Εικαστική εγκατάσταση της Φαίδρας Χαρδά στην Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας. Φεβρουάριος 2018 ( Φωτορεπορτάζ ).
How
to mediate the unspoken?
to mediate the unspoken?
Η εικαστική εγκατάσταση της Φαίδρας Χαρδά
αποτελεί αναφορά σε προσωπικά βιώματα και μνήμες, τα οποία παρουσιάζονται μέσω
αρχειακού υλικού που η εικαστικός περισυνέλεξε προκειμένου να δημιουργήσει τη
βάση για την πτυχιακή της εργασία στην Α.Σ.Κ.Τ. Σε αυτήν την παρουσίαση μια
δουλειά δύο χρόνων εμφανίζεται ως δομημένο σύνολο διαφορετικών υλικών, τα οποία
διαφέρουν στην όψη και την υφή τους, έχουν όμως κοινές συνισταμένες όσον αφορά
την ιστορικότητα αλλά και την προέλευσή τους. Ξύλο, μέταλλο, γυαλί, συνθετικά
υλικά αλλά και πρωτογενή φυσικά όπως τμήματα δέντρων ή πέτρες γίνονται
εξαιρετικά προσβάσιμα στον θεατή, που αναζητά την αρχή της ιστορίας καθώς όμως
και την εξέλιξη της, μέσα από τις συνθέσεις εικόνων που όλα αυτά δημιουργούν.
αποτελεί αναφορά σε προσωπικά βιώματα και μνήμες, τα οποία παρουσιάζονται μέσω
αρχειακού υλικού που η εικαστικός περισυνέλεξε προκειμένου να δημιουργήσει τη
βάση για την πτυχιακή της εργασία στην Α.Σ.Κ.Τ. Σε αυτήν την παρουσίαση μια
δουλειά δύο χρόνων εμφανίζεται ως δομημένο σύνολο διαφορετικών υλικών, τα οποία
διαφέρουν στην όψη και την υφή τους, έχουν όμως κοινές συνισταμένες όσον αφορά
την ιστορικότητα αλλά και την προέλευσή τους. Ξύλο, μέταλλο, γυαλί, συνθετικά
υλικά αλλά και πρωτογενή φυσικά όπως τμήματα δέντρων ή πέτρες γίνονται
εξαιρετικά προσβάσιμα στον θεατή, που αναζητά την αρχή της ιστορίας καθώς όμως
και την εξέλιξη της, μέσα από τις συνθέσεις εικόνων που όλα αυτά δημιουργούν.
Η Φαίδρα Χαρδά δίνει έμφαση στον χώρο,
μεγαλώνοντας τις διαστάσεις, τοποθετώντας περιφερειακά επιτοίχια κολάζ,
ζωγραφικά έργα κι επεξεργασμένες φωτογραφίες. Εντός επιλέγει να βάλει
μεγαλύτερες κατασκευές, που λειτουργούν ως προθήκες αλλά όχι μόνο. Η αίσθηση
και η παρουσία του φυσικού στοιχείου γίνονται εντονότερες με την ύπαρξη
στοιχείων επιλεγμένων, που σκοπό έχουν την πρόκληση του ενδιαφέροντος,
εισάγοντας την έννοια του προβληματισμού, για το τι προήλθε από τι και πως αυτό
άλλαξε μορφή μέσα στη ροή του χρόνου, αλλά επίσης και το τι κουβαλά το κάθε τι
πάνω του ή εντός του.
μεγαλώνοντας τις διαστάσεις, τοποθετώντας περιφερειακά επιτοίχια κολάζ,
ζωγραφικά έργα κι επεξεργασμένες φωτογραφίες. Εντός επιλέγει να βάλει
μεγαλύτερες κατασκευές, που λειτουργούν ως προθήκες αλλά όχι μόνο. Η αίσθηση
και η παρουσία του φυσικού στοιχείου γίνονται εντονότερες με την ύπαρξη
στοιχείων επιλεγμένων, που σκοπό έχουν την πρόκληση του ενδιαφέροντος,
εισάγοντας την έννοια του προβληματισμού, για το τι προήλθε από τι και πως αυτό
άλλαξε μορφή μέσα στη ροή του χρόνου, αλλά επίσης και το τι κουβαλά το κάθε τι
πάνω του ή εντός του.
Η αισθητική του όλου εγχειρήματος κυμαίνεται
σε υψηλά επίπεδα, κρίνοντας από όλα όσα έχουμε δει τον τελευταίο καιρό σε
ανάλογες παρουσιάσεις. Η επεμβατικότητα της εικαστικού φαίνεται πως δεν
αλλοιώνει τον χαρακτήρα των υλικών κι αυτό ίσως να είναι και το δυνατό της
σημείο. Δημιουργώντας πρωτογενή σημεία αναφοράς «μοντάρει» σχέσεις ( όπως λέει
), δίνοντας το έναυσμα για την επανεξέταση, την επανεκτίμηση και την
επαναξιολόγηση όλων αυτών που μπορεί να πέρασαν, ποτέ όμως δε χάθηκαν,
συνεχίζοντας την πορεία τους, ως πρωταγωνιστικά ή ως δευτερόντα στοιχεία.
σε υψηλά επίπεδα, κρίνοντας από όλα όσα έχουμε δει τον τελευταίο καιρό σε
ανάλογες παρουσιάσεις. Η επεμβατικότητα της εικαστικού φαίνεται πως δεν
αλλοιώνει τον χαρακτήρα των υλικών κι αυτό ίσως να είναι και το δυνατό της
σημείο. Δημιουργώντας πρωτογενή σημεία αναφοράς «μοντάρει» σχέσεις ( όπως λέει
), δίνοντας το έναυσμα για την επανεξέταση, την επανεκτίμηση και την
επαναξιολόγηση όλων αυτών που μπορεί να πέρασαν, ποτέ όμως δε χάθηκαν,
συνεχίζοντας την πορεία τους, ως πρωταγωνιστικά ή ως δευτερόντα στοιχεία.
Η πτυχιακή εργασία της Φαίδρας Χαρδά
παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο του «εργοστασίου» της Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας (
αίθουσα Ν. Κεσσανλής ) από την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018 έως και την Παρασκευή
2 Φεβρουαρίου 2018.
παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο του «εργοστασίου» της Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας (
αίθουσα Ν. Κεσσανλής ) από την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018 έως και την Παρασκευή
2 Φεβρουαρίου 2018.
Κείμενα / Επιμέλεια / Φωτορεπορταζ: Για το www.itsonlyarts.com Ζώης Σ. Κουτρούλης
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery