«ΜΕΘΕΞΙΣ» ομαδική εικαστική έκθεση, 20/12/2016 – 18/1/2017 στη Dépôt Αrt gallery.
Η Dépôt Αrt gallery ( Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι ) εγκαινιάζει την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου και ώρες 19:00 έως 23:00 την ομαδική εικαστική
έκθεση με θέμα «Μ Ε Θ Ε Ξ Ι Σ» σε
επιμέλεια Κωνσταντίνου Βαφειάδη.
έκθεση με θέμα «Μ Ε Θ Ε Ξ Ι Σ» σε
επιμέλεια Κωνσταντίνου Βαφειάδη.
Μέθεξις σημαίνει συνάντηση,
επαφή, επικοινωνία. Στη φιλοσοφία σημαίνει επικοινωνία με τον κόσμο των
αισθήσεων και βεβαίως των ιδεών. Σύγχρονοι εικαστικοί συναντούν, έρχονται σε
επαφή κι επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους, εγείροντας αισθήσεις και ιδέες,
αναζητώντας το ιδεατό, πέρα από την πραγματικότητα που μας περιβάλλει…
επαφή, επικοινωνία. Στη φιλοσοφία σημαίνει επικοινωνία με τον κόσμο των
αισθήσεων και βεβαίως των ιδεών. Σύγχρονοι εικαστικοί συναντούν, έρχονται σε
επαφή κι επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους, εγείροντας αισθήσεις και ιδέες,
αναζητώντας το ιδεατό, πέρα από την πραγματικότητα που μας περιβάλλει…
Ο δρ. Ιστορίας της Τέχνης και Ερευνητής του
Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Κωνσταντίνος
Βαφειάδης σημειώνει:
Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Κωνσταντίνος
Βαφειάδης σημειώνει:
«Κάθε εικαστικός δημιουργός, ορμώμενος από τον
πραγματικό κόσμο στον οποίο ζει και δραστηριοποιείται, «ταξιδεύει» την ψυχή, το
νου και αισθήματά του, στη χώρα των ωραίων ιδεατών μορφών και καταστάσεων. Και
αυτό έχοντας ως μόνο εισιτήριο τη βούληση για έμπνευση και ως «αποσκευές» σπαράγματα εικόνων από τον εσωτερικό του
κόσμο. Ο καλλιτέχνης, αποζητώντας την ανέλιξη της ψυχής του, άλλο δεν κάνει από
το να στρέφει συνεχώς την όρασή του από το επίγειο στο ουράνιο, από το απτό στο
ιδεατό, από το ομοίωμα στο πρωτότυπο, σύμφωνα με τα νεοπλατωνικά αξιώματα. Αυτή
η διαδικασία συνεχούς αναζήτησης και προσέγγισης του απόλυτου ιδεατού
δημιουργήματος, το οποίο απαγορεύει οποιαδήποτε «βέβηλη» και «ανίερη» επέμβαση,
και το οποίο κινητοποιεί τον καλλιτέχνη να μεταφέρει αυτό στο πεδίο της
επίγειας πραγματικότητας, αποτελεί τη μέθεξή του στη δύσβατη πορεία του ίδιου
προς την αθανασία.
πραγματικό κόσμο στον οποίο ζει και δραστηριοποιείται, «ταξιδεύει» την ψυχή, το
νου και αισθήματά του, στη χώρα των ωραίων ιδεατών μορφών και καταστάσεων. Και
αυτό έχοντας ως μόνο εισιτήριο τη βούληση για έμπνευση και ως «αποσκευές» σπαράγματα εικόνων από τον εσωτερικό του
κόσμο. Ο καλλιτέχνης, αποζητώντας την ανέλιξη της ψυχής του, άλλο δεν κάνει από
το να στρέφει συνεχώς την όρασή του από το επίγειο στο ουράνιο, από το απτό στο
ιδεατό, από το ομοίωμα στο πρωτότυπο, σύμφωνα με τα νεοπλατωνικά αξιώματα. Αυτή
η διαδικασία συνεχούς αναζήτησης και προσέγγισης του απόλυτου ιδεατού
δημιουργήματος, το οποίο απαγορεύει οποιαδήποτε «βέβηλη» και «ανίερη» επέμβαση,
και το οποίο κινητοποιεί τον καλλιτέχνη να μεταφέρει αυτό στο πεδίο της
επίγειας πραγματικότητας, αποτελεί τη μέθεξή του στη δύσβατη πορεία του ίδιου
προς την αθανασία.
Στην αρχή, μια τέτοιου είδους
πορεία-διαδικασία βιώνεται μέσα στην απόλυτη μοναξιά και απομόνωση, η οποία
ενίοτε μπορεί να διαρκέσει χρόνια. Στη συνέχεια όμως, κατά την εμφάνιση των
πρώτων εικαστικών δειγμάτων της ένωσης – ταύτισης απτού και ιδεατού κόσμου, η
πορεία – διαδικασία αυτή ουσιώνεται, καθώς «σταθεροποιεί» την αλήθεια των όντων
στο μεταίχμιο του ορατού με το αόρατο.
Όσον αφορά στους θεατές των τεχνουργημάτων – δηλαδή τους θεατές των ορατών
εκδηλώσεων της πραγματικότητας στην πληρότητά της – αυτοί οικειοποιούνται τόσο τη
διαδικασία αυτή όσο και τα αποτελέσματά της, καθώς αποζητούν τον εξαγνισμό και
τη λύτρωσή τους από τις φοβίες και ενοχές του κόσμου τούτου. Και αυτό είναι
μέθεξη.
πορεία-διαδικασία βιώνεται μέσα στην απόλυτη μοναξιά και απομόνωση, η οποία
ενίοτε μπορεί να διαρκέσει χρόνια. Στη συνέχεια όμως, κατά την εμφάνιση των
πρώτων εικαστικών δειγμάτων της ένωσης – ταύτισης απτού και ιδεατού κόσμου, η
πορεία – διαδικασία αυτή ουσιώνεται, καθώς «σταθεροποιεί» την αλήθεια των όντων
στο μεταίχμιο του ορατού με το αόρατο.
Όσον αφορά στους θεατές των τεχνουργημάτων – δηλαδή τους θεατές των ορατών
εκδηλώσεων της πραγματικότητας στην πληρότητά της – αυτοί οικειοποιούνται τόσο τη
διαδικασία αυτή όσο και τα αποτελέσματά της, καθώς αποζητούν τον εξαγνισμό και
τη λύτρωσή τους από τις φοβίες και ενοχές του κόσμου τούτου. Και αυτό είναι
μέθεξη.
Μέσα λοιπόν από τα κατακερματισμένα και
αμφίβολα διαγράμματα του συνειδητού και του ασύνειδου, οι συμμετέχοντες στην
έκθεση εικαστικοί «ενεργοποιούν» την ορατή αλήθεια των πραγμάτων, ώστε αυτή να
προσεγγίσει το ιδεατό της πρότυπο, «μετέχοντας» έτσι της ουσίας της. Αναζητούν με
αυτόν τον τρόπο τη δική τους μέθεξη στην πορεία τους προς τη λύτρωση, την
απελευθέρωση, που ίσως αποτελεί και το προσωπικό τους στοίχημα για την
προσέγγιση της ιδεατής αθανασίας τους. Ταυτόχρονα όμως, τα έργα της έκθεσης
αυτής αποτελούν μέσο και όχημα μετοχής των θεατών τους στην απελευθέρωση και
κάθαρση του νοητικού και συναισθηματικού τους δυναμικού. Κάθε έργο της Έκθεσης,
κάθε ματιά σε αυτό βελτιώνει και αναγάγει το νου και την ψυχή τους στη σφαίρα
εναλλακτικών πραγματικοτήτων. Τούτο γιατί κάθε εικαστικό έργο αποτελεί ακένωτη
πηγή δυνατοτήτων συναισθηματικής, ηθικής, νοητικής αλλά και κοινωνικής
ολοκλήρωσης.
αμφίβολα διαγράμματα του συνειδητού και του ασύνειδου, οι συμμετέχοντες στην
έκθεση εικαστικοί «ενεργοποιούν» την ορατή αλήθεια των πραγμάτων, ώστε αυτή να
προσεγγίσει το ιδεατό της πρότυπο, «μετέχοντας» έτσι της ουσίας της. Αναζητούν με
αυτόν τον τρόπο τη δική τους μέθεξη στην πορεία τους προς τη λύτρωση, την
απελευθέρωση, που ίσως αποτελεί και το προσωπικό τους στοίχημα για την
προσέγγιση της ιδεατής αθανασίας τους. Ταυτόχρονα όμως, τα έργα της έκθεσης
αυτής αποτελούν μέσο και όχημα μετοχής των θεατών τους στην απελευθέρωση και
κάθαρση του νοητικού και συναισθηματικού τους δυναμικού. Κάθε έργο της Έκθεσης,
κάθε ματιά σε αυτό βελτιώνει και αναγάγει το νου και την ψυχή τους στη σφαίρα
εναλλακτικών πραγματικοτήτων. Τούτο γιατί κάθε εικαστικό έργο αποτελεί ακένωτη
πηγή δυνατοτήτων συναισθηματικής, ηθικής, νοητικής αλλά και κοινωνικής
ολοκλήρωσης.
Μέθεξις τεχνών, μέθεξις ψυχής, μέθεξις
πραγματικού, μέθεξις ιδεών, μέθεξις αναγκών και συναισθημάτων σε οποιαδήποτε
σειρά γεννιούνται και σαρκώνονται μέσα μας.»
πραγματικού, μέθεξις ιδεών, μέθεξις αναγκών και συναισθημάτων σε οποιαδήποτε
σειρά γεννιούνται και σαρκώνονται μέσα μας.»
ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΜΑΓΔΑ, Άτιτλο, 70x100cm, Ακρυλικό και λάδι σε καμβά. |
Γιαννίκου Μαρία, The last passenger, 50x50cm, Μικτή τεχνική. |
Συμμετέχουν οι εικαστικοί:
Ακριώτη
Εύη // Αποστόλου Μάγδα // Αποστόλου Μαρία // Αντζουλίδης Αντώνης // Βουλγαρέλη
Κική // Γιαννίκου Μαρία // Γκινάκη Αναστασία // Δήμος Τάσος // Δραγάτση Λουκία
// Δρίτσας Γιώργος // Δρογώση Τάνια // Καλλινίκου Μάρα // Καμπανάκης Λεωνίδας
// Κανέλλου Εβίτα // Καράλη Αγγέλα // Κούρκουλου Μάγδα // Κοσμίδου Rose Σοφία
// Κουτεντάκη Κατερίνα // Κυρκιλή Έλενα // Κύρκου Ευδοκία // Κωνσταντίνου Πένυ
// Λουκίδη Χριστίνα // Λύτρας Σπύρος // Μαλτέζου Μαρίνα // Μαναβή Πένη // Bildjuga – Lemodeti
Κατερίνα // Μπλούκου Βασιλική // Μπόμπορη Αγγελική // Νάκου Αλεξάνδρα // Νέζης
Παναγιώτης // Οθωναίου Φωτεινή // Παπαδάκη Σταυρούλα // Παπαδημητρίου Γιώργος
// Παπαδοπούλου Σοφία // Πάστρα Μαρία // Πετρανάκη Άντα // Ράπτη Νάντια //
Σοφιανέσα Πανδώρα // Σταύρου Σοφία // Σωτήρχος Στάθης // Τουλιάτου Κερασιά //
Φίλη Μαρία // Χρυσανθόπουλος Αριστείδης
Εύη // Αποστόλου Μάγδα // Αποστόλου Μαρία // Αντζουλίδης Αντώνης // Βουλγαρέλη
Κική // Γιαννίκου Μαρία // Γκινάκη Αναστασία // Δήμος Τάσος // Δραγάτση Λουκία
// Δρίτσας Γιώργος // Δρογώση Τάνια // Καλλινίκου Μάρα // Καμπανάκης Λεωνίδας
// Κανέλλου Εβίτα // Καράλη Αγγέλα // Κούρκουλου Μάγδα // Κοσμίδου Rose Σοφία
// Κουτεντάκη Κατερίνα // Κυρκιλή Έλενα // Κύρκου Ευδοκία // Κωνσταντίνου Πένυ
// Λουκίδη Χριστίνα // Λύτρας Σπύρος // Μαλτέζου Μαρίνα // Μαναβή Πένη // Bildjuga – Lemodeti
Κατερίνα // Μπλούκου Βασιλική // Μπόμπορη Αγγελική // Νάκου Αλεξάνδρα // Νέζης
Παναγιώτης // Οθωναίου Φωτεινή // Παπαδάκη Σταυρούλα // Παπαδημητρίου Γιώργος
// Παπαδοπούλου Σοφία // Πάστρα Μαρία // Πετρανάκη Άντα // Ράπτη Νάντια //
Σοφιανέσα Πανδώρα // Σταύρου Σοφία // Σωτήρχος Στάθης // Τουλιάτου Κερασιά //
Φίλη Μαρία // Χρυσανθόπουλος Αριστείδης
Η έκθεση θα εγκαινιαστεί από την κα Όλγα Κεφαλογιάννη, βουλευτή Α’ Αθηνών,
πρώην Υπουργό Τουρισμού, Τομεάρχη Πολιτισμού της Ν.Δ.
πρώην Υπουργό Τουρισμού, Τομεάρχη Πολιτισμού της Ν.Δ.
Δραγάτση Λουκία, Μετρώντας τη βροχή, 25Χ37εκ Χαρακτικό σε ξύλο. |
Επιμέλεια έκθεσης : Κωνσταντίνος Βαφειάδης
Οργάνωση – Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
Μεταφράσεις στα Αγγλικά: Συρρή Μάρα
Εγκαίνια: Τρίτη
20 Δεκεμβρίου 2016
20 Δεκεμβρίου 2016
Ώρες 19:00 έως 23:00
Διάρκεια:
20 Δεκεμβρίου 2016 έως 18 Ιανουαρίου 2017
20 Δεκεμβρίου 2016 έως 18 Ιανουαρίου 2017
Νεοφύτου
Βάμβα 5
Βάμβα 5
106 74
Κολωνάκι Αθήνα
Κολωνάκι Αθήνα
Τηλ
επικοινωνίας: 210 3648174
επικοινωνίας: 210 3648174
Facebook: https://www.facebook.com/depotgallerygr
Ώρες
λειτουργίας:
λειτουργίας:
Τρίτη έως Παρασκευή 12:00 – 20:30
Σάββατο 12:00
–16:00, Κυριακή &
Δευτέρα κλειστά
–16:00, Κυριακή &
Δευτέρα κλειστά
Λόγω της εορταστικής περιόδου, η gallery θα παραμείνει κλειστή τις
ακόλουθες ημερομηνίες: Σάββατο
24/12/2016, Σάββατο 31/12/2016, Παρασκευή 06/01/2016.
ακόλουθες ημερομηνίες: Σάββατο
24/12/2016, Σάββατο 31/12/2016, Παρασκευή 06/01/2016.
ΕΙΣΟΔΟΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΗ για το κοινό
ΕΛΕΥΘΕΡΗ για το κοινό
Ακολουθούν περισσότερες φωτογραφίες έργων της
έκθεσης.
Καμπανάκης Λεωνίδας, 50x70cm, Μικτή τεχνική. |
ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΕΒΙΤΑ, Inside stories, 80X100xcm, Mικτή τεχνική. |
Καράλη Αγγέλα, Αναπόληση, 70x100cm, Λάδι σε μουσαμά. |
Κυρκιλή Έλενα, Άτιτλο, 45x10cm, Κεραμικό. |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΕΝΥ, Αποτύπωμα, Υψιτυπία. |
Μαλτέζου Μαρίνα, Lullaby, 41,5×54,5cm, Λάδι με πίσσα. |
Σωτήρχος Στάθης, Πηνελόπη, 70x50cm, Ξυλογραφία με τρεις μήτρες. |
Φίλη Μαρία, Ξυλογραφία, 35x50cm. |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο ‘’What We Carry Through the Night’’