Snehta talk με τους Κωστή Βελώνη, Φαίδρα Βασιλειάδου κι ομαδική έκθεση από τη Snehta Residency.
«Κοσμολογικές ανασκαφές: Πρακτικές της
αρχαιολογίας στη
σύγχρονη εικαστική πρακτική»
σύγχρονη εικαστική πρακτική»
Σάββατο 20 Απριλίου, 16.00 – 17.00
Snehta, Ι. Δροσοπούλου 47, Κυψέλη
H Φαίδρα Βασιλειάδου θα αναπτύξει ένα διάλογο με τον Κωστή Βελώνη γύρω από
τις πρακτικές μιας ‘κοσμολογικής αρχαιολογίας’ στη σύγχρονη εικαστική παραγωγή.
Το σώμα αυτών των καλλιτεχνών αντιλαμβάνεται την «καταγωγή» της τεχνικής όχι ως
κάτι που συνιστά μια απλούστευση της φόρμας και η οποία κάποια στιγμή γίνεται
περισσότερο ενδιαφέρουσα με τη χρήση της σύγχρονης τεχνογνωσίας. Η αρχαϊκή
καταβολή της τεχνικής δεν αντιμετωπίζεται με όρους έναρξης κάποιων ερωτημάτων που ιστορικά έχουν απαντηθεί, αλλά
αντίθετα αφορούν το «κρυμμένο εύρημα» που τώρα φανερώνεται και συγκροτεί μια
φιλοσοφική μυθοπλασία που αφορά τη γένεση του κόσμου.
τις πρακτικές μιας ‘κοσμολογικής αρχαιολογίας’ στη σύγχρονη εικαστική παραγωγή.
Το σώμα αυτών των καλλιτεχνών αντιλαμβάνεται την «καταγωγή» της τεχνικής όχι ως
κάτι που συνιστά μια απλούστευση της φόρμας και η οποία κάποια στιγμή γίνεται
περισσότερο ενδιαφέρουσα με τη χρήση της σύγχρονης τεχνογνωσίας. Η αρχαϊκή
καταβολή της τεχνικής δεν αντιμετωπίζεται με όρους έναρξης κάποιων ερωτημάτων που ιστορικά έχουν απαντηθεί, αλλά
αντίθετα αφορούν το «κρυμμένο εύρημα» που τώρα φανερώνεται και συγκροτεί μια
φιλοσοφική μυθοπλασία που αφορά τη γένεση του κόσμου.
O Κωστής Βελώνης γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε
πολιτισμικές και ανθρωπιστικές σπουδές (MRes) στο LondonConsortium (BirkbeckCollege, ICA, AA) και ArtsPlastiques/ Esthétiqueστο Université Paris8 (D.E.A). Είναι
Διδάκτωρ Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. O Κωστής Βελώνης
έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις και residencies διεθνώς και έχει πρόσφατα εκθέσει
έργα του (επιλογές) : 2019«Landlord Colors: On Art, Economy, and Materiality”
Cranbrook Art Museum, Detroit, «Life Without Tragedy», “Democracy is Coming”
Onassis Festival / Public Theater, Astor Place, NYC, “Πενταδάκτυλος” Leventis
Municipal Museum,Nicosia2018 The Value of Freedom, Belvedere 21, Vienna,
Austria “Paroikia”, Company Gallery, NYC, “Refusing to Be Stil”, 21, 39, 5th
Edition, Jeddah, A Puppet Sun, NEON -City Project, (solo) Athens, “Precision
German Craftsmanship” Akademie Schloss Solitude, (Solo) Stuttgart (2017),
documenta 14, Fridericianum, Kassel , “Urgent Conversations” , Museum of
Contemporary Art Antwerp (M HKA), Antwerp – National museum of Contemporary Art
(ΕΜΣΤ), Athens ,“Memory of Revolution”, State Museum of Contemporary Art,
Thessaloniki, (2016) “Part Company” Casa Maauad, (Solo) Mexico City “This
probably will not work”, Lothringer 13-Städtische Kunsthalle München,
Μunich; “Super superstudio”, PAC, Milan; “Adventures of the Black Square:
Abstract Art and Society 1915 –2015”, Whitechapel Gallery, London; “Au nom de
le Corbusier”, Maison Spiteris, Athens, “Mount the Air” (Solo) Kalfayan
Galleries, Athens ,“ The Theater of the World”, Museo Tamayo, Mexico City;
“This is Not My Beautiful House”, Kunsthalle Athena, “No Country for Young Men”,
BOZAR, Brussels; “Direct Democracy” , MUMA, Melbourne.
πολιτισμικές και ανθρωπιστικές σπουδές (MRes) στο LondonConsortium (BirkbeckCollege, ICA, AA) και ArtsPlastiques/ Esthétiqueστο Université Paris8 (D.E.A). Είναι
Διδάκτωρ Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. O Κωστής Βελώνης
έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις και residencies διεθνώς και έχει πρόσφατα εκθέσει
έργα του (επιλογές) : 2019«Landlord Colors: On Art, Economy, and Materiality”
Cranbrook Art Museum, Detroit, «Life Without Tragedy», “Democracy is Coming”
Onassis Festival / Public Theater, Astor Place, NYC, “Πενταδάκτυλος” Leventis
Municipal Museum,Nicosia2018 The Value of Freedom, Belvedere 21, Vienna,
Austria “Paroikia”, Company Gallery, NYC, “Refusing to Be Stil”, 21, 39, 5th
Edition, Jeddah, A Puppet Sun, NEON -City Project, (solo) Athens, “Precision
German Craftsmanship” Akademie Schloss Solitude, (Solo) Stuttgart (2017),
documenta 14, Fridericianum, Kassel , “Urgent Conversations” , Museum of
Contemporary Art Antwerp (M HKA), Antwerp – National museum of Contemporary Art
(ΕΜΣΤ), Athens ,“Memory of Revolution”, State Museum of Contemporary Art,
Thessaloniki, (2016) “Part Company” Casa Maauad, (Solo) Mexico City “This
probably will not work”, Lothringer 13-Städtische Kunsthalle München,
Μunich; “Super superstudio”, PAC, Milan; “Adventures of the Black Square:
Abstract Art and Society 1915 –2015”, Whitechapel Gallery, London; “Au nom de
le Corbusier”, Maison Spiteris, Athens, “Mount the Air” (Solo) Kalfayan
Galleries, Athens ,“ The Theater of the World”, Museo Tamayo, Mexico City;
“This is Not My Beautiful House”, Kunsthalle Athena, “No Country for Young Men”,
BOZAR, Brussels; “Direct Democracy” , MUMA, Melbourne.
Η Φαίδρα Βασιλειάδου είναι μουσειολόγος και
επιμελήτρια τέχνης, με έδρα την πόλη της Αθήνας. Οι βασικές της σπουδές
έχουν πραγματοποιηθεί στο τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης,
στη Σχολή Γραφικών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΑΤΕΙ Αθηνών και οι
μεταπτυχιακές στο διαπανεπιστημιακό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών
«Μουσειολογία και Διαχείριση Πολιτισμού» στην Πολυτεχνική Σχολή του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ολοκληρώνοντας την πρακτική της
άσκηση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε την συνεργασία
της με τον ΝΕΟΝ, ως art mediator. Επιπροσθέτως, η επιμελητική υποτροφία που έλαβε το 2016 από το Schwarz Foundation, σε συνεργασία με την Κατερίνα Γρέγου ως επιμελήτρια και την Κατερίνα
Ζαχαροπούλου ως υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, διαμόρφωσε τις
επιμελητικές της γνώσεις και εξέλιξε τις οργανωτικές της δεξιότητες.
Ολοκληρώνοντας την επιμελητική υποτροφία, μετακομίζει στην Αθήνα, όπου
ζει και εργάζεται έως και σήμερα ως ανεξάρτητη επιμελήτρια. Παράλληλα με τις
εκθέσεις του ΝΕΟΝ που συμμετείχε, συνεργάζεται σε σταθερή βάση με τον Κωστή
Βελώνη ως βοηθός επιμελήτρια. Τη στιγμή αυτή, εργάζεται στο ΜΟΜus – Μουσείο Άλεξ Μυλωνά. Επιπλέον, συμμετέχει στην έκθεση του Schwarz Foundation στο Ωδείο Αθηνών σε επιμέλεια Κατερίνας Γρέγου, ως art mediator. Ταυτόχρονα, ετοιμάζει ένα έργο με την Κατερίνα Ζαχαροπούλου στην
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ τέλος Απριλίου οργανώνει μια έκθεση στην
Βιέννη με τον Κωστή Βελώνη.
επιμελήτρια τέχνης, με έδρα την πόλη της Αθήνας. Οι βασικές της σπουδές
έχουν πραγματοποιηθεί στο τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης,
στη Σχολή Γραφικών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΑΤΕΙ Αθηνών και οι
μεταπτυχιακές στο διαπανεπιστημιακό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών
«Μουσειολογία και Διαχείριση Πολιτισμού» στην Πολυτεχνική Σχολή του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ολοκληρώνοντας την πρακτική της
άσκηση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε την συνεργασία
της με τον ΝΕΟΝ, ως art mediator. Επιπροσθέτως, η επιμελητική υποτροφία που έλαβε το 2016 από το Schwarz Foundation, σε συνεργασία με την Κατερίνα Γρέγου ως επιμελήτρια και την Κατερίνα
Ζαχαροπούλου ως υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, διαμόρφωσε τις
επιμελητικές της γνώσεις και εξέλιξε τις οργανωτικές της δεξιότητες.
Ολοκληρώνοντας την επιμελητική υποτροφία, μετακομίζει στην Αθήνα, όπου
ζει και εργάζεται έως και σήμερα ως ανεξάρτητη επιμελήτρια. Παράλληλα με τις
εκθέσεις του ΝΕΟΝ που συμμετείχε, συνεργάζεται σε σταθερή βάση με τον Κωστή
Βελώνη ως βοηθός επιμελήτρια. Τη στιγμή αυτή, εργάζεται στο ΜΟΜus – Μουσείο Άλεξ Μυλωνά. Επιπλέον, συμμετέχει στην έκθεση του Schwarz Foundation στο Ωδείο Αθηνών σε επιμέλεια Κατερίνας Γρέγου, ως art mediator. Ταυτόχρονα, ετοιμάζει ένα έργο με την Κατερίνα Ζαχαροπούλου στην
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ τέλος Απριλίου οργανώνει μια έκθεση στην
Βιέννη με τον Κωστή Βελώνη.
“April is the cruellest month”
Snehta, Ι.Δροσοπούλου 47, Κυψέλη
Εγκαίνια: 18 Απριλίου 20.00-23.00
Διάρκεια: 18-23 Απριλίου
Ώρες λειτουργίας: 16.00-20.00/ Σάββατο και Κυριακή 12.00-18.00
Ο Απρίλης είναι ο
μήνας ο σκληρός,γεννώντας
μήνας ο σκληρός,γεννώντας
Μες απ’ την
πεθαμένη γη τις πασχαλιές,σμίγοντας
πεθαμένη γη τις πασχαλιές,σμίγοντας
Θύμηση κι
επιθυμία, ταράζοντας
επιθυμία, ταράζοντας
Με τη βροχή της
άνοιξης ρίζες οκνές.
άνοιξης ρίζες οκνές.
Ο χειμώνας μας ζέσταινε, σκεπάζοντας
Τη γη με το χιόνι της λησμονιάς, θρέφοντας
Λίγη ζωή μ’ απόξερους βολβούς.
Τ. Σ. Έλιοτ – Η Ταφή του Νεκρού, Η Έρημη
Χώρα, 1922
Χώρα, 1922
Μετάφραση: Γιώργου Σεφέρη
Σημείο εκκίνησης της έκθεσης “April
is the cruellest month” αποτελούν οι πρώτοι στίχοι ενός από τα πιο
διαδεδομένα και διαχρονικά ποιήματα του 20ού αιώνα, αυτό της Έρημης Χώρας του
Έλιοτ. Ο ίδιος δημιουργεί την δική του άνυδρη χώρα, μέσα στην οποία έρχεται
αντιμέτωπος με υπαρξιακές αναζητήσεις, εκφράζοντας την ψυχολογική και
συναισθηματική αλληλουχία των ιδεών του και των εικόνων του με ελεγειακές
περιγραφές και καθαρότητα σε λεπτομέρειες. Η Έρημη Χώρα του Έλιοτ, θα μπορούσε
να πει κανείς πως, είναι μια συναρμολόγηση των θραυσμάτων που συλλέγει γύρω του
με αποτέλεσμα να διαμορφώνει μια μελέτη της ανθρώπινης ψυχής. Ένας χώρος – ένα
παράλληλο φάσμα – μέσα στο οποίο πραγματεύονται ζητήματα ενάντια στη φθορά και
στη σήψη της κοινωνίας και των ατόμων.
is the cruellest month” αποτελούν οι πρώτοι στίχοι ενός από τα πιο
διαδεδομένα και διαχρονικά ποιήματα του 20ού αιώνα, αυτό της Έρημης Χώρας του
Έλιοτ. Ο ίδιος δημιουργεί την δική του άνυδρη χώρα, μέσα στην οποία έρχεται
αντιμέτωπος με υπαρξιακές αναζητήσεις, εκφράζοντας την ψυχολογική και
συναισθηματική αλληλουχία των ιδεών του και των εικόνων του με ελεγειακές
περιγραφές και καθαρότητα σε λεπτομέρειες. Η Έρημη Χώρα του Έλιοτ, θα μπορούσε
να πει κανείς πως, είναι μια συναρμολόγηση των θραυσμάτων που συλλέγει γύρω του
με αποτέλεσμα να διαμορφώνει μια μελέτη της ανθρώπινης ψυχής. Ένας χώρος – ένα
παράλληλο φάσμα – μέσα στο οποίο πραγματεύονται ζητήματα ενάντια στη φθορά και
στη σήψη της κοινωνίας και των ατόμων.
Στην δίμηνη παραμονή τους στην Αθήνα, οι καλλιτέχνες Paige Davis, Elsa Henderson και Jingbo Zou επιχειρούν – ο καθένας με
τον δικό του τρόπο – να αναζητήσουν εικαστικά, μέσω της επιρροής του
υποσυνείδητου, την εμπειρία της σύγχρονης ευαισθησίας του ανθρώπου. Μαζί με
τους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες, ο Θάνος
Μακρής θα παρουσιάσει έργο του, το οποίο συνδιαλέγεται με τα έργα της
έκθεσης.
τον δικό του τρόπο – να αναζητήσουν εικαστικά, μέσω της επιρροής του
υποσυνείδητου, την εμπειρία της σύγχρονης ευαισθησίας του ανθρώπου. Μαζί με
τους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες, ο Θάνος
Μακρής θα παρουσιάσει έργο του, το οποίο συνδιαλέγεται με τα έργα της
έκθεσης.
Επιμέλεια: Φαίδρα Βασιλειάδου
Σύντομα Βιογραφικά:
Ο Jingbo Zou, αποφοίτησε από το University of
the Arts του Λονδίνου και το London College
of Communication. Στο έργο του συναντάται η
παραδοσιακή κινεζική φιλοσοφία με τη σύγχρονη τέχνη της δύσης μέσω της
φωτογραφίας και της κινούμενης εικόνας. Το έργο χαρακτηρίζεται από την
διερεύνηση της ισορροπίας ανάμεσα στην παράδοση και τη συγχρονικότητα καθώς και
ανάμεσα στην πολυπλοκότητα και την αγνότητα.
the Arts του Λονδίνου και το London College
of Communication. Στο έργο του συναντάται η
παραδοσιακή κινεζική φιλοσοφία με τη σύγχρονη τέχνη της δύσης μέσω της
φωτογραφίας και της κινούμενης εικόνας. Το έργο χαρακτηρίζεται από την
διερεύνηση της ισορροπίας ανάμεσα στην παράδοση και τη συγχρονικότητα καθώς και
ανάμεσα στην πολυπλοκότητα και την αγνότητα.
Η Paige Davis ζει και εργάζεται
στην Santa Cruz της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της
Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ τον Δεκέμβριο του 2017, όπου σπούδασε Art Practice και
American Studies. Αυτά τα δύο μονοπάτια της μελέτης της επέτρεψαν να
δημιουργήσει μια ευρεία πρακτική να βλέπει – ή να παρατηρεί, να ακούει – και να
ερευνά. Η Paige θεωρεί το έργο της μια φυσική και ενεργή σκέψη – ένα
πολυδιάστατο και συχνά αρθρωτό κολάζ – ένα είδος απτής έρευνας που βασίζεται σε
διαδικασίες/επεξεργασίες και καθημερινές, ήσυχες στιγμές. Το έργο της
τροφοδοτείται από μια ερώτηση ή μια προτροπή και συνεχίζει να παίρνει μορφή, ή
να γίνεται λιγότερο από ένα σχήμα, καθώς κινείται γύρω από την προτροπή. Η
πρόσφατη δουλειά της κινείται γύρω από τη σκιά- κυριολεκτικά και εννοιολογικά –
όπως φαίνεται στην ικανότητα της σκιάς να αντιπροσωπεύει τόσο το
αόρατο/σκιασμένο όσο και τον τόπο γέννησης μετασχηματισμού του
αόρατου/σκιασμένου.
στην Santa Cruz της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της
Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ τον Δεκέμβριο του 2017, όπου σπούδασε Art Practice και
American Studies. Αυτά τα δύο μονοπάτια της μελέτης της επέτρεψαν να
δημιουργήσει μια ευρεία πρακτική να βλέπει – ή να παρατηρεί, να ακούει – και να
ερευνά. Η Paige θεωρεί το έργο της μια φυσική και ενεργή σκέψη – ένα
πολυδιάστατο και συχνά αρθρωτό κολάζ – ένα είδος απτής έρευνας που βασίζεται σε
διαδικασίες/επεξεργασίες και καθημερινές, ήσυχες στιγμές. Το έργο της
τροφοδοτείται από μια ερώτηση ή μια προτροπή και συνεχίζει να παίρνει μορφή, ή
να γίνεται λιγότερο από ένα σχήμα, καθώς κινείται γύρω από την προτροπή. Η
πρόσφατη δουλειά της κινείται γύρω από τη σκιά- κυριολεκτικά και εννοιολογικά –
όπως φαίνεται στην ικανότητα της σκιάς να αντιπροσωπεύει τόσο το
αόρατο/σκιασμένο όσο και τον τόπο γέννησης μετασχηματισμού του
αόρατου/σκιασμένου.
Η Elsa Henderson αποφοίτησε από το Occidental College,
Los Angeles, CA και το San Francisco
Art Institute. Σήμερα ζει και εργάζεται
στο Βερολίνο, Γερμανία.
Los Angeles, CA και το San Francisco
Art Institute. Σήμερα ζει και εργάζεται
στο Βερολίνο, Γερμανία.
Το έργο της εξετάζει τον συναισθηματισμό στην καθημερινότητα, την αφύπνιση
των συναισθημάτων που έχουν ‘θαφτεί’ μέσα στην καθημερινή μας ύπαρξη και την
κατασκευή μιας οπτικής εικονογραφίας με θέμα τα αντικείμενα που μας περιβάλλουν
μετατρέποντάς τα σε σύμβολα άμεσα συνδεόμενα με τη μνήμη.
των συναισθημάτων που έχουν ‘θαφτεί’ μέσα στην καθημερινή μας ύπαρξη και την
κατασκευή μιας οπτικής εικονογραφίας με θέμα τα αντικείμενα που μας περιβάλλουν
μετατρέποντάς τα σε σύμβολα άμεσα συνδεόμενα με τη μνήμη.
Ο Θάνος Μακρής είναι Visual
Artist, Art Mediator και Συντηρητής Έργων Τέχνης. Αυτό τη περίοδο εργάζεται
πάνω στη Διπλωματική του εργασία, στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Μεταπτυχιακού
Προγράμματος Εικαστικών Τεχνών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Η καλλιτεχνική
του πρακτική εστιάζει στη μεταμόρφωση και την επανερμηνεία “found
objects”, όπως διακοσμητικά μοτίβα, πορσελάνες και λίθους, των οποίων η
ερμηνευτική προσέγγιση συνθέτει ένα νέο εύρημα / παλίμψηστο. Επιπροσθέτως, η
φωτογραφία μέσω κινητού τηλεφώνου χρησιμοποιείται αφενός ως μέσο και αφετέρου
ως προέκταση του χεριού του.
Artist, Art Mediator και Συντηρητής Έργων Τέχνης. Αυτό τη περίοδο εργάζεται
πάνω στη Διπλωματική του εργασία, στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Μεταπτυχιακού
Προγράμματος Εικαστικών Τεχνών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Η καλλιτεχνική
του πρακτική εστιάζει στη μεταμόρφωση και την επανερμηνεία “found
objects”, όπως διακοσμητικά μοτίβα, πορσελάνες και λίθους, των οποίων η
ερμηνευτική προσέγγιση συνθέτει ένα νέο εύρημα / παλίμψηστο. Επιπροσθέτως, η
φωτογραφία μέσω κινητού τηλεφώνου χρησιμοποιείται αφενός ως μέσο και αφετέρου
ως προέκταση του χεριού του.
Η Φαίδρα Βασιλειάδου είναι
μουσειολόγος και επιμελήτρια τέχνης, με έδρα την πόλη της Αθήνας. Οι
βασικές της σπουδές έχουν πραγματοποιηθεί στο τμήμα Συντήρησης
Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, στη Σχολή Γραφικών και Καλλιτεχνικών
Σπουδών του ΑΤΕΙ Αθηνών και οι μεταπτυχιακές στο διαπανεπιστημιακό
πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Μουσειολογία και Διαχείριση Πολιτισμού»
στην Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ολοκληρώνοντας την πρακτική της άσκηση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης
Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε την συνεργασία της με τον ΝΕΟΝ, ως art mediator.
Επιπροσθέτως, η επιμελητική υποτροφία που έλαβε το 2016 από το Schwarz
Foundation, σε συνεργασία με την Κατερίνα Γρέγου ως επιμελήτρια και την
Κατερίνα Ζαχαροπούλου ως υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων,
διαμόρφωσε τις επιμελητικές της γνώσεις και εξέλιξε τις οργανωτικές της
δεξιότητες. Ολοκληρώνοντας την επιμελητική υποτροφία, μετακομίζει στην
Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται έως και σήμερα ως ανεξάρτητη επιμελήτρια.
Παράλληλα με τις εκθέσεις του ΝΕΟΝ που συμμετείχε, συνεργάζεται σε σταθερή
βάση με τον Κωστή Βελώνη ως βοηθός επιμελήτρια. Τη στιγμή αυτή, εργάζεται στο
ΜΟΜus –Μουσείο Άλεξ Μυλωνά. Επιπλέον, συμμετέχει στην έκθεση του Schwarz
Foundation στο Ωδείο Αθηνών σε επιμέλεια Κατερίνας Γρέγου, ως art mediator.
Ταυτόχρονα, ετοιμάζει ένα έργο με την Κατερίνα Ζαχαροπούλου στην Ανωτάτη
Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ τέλος Απριλίου οργανώνει μια έκθεση στην Βιέννη με
τον Κωστή Βελώνη.
μουσειολόγος και επιμελήτρια τέχνης, με έδρα την πόλη της Αθήνας. Οι
βασικές της σπουδές έχουν πραγματοποιηθεί στο τμήμα Συντήρησης
Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, στη Σχολή Γραφικών και Καλλιτεχνικών
Σπουδών του ΑΤΕΙ Αθηνών και οι μεταπτυχιακές στο διαπανεπιστημιακό
πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Μουσειολογία και Διαχείριση Πολιτισμού»
στην Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ολοκληρώνοντας την πρακτική της άσκηση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης
Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε την συνεργασία της με τον ΝΕΟΝ, ως art mediator.
Επιπροσθέτως, η επιμελητική υποτροφία που έλαβε το 2016 από το Schwarz
Foundation, σε συνεργασία με την Κατερίνα Γρέγου ως επιμελήτρια και την
Κατερίνα Ζαχαροπούλου ως υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων,
διαμόρφωσε τις επιμελητικές της γνώσεις και εξέλιξε τις οργανωτικές της
δεξιότητες. Ολοκληρώνοντας την επιμελητική υποτροφία, μετακομίζει στην
Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται έως και σήμερα ως ανεξάρτητη επιμελήτρια.
Παράλληλα με τις εκθέσεις του ΝΕΟΝ που συμμετείχε, συνεργάζεται σε σταθερή
βάση με τον Κωστή Βελώνη ως βοηθός επιμελήτρια. Τη στιγμή αυτή, εργάζεται στο
ΜΟΜus –Μουσείο Άλεξ Μυλωνά. Επιπλέον, συμμετέχει στην έκθεση του Schwarz
Foundation στο Ωδείο Αθηνών σε επιμέλεια Κατερίνας Γρέγου, ως art mediator.
Ταυτόχρονα, ετοιμάζει ένα έργο με την Κατερίνα Ζαχαροπούλου στην Ανωτάτη
Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ τέλος Απριλίου οργανώνει μια έκθεση στην Βιέννη με
τον Κωστή Βελώνη.
“April is the cruellest month”
Opening: 18 April 20.00-23.00
Duration: 18-23 April
Opening hours: 16.00-20.00/ Sat-Sun 12.00-15.00
Duration: 18-23 April
Opening hours: 16.00-20.00/ Sat-Sun 12.00-15.00
April is the cruellest month, breeding
Lilacs out of the dead land, mixing
Memory and desire, stirring
Dull roots with spring rain.
Winter kept us warm, covering
Earth in forgetful snow, feeding
A little life with dried tubers.
T. S. Eliot – The
Burial of the Dead, The Waste Land, 1922
Burial of the Dead, The Waste Land, 1922
As a launching
pad for the exhibition “April is the
cruellest month” constitutes the first verses one of the most ubiquitous
and timeless poems of 20th century, that of The Waste Land from T.
S. Eliot. He creates his own arid land, where he runs up against existential
quests, expressing the psychological and emotional sequence of his ideas and
images with elegiacal descriptions and clarity in detail. T. S. Eliot’s Waste
Land, one could say, that consists an assembly of the fragments he collects
around him, forming a study of the human soul. A space – a parallel spectrum –
in which are dealing issues against the deterioration and decay of society and
individuals.
pad for the exhibition “April is the
cruellest month” constitutes the first verses one of the most ubiquitous
and timeless poems of 20th century, that of The Waste Land from T.
S. Eliot. He creates his own arid land, where he runs up against existential
quests, expressing the psychological and emotional sequence of his ideas and
images with elegiacal descriptions and clarity in detail. T. S. Eliot’s Waste
Land, one could say, that consists an assembly of the fragments he collects
around him, forming a study of the human soul. A space – a parallel spectrum –
in which are dealing issues against the deterioration and decay of society and
individuals.
In their
two-month stay in Athens, artists Paige
Davis, Elsa Henderson and Jingbo Zou
are trying – each in their own way – to look through the influence of the
subconscious for the visual experience of modern human sensitivity. Together
with the residence artists, Thanos Makris
will present his work, which deals with the works of the show.
two-month stay in Athens, artists Paige
Davis, Elsa Henderson and Jingbo Zou
are trying – each in their own way – to look through the influence of the
subconscious for the visual experience of modern human sensitivity. Together
with the residence artists, Thanos Makris
will present his work, which deals with the works of the show.
Jingbo Zou, graduated
from University of the Arts London, London College of Communication. His work
presents a fusion of traditional Chinese philosophy and Western contemporary
art through photography and moving image, try to explore the balance between
ancient and modern, tradition and contemporary, complexity and pureness.
from University of the Arts London, London College of Communication. His work
presents a fusion of traditional Chinese philosophy and Western contemporary
art through photography and moving image, try to explore the balance between
ancient and modern, tradition and contemporary, complexity and pureness.
Thanos Makris is a Visual
Artist, Art Mediator, and Art Conservator. He was
Artist, Art Mediator, and Art Conservator. He was
born (1979) and
raised in Nafplio and he is now based in Athens. Currently, he is
raised in Nafplio and he is now based in Athens. Currently, he is
working on his
dissertation in order to complete the Master in Visual/Fine Arts at
dissertation in order to complete the Master in Visual/Fine Arts at
Athens School of
Fine Arts. He holds a Bachelor Degree in European Civilization,
Fine Arts. He holds a Bachelor Degree in European Civilization,
History, and
Cultural Studies from the Hellenic Open University, School of
Cultural Studies from the Hellenic Open University, School of
Humanities (2015)
and a Diploma in Conservation of Works of Art and Antiquities
and a Diploma in Conservation of Works of Art and Antiquities
from the State
Institute for Vocational Training of Argolid (2000).
Institute for Vocational Training of Argolid (2000).
Since 1998, he
has been working as an Art Conservator employed by the
has been working as an Art Conservator employed by the
Greek Ministry of
Culture, the German Archaeological School at Athens (National
Culture, the German Archaeological School at Athens (National
Archaeological
Museum), and the Austrian Archaeological School in Cairo (Tell – El’
Museum), and the Austrian Archaeological School in Cairo (Tell – El’
Daba, Nile Delta,
Egypt) respectively. Since 2015, he has been working as an Art
Egypt) respectively. Since 2015, he has been working as an Art
Mediator/Educator
in association with NEON, Documenta14, and various State
in association with NEON, Documenta14, and various State
Institutes for
Vocational Training.
Vocational Training.
His artistic work
is focused on the transformation and representation of
is focused on the transformation and representation of
“found” objects
such as motifs, porcelains, and stones, the interpretation of which
such as motifs, porcelains, and stones, the interpretation of which
composes a new
artefact/palimpsest. In addition, photography, though mobile
artefact/palimpsest. In addition, photography, though mobile
camera, works as
a medium and as an extension of his hand. The restraints of the
a medium and as an extension of his hand. The restraints of the
mobile function,
the limited quality of camera lens, and the noise (grain), are
the limited quality of camera lens, and the noise (grain), are
elements of the
photographic procedure. Somehow, his creations deal with the two
photographic procedure. Somehow, his creations deal with the two
poles of
conservation and conversation without erasing his/their archaeological
conservation and conversation without erasing his/their archaeological
background/context.
Faidra
Vasileiadou is a museologist and an independent art curator, based in Athens.
Vasileiadou is a museologist and an independent art curator, based in Athens.
She holds a master
degree in museology and cultural management at Aristotle University of
Thessaloniki and a bachelor degree in conservation of antiquites and works of
art at Technological Institute of Athens.
degree in museology and cultural management at Aristotle University of
Thessaloniki and a bachelor degree in conservation of antiquites and works of
art at Technological Institute of Athens.
While finishing
her MA internship in CACT, she participated in NEON’s first exhibition in
Thessaloniki, “Flying over the Abyss”, as an assistant curator. Continuing her
collaboration with NEON untill today, as an art mediator in several projects,
she managed to elaborate communicational, organisational and diplomacy skills,
working well as part of a team with a wide range of people.
her MA internship in CACT, she participated in NEON’s first exhibition in
Thessaloniki, “Flying over the Abyss”, as an assistant curator. Continuing her
collaboration with NEON untill today, as an art mediator in several projects,
she managed to elaborate communicational, organisational and diplomacy skills,
working well as part of a team with a wide range of people.
Concurrenlty with
her association with NEON, in 2016 she received a curatorial fellowship from
Schwarz Foundation in Art Space Pythagorion in Samos. As a result to this
residency, she had the opportunity to work hand-in-hand with Katerina Gregos
(curator) and Katerina Zacharopoulou (director of educational program), gaining
experience in terms of curatorial and educational aspects in contemporary art.
her association with NEON, in 2016 she received a curatorial fellowship from
Schwarz Foundation in Art Space Pythagorion in Samos. As a result to this
residency, she had the opportunity to work hand-in-hand with Katerina Gregos
(curator) and Katerina Zacharopoulou (director of educational program), gaining
experience in terms of curatorial and educational aspects in contemporary art.
After the
curatorial residency, she moved to Athens, working as an idependent curator.
Due to her proficient organisation and detail orientation, she supports artists
by assisting in their reshearch, organising an exhibition or cultural event,
configuring their public image (management of social media) and develop their
artistic creation.
curatorial residency, she moved to Athens, working as an idependent curator.
Due to her proficient organisation and detail orientation, she supports artists
by assisting in their reshearch, organising an exhibition or cultural event,
configuring their public image (management of social media) and develop their
artistic creation.
Currently, she is
working in MOMus – Alex Mylona. She is also mediating in the newest exhibition
of Katerina Gregos in Athens Conservatory, sponsored by Schwarz Foundation. She
is preparing a project in Athens School of Fine Arts with Katerina
working in MOMus – Alex Mylona. She is also mediating in the newest exhibition
of Katerina Gregos in Athens Conservatory, sponsored by Schwarz Foundation. She
is preparing a project in Athens School of Fine Arts with Katerina
Zacharopoulou and
also assisting in curating an exhibition in Vienna with Kostis Velonis which
will take place in late April.
also assisting in curating an exhibition in Vienna with Kostis Velonis which
will take place in late April.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο ‘’What We Carry Through the Night’’
Έκθεση 1ου Φωτομαραθώνιου Ελπίδας Click for Life. Στον χώρο πολιτισμού TAF - The Art Foundation από ...
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.