«Κοινός Τόπος, Κοινές Προσλήψεις»: Σπύρος Κωστόπουλος & Γαλήνη Εξαδακτύλου στη MYRO Gallery.
Εγκαίνια: Πέμπτη
7 Μαρτίου 2019
7 Μαρτίου 2019
Η Γκαλερί MYRO έχει την χαρά να
φιλοξενήσει στον χώρο του “main room” τον Σπύρο Κωστόπουλο και στον χώρο του “project
room” την Γαλήνη Εξαδακτύλου την Πέμπτη
7 Μαρτίου του 2019 και ώρα 8:00 μμ. Ο Σπύρος Κωστόπουλος και η Γαλήνη
Εξαδακτύλου ζουν και εργάζονται στη Θεσσαλονίκη και είναι απόφοιτοι της Σχολής
Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.
φιλοξενήσει στον χώρο του “main room” τον Σπύρο Κωστόπουλο και στον χώρο του “project
room” την Γαλήνη Εξαδακτύλου την Πέμπτη
7 Μαρτίου του 2019 και ώρα 8:00 μμ. Ο Σπύρος Κωστόπουλος και η Γαλήνη
Εξαδακτύλου ζουν και εργάζονται στη Θεσσαλονίκη και είναι απόφοιτοι της Σχολής
Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.
Η επιμελήτρια της έκθεσης σημειώνει
για το έργο τους:
για το έργο τους:
Στην παραστατική τέχνη ο καλλιτέχνης
προβαίνει στην καθ’ ολοκληρία ακριβή αποτύπωση της απεικόνισης ενός
αντικειμένου, μιας σύνθεσης, ενός προσώπου, της φύσης και γενικότερα
οποιασδήποτε εικόνας του φυσικού κόσμου είναι ικανή να του κινήσει το
ενδιαφέρον.
προβαίνει στην καθ’ ολοκληρία ακριβή αποτύπωση της απεικόνισης ενός
αντικειμένου, μιας σύνθεσης, ενός προσώπου, της φύσης και γενικότερα
οποιασδήποτε εικόνας του φυσικού κόσμου είναι ικανή να του κινήσει το
ενδιαφέρον.
Η αποτύπωση του θέματος και το
προβαλλόμενο αποτέλεσμα περιλαμβάνει όλα τα χαρίσματα της προοπτικής, αλλά και
τις λεπτομέρειες που προσδιορίζουν την θεματική, δίνοντας επακριβή στοιχεία για την εικόνα που έχει ο καλλιτέχνης την ώρα
της δημιουργίας. Οι λεπτομέρειες αυτές κινούνται σε επίπεδο φόρμας, φωτός και
χρώματος. Είναι γεγονός ότι πολλές φορές περιορίσουμε την αντίληψή μας
αναφορικά με την θεματολογία της παραστατικής ζωγραφικής σε ωραιοποιημένες
μορφές και συνθέσεις.
προβαλλόμενο αποτέλεσμα περιλαμβάνει όλα τα χαρίσματα της προοπτικής, αλλά και
τις λεπτομέρειες που προσδιορίζουν την θεματική, δίνοντας επακριβή στοιχεία για την εικόνα που έχει ο καλλιτέχνης την ώρα
της δημιουργίας. Οι λεπτομέρειες αυτές κινούνται σε επίπεδο φόρμας, φωτός και
χρώματος. Είναι γεγονός ότι πολλές φορές περιορίσουμε την αντίληψή μας
αναφορικά με την θεματολογία της παραστατικής ζωγραφικής σε ωραιοποιημένες
μορφές και συνθέσεις.
Η αλήθεια είναι ότι τα ρεαλιστικά έργα
πολλάκις κινούνται και σε επίπεδα νοσηρών ή άσχημων θεματικών, τονίζοντας έτσι
κοινωνικά, ανθρωπιστικά, ή και άλλου είδους θέματα. Η παραστατική ζωγραφική,
είτε χαρακτηρίζεται ως ρεαλισμός, είτε ως νεορεαλισμός είτε ως νατουραλισμός,
καθίσταται σαφές ότι δεν μπορεί να εμπεριέχει στοιχεία υπερρεαλισμού, δηλαδή
στοιχεία εξωπραγματικά-φανταστικά.
πολλάκις κινούνται και σε επίπεδα νοσηρών ή άσχημων θεματικών, τονίζοντας έτσι
κοινωνικά, ανθρωπιστικά, ή και άλλου είδους θέματα. Η παραστατική ζωγραφική,
είτε χαρακτηρίζεται ως ρεαλισμός, είτε ως νεορεαλισμός είτε ως νατουραλισμός,
καθίσταται σαφές ότι δεν μπορεί να εμπεριέχει στοιχεία υπερρεαλισμού, δηλαδή
στοιχεία εξωπραγματικά-φανταστικά.
Σε αυτή την παραπάνω κατηγορία
εικαστικών καλλιτεχνών ανήκουν οι καλλιτέχνες Σπύρος Κωστόπουλος και Γαλήνη
Εξαδακτύλου, απόφοιτοι του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του
Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
εικαστικών καλλιτεχνών ανήκουν οι καλλιτέχνες Σπύρος Κωστόπουλος και Γαλήνη
Εξαδακτύλου, απόφοιτοι του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του
Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Με κοινή ζωή, κοινά βιώματα, κοινές
προσλήψεις, τόσο στα φοιτητικά τους χρόνια όσο και στην μετά την λήψη του
πτυχίου τους χρονική περίοδο μέχρι και σήμερα.
προσλήψεις, τόσο στα φοιτητικά τους χρόνια όσο και στην μετά την λήψη του
πτυχίου τους χρονική περίοδο μέχρι και σήμερα.
Μια μεγάλη έρευνα των δύο νέων
καλλιτεχνών με διαφορετική οπτική του καθενός που όμως δύσκολα αυτό διακρίνεται
στο θεατή.
καλλιτεχνών με διαφορετική οπτική του καθενός που όμως δύσκολα αυτό διακρίνεται
στο θεατή.
Έχοντας την ανάγκη τόσο η Γαλήνη όσο
και ο Σπύρος να εξερευνήσουν την ζωγραφική, επιστρέφουν στους κανόνες της
παρελθούσης ζωγραφικής και πραγματεύονται με ιδιαίτερα επαγγελματικό και υψηλής
αισθητικής τεχνικά τρόπο τα είδη επιλυμένα θέματα της προοπτικής, του σχεδίου,
του φωτός και του χρώματος.
και ο Σπύρος να εξερευνήσουν την ζωγραφική, επιστρέφουν στους κανόνες της
παρελθούσης ζωγραφικής και πραγματεύονται με ιδιαίτερα επαγγελματικό και υψηλής
αισθητικής τεχνικά τρόπο τα είδη επιλυμένα θέματα της προοπτικής, του σχεδίου,
του φωτός και του χρώματος.
Ελαιογραφίες δουλεμένες σε καμβά σε
συνθήκες κατά βάση του εργαστηρίου, με στημένες συνθέσεις και μεγάλη χρωματική γκάμα.
συνθήκες κατά βάση του εργαστηρίου, με στημένες συνθέσεις και μεγάλη χρωματική γκάμα.
Θεματολογία με αναφορές στο παρελθόν
και στο παρόν σε ένα παιχνίδι διαρκών εναλλαγών.
και στο παρόν σε ένα παιχνίδι διαρκών εναλλαγών.
Όλα τα θέματα άνθρωποι, ζώα, αντικείμενα,
συνθέσεις, φυσικός κόσμος, εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι είναι ελκυστικά στα
μάτια των καλλιτεχνών.
συνθέσεις, φυσικός κόσμος, εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι είναι ελκυστικά στα
μάτια των καλλιτεχνών.
Στόχος η απόλυτη και λεπτομερής
καταγραφή του εικονιζόμενου θέματος που θα δώσει σαφείς πληροφορίες στον θεατή,
που ενώ είναι αποστασιοποιημένος από την αρχική πηγή τον θέτει σαφώς στην ίδια
θέση με τον καλλιτέχνη-δημιουργό.
καταγραφή του εικονιζόμενου θέματος που θα δώσει σαφείς πληροφορίες στον θεατή,
που ενώ είναι αποστασιοποιημένος από την αρχική πηγή τον θέτει σαφώς στην ίδια
θέση με τον καλλιτέχνη-δημιουργό.
Η εξέλιξη ως φαινόμενο είναι αναγκαία
και αφορά οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας. Από την φάση της εξέλιξης δεν θα
μπορούσε επομένως να απουσιάζει και η τέχνη.
και αφορά οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας. Από την φάση της εξέλιξης δεν θα
μπορούσε επομένως να απουσιάζει και η τέχνη.
Η ιστορία της τέχνης μας έχει δείξει
την εξελικτική πορεία μιας σειράς κινημάτων που προήλθε από την ανάγκη των
καλλιτεχνών για συγχρονισμό της τέχνης με την εκάστοτε εποχή. Ο Σπύρος Κωστόπουλος
και η Γαλήνη Εξαδακτύλου λαμβάνονται σοβαρά υπόψη την εξελικτική πορεία της
τέχνης την θέτουν σε προσωρινή παύση και ως μονάδες αυτόνομες επιστρέφουν στην
παραστατική ζωγραφική προσπαθώντας με την σκληρή και συνεχόμενη εργασία, να
βρουν μόνοι τους το δρόμο της διαφοροποίησης και της εξέλιξης.
την εξελικτική πορεία μιας σειράς κινημάτων που προήλθε από την ανάγκη των
καλλιτεχνών για συγχρονισμό της τέχνης με την εκάστοτε εποχή. Ο Σπύρος Κωστόπουλος
και η Γαλήνη Εξαδακτύλου λαμβάνονται σοβαρά υπόψη την εξελικτική πορεία της
τέχνης την θέτουν σε προσωρινή παύση και ως μονάδες αυτόνομες επιστρέφουν στην
παραστατική ζωγραφική προσπαθώντας με την σκληρή και συνεχόμενη εργασία, να
βρουν μόνοι τους το δρόμο της διαφοροποίησης και της εξέλιξης.
Λειτουργούν ως ένας μικρόκοσμος μέσα
στο γενικότερα αποδεδειγμένο πλαίσιο των καταγεγραμμένων κινημάτων,
απολαμβάνοντας προς το παρόν την ικανοποίηση της καταγραφής.
στο γενικότερα αποδεδειγμένο πλαίσιο των καταγεγραμμένων κινημάτων,
απολαμβάνοντας προς το παρόν την ικανοποίηση της καταγραφής.
Επιμέλεια: Εύη Κυρμακίδου- εικαστικός
MYRO
GALLERY
GALLERY
Εγκαίνια: Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019 στις 20:00
Διάρκεια: 7/3 έως 30/3/2019
Διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8 (περιοχή
Λευκού Πύργου)
Λευκού Πύργου)
Ώρες Λειτουργίας:
Πέμπτη &
Παρασκευή 17:00-21:00
Παρασκευή 17:00-21:00
Σάββατο
11:00-15:00
11:00-15:00
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ομαδική Έκθεση στη Sianti Gallery «Μικρά Ζωγραφικά Έργα 2024 - 2025»
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery
Η genesis gallery παρουσιάζει στον νέο της χώρο στην οδό Ιπποκράτους 121 την έκθεση του Κωνσταντίνου...