Η έκθεση των Terhi Ekebom & Sebastian Boulter “This Side” στην Αθήνα.
Η Chili Art Gallery (Δημοφώντος 13-15,
11851, Θησείο) βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια
της συνέκθεσης των Φινλανδών εικαστικών καλλιτεχνών Terhi Ekebom και Sebastian Boulter
με τίτλο “This side/Αυτή η όψη” στους χώρους της, την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020 στις
20:00 (οκτώ το βράδυ), παρουσία των καλλιτεχνών. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης
Καπράλος και υποστηρίζει το Φινλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών.
11851, Θησείο) βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια
της συνέκθεσης των Φινλανδών εικαστικών καλλιτεχνών Terhi Ekebom και Sebastian Boulter
με τίτλο “This side/Αυτή η όψη” στους χώρους της, την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020 στις
20:00 (οκτώ το βράδυ), παρουσία των καλλιτεχνών. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης
Καπράλος και υποστηρίζει το Φινλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών.
«Η Terhi Ekebom και ο Sebastian Boulter
συγκλίνουν με δυναμικό τρόπο, καθώς συμβάλλουν διαφορετικές ροές των ιστορικών
και των αρχαίων ρευμάτων που κυλούν παράλληλα, αυτά του χρόνου και του χώρου,
στο σύγχρονο Είναι, εξερευνώντας τις δυνατότητες και την ενέργεια που είναι
εγγενείς στα έργα τέχνης τους, ανοιχτές στην πραγματικότητα, τη φαντασία και τα
όνειρα την ίδια στιγμή. Οι ρίζες των φυτών που αναδύονται από την οροφή στις
σήραγγες που απεικονίζονται στα έργα του Boulter εκτείνονται στην καθημερινή
πραγματικότητατων γεμάτων ενέργεια συμβόλων της Ekebom. Ο δυϊσμός των δύο
καλλιτεχνών, μεταξύ πραγματικότητας και άυλου, τους διαφοροποιεί με τον τρόπο
που τους διασυνδέει στον ψυχισμό των θεατών που θα δουν την μοναδική εφικτή σε
αυτό το πλαίσιο όψη των πραγμάτων», σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Πάρης
Καπράλος.
συγκλίνουν με δυναμικό τρόπο, καθώς συμβάλλουν διαφορετικές ροές των ιστορικών
και των αρχαίων ρευμάτων που κυλούν παράλληλα, αυτά του χρόνου και του χώρου,
στο σύγχρονο Είναι, εξερευνώντας τις δυνατότητες και την ενέργεια που είναι
εγγενείς στα έργα τέχνης τους, ανοιχτές στην πραγματικότητα, τη φαντασία και τα
όνειρα την ίδια στιγμή. Οι ρίζες των φυτών που αναδύονται από την οροφή στις
σήραγγες που απεικονίζονται στα έργα του Boulter εκτείνονται στην καθημερινή
πραγματικότητατων γεμάτων ενέργεια συμβόλων της Ekebom. Ο δυϊσμός των δύο
καλλιτεχνών, μεταξύ πραγματικότητας και άυλου, τους διαφοροποιεί με τον τρόπο
που τους διασυνδέει στον ψυχισμό των θεατών που θα δουν την μοναδική εφικτή σε
αυτό το πλαίσιο όψη των πραγμάτων», σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Πάρης
Καπράλος.
Με το έργο τους οι καλλιτέχνες δίνουν
έμφαση στις δικές τους διερευνήσεις «στην άλλη πλευρά». Τα σημεία εκκίνησης
συνδέονται με μια πύλη και μια σήραγγα, μέσα από την οποία οι καλλιτέχνες
διεξήγαγαν την έρευνά τους. Η Ekebom διερεύνησε τις δικές της εμπειρίες των
ονείρων της ενώ οBoulter διερεύνησε τα φαινόμενα που ανακάλυψε στη σήραγγα του
ποταμού Ιλισού. Στην συνέκθεση τους οι Ekebom και Boulter φέρνουν οπτικές
πληροφορίες από την άλλη πλευρά της πύλης των ονείρων και την περιήγηση από τη
σήραγγα του ποταμού Ιλισού.
έμφαση στις δικές τους διερευνήσεις «στην άλλη πλευρά». Τα σημεία εκκίνησης
συνδέονται με μια πύλη και μια σήραγγα, μέσα από την οποία οι καλλιτέχνες
διεξήγαγαν την έρευνά τους. Η Ekebom διερεύνησε τις δικές της εμπειρίες των
ονείρων της ενώ οBoulter διερεύνησε τα φαινόμενα που ανακάλυψε στη σήραγγα του
ποταμού Ιλισού. Στην συνέκθεση τους οι Ekebom και Boulter φέρνουν οπτικές
πληροφορίες από την άλλη πλευρά της πύλης των ονείρων και την περιήγηση από τη
σήραγγα του ποταμού Ιλισού.
Από το σκοτεινό περιβάλλον, αναδύεται
μέσα από το κάρβουνο του Boulter το λίγο φως που μπορεί να φανταστεί κανείς ότι
υπάρχει στη σήραγγα. Ρίζες που διεισδύουν από την οροφή, τμήματατης οροφής, των
τοίχων και του δαπέδου που έχουν καταρρεύσει. Στην πορεία του ο περιηγητής θα
συναντήσει πηγές, σωλήνες αποστράγγισης, τον άλλο αρχαίο ποταμό της Αθήνας, τον
Ηριδανό –που συναντά τον Ιλισό- αρουραίους και εκατοντάδες κατσαρίδες. Η οπτική
γλώσσα των έργων τείνει να αποκλίνει από τον ρεαλισμό στον κόσμο της φαντασίας
και της ψευδαίσθησης, που δεν μπορούν να αποφευχθούν μέσα στο σκοτεινό τούνελ.
μέσα από το κάρβουνο του Boulter το λίγο φως που μπορεί να φανταστεί κανείς ότι
υπάρχει στη σήραγγα. Ρίζες που διεισδύουν από την οροφή, τμήματατης οροφής, των
τοίχων και του δαπέδου που έχουν καταρρεύσει. Στην πορεία του ο περιηγητής θα
συναντήσει πηγές, σωλήνες αποστράγγισης, τον άλλο αρχαίο ποταμό της Αθήνας, τον
Ηριδανό –που συναντά τον Ιλισό- αρουραίους και εκατοντάδες κατσαρίδες. Η οπτική
γλώσσα των έργων τείνει να αποκλίνει από τον ρεαλισμό στον κόσμο της φαντασίας
και της ψευδαίσθησης, που δεν μπορούν να αποφευχθούν μέσα στο σκοτεινό τούνελ.
Στον αντίποδα, με τα εκφραστικά μέσα
της Ekebom, το φως ταξιδεύει συγκεκριμένα μέσα από το λευκό χαρτί και τα
ανοίγματα που κόβει επάνω του. Τα κοψίματα μιμούνται τη ροή των ποταμών, την
ανάπτυξη των δέντρων και των ριζών, τα κυματιστά πλοκάμια των μεδουσών και τα
σχέδια κολύμβησης των ψαριών. Μαζί με το φως, οι σκιές επεκτείνουν τις οπτικές
διαστάσεις των ονείρων. Η εγκατάσταση χαρτιού μεγάλης κλίμακας της Ekebom,
αποτελεί η ίδια πύλη των ονείρων, απεικονίζει τη μετάβαση μεταξύ δύο
πραγματικοτήτων: την αφύπνιση και τον κόσμο των ονείρων. Ωστόσο, όλες οι
εμπειρίες από την άλλη πλευρά δεν μπορούν να φτάσουν στο φως της ημέρας.
της Ekebom, το φως ταξιδεύει συγκεκριμένα μέσα από το λευκό χαρτί και τα
ανοίγματα που κόβει επάνω του. Τα κοψίματα μιμούνται τη ροή των ποταμών, την
ανάπτυξη των δέντρων και των ριζών, τα κυματιστά πλοκάμια των μεδουσών και τα
σχέδια κολύμβησης των ψαριών. Μαζί με το φως, οι σκιές επεκτείνουν τις οπτικές
διαστάσεις των ονείρων. Η εγκατάσταση χαρτιού μεγάλης κλίμακας της Ekebom,
αποτελεί η ίδια πύλη των ονείρων, απεικονίζει τη μετάβαση μεταξύ δύο
πραγματικοτήτων: την αφύπνιση και τον κόσμο των ονείρων. Ωστόσο, όλες οι
εμπειρίες από την άλλη πλευρά δεν μπορούν να φτάσουν στο φως της ημέρας.
Οι καλλιτέχνες γενικά ενδιαφέρονται
συχνά για το πώς η εμπειρία, η γνώση και η μνήμη μεταφέρονταιαπό τη μια πλευρά
στην άλλη. Σ’ αυτό το πρότζεκτ, οι Ekebom και Boulter ενδιαφέρονται για τα
πράγματα πουσυνδέουν τη μια και την άλλη πλευρά, όπως μια πηγή, ένα ρεύμα, οι
ρίζες των δέντρων που εμφανίζονταιμέσα από την οροφή της σήραγγας. Τα όνειρα
αντιπροσωπεύουν επίσης τους τρόπους με τους οποίους τοτοπίο της ψυχής αντανακλά
την κατάσταση του νου. Με αυτόν τον τρόπο, οιαναμνήσεις μας για το ασυνείδητο
συνιστούν επίσης ένα είδος βημάτων κάτω από ένα ρεύμα ονείρων.
συχνά για το πώς η εμπειρία, η γνώση και η μνήμη μεταφέρονταιαπό τη μια πλευρά
στην άλλη. Σ’ αυτό το πρότζεκτ, οι Ekebom και Boulter ενδιαφέρονται για τα
πράγματα πουσυνδέουν τη μια και την άλλη πλευρά, όπως μια πηγή, ένα ρεύμα, οι
ρίζες των δέντρων που εμφανίζονταιμέσα από την οροφή της σήραγγας. Τα όνειρα
αντιπροσωπεύουν επίσης τους τρόπους με τους οποίους τοτοπίο της ψυχής αντανακλά
την κατάσταση του νου. Με αυτόν τον τρόπο, οιαναμνήσεις μας για το ασυνείδητο
συνιστούν επίσης ένα είδος βημάτων κάτω από ένα ρεύμα ονείρων.
Σχετικά με τον Sebastian Boulter
Ο Φινλανδός ζωγράφος Sebastian Boulter έχει
εργαστεί ως μουσικός σε ανεξάρτητα θέατρα, σύγχρονες ομάδες χορού και διάφορα μουσικά
σύνολα. Έχει εργαστεί ως ανεξάρτητος επιμελητής σε συνεργασία με το πολιτιστικό
τμήμα του Δήμου τουΤάμπερε και της Ένωση Καλλιτεχνών του Ναγκόρμο-Καραμπάχ.
Πρόσφατα συνεργάστηκε και με το Φινλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών. Από το 2000 έχει
πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις. Συμμετείχε επίσης σε ομαδικές
εκθέσεις στη Φινλανδία, την Κεντρική Ευρώπη και πιο πρόσφατα στην Ελλάδα.
Σήμερα, ο Boulter ζει και εργάζεται ως ζωγράφος στην Αθήνα. Η δουλειά του συχνά
αναφέρεται σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τα φυσικά
τοπία έπειτα από την ανθρώπινη παρέμβαση και άλλα ίχνη που αφήνουν οι άνθρωποι
πίσω τους, τόσο στη φύση όσοκαι στις πόλεις. Είναι πτυχιούχος ζωγραφικής από τη
Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνώντων Βρυξελλών του Βελγίου.
εργαστεί ως μουσικός σε ανεξάρτητα θέατρα, σύγχρονες ομάδες χορού και διάφορα μουσικά
σύνολα. Έχει εργαστεί ως ανεξάρτητος επιμελητής σε συνεργασία με το πολιτιστικό
τμήμα του Δήμου τουΤάμπερε και της Ένωση Καλλιτεχνών του Ναγκόρμο-Καραμπάχ.
Πρόσφατα συνεργάστηκε και με το Φινλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών. Από το 2000 έχει
πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις. Συμμετείχε επίσης σε ομαδικές
εκθέσεις στη Φινλανδία, την Κεντρική Ευρώπη και πιο πρόσφατα στην Ελλάδα.
Σήμερα, ο Boulter ζει και εργάζεται ως ζωγράφος στην Αθήνα. Η δουλειά του συχνά
αναφέρεται σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τα φυσικά
τοπία έπειτα από την ανθρώπινη παρέμβαση και άλλα ίχνη που αφήνουν οι άνθρωποι
πίσω τους, τόσο στη φύση όσοκαι στις πόλεις. Είναι πτυχιούχος ζωγραφικής από τη
Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνώντων Βρυξελλών του Βελγίου.
Σχετικά με την Terhi Ekebom
Η Terhi Ekebom (1971) είναι ζωγράφος,
γραφίστρια και εικονογράφος με έδρα το Ελσίνκι. Έχει σπουδάσει στη Σχολή
Τεχνών, Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Aalto και στο Metropolia
(EVTEK) Institute of Art
γραφίστρια και εικονογράφος με έδρα το Ελσίνκι. Έχει σπουδάσει στη Σχολή
Τεχνών, Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Aalto και στο Metropolia
(EVTEK) Institute of Art
and Design. Ως ζωγράφος, η Ekebom επιδίδεται
σε έντονο πειραματισμό αναφορικά με την φωτεινή πλευρά της ζωής, μια άποψη που αντικατοπτρίζεται
έντονα τόσο στα εικαστικά έργα της, όσο και στην εικονογράφησης, τηντοιχογραφία,
τη δημόσια τέχνη και τις εγκαταστάσεις. Εργάζεται με διαφορετικές τεχνικές και
τα έργα της παρουσιάζονται σε πολλές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, όπως στο
Μιλάνο, τις Βρυξέλλες, την ΑγίαΠετρούπολη, τη Νέα Υόρκη και το Σικάγο. Το 2001
ηEkebomεξέδωσε το πρώτοκόμικ της “A Cow’s Dream” και από τότε έχει εκδώσει
διάφορα κόμικ και έχει συμμετάσχει σε διεθνείς ανθολογίες. Η Finnish Comics
Society της απένειμε το βραβείο Puupaahattu το 2014. Υπήρξε φιλοξενούμενη
καλλιτέχνης στο Φεστιβάλ Rural Urban Art Street Art Festival στην Εσθονία το
2019. Έχει εκθέσει έργα της στον δημόσιο χώρο, όπως, για παράδειγμα, στην Κεντρική
Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι, στο σχολείο του Κόρκεακόσκι και στο
Μουσείο Τέχνης της Κέραβα. Το χαρτί ως υλικό είναι ανανεώσιμο, απτό και
δημοκρατικό ως μέθοδος lo-fi στην εποχή της επαυξημένης πραγματικότητας, αλλά
με το σωστό φωτισμό μπορεί να μετατραπεί από καθημερινό σε μαγικό. Εξερευνώντας
τα άγρια όνειρά της, δεν αναζητά εξηγήσεις ή αλήθειες, αλλά μάλλον παρατήρηση
και αποκάλυψη.
σε έντονο πειραματισμό αναφορικά με την φωτεινή πλευρά της ζωής, μια άποψη που αντικατοπτρίζεται
έντονα τόσο στα εικαστικά έργα της, όσο και στην εικονογράφησης, τηντοιχογραφία,
τη δημόσια τέχνη και τις εγκαταστάσεις. Εργάζεται με διαφορετικές τεχνικές και
τα έργα της παρουσιάζονται σε πολλές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, όπως στο
Μιλάνο, τις Βρυξέλλες, την ΑγίαΠετρούπολη, τη Νέα Υόρκη και το Σικάγο. Το 2001
ηEkebomεξέδωσε το πρώτοκόμικ της “A Cow’s Dream” και από τότε έχει εκδώσει
διάφορα κόμικ και έχει συμμετάσχει σε διεθνείς ανθολογίες. Η Finnish Comics
Society της απένειμε το βραβείο Puupaahattu το 2014. Υπήρξε φιλοξενούμενη
καλλιτέχνης στο Φεστιβάλ Rural Urban Art Street Art Festival στην Εσθονία το
2019. Έχει εκθέσει έργα της στον δημόσιο χώρο, όπως, για παράδειγμα, στην Κεντρική
Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι, στο σχολείο του Κόρκεακόσκι και στο
Μουσείο Τέχνης της Κέραβα. Το χαρτί ως υλικό είναι ανανεώσιμο, απτό και
δημοκρατικό ως μέθοδος lo-fi στην εποχή της επαυξημένης πραγματικότητας, αλλά
με το σωστό φωτισμό μπορεί να μετατραπεί από καθημερινό σε μαγικό. Εξερευνώντας
τα άγρια όνειρά της, δεν αναζητά εξηγήσεις ή αλήθειες, αλλά μάλλον παρατήρηση
και αποκάλυψη.
Σχετικά με την ChiliArtGallery
Η Chili Art Gallery ιδρύθηκε το 2010
και βρίσκεται στο Θησείο δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο τουΔήμου Αθηναίων «Μελίνα»,
μια ανάσα από το πιο ζωντανό σημείο της πόλης μας, το Γκάζι. Αποτελεί έναν πολιτιστικό
χώρο, όπου οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν να έρχονται σε επαφή
μεόλες τις μορφές της Σύγχρονης Τέχνης.
και βρίσκεται στο Θησείο δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο τουΔήμου Αθηναίων «Μελίνα»,
μια ανάσα από το πιο ζωντανό σημείο της πόλης μας, το Γκάζι. Αποτελεί έναν πολιτιστικό
χώρο, όπου οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν να έρχονται σε επαφή
μεόλες τις μορφές της Σύγχρονης Τέχνης.
Ζωγραφική,
γλυπτική, κολάζ/συνθέσεις, εγκαταστάσεις/κατασκευές, χαρακτική, φωτογραφία μαζί με εφαρμογές
σχεδιασμού και αισθητικής, που αφορούν σε λειτουργικά αντικείμενα και
αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως κεραμικά,ύφασμα, κόσμημα, γυαλί, έπιπλο,
παρουσιάζονται σε μηνιαία βάση με ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και events.
Ανακαλύψτε περισσότερα: https://chiliart.gr
γλυπτική, κολάζ/συνθέσεις, εγκαταστάσεις/κατασκευές, χαρακτική, φωτογραφία μαζί με εφαρμογές
σχεδιασμού και αισθητικής, που αφορούν σε λειτουργικά αντικείμενα και
αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως κεραμικά,ύφασμα, κόσμημα, γυαλί, έπιπλο,
παρουσιάζονται σε μηνιαία βάση με ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και events.
Ανακαλύψτε περισσότερα: https://chiliart.gr
ΕκθεσιακόςΧώρος
Chili Art
Gallery Δημοφώντος 13-15, ΤΚ11851 Θησείο, Αθήνα
Gallery Δημοφώντος 13-15, ΤΚ11851 Θησείο, Αθήνα
Εγκαίνια: Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020
στις 20:00
στις 20:00
Μέρες/Ώρες: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10.30 – 18.00, Σάββατο
11-15.00 Κυριακή κλειστά
11-15.00 Κυριακή κλειστά
Διάρκεια έκθεσης: 6 – 22 Φεβρουαρίου
2020
2020
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο ‘’What We Carry Through the Night’’