Έκθεση ζωγραφικής της Χριστίνας Παπαϊωάννου στο Myrό Showroom.
H Myrό Gallery
έχει την χαρά να παρουσιάζει την νέα δουλειά της ενδιαφέρουσας εικαστικού Χριστίνας Παπαϊωάννου στον χώρο της Myrό
Showroom
και στα προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη
26 Απριλίου 2018 στις οκτώ το βράδυ ( 20.00 ).
έχει την χαρά να παρουσιάζει την νέα δουλειά της ενδιαφέρουσας εικαστικού Χριστίνας Παπαϊωάννου στον χώρο της Myrό
Showroom
και στα προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη
26 Απριλίου 2018 στις οκτώ το βράδυ ( 20.00 ).
μεταξύ άλλων σε δήλωση ( statement )
που εξέδωσε για την έκθεση της: «Στην καινούρια μου δουλειά αφηγούνται
καταστάσεις ιδιωτικές, αποτυπώνονται στιγμές ονείρου και προσωπικές ώρες συνδιαλλαγής
με το ασυνείδητο. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου περισσότερο από ποτέ στην
ανθρώπινη φύση και ξεκινώντας με δομικό υλικό τις δικές μου καταγεγραμμένες
εμπειρίες και θραύσματα μνήμης, συνθέτω εικόνες όπου έννοιες όπως το δωμάτιο, η
ιδιωτικότητα, τα προσωπικά αντικείμενα και η δραστηριότητα του ατόμου κατά τις
προσωπικές του ώρες παίρνουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ανθρώπινη παρουσία αποδίδεται μέσω
αφηρημένων γυναικείων μορφών, οι οποίες άλλοτε μονήρεις και σκεπτόμενες, σχεδόν
σε κατάσταση διαλογισμού, άλλοτε ποιητικές και άλλοτε υποδόρια πρωτόγονες,
μεταφέρουν μηνύματα καθολικά και πανανθρώπινα που σχετίζονται με την
επικοινωνία, τον αυτοπροσδιορισμό και την ταυτότητα. Η μετάβαση που συμβαίνει όταν το άτομο
αποχωρεί από το κοινωνικό περιβάλλον και εισέρχεται στον ιδιωτικό του χώρο
είναι ο άξονας επάνω στον οποίο δομούνται οι αφηγήσεις μου. Ωστόσο, δεν
πρόκειται για εικόνες μοναξιάς ή αποξένωσης αλλά για εικόνες απελευθέρωσης του
πνεύματος. Είναι χαρούμενες και κυρίως δημιουργικές στιγμές. Η ενέργεια των φιγούρων
κατακλύζει το χώρο, ξεδιπλώνοντας πλήθος χρωμάτων, φορμών και μοτίβων. Η εξπρεσιονιστική διάθεση αυτών των έργων
αναιρεί κάθε δυϊσμό: η μορφή δεν περιβάλλεται από τα αντικείμενα ούτε υφίσταται
μετέωρη αλλά ενσωματώνεται στο χώρο και, αντιστρόφως, ο χώρος ενσωματώνεται σε
αυτή. Εαυτός και περιβάλλον δεν αντιπαραβάλλονται αλλά συμπνέουν αρμονικά,
δημιουργώντας μια εντελώς καινούρια οντότητα, ενώ ο χρόνος στον οποίο λαμβάνουν μέρος τα γεγονότα,
μοιάζει να έχει ανασταλεί. Έχουμε την ευκαιρία να γίνουμε μάρτυρες των
εσωτερικών διαδικασιών, εκείνων που μοιάζουν να γίνονται σε έναν χρόνο
παράλληλο, πυκνό και απόλυτα ουσιαστικό.
Η εικαστική επιφάνεια μετατρέπεται σε ένα είδος άτλαντα όπου κάθε
στιγμιότυπο μπορεί να αναγνωσθεί ως αυτόνομη αφήγηση, αποτελώντας ταυτοχρόνως
κομμάτι μιας ολοκληρωμένης δομής. Χαρακτηριστική είναι η χρήση των καθαρών
χρωματικών πεδίων μέσω των οποίων οι φόρμες οριοθετούνται και αποκτούν
υπόσταση, ενώ με την απουσία του πλασίματος μέσω του σκιοφωτισμού, η προοπτική
απουσιάζει εξίσου. Η χρωματική γκάμα καλύπτει όλο το φάσμα με ιδιαίτερη έμφαση
από το κόκκινο έως το βιολετί. Η πειθαρχία της συναισθηματικής δυναμικής των
συνθετικών στοιχείων στην ενιαία, ουσιαστική ιδέα, η εκμετάλλευση των
εκφραστικών δυνατοτήτων των χρωμάτων στο μέγιστο βαθμό, αλλά και η επιρροή της
ψηφιακής αισθητικής των τελευταίων χρόνων, κατά την οποία το χρώμα αποκτά
υπερφυσική δύναμη, θέτουν αυτή τη
δουλειά σε άμεση συνομιλία με τις αρχές του φωβισμού, προτάσσοντας μια ανανεωμένη,
σύγχρονη εκδοχή του. Ο εκ προθέσεως
συμβολισμός είναι κάτι που ποτέ δεν με ενδιέφερε και η ίδια ενθαρρύνω το
παιχνίδι των πολλαπλών ερμηνειών στη δουλειά μου. Θέλω πάντα να διατηρώ ζωντανή και
αλληλεπιδραστική τη σχέση του θεατή με το έργο. Είναι μια συναισθηματικά
φορτισμένη δουλειά όπου οι προσωπικές εμπειρίες γίνονται εφαλτήριο για να
μπορέσει ο καθένας να εντοπίσει κοινές ή παρόμοιες εμπειρίες, να ανασύρει
μνήμες, να ταυτιστεί ενδεχομένως με καταστάσεις ή και απλώς να απολαύσει το
έργο ως ενέργεια και αισθητική πρόταση.
Σε κάθε περίπτωση, δεν πρόκειται απλά για μια εικαστική αλληγορία. Είναι
μια εσωτερική διαδικασία που μας προτρέπει να κοιτάξουμε μέσα από το ονειρικό
πρίσμα του καλλιτέχνη. Ένα κάλεσμα να καταλύσουμε, να φανταστούμε και να
ανασυνθέσουμε τις δικές μας προσωπικές πραγματικότητες».
Η Χριστίνα Παπαϊωάννου
είναι αριστούχος απόφοιτη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, από το
Στ’/Β’ Εργαστήριο ζωγραφικής με δασκάλους τον Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη και τον
Γ.Χαρβαλιά, το έτος 2014. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Προερχόμενη από καλλιτεχνική οικογένεια με
πατέρα μουσικό και μητέρα τη ζωγράφο Χαρούλα Νικολαΐδου, δεν μπορούσε παρά να
εκδηλώσει την καλλιτεχνική της φύση από πολύ νωρίς και την κλίση της στη
ζωγραφική αλλά και στην μουσική. Η εισαγωγή της στην Σχολή Καλών Τεχνών της
Αθήνας ήρθε ως φυσικό επακόλουθο και μέσα στα χρόνια των σπουδών της
πειραματίστηκε με πλήθος τεχνοτροπιών.
Αφετηρία της ώριμης εικαστικής δουλειάς της υπήρξε η αφηρημένη ζωγραφική
έκφραση η οποία, μέσα στο εύρος των εικαστικών της αναζητήσεων, παραμένει ένα
σταθερό σημείο αναφοράς. Η πτυχιακή της
εργασία έτυχε θερμής ανταπόκρισης από τους διδάσκοντες της σχολής και
αποτελούνταν από μεγαλου μεγέθους ασπρόμαυρα, χειρονομιακά αφηρημένα έργα σε
επιφάνεια μελαμίνης και σχετίζονταν με την αναζήτηση της φόρμας, την ιστορία
της γραφής, την σχέση πληρότητας – κενού, παρουσίας – απουσίας, υφής και λείας
επιφάνειας. Μια έντονα χειρονομιακή ζωγραφική που προσεγγίζει στοιχεία
καλλιγραφίας και ταυτόχρονα διατηρεί την οξύτητα της χαρακτικής τέχνης.
είναι αριστούχος απόφοιτη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, από το
Στ’/Β’ Εργαστήριο ζωγραφικής με δασκάλους τον Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη και τον
Γ.Χαρβαλιά, το έτος 2014. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Προερχόμενη από καλλιτεχνική οικογένεια με
πατέρα μουσικό και μητέρα τη ζωγράφο Χαρούλα Νικολαΐδου, δεν μπορούσε παρά να
εκδηλώσει την καλλιτεχνική της φύση από πολύ νωρίς και την κλίση της στη
ζωγραφική αλλά και στην μουσική. Η εισαγωγή της στην Σχολή Καλών Τεχνών της
Αθήνας ήρθε ως φυσικό επακόλουθο και μέσα στα χρόνια των σπουδών της
πειραματίστηκε με πλήθος τεχνοτροπιών.
Αφετηρία της ώριμης εικαστικής δουλειάς της υπήρξε η αφηρημένη ζωγραφική
έκφραση η οποία, μέσα στο εύρος των εικαστικών της αναζητήσεων, παραμένει ένα
σταθερό σημείο αναφοράς. Η πτυχιακή της
εργασία έτυχε θερμής ανταπόκρισης από τους διδάσκοντες της σχολής και
αποτελούνταν από μεγαλου μεγέθους ασπρόμαυρα, χειρονομιακά αφηρημένα έργα σε
επιφάνεια μελαμίνης και σχετίζονταν με την αναζήτηση της φόρμας, την ιστορία
της γραφής, την σχέση πληρότητας – κενού, παρουσίας – απουσίας, υφής και λείας
επιφάνειας. Μια έντονα χειρονομιακή ζωγραφική που προσεγγίζει στοιχεία
καλλιγραφίας και ταυτόχρονα διατηρεί την οξύτητα της χαρακτικής τέχνης.
Η έκθεση διαρκεί από την Πέμπτη 26 Απριλίου μέχρι και
το Σάββατο 19 Μαΐου 2018,
στεγάζεται στον χώρο Showroom της Myrό Gallery, και είναι ανοικτή για το κοινό
με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Πέμπτη & Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 –
15.00.
το Σάββατο 19 Μαΐου 2018,
στεγάζεται στον χώρο Showroom της Myrό Gallery, και είναι ανοικτή για το κοινό
με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Πέμπτη & Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 –
15.00.
Σχετικά με την Myrό Gallery.
Η Myrό Gallery
ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο
του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό
Antiques House,
Greek Marble Initiative,
κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική
Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης
του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery,
με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού
Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία
βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους
Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει
πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης
γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες
πληροφορίες: www.myro.gr.
ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο
του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό
Antiques House,
Greek Marble Initiative,
κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική
Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης
του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery,
με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού
Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία
βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους
Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει
πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης
γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες
πληροφορίες: www.myro.gr.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery