Χρήστος Γ. Λάζος: Τόποι και νόστος. Η ζωγραφική του Χρόνη Μπότσογλου.
Οι Εκδόσεις
της Εστίας σας προσκαλούν την Τετάρτη 10
Απριλίου και ώρα 7.30 μ.μ. στην παρουσίαση του βιβλίου του Χρήστου Γ. Λάζου
«Τόποι και νόστος – Η ζωγραφική του Χρόνη Μπότσογλου». Θα μιλήσουν ο Διονύσης Καψάλης, Συγγραφέας –
Διευθυντής ΜΙΕΤ, ο Αλέκος Λεβίδης, Ζωγράφος και ο συγγραφέας. Την εκδήλωση θα
παρακολουθήσει ο Χρόνης Μπότσογλου.
της Εστίας σας προσκαλούν την Τετάρτη 10
Απριλίου και ώρα 7.30 μ.μ. στην παρουσίαση του βιβλίου του Χρήστου Γ. Λάζου
«Τόποι και νόστος – Η ζωγραφική του Χρόνη Μπότσογλου». Θα μιλήσουν ο Διονύσης Καψάλης, Συγγραφέας –
Διευθυντής ΜΙΕΤ, ο Αλέκος Λεβίδης, Ζωγράφος και ο συγγραφέας. Την εκδήλωση θα
παρακολουθήσει ο Χρόνης Μπότσογλου.
Αφιερωμένα
στη ζωγραφική του Χρόνη Μπότσογλου, ενός πολύ σπουδαίου σύγχρονου δημιουργού,
τέσσερα δοκίμια και δύο συζητήσεις πραγματεύονται ενότητες έργων του που
εκτέθηκαν τα τελευταία σαράντα χρόνια. Αντικείμενο αυτών των κειμένων είναι οι
τόποι και ο νόστος στη ζωγραφική αυτού του σπουδαίου δημιουργού. Οι τόποι
δηλώνουν θεματικούς τόπους της ζωγραφικής, όπως το ανθρώπινο σώμα και η
προσωπογραφία, ο εικαστικός χώρος, ο χρόνος και η μνήμη, η ερωτική πράξη, η
απεικόνιση του τοπίου. Δηλώνουν επίσης συγκεκριμένους τόπους, όπως το τοπίο στο
Πετρί, ή τόπους οριακούς, όπως είναι ο λογοτεχνικός τόπος της Νέκυιας. Ο νόστος
πάλι είναι ο νόστος της επιστροφής του εαυτού, η νοσταλγία για τόπους και
ανθρώπους που άφησαν το αποτύπωμά τους στη ζωή του δημιουργού, ο νόστος των
έργων, που η δική τους Οδύσσεια αρχίζει την ώρα που εκτίθενται δημόσια, και ο
νόστος της επιβίωσης. Κεντρικό θέμα, που άλλοτε ρητά και άλλοτε υπόρρητα
επανέρχεται συνεχώς, είναι η έννοια της αναπαράστασης και ο εικαστικός
χειρισμός της από τον Χρόνη Μπότσογλου. Το βιβλίο είναι ένας συστηματικός
διάλογος ανάμεσα στον λόγο και την εικόνα και συγχρόνως μια ερμηνεία της
ζωγραφικής του Χρόνη Μπότσογλου. μιας ζωγραφικής που απευθύνεται στον θεατή και
τον καλεί να συνομιλήσει μαζί της για πράγματα του σήμερα, για εμπειρίες
κοινές, για ζητήματα κοινωνικά ή προσωπικά, γιατί μόνον μέσα από αυτόν τον διάλογο
η τέχνη ανακτά τη σημασία και την λειτουργία της και γίνεται μια διαδικασία με
γνωσιακό περιεχόμενο και με κοινωνική δυναμική.
στη ζωγραφική του Χρόνη Μπότσογλου, ενός πολύ σπουδαίου σύγχρονου δημιουργού,
τέσσερα δοκίμια και δύο συζητήσεις πραγματεύονται ενότητες έργων του που
εκτέθηκαν τα τελευταία σαράντα χρόνια. Αντικείμενο αυτών των κειμένων είναι οι
τόποι και ο νόστος στη ζωγραφική αυτού του σπουδαίου δημιουργού. Οι τόποι
δηλώνουν θεματικούς τόπους της ζωγραφικής, όπως το ανθρώπινο σώμα και η
προσωπογραφία, ο εικαστικός χώρος, ο χρόνος και η μνήμη, η ερωτική πράξη, η
απεικόνιση του τοπίου. Δηλώνουν επίσης συγκεκριμένους τόπους, όπως το τοπίο στο
Πετρί, ή τόπους οριακούς, όπως είναι ο λογοτεχνικός τόπος της Νέκυιας. Ο νόστος
πάλι είναι ο νόστος της επιστροφής του εαυτού, η νοσταλγία για τόπους και
ανθρώπους που άφησαν το αποτύπωμά τους στη ζωή του δημιουργού, ο νόστος των
έργων, που η δική τους Οδύσσεια αρχίζει την ώρα που εκτίθενται δημόσια, και ο
νόστος της επιβίωσης. Κεντρικό θέμα, που άλλοτε ρητά και άλλοτε υπόρρητα
επανέρχεται συνεχώς, είναι η έννοια της αναπαράστασης και ο εικαστικός
χειρισμός της από τον Χρόνη Μπότσογλου. Το βιβλίο είναι ένας συστηματικός
διάλογος ανάμεσα στον λόγο και την εικόνα και συγχρόνως μια ερμηνεία της
ζωγραφικής του Χρόνη Μπότσογλου. μιας ζωγραφικής που απευθύνεται στον θεατή και
τον καλεί να συνομιλήσει μαζί της για πράγματα του σήμερα, για εμπειρίες
κοινές, για ζητήματα κοινωνικά ή προσωπικά, γιατί μόνον μέσα από αυτόν τον διάλογο
η τέχνη ανακτά τη σημασία και την λειτουργία της και γίνεται μια διαδικασία με
γνωσιακό περιεχόμενο και με κοινωνική δυναμική.
Ο Χρήστος Γ. Λάζος γεννήθηκε στο Βέλο
Κορινθίας. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και φιλοσοφία στο
Πανεπιστήμιο της Ναντέρ. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις πολιτικές επιστήμες
στο Πανεπιστήμιο Παρίσι 1 (Σορβόννη). Εργάστηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού
(1982-1986), στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (1986-1988) και στην
Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες (1991-1999). Ήταν Διευθυντής του Εθνικού
Κέντρου Βιβλίου (2000-2004) και Προϊστάμενος Γραμματείας της Ανωτάτης Σχολής
Καλών Τεχνών (2004-2007). Ιδρυτικό μέλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου
του σωματείου «Διάζωμα» (2008-2016), υπεύθυνος της σειράς «Αρχαία Θέατρα».
Κορινθίας. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και φιλοσοφία στο
Πανεπιστήμιο της Ναντέρ. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις πολιτικές επιστήμες
στο Πανεπιστήμιο Παρίσι 1 (Σορβόννη). Εργάστηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού
(1982-1986), στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (1986-1988) και στην
Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες (1991-1999). Ήταν Διευθυντής του Εθνικού
Κέντρου Βιβλίου (2000-2004) και Προϊστάμενος Γραμματείας της Ανωτάτης Σχολής
Καλών Τεχνών (2004-2007). Ιδρυτικό μέλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου
του σωματείου «Διάζωμα» (2008-2016), υπεύθυνος της σειράς «Αρχαία Θέατρα».
Άλλα βιβλία
του: «Μεταξύ», Άγρα 1988˙ «Το χέρι της Κλεοπάτρας», Γαβριηλίδης (υπό έκδοση).
Μεταφράσεις: J. Derrida, «Πλάτωνος Φαρμακεία», εισαγωγή, μετάφραση, σημειώσεις,
Άγρα, 1990˙ P. Celan, «Του κανενός το ρόδο», εισαγωγή, μετάφραση, σημειώσεις,
Άγρα, 1995˙ M. Tournier, «Παρασκευάς ή στις μονές του ειρηνικού», Εξάντας, 1986.
Μελέτες και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά και σύμμεικτους τόμους.
του: «Μεταξύ», Άγρα 1988˙ «Το χέρι της Κλεοπάτρας», Γαβριηλίδης (υπό έκδοση).
Μεταφράσεις: J. Derrida, «Πλάτωνος Φαρμακεία», εισαγωγή, μετάφραση, σημειώσεις,
Άγρα, 1990˙ P. Celan, «Του κανενός το ρόδο», εισαγωγή, μετάφραση, σημειώσεις,
Άγρα, 1995˙ M. Tournier, «Παρασκευάς ή στις μονές του ειρηνικού», Εξάντας, 1986.
Μελέτες και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά και σύμμεικτους τόμους.
Ημερομηνία: 10.04.2019
Ώρα: 19:30 – 20:30
Χώρος: Φωκίωνος Νέγρη 16
Διεύθυνση: Φωκίωνος
Νέγρη 16, 11257 Αθήνα
Νέγρη 16, 11257 Αθήνα
Διοργάνωση: Εκδόσεις
της Εστίας
της Εστίας
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο ‘’What We Carry Through the Night’’
Έκθεση 1ου Φωτομαραθώνιου Ελπίδας Click for Life. Στον χώρο πολιτισμού TAF - The Art Foundation από ...
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.