Ατομική έκθεση του Γιάννη Παπαγιαννούλη στη ΓΚΑΛΕΡΙ ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ.
«Βεροιείς
αεί ποιούσι»
αεί ποιούσι»
( μέρος δεύτερον )
Γιάννης
Παπαγιαννούλης «…από χαρτί»
Παπαγιαννούλης «…από χαρτί»
Η
γκαλερί ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ ( Ελ. Βενιζέλου 43 – Βέροια ) εγκαινιάζει το Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017, στις 8.30μ.μ. την ατομική έκθεση του Γιάννη
Παπαγιαννούλη με τίτλο «..από χαρτί».
γκαλερί ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ ( Ελ. Βενιζέλου 43 – Βέροια ) εγκαινιάζει το Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017, στις 8.30μ.μ. την ατομική έκθεση του Γιάννη
Παπαγιαννούλη με τίτλο «..από χαρτί».
Στην
έκθεση παρουσιάζονται γλυπτικές εγκαταστάσεις – κοστούμια εξ΄ ολοκλήρου κατασκευασμένα
από χαρτί. Παραδοσιακά το χαρτί αποτελεί την επιφάνεια, τον καμβά πάνω στον
οποίο αποτυπώνονται ως επί το πλείστον τα ζωγραφικά, χαρακτικά και φωτογραφικά
έργα. Στην περίπτωση του Γιάννη Παπαγιαννούλη τον οποίο μπορούμε να
χαρακτηρίσουμε ως paper artist το χαρτί
είναι το ίδιο το έργο ( paper art )…
έκθεση παρουσιάζονται γλυπτικές εγκαταστάσεις – κοστούμια εξ΄ ολοκλήρου κατασκευασμένα
από χαρτί. Παραδοσιακά το χαρτί αποτελεί την επιφάνεια, τον καμβά πάνω στον
οποίο αποτυπώνονται ως επί το πλείστον τα ζωγραφικά, χαρακτικά και φωτογραφικά
έργα. Στην περίπτωση του Γιάννη Παπαγιαννούλη τον οποίο μπορούμε να
χαρακτηρίσουμε ως paper artist το χαρτί
είναι το ίδιο το έργο ( paper art )…
Εκατοντάδες,
πολλές φορές χιλιάδες κομμάτια σχεδιάζονται κόβονται και ενώνονται για να
συνθέσουν ένα κοστούμι. Το χαρτόνι λευκό, κόκκινο ή μαύρο, επικαλυμμένο με
χρυσόχαρτα από περιτυλίγματα γλυκισμάτων αποκτά ως ένα βαθμό τις ιδιότητες του
ελαστικού και εύκαμπτου υφάσματος για να μεταμορφωθεί σε ρούχο που μπορεί να
φορεθεί έστω και υπό περιορισμούς.
πολλές φορές χιλιάδες κομμάτια σχεδιάζονται κόβονται και ενώνονται για να
συνθέσουν ένα κοστούμι. Το χαρτόνι λευκό, κόκκινο ή μαύρο, επικαλυμμένο με
χρυσόχαρτα από περιτυλίγματα γλυκισμάτων αποκτά ως ένα βαθμό τις ιδιότητες του
ελαστικού και εύκαμπτου υφάσματος για να μεταμορφωθεί σε ρούχο που μπορεί να
φορεθεί έστω και υπό περιορισμούς.
Διάρκεια: 14/10
– 17/11/2017
– 17/11/2017
Ο
Γρηγόρης Τσιόγκας – φιλόλογος σημειώνει:
Γρηγόρης Τσιόγκας – φιλόλογος σημειώνει:
Η ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΘΑΡΤΟΤΗΤΑΣ
Ο
Ράινε Μαρία Ρίλκε στο έργο του «Γράμματα σε έναν νεαρό ποιητή» συμβουλεύει τον
νεαρό του φίλο που επιθυμεί να αφιερωθεί στην ποιητική τέχνη πως το
σημαντικότερο στην τέχνη είναι να αναδείξει ο καλλιτέχνης μία πλευρά ενός
χιλιοειπωμένου και καθημερινού θέματος, που μέχρι τότε κανείς δεν το σκέφτηκε
και κανείς δεν είχε την ευαισθησία να το διακρίνει.
Ράινε Μαρία Ρίλκε στο έργο του «Γράμματα σε έναν νεαρό ποιητή» συμβουλεύει τον
νεαρό του φίλο που επιθυμεί να αφιερωθεί στην ποιητική τέχνη πως το
σημαντικότερο στην τέχνη είναι να αναδείξει ο καλλιτέχνης μία πλευρά ενός
χιλιοειπωμένου και καθημερινού θέματος, που μέχρι τότε κανείς δεν το σκέφτηκε
και κανείς δεν είχε την ευαισθησία να το διακρίνει.
Ο
Γιάννης Παπαγιαννούλης επιλέγει να πειραματιστεί στο εικαστικό του έργο με την
φθαρτότητα και ασημαντότητα του χάρτινου υλικού.
Γιάννης Παπαγιαννούλης επιλέγει να πειραματιστεί στο εικαστικό του έργο με την
φθαρτότητα και ασημαντότητα του χάρτινου υλικού.
Ως
εκ τούτου βασικά υλικά του καλλιτέχνη στις γλυπτικές εγκαταστάσεις που
δημιουργεί γίνονται το χαρτόνι, οι χαρτοπετσέτες και το φωτοτυπικό χαρτί. Τα
υλικά αυτά έρχονται να συμπληρώσουν σε ρόλο επανάχρησης ως επιπρόσθετα στοιχεία
– λεπτομέρειες, οι κορδέλες συσκευασιών – τα χρυσόχαρτα και ασημόχαρτα από
περιτυλίματα γλυκισμάτων κ.α. υλικά που συλλέγονται με ενδελέχεια προκειμένου
να τους δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία.
εκ τούτου βασικά υλικά του καλλιτέχνη στις γλυπτικές εγκαταστάσεις που
δημιουργεί γίνονται το χαρτόνι, οι χαρτοπετσέτες και το φωτοτυπικό χαρτί. Τα
υλικά αυτά έρχονται να συμπληρώσουν σε ρόλο επανάχρησης ως επιπρόσθετα στοιχεία
– λεπτομέρειες, οι κορδέλες συσκευασιών – τα χρυσόχαρτα και ασημόχαρτα από
περιτυλίματα γλυκισμάτων κ.α. υλικά που συλλέγονται με ενδελέχεια προκειμένου
να τους δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία.
Ο
Γ.Π. κατορθώνει να δημιουργήσει αραχνοΰφαντης τέχνης και λεπτεπίλεπτης τεχνικής
ενδύματα που είναι σε θέση, αφενός να υπερβούν την ακαμψία του υλικού τους και
να «εγκατασταθούν» στα σώματα των μοντέλων και αφετέρου να αναγάγουν μια
καθημερινή ανάγκη και λειτουργία σε ποιητική μυσταγωγία χάριν της τέχνης.
Γ.Π. κατορθώνει να δημιουργήσει αραχνοΰφαντης τέχνης και λεπτεπίλεπτης τεχνικής
ενδύματα που είναι σε θέση, αφενός να υπερβούν την ακαμψία του υλικού τους και
να «εγκατασταθούν» στα σώματα των μοντέλων και αφετέρου να αναγάγουν μια
καθημερινή ανάγκη και λειτουργία σε ποιητική μυσταγωγία χάριν της τέχνης.
Αν
η τέχνη είναι η απάρνηση της χρησιμοθηρίας και η λατρεία του φαινομενικά
περιττού, τότε ο καλλιτέχνης μας είναι φανατικός οπαδός και υπηρέτης της.
η τέχνη είναι η απάρνηση της χρησιμοθηρίας και η λατρεία του φαινομενικά
περιττού, τότε ο καλλιτέχνης μας είναι φανατικός οπαδός και υπηρέτης της.
Αποδομώντας
ο καλλιτέχνης πλήρως τα ταπεινά του υλικά, φθάνει στο ύστατο σημείο της
«χωριστό-τητας» (σμίκρυνσή τους) τους και έχοντας πάντα κατά νου την
επανασύνδεσή τους, ώστε να αποτελέσουν μία ενοποιημένη και εικαστικά άρτια
σύνθεση, ως κοστούμια πλέον, που οφείλουν όχι μόνον να λειτουργήσουν αρμονικά
με τα ιδιαίτερά χαρακτηριστικά και τη φόρμα του ξεχωριστού για κάθε κοστούμι
μοντέλου, αλλά ταυτόχρονα να φορεθούν από αυτά και εντέλει να μετατραπούν σε
ένα εικαστικό ομιλών σύμβολο της μοναδικής ατομικότητάς τους.
ο καλλιτέχνης πλήρως τα ταπεινά του υλικά, φθάνει στο ύστατο σημείο της
«χωριστό-τητας» (σμίκρυνσή τους) τους και έχοντας πάντα κατά νου την
επανασύνδεσή τους, ώστε να αποτελέσουν μία ενοποιημένη και εικαστικά άρτια
σύνθεση, ως κοστούμια πλέον, που οφείλουν όχι μόνον να λειτουργήσουν αρμονικά
με τα ιδιαίτερά χαρακτηριστικά και τη φόρμα του ξεχωριστού για κάθε κοστούμι
μοντέλου, αλλά ταυτόχρονα να φορεθούν από αυτά και εντέλει να μετατραπούν σε
ένα εικαστικό ομιλών σύμβολο της μοναδικής ατομικότητάς τους.
Και
ύστερα, αφού αφαιρεθούν από το κορμί που διέτρεχαν, να έχουν αποτυπωμένα επάνω
τους όλα εκείνα τα εμφανή και αφανή ρεύματα που προσδίδουν στην ύπαρξή τους την
θεία δωρεά της μοναδικότητας.
ύστερα, αφού αφαιρεθούν από το κορμί που διέτρεχαν, να έχουν αποτυπωμένα επάνω
τους όλα εκείνα τα εμφανή και αφανή ρεύματα που προσδίδουν στην ύπαρξή τους την
θεία δωρεά της μοναδικότητας.
Εμπνεόμενος
λοιπόν από αυτές τις καλλιτεχνικότατες «ενδυματικές» δημιουργίες του, ο Γιάννης
Παπαγιαννούλης, συνεχίζει το ποιητικό του έργο, αφού ουσιαστικά ποίηση κάνει,
και μέσα από άλλες εικαστικές προσεγγίσεις, όπως αυτές αποτυπώνονται στα
εκτιθέμενα σκίτσα και κολάζ του, ως παραδειγματική ( ή συμβολική ) αναφορά στην
απεραντοσύνη της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της απειρότητας του θαυμαστού
κόσμου της φαντασίας.
λοιπόν από αυτές τις καλλιτεχνικότατες «ενδυματικές» δημιουργίες του, ο Γιάννης
Παπαγιαννούλης, συνεχίζει το ποιητικό του έργο, αφού ουσιαστικά ποίηση κάνει,
και μέσα από άλλες εικαστικές προσεγγίσεις, όπως αυτές αποτυπώνονται στα
εκτιθέμενα σκίτσα και κολάζ του, ως παραδειγματική ( ή συμβολική ) αναφορά στην
απεραντοσύνη της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της απειρότητας του θαυμαστού
κόσμου της φαντασίας.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Ο
Γιάννης Παπαγιαννούλης σπούδασε Γερμανική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Γιόχαν
Βόλφγκανγκ Γκαίτε της Φρανκφούρτης στον Μάιν, της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της
Γερμανίας (JOHANN WOLFGANG VON GOETHE – UNIVERSITAET AM MAIN, BUNDESREPUBLIK
DEUTSCHLAND)
Γιάννης Παπαγιαννούλης σπούδασε Γερμανική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Γιόχαν
Βόλφγκανγκ Γκαίτε της Φρανκφούρτης στον Μάιν, της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της
Γερμανίας (JOHANN WOLFGANG VON GOETHE – UNIVERSITAET AM MAIN, BUNDESREPUBLIK
DEUTSCHLAND)
Παράλληλα
παρακολούθησε στο ίδιο Πανεπιστήμιο, μαθήματα ζωγραφικής, γλυπτικής,
φωτογραφίας, κουκλοθέατρου, σκηνογραφίας και ενδυματολογίας, φοιτώντας στους
κλάδους της Παιδαγωγικής της Τέχνης και
Επιστημών Θεάτρου και Τηλεόρασης, επί 5 ακαδημαϊκά έτη. Tο 2012-13
μαθήματα κεραμικής.
παρακολούθησε στο ίδιο Πανεπιστήμιο, μαθήματα ζωγραφικής, γλυπτικής,
φωτογραφίας, κουκλοθέατρου, σκηνογραφίας και ενδυματολογίας, φοιτώντας στους
κλάδους της Παιδαγωγικής της Τέχνης και
Επιστημών Θεάτρου και Τηλεόρασης, επί 5 ακαδημαϊκά έτη. Tο 2012-13
μαθήματα κεραμικής.
ΓΚΑΛΕΡΙ ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ
Αγ.
Αντωνίου 26 & Ελ. Βενιζέλου 43 Βέροια 59100
Αντωνίου 26 & Ελ. Βενιζέλου 43 Βέροια 59100
e-mail:
gallerypapatzikou@gmail.com
gallerypapatzikou@gmail.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ομαδική Έκθεση στη Sianti Gallery «Μικρά Ζωγραφικά Έργα 2024 - 2025»
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery