“#animalinsticts”: Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Νίκου Κρυωνίδη.
Εγκαίνια : Σάββατο 18 Αυγούστου στις 21:00
Διάρκεια έκθεσης: 18-28 Αυγούστου
«Ο Νίκος Κρυωνίδης διαχειρίζεται
την υλική υπόσταση της ζωγραφικής μέσω της χειρονομίας, της ύλης και της
αυτόματης γραφής. Το έργο του αποκαλύπτεται σε ένα πρώτο στάδιο ερμητικό και
απόκρυφο, ενώ σε ένα δεύτερο επίπεδο κάθε σχήμα , μορφή ή χειρονομιακή χάραξη
καθορίζει την ιδιαιτερότητά του κατευθύνοντας την ερμηνεία των χωρο – χρονικών
σημαινόντων. Οι ζωγραφικές αεικίνητες χειρονομιακές ενέργειες, ως ασκήσεις αυτοανάλυσης ( απλώνω, επιχρίζω, καλύπτω, γράφω,
χρωματίζω, χαράζω, σβήνω, συνδέω, αναμιγνύω ) μεταφέρονται ως σχήματα ύφους που
εμπλουτίζονται με υποχθόνιες σημασίες διαισθητικής ενόρασης. Τα ίχνη ως νύξεις,
υποδείξεις, υπαινιγμοί, συναντούν τα χρωματικά επαναλαμβανόμενα χειρονομιακά παιχνίδια
της γραμμής / γραφής ( χρήση δακτύλων). Αυτή η εμμονή της κινητικής και
χρωματικής ενέργειας μεταλλάσσει διαρκώς το στατικό σημείο της πρώτης εγχάραξης
/ αποτυπώματος, ενεργοποιώντας την λευκή επιφάνεια του χαρτιού ή του μουσαμά».
την υλική υπόσταση της ζωγραφικής μέσω της χειρονομίας, της ύλης και της
αυτόματης γραφής. Το έργο του αποκαλύπτεται σε ένα πρώτο στάδιο ερμητικό και
απόκρυφο, ενώ σε ένα δεύτερο επίπεδο κάθε σχήμα , μορφή ή χειρονομιακή χάραξη
καθορίζει την ιδιαιτερότητά του κατευθύνοντας την ερμηνεία των χωρο – χρονικών
σημαινόντων. Οι ζωγραφικές αεικίνητες χειρονομιακές ενέργειες, ως ασκήσεις αυτοανάλυσης ( απλώνω, επιχρίζω, καλύπτω, γράφω,
χρωματίζω, χαράζω, σβήνω, συνδέω, αναμιγνύω ) μεταφέρονται ως σχήματα ύφους που
εμπλουτίζονται με υποχθόνιες σημασίες διαισθητικής ενόρασης. Τα ίχνη ως νύξεις,
υποδείξεις, υπαινιγμοί, συναντούν τα χρωματικά επαναλαμβανόμενα χειρονομιακά παιχνίδια
της γραμμής / γραφής ( χρήση δακτύλων). Αυτή η εμμονή της κινητικής και
χρωματικής ενέργειας μεταλλάσσει διαρκώς το στατικό σημείο της πρώτης εγχάραξης
/ αποτυπώματος, ενεργοποιώντας την λευκή επιφάνεια του χαρτιού ή του μουσαμά».
Δρ. Σάνια Παπά, Ιστορικός Τέχνης – Λέκτορας Α.Π.Θ.
KRYONIDIS UNTITLED acrylic on canvas 60×60 cm 2018 |
Μινιατούρες άγριων ζώων. Μια
περίληψη πανίδας σε πλήρη ακινησία. Παράταιρα αντικείμενα, οικείοι υπαινιγμοί
αλλότριων και λησμονημένων πράξεων. Ένα επιτραπέζιο εγχειρίδιο αναγνώρισης των
εννοιών. Ο Νίκος Κρυωνίδης συμμετέχει δεξιοτεχνικά στο προσφιλές παιχνίδι της
μελλοντολογίας επιλέγοντας τι να σωθεί από μια πολιτισμική καταστροφή, τι να
σταλεί σαν δείγμα γραφής της υπάρχουσας κατάστασης του ανθρώπινου είδους.
περίληψη πανίδας σε πλήρη ακινησία. Παράταιρα αντικείμενα, οικείοι υπαινιγμοί
αλλότριων και λησμονημένων πράξεων. Ένα επιτραπέζιο εγχειρίδιο αναγνώρισης των
εννοιών. Ο Νίκος Κρυωνίδης συμμετέχει δεξιοτεχνικά στο προσφιλές παιχνίδι της
μελλοντολογίας επιλέγοντας τι να σωθεί από μια πολιτισμική καταστροφή, τι να
σταλεί σαν δείγμα γραφής της υπάρχουσας κατάστασης του ανθρώπινου είδους.
Θάλεια
Στεφανίδου.
Στεφανίδου.
Η σχεδιαστική δεξιοτεχνία
του και μια αίσθηση της φόρμας, της ισορροπίας,του χώρου και του χρώματος, είναι
υψηλής ποιότητας. Επίσης έχει αφομοιώσει καλά τα μαθήματα του μεταμοντερνισμού.
Η πρόκληση του επομένως βρίσκεται στις αφηγηματικές επιλογές του. Το εγχείρημα
του φαίνεται να είναι σταθερά ριζωμένο στην πραγματικότητα και στο εν δυνάμει
πολιτικό.
του και μια αίσθηση της φόρμας, της ισορροπίας,του χώρου και του χρώματος, είναι
υψηλής ποιότητας. Επίσης έχει αφομοιώσει καλά τα μαθήματα του μεταμοντερνισμού.
Η πρόκληση του επομένως βρίσκεται στις αφηγηματικές επιλογές του. Το εγχείρημα
του φαίνεται να είναι σταθερά ριζωμένο στην πραγματικότητα και στο εν δυνάμει
πολιτικό.
Andrea Gilbert
Ο Νίκος Κρυωνίδης
γεννήθηκε το 1963 στην Ξάνθη και ζει στη Θεσσαλονίκη Είναι απόφοιτος της
αρχιτεκτονικής σχολής του Α.Π.Θ. Έργα του υπάρχουν στο Μακεδονικό Μουσείο
Σύγχρονης Τέχνης, στην Πινακοθήκη της Ε.Μ.Σ., στη Δημοτική Πινακοθήκη
Θεσσαλονίκης, στο Αμερικάνικο Κολέγιο της Αθήνας και σε ιδιωτικές συλλογές.
γεννήθηκε το 1963 στην Ξάνθη και ζει στη Θεσσαλονίκη Είναι απόφοιτος της
αρχιτεκτονικής σχολής του Α.Π.Θ. Έργα του υπάρχουν στο Μακεδονικό Μουσείο
Σύγχρονης Τέχνης, στην Πινακοθήκη της Ε.Μ.Σ., στη Δημοτική Πινακοθήκη
Θεσσαλονίκης, στο Αμερικάνικο Κολέγιο της Αθήνας και σε ιδιωτικές συλλογές.
kryonidis UNTITLED 80X120 cm acrylic on canvas 2017 |
Κείμενα κριτικής για το έργο του και συνεντεύξεις έχουν δημοσιευθεί σε
εφημερίδες και περιοδικά ποικίλης ύλης καθώς και στα εξειδικευμένα περιοδικά:
Εντευκτήριο, τευχ.21, ‘92
Andrea Gilbert, ARTI,
τευχ.35, ‘97
τευχ.35, ‘97
Κατερίνα Γρέγου, ART magazine, τευχ.3, ‘97
Katerina Gregos, Zingmagazine, τευχ.2, ‘98
Θανάσης Μουτσόπουλος, Βαβέλ, τευχ. 191, ‘00
Θανάσης Γωγάδης, Πανσέληνος, τευχ.83, ‘00
Αναφορά στο Νίκο Κρυωνίδη γίνεται στα βιβλία:
Μάνος Στεφανίδης, Ελληνομουσείον, εκδ.ΜΙΛΗΤΟΣ
Open Art, Contemporary Greek Art, εκδ.HILLSIDE
Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών, εκδ.ΜΕΛΙΣΣΑ
Θανάσης Μουτσόπουλος, Ποπ Αλλόκοτο
DESTE 33 years
Ιωάννης Κολοκοτρώνης –
Νέα Ελληνική Τέχνη
Νέα Ελληνική Τέχνη
Και στους καταλόγους:
Γιάννης Τσούτσας, Όψεις της εικαστικής δημιουργίας στη Θεσσαλονίκη μετά το 1960
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Η μόνιμη Συλλογή
Έλενα Παπαδοπούλου, Spring Collection, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
Θάλεια Στεφανίδου, Cahiers Du Triangle Institut Francais de Thessalonique
De Valigia in Greece, Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης
Κάτια Κιλεσοπούλου, Εικαστικοί Καλλιτέχνες της Βορείου Ελλάδος
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ (επιλογή)
2018 Βιτρίνες Τέχνης ΟΤΕ
Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη
2017 Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη
2010 Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη
2005 Titanium Αθήνα
D 624 Αθήνα
2004 Εργοστάσιο ΠΙΛ ΠΟΥΛ Αθήνα
Παλιό Καλογερικό, Λιμένας Θάσου
2002 Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης
2001 Χώρος Σύγχρονης Τέχνης Statement, Αθήνα
Γκαλερί Λόλα Νικολάου, Θεσσαλονίκη
1999 Αίθουσα Τέχνης, Επίκεντρο, Αθήνα
Αίθουσα Τέχνης, Ζεύξις, Θεσσαλονίκη
1997 Αίθουσες Τέχνης, Ζήτα-Μι & Μεταμόρφωση, Θεσ/νικη
Αίθουσα Τέχνης, Πλειάδες, Αθήνα
Χώρος Αναγκαιότητας, Άλλη Πόλη, Θεσσαλονίκη
1996 Εντός των Τεχνών, Θεσσαλονίκη
1994 Χώρος Αναγκαιότητας, Άλλη Πόλη, Θεσσαλονίκη
Αίθουσα Τέχνης, Ζήτα-Μι, Θεσσαλονίκη
1992 Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο(Γενί Τζαμι), Θεσσαλονίκη
1988 Μουσικές και εικαστικές εκδηλώσεις, Ερωδός, Θεσσαλονίκη
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
(επιλογή)
(επιλογή)
2003 «Ποπ Αλλόκοτο» Gazon Rouge, Αθήνα
2002 «Ψευδοσυμβάν» Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσ/νικη
2000 «Ζωγραφική και Κινημ/φος» Γκάζι -Τεχνόπολις, Αθήνα
«Art Athina 8» Συμμετοχή με την Αίθουσα Τέχνης Επίκεντρο
«miArt», Συμμετοχή με την Αίθουσα
Τέχνης Επίκεντρο, Μιλάνο
Τέχνης Επίκεντρο, Μιλάνο
«Cahiers Du Triangle» Institute Francais De Thessalonique
Ecole des Beaux –
Arts de Saint Etienne France
Arts de Saint Etienne France
Comune di Bologna, Assesorato Alla Cultura Italia
1999 «Art Athina 7» Συμμετοχή με την Αίθουσα Τέχνης Επίκεντρο
1998 «Europartrain» Amsterdam
CheapArt Αθήνα
1997 «De Valigia» Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης,
Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 1997
1996 «Spring Collection‘96» Σπίτι της Κύπρου, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Αθήνα
«Βαλκάνια Όνειρα» Καπνομάγαζο, Ξάνθη
1994 «Art Athina 2» Συμμετοχή με την Αίθουσα Τέχνης Ζήτα-Μι
1988 Εκθεσιακός χώρος Δήμου Θεσσαλονίκης, Εθν. Αμύνης 9Α
Γενικές
Πληροφορίες
Πληροφορίες
Εγκαίνια : Σάββατο 18
Αυγούστου στις 21:00
Αυγούστου στις 21:00
Διάρκεια έκθεσης: 18-28 Αυγούστου
Χώρος : Γκαλερί nord.
Πλατεία Ρολογιού,Σπέτσες
Πλατεία Ρολογιού,Σπέτσες
Επικοινωνία : Γιώργος Χριστοδούλου 2298074274 / 6944443534
Επιμμέλεια- Διοργάνωση : nord Gallery
Για περισσότερες
πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του καλλιτέχνη
πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του καλλιτέχνη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ομαδική Έκθεση στη Sianti Gallery «Μικρά Ζωγραφικά Έργα 2024 - 2025»
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.