγραφική στη Lyon
και
στη συνέχεια στην Ελλάδα είχε δάσκαλο το Γιώργο Ρόρρη.
Έχει
πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις, έργα του βρίσκονται σε πολλές
ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, καθώς και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις, έργα του βρίσκονται σε πολλές
ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, καθώς και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
“Έχει
πολύ καλή σχέση ως προς τις χρωματικές κλίμακες και οι πίνακες του έχουν μια χρωματική
γκάμα φιλόξενη στο βλέμμα, που εντέλει απορροφά τον θεατή”. γράφει ο
ιστορικός τέχνης Χάρης Καμπουρίδης για τον Πέτρο Καραβέβα.
πολύ καλή σχέση ως προς τις χρωματικές κλίμακες και οι πίνακες του έχουν μια χρωματική
γκάμα φιλόξενη στο βλέμμα, που εντέλει απορροφά τον θεατή”. γράφει ο
ιστορικός τέχνης Χάρης Καμπουρίδης για τον Πέτρο Καραβέβα.
Ενώ
ο Μάνος Στεφανίδης αναφέρει για τον Πέτρο Καραβέβα “ζωγραφίζει πρόσωπα σαν
να είναι τοπία έμψυχα που ισορροπούν ανάμεσα στη νεότητα και τη φθορά,
απαιτώντας από το χρόνο λίγο χρόνο ακόμα. Η έρευνα του αξιοποιεί τη μεγάλη
παράδοση του προρτρέτου στη Δυτική Τέχνη, ενώ καθίσταται πιο προσωπική, όταν
ολοκληρώνει τα θέματα του με παράπλευρες κομψές αφηγήσεις”.
ο Μάνος Στεφανίδης αναφέρει για τον Πέτρο Καραβέβα “ζωγραφίζει πρόσωπα σαν
να είναι τοπία έμψυχα που ισορροπούν ανάμεσα στη νεότητα και τη φθορά,
απαιτώντας από το χρόνο λίγο χρόνο ακόμα. Η έρευνα του αξιοποιεί τη μεγάλη
παράδοση του προρτρέτου στη Δυτική Τέχνη, ενώ καθίσταται πιο προσωπική, όταν
ολοκληρώνει τα θέματα του με παράπλευρες κομψές αφηγήσεις”.
ΕΛΕΝΑ ΛΑΚΚΙΩΤΗ.
Αποφοίτησε από το τμήμα Μαθηματικών και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. ολοκλήρωσε τις
σπουδές της στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. με άριστα.
Αποφοίτησε από το τμήμα Μαθηματικών και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. ολοκλήρωσε τις
σπουδές της στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. με άριστα.
Συμμετείχε
στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus
στη
σχολή καλών Τεχνών της Ουτρέχης στη Ολλανδία πραγματοποίησε μεταπτυχιακές
σπουδές στο Λονδίνο υπό την επίβλεψη του Geoff Brunell και Mick Moon (μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας) και
απέκτησε το τίτλο Master
in Fine Art με
διάκριση από το University
of East London.
στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus
στη
σχολή καλών Τεχνών της Ουτρέχης στη Ολλανδία πραγματοποίησε μεταπτυχιακές
σπουδές στο Λονδίνο υπό την επίβλεψη του Geoff Brunell και Mick Moon (μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας) και
απέκτησε το τίτλο Master
in Fine Art με
διάκριση από το University
of East London.
Απέκτησε
το διδακτορικό δίπλωμα Professional
Doctorate in Fine Art, υπό την επίβλεψη του Greenville Davey (κάτοχος του βραβείου Turner το
1992).
το διδακτορικό δίπλωμα Professional
Doctorate in Fine Art, υπό την επίβλεψη του Greenville Davey (κάτοχος του βραβείου Turner το
1992).
Υπήρξε
υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση.
υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση.
Βραβείο
Bosch 2001
– 2002.
Bosch 2001
– 2002.
Δίδαξε
στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, συμμετείχε σε πολλά εκπαιδευτικά
συνέδρια.
στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, συμμετείχε σε πολλά εκπαιδευτικά
συνέδρια.
Έχει
πραγματοποιήσει επτά ατομικές εκθέσεις και 40 ομαδικές στην Ελλάδα και στη Μ.
Βρετανία. Έργα της βρίσκονται σε μεγάλες συλλογές Μ.Μ.Σ.Τ.Θ. – Συλλογή BOSCH – Συλλογή Ιδρύματος ΩΝΑΣΗ – Επίσης σε
πολλές ιδιωτικές συλλογές στη Μ. Βρετανία και στην Ελλάδα.
πραγματοποιήσει επτά ατομικές εκθέσεις και 40 ομαδικές στην Ελλάδα και στη Μ.
Βρετανία. Έργα της βρίσκονται σε μεγάλες συλλογές Μ.Μ.Σ.Τ.Θ. – Συλλογή BOSCH – Συλλογή Ιδρύματος ΩΝΑΣΗ – Επίσης σε
πολλές ιδιωτικές συλλογές στη Μ. Βρετανία και στην Ελλάδα.
Για
την Έλενα Λακκιώτη η ιστορικός τέχνης και τεχνοκριτικός Ντόρα Ηλιοπούλου Ρογκάν
σχολιάζει : “Αφουγκράζεται και ιχνηλατεί την ψυχή στα ζωγραφικά της έργα
αξιοποιώντας στο έπακρον και πάντοτε, υποβλητικά : προσωπικά συναισθήματα και
μνήμες καθώς και θησαυρίσματα ανα-μοχλευμένων επιδράσεων από δημιουργούς του
παρελθόντος στους χώρους της ζωγραφικής, του κινηματογράφου και της φιλοσοφίας.
την Έλενα Λακκιώτη η ιστορικός τέχνης και τεχνοκριτικός Ντόρα Ηλιοπούλου Ρογκάν
σχολιάζει : “Αφουγκράζεται και ιχνηλατεί την ψυχή στα ζωγραφικά της έργα
αξιοποιώντας στο έπακρον και πάντοτε, υποβλητικά : προσωπικά συναισθήματα και
μνήμες καθώς και θησαυρίσματα ανα-μοχλευμένων επιδράσεων από δημιουργούς του
παρελθόντος στους χώρους της ζωγραφικής, του κινηματογράφου και της φιλοσοφίας.
Η
αντιπαράθεση ρεαλιστικών στοιχείων με στοιχεία δοσμένα πλακάτ ενισχύει αντί να
αποδυναμώνει την ένταση που εμφωλεύει εδώ.
αντιπαράθεση ρεαλιστικών στοιχείων με στοιχεία δοσμένα πλακάτ ενισχύει αντί να
αποδυναμώνει την ένταση που εμφωλεύει εδώ.
Παρά
την φαινομενική τους ακινησία οι μορφές πάλλονται εσωτερικά, σε σημείο που να
εντυπώνονται στη μνήμη και στο ψυχισμό μας.
την φαινομενική τους ακινησία οι μορφές πάλλονται εσωτερικά, σε σημείο που να
εντυπώνονται στη μνήμη και στο ψυχισμό μας.
Οι
αινιγματικές μορφές της Έλενας Λακκιώτη φαινομενικά μόνον, αμέτοχες στα
τεκταινόμενα μας γοητεύουν με τη θωριά τους”.
αινιγματικές μορφές της Έλενας Λακκιώτη φαινομενικά μόνον, αμέτοχες στα
τεκταινόμενα μας γοητεύουν με τη θωριά τους”.
Ελένη Λακιώτη |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΑΛΟΣ.
Απόφοιτος της ΑΣΚΤ με άριστα με δασκάλους τον Π. Τέτση και τον Τ. Πατρασκίδη
έχει πραγματοποιήσει ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα στο Dubai στη
Μ. Βρετανία, στη Κωνσταντινούπολη.
Απόφοιτος της ΑΣΚΤ με άριστα με δασκάλους τον Π. Τέτση και τον Τ. Πατρασκίδη
έχει πραγματοποιήσει ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα στο Dubai στη
Μ. Βρετανία, στη Κωνσταντινούπολη.
Η
ιστορικός τέχνης – Μουσειολόγος Μαρίνα Κανακάκη αναφερόμενη στη δουλειά του
Κωνσταντίνου Μίχαλου σχολιάζει “επιμηκύμενο αισθαντικό περιβάλλον”.
Σύνορα πουθενά σ’ αυτό που επεκτατικό παράδοξο εξπρεσιονισμό, χωρίς κραυγαλέα
χρώματα αλλά με αινιγματικά μωβ και μαύρα, βαθιά κόκκινα και μπλε.
ιστορικός τέχνης – Μουσειολόγος Μαρίνα Κανακάκη αναφερόμενη στη δουλειά του
Κωνσταντίνου Μίχαλου σχολιάζει “επιμηκύμενο αισθαντικό περιβάλλον”.
Σύνορα πουθενά σ’ αυτό που επεκτατικό παράδοξο εξπρεσιονισμό, χωρίς κραυγαλέα
χρώματα αλλά με αινιγματικά μωβ και μαύρα, βαθιά κόκκινα και μπλε.
Χώρος
– χρόνος του παράδοξου τροφοδοτεί την πραγματικότητα με παλλόμενες
ποιητικό-μεταφυσικές συχνότητες. Εκεί όπου οι διαστάσεις διογκώνονται και οι
αποστάσεις σχετικοποιούνται, πρωτάκουστες προοπτικές σχεδιάζονται με αλλιώτικα
σχήματα γεννώντας νέες φόρμες.
– χρόνος του παράδοξου τροφοδοτεί την πραγματικότητα με παλλόμενες
ποιητικό-μεταφυσικές συχνότητες. Εκεί όπου οι διαστάσεις διογκώνονται και οι
αποστάσεις σχετικοποιούνται, πρωτάκουστες προοπτικές σχεδιάζονται με αλλιώτικα
σχήματα γεννώντας νέες φόρμες.
Παράλληλα μηνύματα
«αποκτούν Αλήθεια» όταν μια εικαστική έρευνα ουσιαστικά συνδέεται με τη μελέτη
της ψυχής. Πώς η φιγούρα που κατοικούσε τα
παλιότερα έργα του Μίχαλου, προοδευτικά αποϋλοποιήθηκε έως την πλήρη συγχώνευσή της με το τοπίο, σε μετέπειτα έργα; Ποιας
υπαρξιακής και πλαστικής εξέλιξης ήταν ο ατάραχος δείκτης; Και ποια ήταν η πιο λαίμαργη οντότητα; Το ακατανίκητο τοπίο
που αφομοίωσε την αγνή φιγούρα; Ή η περήφανη ανθρώπινη μορφή που μέσα στην
άνεση της απλώθηκε σε όλο τον τόπο έως να μετουσιώσει κάθε κύτταρο του; Ποιος
έγινε ο άλλος; Κανείς. Ο Μίχαλος μας παρουσιάζει το αποτέλεσμα μιας ολικής
όσμωσης. Το κορμί έγινε Γη. Τα Στοιχεία, μέλη σώματος. Και η φιγούρα -ανώτερη- άγγιξε το Πέραν του
ανθρωπομορφικού περιβλήματος της, χαρίζοντας συνάμα ένα πρόσωπο στο
αναγεννημένο τοπίο. Ένα πρόσωπο του οποίου το πνευματικό-συμπαντικό ύφος
εναρμονίζεται χαρισματικά με τα «χτισμένα»
και ορθολογικά χαρακτηριστικά του. Το αφοπλιστικό πρόσωπο της Τέχνης του
Παραδόξου. Και εδώ μας δείχνει το «καλύτερο
προφίλ» του: το εκφραστικό ένστικτο, το δημιουργικό πάθος, η ζωτική ανάγκη
υπέρβασης των ορίων, πλην όμως συνοδευόμενα
από τη λιγομίλητη Λογική – μια Κυρία «με τρόπους», ελαφρώς ελεγκτική, αλλά
καλοπροαίρετη φίλη για την αποφυγή χασίματος σε
δαιδαλώδεις ψυχικούς λαβύρινθους. Ο Μίχαλος χαρίζει απλόχερα μορφή και τροφή στις μπερδεμένες μας αντιφάσεις, ενώ τρέφεται ο ίδιος
μέσω μιας συναισθηματικής ζωγραφικής, αγκαλιασμένης, «ερωτευμένης» με το Μέτρο που συγκρατεί χωρίς να πιέζει,
συμβουλεύει χωρίς να γειώνει και προστατεύει από την ανώριμη υπερβολή”.
«αποκτούν Αλήθεια» όταν μια εικαστική έρευνα ουσιαστικά συνδέεται με τη μελέτη
της ψυχής. Πώς η φιγούρα που κατοικούσε τα
παλιότερα έργα του Μίχαλου, προοδευτικά αποϋλοποιήθηκε έως την πλήρη συγχώνευσή της με το τοπίο, σε μετέπειτα έργα; Ποιας
υπαρξιακής και πλαστικής εξέλιξης ήταν ο ατάραχος δείκτης; Και ποια ήταν η πιο λαίμαργη οντότητα; Το ακατανίκητο τοπίο
που αφομοίωσε την αγνή φιγούρα; Ή η περήφανη ανθρώπινη μορφή που μέσα στην
άνεση της απλώθηκε σε όλο τον τόπο έως να μετουσιώσει κάθε κύτταρο του; Ποιος
έγινε ο άλλος; Κανείς. Ο Μίχαλος μας παρουσιάζει το αποτέλεσμα μιας ολικής
όσμωσης. Το κορμί έγινε Γη. Τα Στοιχεία, μέλη σώματος. Και η φιγούρα -ανώτερη- άγγιξε το Πέραν του
ανθρωπομορφικού περιβλήματος της, χαρίζοντας συνάμα ένα πρόσωπο στο
αναγεννημένο τοπίο. Ένα πρόσωπο του οποίου το πνευματικό-συμπαντικό ύφος
εναρμονίζεται χαρισματικά με τα «χτισμένα»
και ορθολογικά χαρακτηριστικά του. Το αφοπλιστικό πρόσωπο της Τέχνης του
Παραδόξου. Και εδώ μας δείχνει το «καλύτερο
προφίλ» του: το εκφραστικό ένστικτο, το δημιουργικό πάθος, η ζωτική ανάγκη
υπέρβασης των ορίων, πλην όμως συνοδευόμενα
από τη λιγομίλητη Λογική – μια Κυρία «με τρόπους», ελαφρώς ελεγκτική, αλλά
καλοπροαίρετη φίλη για την αποφυγή χασίματος σε
δαιδαλώδεις ψυχικούς λαβύρινθους. Ο Μίχαλος χαρίζει απλόχερα μορφή και τροφή στις μπερδεμένες μας αντιφάσεις, ενώ τρέφεται ο ίδιος
μέσω μιας συναισθηματικής ζωγραφικής, αγκαλιασμένης, «ερωτευμένης» με το Μέτρο που συγκρατεί χωρίς να πιέζει,
συμβουλεύει χωρίς να γειώνει και προστατεύει από την ανώριμη υπερβολή”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο ‘’What We Carry Through the Night’’
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
Υλικότητες και Βλέμματα. Ομαδική έκθεση από το Potential Project.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.