Ο Καρυοθραύστης στην Οικία Κατακουζηνού.
Η Μαρίνα Στελλάτου δημιουργεί 14 έργα
ζωγραφικής εμπνευσμένα από το γνωστό παραμύθι των Χριστουγέννων.
ζωγραφικής εμπνευσμένα από το γνωστό παραμύθι των Χριστουγέννων.
Γράφει η Έλενα Ντάκουλα
Οι μέρες των γιορτών που όλοι με τόση λαχτάρα
περιμέναμε, τελειώνουν και η ρουτίνα της καθημερινότητας μας χτυπά σιγά-σιγά
την πόρτα. Κι όμως ενδόμυχα όλοι θα επιθυμούσαμε αυτή η μαγεία να συνεχιζόταν
και ίσως να παρακαλάμε, σαν τα μικρά παιδιά, να μην τελειώσει ποτέ το παραμύθι.
περιμέναμε, τελειώνουν και η ρουτίνα της καθημερινότητας μας χτυπά σιγά-σιγά
την πόρτα. Κι όμως ενδόμυχα όλοι θα επιθυμούσαμε αυτή η μαγεία να συνεχιζόταν
και ίσως να παρακαλάμε, σαν τα μικρά παιδιά, να μην τελειώσει ποτέ το παραμύθι.
Η επιθυμία αυτή μπορεί να γίνει πραγματικότητα
με μία επίσκεψη στην Οικία Κατακουζηνού στην οποία αυτές τις μέρες
φιλοξενούνται 14 έργα ζωγραφικής της Μαρίνας Στελλάτου, εμπνευσμένα από τον
Καρυοθραύστη, ένα από τα δημοφιλέστερα έργα στην ιστορία του μπαλέτου και το
ωραιότερο παραμύθι των Χριστουγέννων, ύμνο στην προσφορά, τη φιλία και την
ανιδιοτελή αγάπη.
με μία επίσκεψη στην Οικία Κατακουζηνού στην οποία αυτές τις μέρες
φιλοξενούνται 14 έργα ζωγραφικής της Μαρίνας Στελλάτου, εμπνευσμένα από τον
Καρυοθραύστη, ένα από τα δημοφιλέστερα έργα στην ιστορία του μπαλέτου και το
ωραιότερο παραμύθι των Χριστουγέννων, ύμνο στην προσφορά, τη φιλία και την
ανιδιοτελή αγάπη.
Τα πανέμορφα έργα της καλλιτέχνιδας, στα οποία
πρωταγωνιστούν υπαρκτά πρόσωπα, δικοί της άνθρωποι, ενσωματωμένα τέλεια στον
ξεχωριστό αυτό χώρο, διακρίνονται για τα ζωντανά τους χρώματα, την κίνηση, την
τρυφερότητα και την ευαισθησία τους και μας μεταφέρουν στο χριστουγεννιάτικο
όνειρο της μικρής Κλάρας, όπου τα πάντα είναι δυνατά. Ο κινούμενος στρατιώτης,
ο Καρυοθραύστης, η πιο γνωστή κούκλα-φιγούρα των Χριστουγέννων, μεταμορφώνεται
σε έναν όμορφο πρίγκιπα και μαζί με την Κλάρα ξεκινούν το ταξίδι σε έναν
παραμυθένιο, μαγικό κόσμο γεμάτο νεράιδες, βασίλισσες, πύργους και ζαχαρωτά.
πρωταγωνιστούν υπαρκτά πρόσωπα, δικοί της άνθρωποι, ενσωματωμένα τέλεια στον
ξεχωριστό αυτό χώρο, διακρίνονται για τα ζωντανά τους χρώματα, την κίνηση, την
τρυφερότητα και την ευαισθησία τους και μας μεταφέρουν στο χριστουγεννιάτικο
όνειρο της μικρής Κλάρας, όπου τα πάντα είναι δυνατά. Ο κινούμενος στρατιώτης,
ο Καρυοθραύστης, η πιο γνωστή κούκλα-φιγούρα των Χριστουγέννων, μεταμορφώνεται
σε έναν όμορφο πρίγκιπα και μαζί με την Κλάρα ξεκινούν το ταξίδι σε έναν
παραμυθένιο, μαγικό κόσμο γεμάτο νεράιδες, βασίλισσες, πύργους και ζαχαρωτά.
Τα πρωτότυπα έργα από την εικονογράφηση του
«Καρυοθραύστη» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Διάπλαση, θα
παραμείνουν στον χώρο τις 31 Ιανουαρίου 2018. Η έκθεση είναι σε επιμέλεια της
Ίριδας Κρητικού.
«Καρυοθραύστη» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Διάπλαση, θα
παραμείνουν στον χώρο τις 31 Ιανουαρίου 2018. Η έκθεση είναι σε επιμέλεια της
Ίριδας Κρητικού.
Λίγα
λόγια για την Οικία Κατακουζηνού
λόγια για την Οικία Κατακουζηνού
Το διαμέρισμα του ζεύγους Κατακουζηνού υπήρξε
ένα από τα πιο σημαντικά φιλολογικά σαλόνια της γενιάς του ’30. Ο
νευρολόγος-ψυχίατρος Άγγελος Κατακουζηνός, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο των
Παρισίων και η συγγραφέας σύζυγός του, Λητώ Πρωτοπαππά, δραστήρια μέλη της
πνευματικής ελίτ της αθηναϊκής κοινωνίας,
έζησαν σε αυτό από το 1960 έως το 1985. Η φήμη των καλλιτεχνικών και
φιλολογικών βραδιών που διοργάνωναν ξεπερνούσε τα ελληνικά σύνορα και τα
σαλόνια τους ήταν πόλος έλξης για ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών,
πολιτικούς καθώς και επιστήμονες που σημάδεψαν με το έργο τους τη σύγχρονη
Ελλάδα. Η φιλοξενία, η θέση, η θέα αλλά και η μοναδική ατμόσφαιρα του
διαμερίσματος με τους γαλάζιους τοίχους «του Τσαρούχη», γεμάτο από αξιόλογα
έργα τέχνης, σπάνια βιβλία, χειρόγραφα, έπιπλα και φωτογραφίες προσέλκυε και
πολλούς, επιφανείς φίλους του ζευγαριού από την Ευρώπη ή την Αμερική, όπως τoν
Ε. Iονέσκο, τον Α. Καμύ, τον Ρ.
Νουρέγιερ, τον Μαρκ Σαγκάλ.
ένα από τα πιο σημαντικά φιλολογικά σαλόνια της γενιάς του ’30. Ο
νευρολόγος-ψυχίατρος Άγγελος Κατακουζηνός, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο των
Παρισίων και η συγγραφέας σύζυγός του, Λητώ Πρωτοπαππά, δραστήρια μέλη της
πνευματικής ελίτ της αθηναϊκής κοινωνίας,
έζησαν σε αυτό από το 1960 έως το 1985. Η φήμη των καλλιτεχνικών και
φιλολογικών βραδιών που διοργάνωναν ξεπερνούσε τα ελληνικά σύνορα και τα
σαλόνια τους ήταν πόλος έλξης για ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών,
πολιτικούς καθώς και επιστήμονες που σημάδεψαν με το έργο τους τη σύγχρονη
Ελλάδα. Η φιλοξενία, η θέση, η θέα αλλά και η μοναδική ατμόσφαιρα του
διαμερίσματος με τους γαλάζιους τοίχους «του Τσαρούχη», γεμάτο από αξιόλογα
έργα τέχνης, σπάνια βιβλία, χειρόγραφα, έπιπλα και φωτογραφίες προσέλκυε και
πολλούς, επιφανείς φίλους του ζευγαριού από την Ευρώπη ή την Αμερική, όπως τoν
Ε. Iονέσκο, τον Α. Καμύ, τον Ρ.
Νουρέγιερ, τον Μαρκ Σαγκάλ.
Παρόλο που ο Άγγελος και η Λητώ Κατακουζηνού
δεν ανήκουν πια στον κόσμο των ζωντανών
και το διαμέρισμά τους έχει δωριθεί στο «Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού»
για να λειτουργήσει ως μουσείο, ο επισκέπτης έχει την αίσθηση ότι μπαίνει μέσα
σε ένα σπίτι και όχι μουσείο με την αυστηρή έννοια της λέξης, με το στίγμα της
εκλεπτυσμένης, πνευματώδους προσωπικότητας των ιδιοκτητών του διάχυτο παντού.
δεν ανήκουν πια στον κόσμο των ζωντανών
και το διαμέρισμά τους έχει δωριθεί στο «Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού»
για να λειτουργήσει ως μουσείο, ο επισκέπτης έχει την αίσθηση ότι μπαίνει μέσα
σε ένα σπίτι και όχι μουσείο με την αυστηρή έννοια της λέξης, με το στίγμα της
εκλεπτυσμένης, πνευματώδους προσωπικότητας των ιδιοκτητών του διάχυτο παντού.
Έλενα
Ντάκουλα
Ντάκουλα
Σπούδασε Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις και
εργάστηκε στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της “AVINOIL S.A.”
του Ομίλου Βαρδινογιάννη και της ημερήσιας εφημερίδας «Μεσημβρινή» του ιδίου
Ομίλου καθώς και στο τμήμα Διεθνών Συναλλαγών της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας,
στο υποκατάστημα της Βοστώνης.
εργάστηκε στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της “AVINOIL S.A.”
του Ομίλου Βαρδινογιάννη και της ημερήσιας εφημερίδας «Μεσημβρινή» του ιδίου
Ομίλου καθώς και στο τμήμα Διεθνών Συναλλαγών της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας,
στο υποκατάστημα της Βοστώνης.
Σταμάτησε να εργάζεται όταν γεννήθηκε το πρώτο
της παιδί και επέστρεψαν στην Ελλάδα. Όταν ο χρόνος της το επέτρεψε έμαθε
ισπανικά, κληρώθηκε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και ολοκλήρωσε επιτυχώς
το πρόγραμμα «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός».
της παιδί και επέστρεψαν στην Ελλάδα. Όταν ο χρόνος της το επέτρεψε έμαθε
ισπανικά, κληρώθηκε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και ολοκλήρωσε επιτυχώς
το πρόγραμμα «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός».
Πιστεύοντας στη δια βίου μάθηση παρακολούθησε
κύκλους σεμιναρίων για φιλοσοφία, τέχνη και πολιτισμό, τα οποία εκπονήθηκαν από
την «Ακαδημία Πλάτωνα» και τον «Κωστή Παλαμά», υπό την αιγίδα του
Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
κύκλους σεμιναρίων για φιλοσοφία, τέχνη και πολιτισμό, τα οποία εκπονήθηκαν από
την «Ακαδημία Πλάτωνα» και τον «Κωστή Παλαμά», υπό την αιγίδα του
Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Λάτρης της Αθήνας, δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον
σε ό,τι αφορά τα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης με ενεργό συμμετοχή και
εθελοντική εργασία σε αντίστοιχες ομάδες, συλλόγους και σωματεία.
σε ό,τι αφορά τα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης με ενεργό συμμετοχή και
εθελοντική εργασία σε αντίστοιχες ομάδες, συλλόγους και σωματεία.
Εκτός από τα ταξίδια και τη Σίφνο αγαπάει πολύ
τα ζώα έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στις 7 οικόσιτες γάτες της. Αρθρογραφεί στην http://www.athensvoice.gr/ .
τα ζώα έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στις 7 οικόσιτες γάτες της. Αρθρογραφεί στην http://www.athensvoice.gr/ .
Είναι παντρεμένη και έχει δύο κόρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο ‘’What We Carry Through the Night’’