Έκθεση φωτογραφίας : «Η μνήμη της πόλης- Λάρισα-Κατοχή-Απελευθέρωση 1941-44».
Εγκαινιάζεται την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου και ώρα 7.30 μ.μ. στη
Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα η έκθεση «Η μνήμη της
πόλης- Λάρισα-Κατοχή-Απελευθέρωση 1941-44» με 70 φωτογραφίες του αρχείου
φωτογραφιών του Βύρωνα Μήτου, μαζί με 50 φωτογραφίες της συλλογής της Φωτοθήκης
Λάρισας, της Ισραηλιτικής Κοινότητας, της συλλογής Ζαμπερίν και της συλλογής Τάκη Τλούπα. Η έκθεση εντάσσεται
στις εκδηλώσεις του Δήμου Λαρισαίων για τον εορτασμό της απελευθέρωσης της
Λάρισας από την γερμανική κατοχή…
Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα η έκθεση «Η μνήμη της
πόλης- Λάρισα-Κατοχή-Απελευθέρωση 1941-44» με 70 φωτογραφίες του αρχείου
φωτογραφιών του Βύρωνα Μήτου, μαζί με 50 φωτογραφίες της συλλογής της Φωτοθήκης
Λάρισας, της Ισραηλιτικής Κοινότητας, της συλλογής Ζαμπερίν και της συλλογής Τάκη Τλούπα. Η έκθεση εντάσσεται
στις εκδηλώσεις του Δήμου Λαρισαίων για τον εορτασμό της απελευθέρωσης της
Λάρισας από την γερμανική κατοχή…
Ο επιμελητής της έκθεσης, Ιστορικός της Τέχνης, Γιάννης Μπόλης
υπογραμμίζει χαρακτηριστικά: Φωτογραφίες-σπαράγματα μνήμης μιας ζοφερής
εποχής. Φωτογραφίες τραβηγμένες από Γερμανούς στρατιώτες κατά την περίοδο της
εισβολής τους στην πόλη της Λάρισας και την ευρύτερη περιοχή: τα Τέμπη, τους
Γόννους, τον Τύρναβο, την Ελασσόνα. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες από τη Συλλογή
του Βύρωνα Μήτου συγκροτούν ένα ενιαίο
σώμα, μια μοναδική αφήγηση, είναι ταυτόχρονα λόγος και εικόνα-πολύτιμο,
ιστορικό ντοκουμέντο, άμεση μαρτυρία και
σύγχρονη καταγραφή από την πλευρά των «νικητών». Πρόκειται για αποτυπώσεις που
καταρχάς ενέχουν τη σημασία και τη λειτουργία του ενθυμήματος και του τεκμηρίου
για τους Γερμανούς, της παρουσίας και της υπεροχής τους. Αν και οι προθέσεις εκείνων που
φωτογραφίζουν, σε καμία περίπτωση, δεν είναι καλλιτεχνικές, ωστόσο, αρκετές από
αυτές τις φωτογραφίες παρουσιάζουν απροσδόκητες αισθητικές ποιότητες. Οι
φωτογραφίες της Απελευθέρωσης της πόλης (1944) από τη Συλλογή της Φωτοθήκης
Λάρισας, κλείνουν τον κύκλο, ορίζουν τον αισιόδοξο επίλογο μιας άγριας
περιόδου, αλλά, ταυτόχρονα, την τραγική απαρχή μιας ακόμη σκοτεινής και
αιματηρής σύγκρουσης. Εικόνες-ψηφίδες μνήμης ιστορίας. Μιας μνήμης που
πληγώνει. Μιας μνήμης που αντιστέκεται και επιμένει. Η συλλογική μνήμη της
πόλης και της ιστορίας της.
υπογραμμίζει χαρακτηριστικά: Φωτογραφίες-σπαράγματα μνήμης μιας ζοφερής
εποχής. Φωτογραφίες τραβηγμένες από Γερμανούς στρατιώτες κατά την περίοδο της
εισβολής τους στην πόλη της Λάρισας και την ευρύτερη περιοχή: τα Τέμπη, τους
Γόννους, τον Τύρναβο, την Ελασσόνα. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες από τη Συλλογή
του Βύρωνα Μήτου συγκροτούν ένα ενιαίο
σώμα, μια μοναδική αφήγηση, είναι ταυτόχρονα λόγος και εικόνα-πολύτιμο,
ιστορικό ντοκουμέντο, άμεση μαρτυρία και
σύγχρονη καταγραφή από την πλευρά των «νικητών». Πρόκειται για αποτυπώσεις που
καταρχάς ενέχουν τη σημασία και τη λειτουργία του ενθυμήματος και του τεκμηρίου
για τους Γερμανούς, της παρουσίας και της υπεροχής τους. Αν και οι προθέσεις εκείνων που
φωτογραφίζουν, σε καμία περίπτωση, δεν είναι καλλιτεχνικές, ωστόσο, αρκετές από
αυτές τις φωτογραφίες παρουσιάζουν απροσδόκητες αισθητικές ποιότητες. Οι
φωτογραφίες της Απελευθέρωσης της πόλης (1944) από τη Συλλογή της Φωτοθήκης
Λάρισας, κλείνουν τον κύκλο, ορίζουν τον αισιόδοξο επίλογο μιας άγριας
περιόδου, αλλά, ταυτόχρονα, την τραγική απαρχή μιας ακόμη σκοτεινής και
αιματηρής σύγκρουσης. Εικόνες-ψηφίδες μνήμης ιστορίας. Μιας μνήμης που
πληγώνει. Μιας μνήμης που αντιστέκεται και επιμένει. Η συλλογική μνήμη της
πόλης και της ιστορίας της.
Η ομάδα ιστορικής έρευνας Φωτοθήκη Λάρισας που ανέλαβε και την
ταυτοποίηση των φωτογραφιών, αναφέρει επίσης: Οι γερμανικές φωτογραφίες
έχουν στρατιωτική και ιστορική αξία κι είναι και λαογραφικές. Εκτός των άλλων,
δείχνουν και την καθημερινότητα της Ελλάδας της Κατοχής. Οι φωτογραφίες, γενικά
προκαλούν θλίψη και συναποτελούν μια ελεγεία, θα έλεγε κανείς, της
καταστραμμένης Λάρισας της Κατοχής.
ταυτοποίηση των φωτογραφιών, αναφέρει επίσης: Οι γερμανικές φωτογραφίες
έχουν στρατιωτική και ιστορική αξία κι είναι και λαογραφικές. Εκτός των άλλων,
δείχνουν και την καθημερινότητα της Ελλάδας της Κατοχής. Οι φωτογραφίες, γενικά
προκαλούν θλίψη και συναποτελούν μια ελεγεία, θα έλεγε κανείς, της
καταστραμμένης Λάρισας της Κατοχής.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πλαισιώσουν μουσικά ο Ντίνος Καραποστόλου
(κιθάρα,φωνή) και η Δάφνη Χατζηδάκη (πλήκτρα, φωνή).
(κιθάρα,φωνή) και η Δάφνη Χατζηδάκη (πλήκτρα, φωνή).
Θα ανακοινωθεί σύντομα και το πρόγραμμα των ξεναγήσεων και των
εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο πλαίσιο της έκθεσης.
εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο πλαίσιο της έκθεσης.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 10:00 – 14:00 & 18:00 –
21:00
21:00
Σάββατο – Κυριακή 10:00 – 14:00
ΔΗΜΟΣ
ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ
ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ
ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
ΛΑΡΙΣΑΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ Γ.Ι. ΚΑΤΣΙΓΡΑ
ΜΟΥΣΕΙΟ Γ.Ι. ΚΑΤΣΙΓΡΑ
Γ. Παπανδρέου
2- Τ.Κ. 41334 ΝΕΑΠΟΛΗ
ΛΑΡΙΣΑΣ
2- Τ.Κ. 41334 ΝΕΑΠΟΛΗ
ΛΑΡΙΣΑΣ
Τηλ.: 2410- 621.205
FAX : 2410-621.204
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
Based On True Stories. Ομαδική έκθεση φωτογραφίας στο T.A.F./ the art foundation.
50 women over 50. Έκθεση φωτογραφίας της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.
Στοχασμοί του συλλέκτη
«Η ΤΕΧΝΗ ως ΒΙΩΜΑ: Εξερευνώντας τις ΙΣΤΟΡΙΕΣ πίσω από τα ΕΡΓΑ». Ομαδική έκθεση στη γκαλερί ArteVisio...
«Χαίρε Ξένε Στη Χώρα των Ονείρων». Το Μουσείο Ακρόπολης παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφιών του Rober...