Κωνσταντίνος Ιω. Καταγάς: «Των οδών το κάλεσμα….στης ψυχής τη δίνη»: Εικαστική Έκθεση φιλική για παρατήρηση από αμαξίδιο.
Εγκαίνια:
Δευτέρα 20.05.2019 στις 19:00 στο
Δευτέρα 20.05.2019 στις 19:00 στο
Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών
Η Εφορεία
Αρχαιοτήτων Αχαΐας παρουσιάζει στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών την εικαστική
έκθεση «Των οδών το
κάλεσμα….στης ψυχής τη δίνη» του Κωνσταντίνου Καταγά, στο πλαίσιο των δράσεων
«Πάτρα, μια πόλη φιλική για όλους».
Αρχαιοτήτων Αχαΐας παρουσιάζει στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών την εικαστική
έκθεση «Των οδών το
κάλεσμα….στης ψυχής τη δίνη» του Κωνσταντίνου Καταγά, στο πλαίσιο των δράσεων
«Πάτρα, μια πόλη φιλική για όλους».
Στην έκθεση
θα παρουσιαστούν έργα του εικαστικού Κωνσταντίνου Καταγά τα οποία ισορροπούν
ενεργειακά και συνομιλούν με μία κυκλική εγκατάσταση – «Θεραπευτική μάνταλα»,
διαμέτρου 1,80μ., από πετρώματα, βότανα και μπαχαρικά, δημιουργία του
εικαστικού Νίκου Αναγνωστόπουλου.
θα παρουσιαστούν έργα του εικαστικού Κωνσταντίνου Καταγά τα οποία ισορροπούν
ενεργειακά και συνομιλούν με μία κυκλική εγκατάσταση – «Θεραπευτική μάνταλα»,
διαμέτρου 1,80μ., από πετρώματα, βότανα και μπαχαρικά, δημιουργία του
εικαστικού Νίκου Αναγνωστόπουλου.
Η έκθεση
προσδοκά, με βιωματικούς διαλόγους αποτυπωμένους μέσω της μελάνης στο χαρτί,
ανεξάρτητα από το ερέθισμα και την πηγή έμπνευσης, να ανοίξει και να διατηρήσει
ανοικτά τα θέματα συμβίωσης σε μια πόλη φιλική για όλους. Προσδοκά να ενώσει
πολίτες, φορείς, παράγοντες και θεσμικά όργανα απέναντι στην κοινή προσπάθεια.
Προσδοκά να ευαισθητοποιήσει όσους περισσότερους μπορεί για μια Επανεκκίνηση
στην κατεύθυνση δημιουργίας μιας πόλης φιλικής για όλους.
προσδοκά, με βιωματικούς διαλόγους αποτυπωμένους μέσω της μελάνης στο χαρτί,
ανεξάρτητα από το ερέθισμα και την πηγή έμπνευσης, να ανοίξει και να διατηρήσει
ανοικτά τα θέματα συμβίωσης σε μια πόλη φιλική για όλους. Προσδοκά να ενώσει
πολίτες, φορείς, παράγοντες και θεσμικά όργανα απέναντι στην κοινή προσπάθεια.
Προσδοκά να ευαισθητοποιήσει όσους περισσότερους μπορεί για μια Επανεκκίνηση
στην κατεύθυνση δημιουργίας μιας πόλης φιλικής για όλους.
Κάθε νους
μπορεί να αποτελέσει το σκάφος… για πολύ καλύτερα ταξίδια στη ζωή!
μπορεί να αποτελέσει το σκάφος… για πολύ καλύτερα ταξίδια στη ζωή!
Διάρκεια
έκθεσης: 18.05.2019 – 30.06.2019 Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών
έκθεσης: 18.05.2019 – 30.06.2019 Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών
Ν.Ε.Ο.
Πατρών-Αθηνών 38-40, 26442
Πατρών-Αθηνών 38-40, 26442
τηλ. : 2613 616100, email:
efaacha@culture.gr , kkatagas@otenet.gr
efaacha@culture.gr , kkatagas@otenet.gr
Web Site: www.ampatron.gr
– www.restart.net.gr
– www.restart.net.gr
Εικαστική Έκθεση φιλική για παρατήρηση από αμαξίδιο. Τι
είναι;
είναι;
Η εξασφάλιση
προσβασιμότητας της αίθουσας της περιοδικής έκθεσης, η ύπαρξη τουαλέτας ΑμεΑ
και η μελέτη του ύψους τοποθέτησης των έργων που εκτίθενται είναι οι παράμετροι
που καθιστούν την Εικαστική Έκθεση φιλική για παρατήρηση από αμαξίδιο.
προσβασιμότητας της αίθουσας της περιοδικής έκθεσης, η ύπαρξη τουαλέτας ΑμεΑ
και η μελέτη του ύψους τοποθέτησης των έργων που εκτίθενται είναι οι παράμετροι
που καθιστούν την Εικαστική Έκθεση φιλική για παρατήρηση από αμαξίδιο.
Η εξασφάλιση
των παραπάνω παραγόντων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας μας έδωσε τη δυνατότητα να οργανώσουμε για πρώτη
φορά στην Ελλάδα μια περιοδική έκθεση για παρατήρηση από αμαξίδιο.
των παραπάνω παραγόντων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας μας έδωσε τη δυνατότητα να οργανώσουμε για πρώτη
φορά στην Ελλάδα μια περιοδική έκθεση για παρατήρηση από αμαξίδιο.
Παράλληλα θα
υπάρχουν και 2 (δύο) επί πλέον αμαξίδια και όποιος μη ΑμεΑ θελή- σει θα έχει τη
δυνατότητα να περιηγηθεί στην έκθεση με αμαξίδιο και συνοδό (εθελοντή από τη
διοργάνωση) με μόνη υποχρέωση να συμπληρώσει ένα απλό ερωτηματολόγιο για την
εμπειρία που θα έχει εισπράξει.
υπάρχουν και 2 (δύο) επί πλέον αμαξίδια και όποιος μη ΑμεΑ θελή- σει θα έχει τη
δυνατότητα να περιηγηθεί στην έκθεση με αμαξίδιο και συνοδό (εθελοντή από τη
διοργάνωση) με μόνη υποχρέωση να συμπληρώσει ένα απλό ερωτηματολόγιο για την
εμπειρία που θα έχει εισπράξει.
Η ανάλυση
των ερωτηματολογίων θα βοηθήσει για την βελτίωση ανάλογων εκδη- λώσεων φιλικών
για παρατήρηση από αμαξίδιο.
των ερωτηματολογίων θα βοηθήσει για την βελτίωση ανάλογων εκδη- λώσεων φιλικών
για παρατήρηση από αμαξίδιο.
Τα
ερωτηματολόγια διατίθενται επί τόπου, ενώ σύντομα θα μπορεί κάποιος να τα
κατεβάσει από τον ιστότοπο www.restart.net.gr στην αντίστοιχη θέση
πληροφοριών της έκθεσης και του συνεδρίου «Πάτρα, μια πόλη φιλική για όλους».
ερωτηματολόγια διατίθενται επί τόπου, ενώ σύντομα θα μπορεί κάποιος να τα
κατεβάσει από τον ιστότοπο www.restart.net.gr στην αντίστοιχη θέση
πληροφοριών της έκθεσης και του συνεδρίου «Πάτρα, μια πόλη φιλική για όλους».
Πληροφορίες-οδηγίες:
Κωνσταντίνος Καταγάς, kkatagas@otenet.gr
Κωνσταντίνος Καταγάς, kkatagas@otenet.gr
Ο Κωνσταντίνος Καταγάς γεννήθηκε στον
Πειραιά το 1958 και πέρασε τα παιδικά και μαθητικά του χρόνια στο Μοσχάτο. Από
το 1983 είναι πτυχιούχος της Σχολής Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Πειραιά το 1958 και πέρασε τα παιδικά και μαθητικά του χρόνια στο Μοσχάτο. Από
το 1983 είναι πτυχιούχος της Σχολής Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Από το 1987
ζει και εργάζεται στην Ερμούπολη της Σύρου.
ζει και εργάζεται στην Ερμούπολη της Σύρου.
Έχει
επιμεληθεί περιοδικά (Adobe magazine, new λουκούμι, Ακατοίκητο, Συριανά γράμματα και άλλες
εκδόσεις), έχει εικονογραφήσει εξώφυλλα βιβλίων μεταξύ των οποίων: «Δυο Ιστο-
ρίες της Πράγας» του Ράινερ Μαρία Ρίλκε, «Ιστορίες του Σέρλοκ Χόλμς» του Άρθουρ
Κόναν Ντόυλ, «Η Αρκούδα» του Ουίλιαμ Φώκνερ, «Μπάμπης Χάρος & Υιός» της
Λουκρητίας Δούνα- βη, «Δώσε τη μπάλα ρε ατομιστή… δε βλέπεις ότι είμαι
μόνος;» του Βασίλη Καλλή, «Μικρά Σι- νιάλα» του B.D.Foxmoor, «Μικρά Σινιάλα, Μέρος δεύτερο» του B.D.Foxmoor κ.ά. Εικονογραφεί παραμύθια της Μαρίας Ρούσσου. Το 2005
έλαβε τιμητική διάκριση στα βραβεία ΕΒΓΕ. Ιούνιος 2016: Πρώτη θέση παγκόσμια
για το λογότυπο που χάραξε, για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Κακώσεις
Σπονδυλικής Στήλης (5η Σεπτέμβρη), για την Παγκόσμια Εταιρεία Κακώσεων
Σπονδυλικής Στήλης (ISCoS & ISCoS SCI Day Committee) και θα είναι το λόγοτυπο παγκοσμίως των εκδηλώσεων της
Παγκόσμιας Ημέρας. ( www.worldsciday.org ).
επιμεληθεί περιοδικά (Adobe magazine, new λουκούμι, Ακατοίκητο, Συριανά γράμματα και άλλες
εκδόσεις), έχει εικονογραφήσει εξώφυλλα βιβλίων μεταξύ των οποίων: «Δυο Ιστο-
ρίες της Πράγας» του Ράινερ Μαρία Ρίλκε, «Ιστορίες του Σέρλοκ Χόλμς» του Άρθουρ
Κόναν Ντόυλ, «Η Αρκούδα» του Ουίλιαμ Φώκνερ, «Μπάμπης Χάρος & Υιός» της
Λουκρητίας Δούνα- βη, «Δώσε τη μπάλα ρε ατομιστή… δε βλέπεις ότι είμαι
μόνος;» του Βασίλη Καλλή, «Μικρά Σι- νιάλα» του B.D.Foxmoor, «Μικρά Σινιάλα, Μέρος δεύτερο» του B.D.Foxmoor κ.ά. Εικονογραφεί παραμύθια της Μαρίας Ρούσσου. Το 2005
έλαβε τιμητική διάκριση στα βραβεία ΕΒΓΕ. Ιούνιος 2016: Πρώτη θέση παγκόσμια
για το λογότυπο που χάραξε, για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Κακώσεις
Σπονδυλικής Στήλης (5η Σεπτέμβρη), για την Παγκόσμια Εταιρεία Κακώσεων
Σπονδυλικής Στήλης (ISCoS & ISCoS SCI Day Committee) και θα είναι το λόγοτυπο παγκοσμίως των εκδηλώσεων της
Παγκόσμιας Ημέρας. ( www.worldsciday.org ).
Νοέμβριος 2017: Τρίτο
βραβείο παγκοσμίως, της αφίσας του, με τίτλο “Yes, we can!” για λογαριασμό της Διεθνούς Εταιρείας Νωτιαίου Μυελού
(ISCoS) η οποία αναρτήθηκε στο 52ο Παγκόσμιο Συνέδριο της
Διεθνούς εταιρείας στο Δουβλίνο. Η αφίσα υποβλήθηκε από το Τμήμα Μελέτης και
Αποκατάστασης Βλαβών Νωτιαίου Μυελού της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής Ιατρικής
και Αποκατάστασης. Έχει προσφέρει σχέδιά του και δημιουργικά του σε Ιατρικά
Συνέδρια, περιοδικό τύπο, εταιρικά έντυπα, διαδίκτυο.
βραβείο παγκοσμίως, της αφίσας του, με τίτλο “Yes, we can!” για λογαριασμό της Διεθνούς Εταιρείας Νωτιαίου Μυελού
(ISCoS) η οποία αναρτήθηκε στο 52ο Παγκόσμιο Συνέδριο της
Διεθνούς εταιρείας στο Δουβλίνο. Η αφίσα υποβλήθηκε από το Τμήμα Μελέτης και
Αποκατάστασης Βλαβών Νωτιαίου Μυελού της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής Ιατρικής
και Αποκατάστασης. Έχει προσφέρει σχέδιά του και δημιουργικά του σε Ιατρικά
Συνέδρια, περιοδικό τύπο, εταιρικά έντυπα, διαδίκτυο.
Έχει συγγράψει
και εκδόσει τα βιβλία:
και εκδόσει τα βιβλία:
2007: τίτλος
«Τα ΦΥTA των ΚΥΚΛΑΔΩΝ Ι». ΙSBN: 978-96089472-0-7, 12ετής έρευνά για την αυτοφυή χλωρίδα
των Κυκλάδων (taxonomy). 442 σελίδες, περισσότερες από 350 φωτογραφίες.
«Τα ΦΥTA των ΚΥΚΛΑΔΩΝ Ι». ΙSBN: 978-96089472-0-7, 12ετής έρευνά για την αυτοφυή χλωρίδα
των Κυκλάδων (taxonomy). 442 σελίδες, περισσότερες από 350 φωτογραφίες.
2012: «Η
Αποκατάσταση είναι ένα είδος ζωής • Το ζω αυτό ή το ονειρεύομαι;», ένα κόμικ 78
σελίδων, ISBN: 978-960-92692-2-3.
Αποκατάσταση είναι ένα είδος ζωής • Το ζω αυτό ή το ονειρεύομαι;», ένα κόμικ 78
σελίδων, ISBN: 978-960-92692-2-3.
2018: “Ψυχής
Περιστροφές”. ISBN. 978-960-92692-3-0. 90 σελίδες 17X32 cm., δίγλωσση έκδοση, Αγγλικά/Ελληνικά, με 182 σχέδια, 69
Περιστροφές”. ISBN. 978-960-92692-3-0. 90 σελίδες 17X32 cm., δίγλωσση έκδοση, Αγγλικά/Ελληνικά, με 182 σχέδια, 69
σκίτσα, 2
κολάζ και 7 ποιήματα.
κολάζ και 7 ποιήματα.
Έχει εκθέσει
έργα του (ατομικές εκθέσεις) στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Μυκόνου, στο
Πολιτιστικό Κέντρο Ερμούπολης, στο Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης Αναπήρων στο
Ίλιον, στην αίθουσα «Γ.&Ε. ΒΑΤΗΣ» του δήμου Ερμούπολης, στο Ξενοδοχείο Σάνη
– Χαλκιδική, στο Ξενοδοχείο Αthenaeum Intercontinental, στο κτήμα Λαφαζάνης στις Αρχαίες Κλεωνές, στο Art cafe ΚΥΚΕΩΝ, στο Eye’s walk festival 2016 του Europass project στην Ελευσίνα, στο Λαογραφικό Μουσείο Κω, στο παλιό Χάνι
στην Κω, στην Πινακοθήκη Κυ- κλάδων στην Ερμούπολη, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
Βρυξέλλες, αίθουσα Yenudi Menuhin Mezzazine, στην PS u ART Gallery στην Αθήνα και έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις και
εικαστικές δράσεις.
έργα του (ατομικές εκθέσεις) στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Μυκόνου, στο
Πολιτιστικό Κέντρο Ερμούπολης, στο Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης Αναπήρων στο
Ίλιον, στην αίθουσα «Γ.&Ε. ΒΑΤΗΣ» του δήμου Ερμούπολης, στο Ξενοδοχείο Σάνη
– Χαλκιδική, στο Ξενοδοχείο Αthenaeum Intercontinental, στο κτήμα Λαφαζάνης στις Αρχαίες Κλεωνές, στο Art cafe ΚΥΚΕΩΝ, στο Eye’s walk festival 2016 του Europass project στην Ελευσίνα, στο Λαογραφικό Μουσείο Κω, στο παλιό Χάνι
στην Κω, στην Πινακοθήκη Κυ- κλάδων στην Ερμούπολη, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
Βρυξέλλες, αίθουσα Yenudi Menuhin Mezzazine, στην PS u ART Gallery στην Αθήνα και έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις και
εικαστικές δράσεις.
Από το 2014
οργανώνει δράσεις τις οποίες εντάσσει στο «the rest[art] project» – Επανεκκίνηση, όπως το 2018 την εθελοντική Διημερί- δα
στο Αμφιθέατρο της Πινακοθήκης Κυκλάδων, με θέμα: “Ενδιαφέρομαι για το
συνάνθρωπό μου, συμβάλλω στην καθημερινότητα των ανθρώπων με αναπηρία.
Ερμούπολη, μια πόλη φιλική για όλους” με στόχευση την αποφυγή απώλειας κάθε
ρανίδας συναισθη- ματικής ενέργειας στην Σύρο. Ενεργοποιεί τη συνάντηση φορέων,
υπηρεσιών, πολιτών και ΑΜεΑ για μια καλύτερη πόλη για όλους.
οργανώνει δράσεις τις οποίες εντάσσει στο «the rest[art] project» – Επανεκκίνηση, όπως το 2018 την εθελοντική Διημερί- δα
στο Αμφιθέατρο της Πινακοθήκης Κυκλάδων, με θέμα: “Ενδιαφέρομαι για το
συνάνθρωπό μου, συμβάλλω στην καθημερινότητα των ανθρώπων με αναπηρία.
Ερμούπολη, μια πόλη φιλική για όλους” με στόχευση την αποφυγή απώλειας κάθε
ρανίδας συναισθη- ματικής ενέργειας στην Σύρο. Ενεργοποιεί τη συνάντηση φορέων,
υπηρεσιών, πολιτών και ΑΜεΑ για μια καλύτερη πόλη για όλους.
Ιστοσελίδα: www.restart.net.gr
fb: konstantinos katagas
Ο Νίκος Αναγνωστόπουλος γεννήθηκε στην
Πάτρα. Σπούδασε ζωγραφική και τεχνικές χαρακτικής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών Pietro Vanucci στην Περούτζια από το 1981-86. Το διάστημα 1995-97
εκπονεί μεταπτυχιακή εργασία στην ΑΣΚΤ Αθήνας με θέμα «Σύμβολα και ελληνικό
τοπίο» και επιβλέποντα καθηγητή τον Δημοσθένη Κοκκινίδη.
Πάτρα. Σπούδασε ζωγραφική και τεχνικές χαρακτικής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών Pietro Vanucci στην Περούτζια από το 1981-86. Το διάστημα 1995-97
εκπονεί μεταπτυχιακή εργασία στην ΑΣΚΤ Αθήνας με θέμα «Σύμβολα και ελληνικό
τοπίο» και επιβλέποντα καθηγητή τον Δημοσθένη Κοκκινίδη.
Από το 1988
μέχρι σήμερα διδάσκει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το 2008 διδάσκει στην
ειδική αγωγή. Έχει σχεδιάσει έντυπα, αφίσες, εξώφυλλα βιβλίων. Από το 1998
μέχρι το 2011 ήταν υπεύθυνος της οργάνωσης- επιμέλειας των εικαστικών
εκθέσεων-συναυλιών του χώρου τέχνης «δροσερικό» στην Πάτρα. Το 2002 μέχρι το
2006 συστήνει την ομάδα «Συν» με άλλους τέσσερεις εικαστικούς που ζουν στην
Πάτρα οργανώνοντας καλλιτεχνικές δράσεις με αποκορύφωμα την συμμετοχή της
ομάδας στην «Πάτρα- Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2006» στην οποία ήταν επιμελητής.
Οργάνωσε και επιμελήθηκε πολλές ομαδικές εικαστικές εκθέσεις και ατομικές άλλων
καλλιτεχνών.
μέχρι σήμερα διδάσκει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το 2008 διδάσκει στην
ειδική αγωγή. Έχει σχεδιάσει έντυπα, αφίσες, εξώφυλλα βιβλίων. Από το 1998
μέχρι το 2011 ήταν υπεύθυνος της οργάνωσης- επιμέλειας των εικαστικών
εκθέσεων-συναυλιών του χώρου τέχνης «δροσερικό» στην Πάτρα. Το 2002 μέχρι το
2006 συστήνει την ομάδα «Συν» με άλλους τέσσερεις εικαστικούς που ζουν στην
Πάτρα οργανώνοντας καλλιτεχνικές δράσεις με αποκορύφωμα την συμμετοχή της
ομάδας στην «Πάτρα- Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2006» στην οποία ήταν επιμελητής.
Οργάνωσε και επιμελήθηκε πολλές ομαδικές εικαστικές εκθέσεις και ατομικές άλλων
καλλιτεχνών.
Από το 2013
ζει και εργάζεται στη Σύρο. Έργα του υπάρχουν στη Σχολή Καλών Τεχνών και την
Πινακοθήκη του Δήμου Περούτζιας και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Κύπρο,
Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελβετία, Γαλλία, Αγγλία.
ζει και εργάζεται στη Σύρο. Έργα του υπάρχουν στη Σχολή Καλών Τεχνών και την
Πινακοθήκη του Δήμου Περούτζιας και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Κύπρο,
Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελβετία, Γαλλία, Αγγλία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η genesis gallery παρουσιάζει στον νέο της χώρο στην οδό Ιπποκράτους 121 την έκθεση του Κωνσταντίνου...
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
50 women over 50. Έκθεση φωτογραφίας της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.
Ελένη Θεοφυλάκτου Relocation: Μικρές περιστροφικές μετακινήσεις κατόπιν αγωγής για την άγνοια
Αναφορά στον Hayao Miyazaki. Ατομική έκθεση της Ράνιας Χατζοπούλου στον Φωταγωγό.