Η gallery genesis παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Ιωσηφίνας Κοσμά με τίτλο «Ροές».
Επιμέλεια έκθεσης:
Ίρις Κρητικού
Ίρις Κρητικού
Καλλιτεχνική
Διεύθυνση: Γιώργος Τζάνερης
Διεύθυνση: Γιώργος Τζάνερης
Εγκαίνια: Πέμπτη
20 Σεπτεμβρίου 2018 / Ώρα 20:30
20 Σεπτεμβρίου 2018 / Ώρα 20:30
Διάρκεια έκθεσης: 20 Σεπτεμβρίου έως 13 Οκτωβρίου 2018
Στην νέα ενότητα έργων
που παρουσιάζω στην gallery genesis
με τον τίτλο «Ροές», θέλησα να φτιάξω φόρμες οργανικές, φόρμες που να
«παγιδεύουν» την αίσθηση της οντότητας. Δεν με ενδιέφερε να αποτυπώσω σχηματικά
κάτι συγκεκριμένο, έμψυχο ή άψυχο, να μεταφέρω σε πηλό τη μορφή ενός φυσικού
αντικειμένου. Θέλησα να αποδώσω
αισθήσεις πληρότητας, ισορροπίας, αρμονίας. Με ενδιαφέρει η ισορροπία μεταξύ
του κενού και του πλήρους, το μέσα να γίνεται έξω, το κοίλο να συνομιλεί με το
κυρτό, το φωτεινό να διαδέχεται το σκοτεινό…
που παρουσιάζω στην gallery genesis
με τον τίτλο «Ροές», θέλησα να φτιάξω φόρμες οργανικές, φόρμες που να
«παγιδεύουν» την αίσθηση της οντότητας. Δεν με ενδιέφερε να αποτυπώσω σχηματικά
κάτι συγκεκριμένο, έμψυχο ή άψυχο, να μεταφέρω σε πηλό τη μορφή ενός φυσικού
αντικειμένου. Θέλησα να αποδώσω
αισθήσεις πληρότητας, ισορροπίας, αρμονίας. Με ενδιαφέρει η ισορροπία μεταξύ
του κενού και του πλήρους, το μέσα να γίνεται έξω, το κοίλο να συνομιλεί με το
κυρτό, το φωτεινό να διαδέχεται το σκοτεινό…
Ιωσηφίνα Κοσμά
Η πρώτη δυσκολία που
θα συναντήσει κανείς, αντικρίζοντας την καινούρια δουλειά της Ιωσηφίνας Κοσμά,
είναι η απόπειρα να την ταξινομήσει και να την περιγράψει εκ των υστέρων σε
τρίτους.
θα συναντήσει κανείς, αντικρίζοντας την καινούρια δουλειά της Ιωσηφίνας Κοσμά,
είναι η απόπειρα να την ταξινομήσει και να την περιγράψει εκ των υστέρων σε
τρίτους.
Βουτώντας σε σύμπαντα
ωχρής άμμου και λευκής προαιώνιας ύλης, οι πήλινες αφαιρετικές φόρμες της
ψελλίζουν την πρωτογένεια της μορφής, υπενθυμίζοντας μια φαεινή φράση της Margaret Atwood: «Τα είδη δεν είναι
ερμητικά κλεισμένα κουτιά. Το περιεχόμενό τους ρέει προς τα πίσω και προς τα
εμπρός σαν το κύμα, διασχίζοντας τα διαγραμμισμένα όρια εξακολουθητικά».
ωχρής άμμου και λευκής προαιώνιας ύλης, οι πήλινες αφαιρετικές φόρμες της
ψελλίζουν την πρωτογένεια της μορφής, υπενθυμίζοντας μια φαεινή φράση της Margaret Atwood: «Τα είδη δεν είναι
ερμητικά κλεισμένα κουτιά. Το περιεχόμενό τους ρέει προς τα πίσω και προς τα
εμπρός σαν το κύμα, διασχίζοντας τα διαγραμμισμένα όρια εξακολουθητικά».
Η αρχική ιδέα της
ενότητας που απασχολεί τη δημιουργό εδώ και τέσσερα χρόνια περίπου, ήταν η
αδιάκοπη ροή της καμπύλης, η απόπειρα της προσέγγισης του αεί ζεύγους και της
αρμονικής ένωσης στοιχείων αντιθετικών, η ευφορία της κατάφασης και της επαφής,
η δυνατότητα του «να δέχομαι, να αποδέχομαι, να αγκαλιάζω», όπως εύγλωττα
συμπληρώνει η ίδια η Κοσμά για το έργο της.
ενότητας που απασχολεί τη δημιουργό εδώ και τέσσερα χρόνια περίπου, ήταν η
αδιάκοπη ροή της καμπύλης, η απόπειρα της προσέγγισης του αεί ζεύγους και της
αρμονικής ένωσης στοιχείων αντιθετικών, η ευφορία της κατάφασης και της επαφής,
η δυνατότητα του «να δέχομαι, να αποδέχομαι, να αγκαλιάζω», όπως εύγλωττα
συμπληρώνει η ίδια η Κοσμά για το έργο της.
Η έννοια του
συμπληρωματικού και η επιθυμία της ατελεύτητης κίνησης όπου η συμβολική
παρουσία και η δυνητική ροή του υγρού στοιχείου είναι επίσης καταφανής,
οδήγησαν σε δεξιοτεχνικά χορογραφημένους όγκους, σε καμπύλες λύσεις και σε
αρμονικά συστρεφόμενες διατυπώσεις που είναι στην αρχική σύλληψή τους πολύ πιο
απλές από την τελική προβολή τους.
συμπληρωματικού και η επιθυμία της ατελεύτητης κίνησης όπου η συμβολική
παρουσία και η δυνητική ροή του υγρού στοιχείου είναι επίσης καταφανής,
οδήγησαν σε δεξιοτεχνικά χορογραφημένους όγκους, σε καμπύλες λύσεις και σε
αρμονικά συστρεφόμενες διατυπώσεις που είναι στην αρχική σύλληψή τους πολύ πιο
απλές από την τελική προβολή τους.
Στο έργο της Κοσμά,
όπου η ίδια η απόλαυση της διαδικασίας αποτελεί βασική επιδίωξη, η επιθυμία της
αφής αποτελεί ζωτικό τρόπο κατανόησης και αποδοχής του. Μιλώντας για τις κατά
μόνας στιγμές και τις ώρες, για τις ημέρες
και τους μήνες στο εργαστήριο, η δημιουργός εξομολογείται ότι και η ίδια
χαϊδεύει και εισχωρεί στα έργα της απολαμβάνοντας τις καμπύλες της ελικοειδούς
αυτής περιπλάνησης στο σύμπαν της ύλης μέσω της πρωτογενούς απτικής επαφής,
«νιώθοντας» δια της αφής με την ένταση του βλέμματος.
όπου η ίδια η απόλαυση της διαδικασίας αποτελεί βασική επιδίωξη, η επιθυμία της
αφής αποτελεί ζωτικό τρόπο κατανόησης και αποδοχής του. Μιλώντας για τις κατά
μόνας στιγμές και τις ώρες, για τις ημέρες
και τους μήνες στο εργαστήριο, η δημιουργός εξομολογείται ότι και η ίδια
χαϊδεύει και εισχωρεί στα έργα της απολαμβάνοντας τις καμπύλες της ελικοειδούς
αυτής περιπλάνησης στο σύμπαν της ύλης μέσω της πρωτογενούς απτικής επαφής,
«νιώθοντας» δια της αφής με την ένταση του βλέμματος.
Ίρις Κρητικού
Επιμελήτρια της
έκθεσης
έκθεσης
Gallery Genesis.
35 HARITOS Street,
Kolonaki 10675
Athens, Greece.
Tel.: +30 211 7100566
Gallery Genesis Opening Hours:
Tuesday – Thursday – Friday 11:30 – 21:30
Wednesday – Saturday 11:30 – 15:30
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο ‘’What We Carry Through the Night’’
Η genesis gallery παρουσιάζει στον νέο της χώρο στην οδό Ιπποκράτους 121 την έκθεση του Κωνσταντίνου...
Ομαδική έκθεση «Σκιές». Eικαστικό αφιέρωμα στον John Cassavetes από την Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.