«ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΥΛΛΑΒΕΣ»: Εγκαινιάστηκε η νέα ατομική έκθεση της Γεύσως Παπαδάκη στη Genesis Gallery. Γράφει η Έλενα Ντάκουλα.
«Η ζωγραφική είναι ποίηση που σωπαίνει και η ποίηση είναι
ζωγραφική που μιλάει» είχε γράψει ο αρχαίος ποιητής Σιμωνίδης ο Κείος
(556-468πΧ), αναφερόμενος στην σχέση ανάμεσα στην ποίηση και τέχνη.
ζωγραφική που μιλάει» είχε γράψει ο αρχαίος ποιητής Σιμωνίδης ο Κείος
(556-468πΧ), αναφερόμενος στην σχέση ανάμεσα στην ποίηση και τέχνη.
Της αγάπης συλλαβές |
Μία τέτοια υπέροχη «παντρειά», μεταξύ λογοτεχνικού και
εικαστικού λόγου, θαυμάσαμε χθες στο βράδυ στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης
της Gefso Papadaki, επιμέλειας Iris Kritikou στην Genesis Gallery.
εικαστικού λόγου, θαυμάσαμε χθες στο βράδυ στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης
της Gefso Papadaki, επιμέλειας Iris Kritikou στην Genesis Gallery.
Ακόμη και ο τίτλος της έκθεσης, «Της αγάπης Συλλαβές»,
είναι το αποκύημα της «παντρείας» τίτλων ποιημάτων δύο αγαπημένων ποιητών της
εικαστικού: «Της αγάπης οι σκιές» του Καβάφη και οι «Συλλαβές» του Τ. Πατρικίου.
είναι το αποκύημα της «παντρείας» τίτλων ποιημάτων δύο αγαπημένων ποιητών της
εικαστικού: «Της αγάπης οι σκιές» του Καβάφη και οι «Συλλαβές» του Τ. Πατρικίου.
Τα έργα με την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, εμπνευσμένα από
στίχους που έχουν αγγίξει την ταλαντούχα καλλιτέχνιδα, άγγιξαν και τους θεατές
με την ευαισθησία, την τρυφερότητα, την ενέργεια αλλά και την δύναμη των
συναισθημάτων που εκπέμπουν.
στίχους που έχουν αγγίξει την ταλαντούχα καλλιτέχνιδα, άγγιξαν και τους θεατές
με την ευαισθησία, την τρυφερότητα, την ενέργεια αλλά και την δύναμη των
συναισθημάτων που εκπέμπουν.
Στίχοι ή ποιήματα αγαπημένων ποιητών, αποκτούν εικόνα και
καλούν τον θεατή να τους διαβάσει μέσα από μία άλλη οπτική, αυτή που τους δίνει
το πινέλο της Γεύσως.
καλούν τον θεατή να τους διαβάσει μέσα από μία άλλη οπτική, αυτή που τους δίνει
το πινέλο της Γεύσως.
Ο καθένας αφήνεται ελεύθερος να δώσει την δική του
ερμηνεία, μέσα από τις δικές του εμπειρίες από τον έρωτα, την αγάπη, την
απώλεια, την παρουσία, την απουσία, θέματα που πραγματεύονται τα έργα της
Γεύσως Παπαδάκη.
ερμηνεία, μέσα από τις δικές του εμπειρίες από τον έρωτα, την αγάπη, την
απώλεια, την παρουσία, την απουσία, θέματα που πραγματεύονται τα έργα της
Γεύσως Παπαδάκη.
Έρωτας
Όλη τη νύχτα πάλεψαν απεγνωσμένα να σωθούν απ’ τον εαυτό τους,
δαγκώθηκαν, στα νύχια τους μείναν κομμάτια δέρμα, γδαρθήκανε
σαν δυό ανυπεράσπιστοι εχθροί, σε μια στιγμή, αλλόφρονες, ματωμένοι βγάλανε μια κραυγή
σαν ναυαγοί, που λίγο πριν ξεψυχήσουν, θαρρούν πως βλέπουν φώτα, κάπου μακριά.
Κι όταν ξημέρωσε, τα σώματά τους σαν δυό μεγάλα ψαροκόκαλα
ξεβρασμένα στην όχθη ενός καινούργιου μάταιου πρωινού.
Τάσος Λειβαδίτης
Σουβάδες ουρανού
Απόμεναν οι καλτσοδέτες σου
στο πόμολο του κρεβατιού
κι ένα κτενάκι των μαλλιών σου στο πάτωμα.
Απόμεναν οι καλτσοδέτες σου
στο πόμολο του κρεβατιού
κι ένα κτενάκι των μαλλιών σου στο πάτωμα.
Απ’το παλιό παράθυρο
πέφταν λίγοι σοβάδες ουρανού.
Τίτος Πατρίκιος
Οι όχθες
‘Οταν χωρίζανε σε δεκαπέντε μέρες το πολύ
με τη σειρά του ο καθένας αναζήταγε τον άλλον.
Κάποτε μπερδέψανε τη σειρά.
‘Οταν χωρίζανε σε δεκαπέντε μέρες το πολύ
με τη σειρά του ο καθένας αναζήταγε τον άλλον.
Κάποτε μπερδέψανε τη σειρά.
Οταν ξανασυναντηθήκανε τυχαία
ο χρόνος είχε ξεχυλίσει από τις όχθες του
όλα εκείνα τα θαυμάσιαι είχαν σβήσει.
Και συνέχισαν για τις άκρες της ίδιας πολιτείας
σα να τραβούσαν για διαφορετικούς ωκεανούς.
Τίτος Πατρίκιος
Επούλωση
Το θέλεις, δεν το θέλεις,
κλείσαν με τον καιρό πολλές πληγές.
Και ποιος να δει πως σέρνονται
βουβά κάτω από το δέρμα
σαν εσωτερικές αράχνες;
Τίτος Πατρίκιος
Το θέλεις, δεν το θέλεις,
κλείσαν με τον καιρό πολλές πληγές.
Και ποιος να δει πως σέρνονται
βουβά κάτω από το δέρμα
σαν εσωτερικές αράχνες;
Τίτος Πατρίκιος
Το Διπλανό Tραπέζι
Θάναι μόλις είκοσι δυο ετών.
Κι όμως εγώ είμαι βέβαιος που, σχεδόν τα ίσα
χρόνια προτήτερα, το ίδιο σώμα αυτό το απήλαυσα.
Δεν είναι διόλου έξαψις ερωτισμού.
Και μοναχά προ ολίγου μπήκα στο καζίνο·
δεν είχα ούτε ώρα για να πιώ πολύ.
Το ίδιο σώμα εγώ το απήλαυσα.
Κι αν δεν θυμούμαι, πού — ένα ξέχασμά μου δεν σημαίνει.
A τώρα, να, που κάθησε στο διπλανό τραπέζιγνωρίζω κάθε κίνησι που κάμνει — κι απ’ τα ρούχα κάτω
γυμνά τ’ αγαπημένα μέλη ξαναβλέπω.
Κωνσταντίνος Καβάφης
Η φυγή
Δεν ήταν άλλη η αγάπη μας
έφευγε ξαναγύριζε και μας έφερνε
ένα χαμηλωμένο βλέφαρο πολύ μακρινό
ένα χαμόγελο μαρμαρωμένο, χαμένο
μέσα στο πρωινό χορτάρι
ένα παράξενο κοχύλι που δοκίμαζε
να το εξηγήσει επίμονα η ψυχή μας.
H αγάπη μας δεν ήταν άλλη ψηλαφούσε
σιγά μέσα στα πράγματα που μας τριγύριζαν
να εξηγήσει γιατί δε θέλουμε να πεθάνουμε
με τόσο πάθος.
Kι αν κρατηθήκαμε από λαγόνια κι αν αγκαλιάσαμε
μ’ όλη τη δύναμή μας άλλους αυχένες
κι αν σμίξαμε την ανάσα μας με την ανάσα
εκείνου του ανθρώπου
κι αν κλείσαμε τα μάτια μας, δεν ήταν άλλη
μονάχα αυτός ο βαθύτερος καημός να κρατηθούμε
μέσα στη φυγή.
Γεώργιος Σεφέρης
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
Διάρκεια έκθεσης:
13 Νοεμβρίου έως 8 Δεκεμβρίου 2018
Gallery Genesis.
35 HARITOS Street,
Kolonaki
10675
10675
Athens,
Greece.
Greece.
Tel.:
+30 211 7100566
+30 211 7100566
Gallery
Genesis Opening Hours:
Genesis Opening Hours:
Tuesday
– Thursday – Friday 11:30 – 21:30
– Thursday – Friday 11:30 – 21:30
Wednesday
– Saturday 11:30 – 15:30
– Saturday 11:30 – 15:30
ΕΛΕΝΑ
ΝΤΑΚΟΥΛΑ
ΝΤΑΚΟΥΛΑ
Σπούδασε Διαφήμιση και Δημόσιες
Σχέσεις και εργάστηκε στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της “AVINOIL S.A.” του Ομίλου
Βαρδινογιάννη και της ημερήσιας εφημερίδας «Μεσημβρινή» του ιδίου Ομίλου καθώς
και στο τμήμα Διεθνών Συναλλαγών της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας, στο
υποκατάστημα της Βοστώνης.
Σχέσεις και εργάστηκε στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της “AVINOIL S.A.” του Ομίλου
Βαρδινογιάννη και της ημερήσιας εφημερίδας «Μεσημβρινή» του ιδίου Ομίλου καθώς
και στο τμήμα Διεθνών Συναλλαγών της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας, στο
υποκατάστημα της Βοστώνης.
Σταμάτησε να εργάζεται όταν
γεννήθηκε το πρώτο της παιδί και επέστρεψαν στην Ελλάδα. Όταν ο χρόνος της το
επέτρεψε έμαθε ισπανικά, κληρώθηκε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και
ολοκλήρωσε επιτυχώς το πρόγραμμα «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός».
γεννήθηκε το πρώτο της παιδί και επέστρεψαν στην Ελλάδα. Όταν ο χρόνος της το
επέτρεψε έμαθε ισπανικά, κληρώθηκε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και
ολοκλήρωσε επιτυχώς το πρόγραμμα «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός».
Πιστεύοντας στη δια βίου μάθηση
παρακολούθησε κύκλους σεμιναρίων για φιλοσοφία, τέχνη και πολιτισμό, τα οποία
εκπονήθηκαν από την «Ακαδημία Πλάτωνα» και τον «Κωστή Παλαμά», υπό την αιγίδα
του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
παρακολούθησε κύκλους σεμιναρίων για φιλοσοφία, τέχνη και πολιτισμό, τα οποία
εκπονήθηκαν από την «Ακαδημία Πλάτωνα» και τον «Κωστή Παλαμά», υπό την αιγίδα
του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Λάτρης της Αθήνας, δείχνει
μεγάλο ενδιαφέρον σε ό,τι αφορά τα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης με ενεργό
συμμετοχή και εθελοντική εργασία σε αντίστοιχες ομάδες, συλλόγους και σωματεία.
μεγάλο ενδιαφέρον σε ό,τι αφορά τα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης με ενεργό
συμμετοχή και εθελοντική εργασία σε αντίστοιχες ομάδες, συλλόγους και σωματεία.
Εκτός από τα ταξίδια και τη
Σίφνο αγαπάει πολύ τα ζώα έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στις 7 οικόσιτες γάτες
της. Αρθρογραφεί στην http://www.athensvoice.gr/
.
Σίφνο αγαπάει πολύ τα ζώα έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στις 7 οικόσιτες γάτες
της. Αρθρογραφεί στην http://www.athensvoice.gr/
.
Είναι παντρεμένη και έχει δύο
κόρες.
κόρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery