Δωρεάν προβολή ταινίας «Βαν Γκογκ: Η ζωή ενός ανθρώπου» στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα.
Το επιτυχημένο πρόγραμμα της
Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείου Κατσίγρα Το Σινεμά των Εικαστικών:
Αγωνία και Έκσταση συνεχίζεται και φέτος με ελεύθερη είσοδο για το κοινό
κάνοντας πρεμιέρα την Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017, στο Αμφιθέατρο της Δημοτικής
Πινακοθήκης-Μουσείου Κατσίγρα με την ταινία Βαν Γκογκ: Η ζωή ενός ανθρώπου (ώρα
προβολής: 20:00). Το πρόγραμμα Το Σινεμά των Εικαστικών: Αγωνία και Έκσταση
περιλαμβάνει επιλεγμένες ταινίες που έλκουν τη θεματολογία τους από τις
εικαστικές τέχνες. Οι ταινίες αφορούν την αγωνιώδη αναζήτηση της έμπνευσης για την
«Τέλεια Τέχνη», κάτι που αποτυπώνεται, είτε μέσα από βιογραφίες γνωστών καλλιτεχνών, είτε μέσα από πρωτότυπες
ιστορίες ανάλογης θεματολογίας…
Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείου Κατσίγρα Το Σινεμά των Εικαστικών:
Αγωνία και Έκσταση συνεχίζεται και φέτος με ελεύθερη είσοδο για το κοινό
κάνοντας πρεμιέρα την Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017, στο Αμφιθέατρο της Δημοτικής
Πινακοθήκης-Μουσείου Κατσίγρα με την ταινία Βαν Γκογκ: Η ζωή ενός ανθρώπου (ώρα
προβολής: 20:00). Το πρόγραμμα Το Σινεμά των Εικαστικών: Αγωνία και Έκσταση
περιλαμβάνει επιλεγμένες ταινίες που έλκουν τη θεματολογία τους από τις
εικαστικές τέχνες. Οι ταινίες αφορούν την αγωνιώδη αναζήτηση της έμπνευσης για την
«Τέλεια Τέχνη», κάτι που αποτυπώνεται, είτε μέσα από βιογραφίες γνωστών καλλιτεχνών, είτε μέσα από πρωτότυπες
ιστορίες ανάλογης θεματολογίας…
Η ταινία Βαν Γκογκ: Η ζωή
ενός ανθρώπου (πρωτότυπος τίτλος Lust for Life) είναι βιογραφικό δράμα
παραγωγής 1956 σε σκηνοθεσία Βινσέντε Μινέλι και Τζορτζ Κιούκορ. Η ταινία είναι
κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Έρβιν Στόουν με θέμα τη ζωή του
μεγάλου ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκογκ, που κυκλοφόρησε το 1934. Η διασκευή του
μυθιστορήματος για τη μεγάλη οθόνη έγινε από τον Νόρμαν Κόργουιν. Πρωταγωνιστές
της ταινίας είναι ο Κερκ Ντάγκλας στο ρόλο του Βαν Γκογκ, ο Άντονι Κουίν στο
ρόλο του Πολ Γκογκέν] και ο Τζέιμς Ντόναλντ στο ρόλο του αδελφού του Βαν Γκογκ,
Θίο.
ενός ανθρώπου (πρωτότυπος τίτλος Lust for Life) είναι βιογραφικό δράμα
παραγωγής 1956 σε σκηνοθεσία Βινσέντε Μινέλι και Τζορτζ Κιούκορ. Η ταινία είναι
κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Έρβιν Στόουν με θέμα τη ζωή του
μεγάλου ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκογκ, που κυκλοφόρησε το 1934. Η διασκευή του
μυθιστορήματος για τη μεγάλη οθόνη έγινε από τον Νόρμαν Κόργουιν. Πρωταγωνιστές
της ταινίας είναι ο Κερκ Ντάγκλας στο ρόλο του Βαν Γκογκ, ο Άντονι Κουίν στο
ρόλο του Πολ Γκογκέν] και ο Τζέιμς Ντόναλντ στο ρόλο του αδελφού του Βαν Γκογκ,
Θίο.
Η ταινία προτάθηκε για τέσσερα βραβεία Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Α’
Ανδρικού και Β’ Ανδρικού Ρόλου και χάρισε στον Άντονι Κουίν το δεύτερό του
Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου.
Ανδρικού και Β’ Ανδρικού Ρόλου και χάρισε στον Άντονι Κουίν το δεύτερό του
Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου.
«Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ (Κερκ
Ντάγκλας) ήταν μια από τις πιο ταλαιπωρημένες καλλιτεχνικές ιδιοφυΐες. Η ψύχωσή
του με την τέχνη του σε συνδυασμό με τα ψυχολογικά του προβλήματα και την
ασθένειά του, τον έκαναν να ζήσει μια δυστυχισμένη ζωή γεμάτη απογοητεύσεις.
Απέτυχε να γίνει ιερέας των ανθρακωρύχων, όπως απέτυχε και στις σχέσεις του με
τις γυναίκες. Κέρδισε το σεβασμό κάποιων από τους συναδέλφους του, όπως ο Πολ
Γκογκέν (Άντονι Κουίν), αλλά δεν είχε καλές σχέσεις μαζί τους. Δεν έγινε
διάσημος όσο ζούσε και κατάφερε να πουλήσει μόνο ένα του πίνακα σε όλη του τη
ζωή. Το μοναδικό πρόσωπο που έμεινε στο πλευρό του ολόκληρή του τη ζωή, ήταν ο
αδελφός του Θίο (Τζέιμς Μακ Ντόναλντ), ο οποίος του παρείχε πνευματική και
οικονομική βοήθεια. Στο τέλος της ζωής του κλείστηκε σε ψυχιατρική κλινική
εφόσον δεν μπορούσε πια να υποφέρει τα φρικτά οράματα και τους πονοκεφάλους που
τον ταλαιπωρούσαν. Όταν βγήκε από την κλινική, συνέχισε να ζωγραφίζει και στο
τέλος αυτοκτόνησε, λόγω της απόγνωσης που του προκαλούσε η ιδέα ότι δε θα
μπορούσε ποτέ να ζωγραφίσει όλα όσα φανταζόταν».
Ντάγκλας) ήταν μια από τις πιο ταλαιπωρημένες καλλιτεχνικές ιδιοφυΐες. Η ψύχωσή
του με την τέχνη του σε συνδυασμό με τα ψυχολογικά του προβλήματα και την
ασθένειά του, τον έκαναν να ζήσει μια δυστυχισμένη ζωή γεμάτη απογοητεύσεις.
Απέτυχε να γίνει ιερέας των ανθρακωρύχων, όπως απέτυχε και στις σχέσεις του με
τις γυναίκες. Κέρδισε το σεβασμό κάποιων από τους συναδέλφους του, όπως ο Πολ
Γκογκέν (Άντονι Κουίν), αλλά δεν είχε καλές σχέσεις μαζί τους. Δεν έγινε
διάσημος όσο ζούσε και κατάφερε να πουλήσει μόνο ένα του πίνακα σε όλη του τη
ζωή. Το μοναδικό πρόσωπο που έμεινε στο πλευρό του ολόκληρή του τη ζωή, ήταν ο
αδελφός του Θίο (Τζέιμς Μακ Ντόναλντ), ο οποίος του παρείχε πνευματική και
οικονομική βοήθεια. Στο τέλος της ζωής του κλείστηκε σε ψυχιατρική κλινική
εφόσον δεν μπορούσε πια να υποφέρει τα φρικτά οράματα και τους πονοκεφάλους που
τον ταλαιπωρούσαν. Όταν βγήκε από την κλινική, συνέχισε να ζωγραφίζει και στο
τέλος αυτοκτόνησε, λόγω της απόγνωσης που του προκαλούσε η ιδέα ότι δε θα
μπορούσε ποτέ να ζωγραφίσει όλα όσα φανταζόταν».
Αυτή η ψυχική κατάσταση του
ζωγράφου φαίνεται στο γράμμα του Βαν Γκογκ, στον φίλο του Εμίλ Μπέρναρντ:
ζωγράφου φαίνεται στο γράμμα του Βαν Γκογκ, στον φίλο του Εμίλ Μπέρναρντ:
«Αισθάνομαι καλύτερα εδώ παρά
στο Βορρά. Εργάζομαι ακόμη και μέσα στο καταμεσήμερο, κάτω από τον ήλιο, χωρίς
καμία σκιά, μέσα στα χωράφια με τα στάρια, και να, το απολαμβάνω σαν το
τζιτζίκι. Θεέ μου, γιατί να μην είχα γνωρίσει αυτή τη χώρα στα 25 μου, αντί να
έρθω εδώ στα 35 ! Εκείνη την εποχή με ενθουσίαζε ακόμη το γκρι ή μάλλον το
άχρωμο, αλλά βέβαια ονειρευόμουν και τον Millet (…) Πότε επί τέλους θα κάνω
τον έναστρο ουρανό, αυτόν τον πίνακα που συνέχεια με απασχολεί. Δυστυχώς!
Δυστυχώς! Όπως το λέει τόσο ωραία ο εξαιρετικός φίλος Cyprien στο En ménage,
του J.-K. Huysmans: οι καλύτεροι πίνακες είναι αυτοί που ονειρευόμαστε
καπνίζοντας μία πίπα στο κρεββάτι μας και που δεν κάνουμε ποτέ (…) Έχω
ατελείωτες τύψεις που δεν έχω σχεδιάσει ακόμη εδώ φιγούρες. Ιδού ένα τοπίο:
δύση του Ηλίου; ανατολή της Σελήνης; Πάντως καλοκαιρινός ήλιος. Βιολετί πόλη,
κίτρινο άστρο, ουρανός μπλε-πράσινος. Τα στάχυα έχουν όλους τους τόνους του
παλαιωμένου χρυσού, χάλκινο, πράσινο ή κόκκινο χρυσαφί, κίτρινο χρυσαφί,
χαλκοκίτρινο, χαλκοπράσινο και κόκκινο. Τετράγωνος καμβάς των τριάντα. Το
ζωγράφισα ενώ μαινόταν ο μαϊστράλης, το καβαλέτο μου στηριζόταν μέσα στο χώμα
με σίδερα, μία τεχνική που σου συστήνω. Βυθίζουμε τα πόδια του καβαλέτου, και
δίπλα τους μία σιδερένια λάμα 50 εκατοστών. Έπειτα τα δένουμε όλα με σχοινιά.
Μπορείς έτσι να δουλεύεις μέσα στον αέρα».
στο Βορρά. Εργάζομαι ακόμη και μέσα στο καταμεσήμερο, κάτω από τον ήλιο, χωρίς
καμία σκιά, μέσα στα χωράφια με τα στάρια, και να, το απολαμβάνω σαν το
τζιτζίκι. Θεέ μου, γιατί να μην είχα γνωρίσει αυτή τη χώρα στα 25 μου, αντί να
έρθω εδώ στα 35 ! Εκείνη την εποχή με ενθουσίαζε ακόμη το γκρι ή μάλλον το
άχρωμο, αλλά βέβαια ονειρευόμουν και τον Millet (…) Πότε επί τέλους θα κάνω
τον έναστρο ουρανό, αυτόν τον πίνακα που συνέχεια με απασχολεί. Δυστυχώς!
Δυστυχώς! Όπως το λέει τόσο ωραία ο εξαιρετικός φίλος Cyprien στο En ménage,
του J.-K. Huysmans: οι καλύτεροι πίνακες είναι αυτοί που ονειρευόμαστε
καπνίζοντας μία πίπα στο κρεββάτι μας και που δεν κάνουμε ποτέ (…) Έχω
ατελείωτες τύψεις που δεν έχω σχεδιάσει ακόμη εδώ φιγούρες. Ιδού ένα τοπίο:
δύση του Ηλίου; ανατολή της Σελήνης; Πάντως καλοκαιρινός ήλιος. Βιολετί πόλη,
κίτρινο άστρο, ουρανός μπλε-πράσινος. Τα στάχυα έχουν όλους τους τόνους του
παλαιωμένου χρυσού, χάλκινο, πράσινο ή κόκκινο χρυσαφί, κίτρινο χρυσαφί,
χαλκοκίτρινο, χαλκοπράσινο και κόκκινο. Τετράγωνος καμβάς των τριάντα. Το
ζωγράφισα ενώ μαινόταν ο μαϊστράλης, το καβαλέτο μου στηριζόταν μέσα στο χώμα
με σίδερα, μία τεχνική που σου συστήνω. Βυθίζουμε τα πόδια του καβαλέτου, και
δίπλα τους μία σιδερένια λάμα 50 εκατοστών. Έπειτα τα δένουμε όλα με σχοινιά.
Μπορείς έτσι να δουλεύεις μέσα στον αέρα».
Στοιχεία ταινίας
Είδος: Δραματική, Βιογραφία
Σκηνοθέτες: Βινσέντε Μινέλι
και Τζορτζ Κιούκορ
και Τζορτζ Κιούκορ
Ηθοποιοί: Κερκ Ντάγκλας,
Άντονι Κουίν, Τζέημς Ντόναλντ, Πάμελα Μπράουν, Έβερετ Σλόαν
Άντονι Κουίν, Τζέημς Ντόναλντ, Πάμελα Μπράουν, Έβερετ Σλόαν
Διάρκεια: 122′
Έτος προβολής: 1956
ΔΗΜΟΣ
ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ
ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ
ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
ΛΑΡΙΣΑΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ Γ.Ι. ΚΑΤΣΙΓΡΑ
ΜΟΥΣΕΙΟ Γ.Ι. ΚΑΤΣΙΓΡΑ
Γ.
Παπανδρέου 2- Τ.Κ. 41334 ΝΕΑΠΟΛΗ ΛΑΡΙΣΑΣ
Παπανδρέου 2- Τ.Κ. 41334 ΝΕΑΠΟΛΗ ΛΑΡΙΣΑΣ
Τηλ.: 2410- 621.205
FAX : 2410-621.204
e-mail: dplarisas@yahoo.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έκθεση 1ου Φωτομαραθώνιου Ελπίδας Click for Life. Στον χώρο πολιτισμού TAF - The Art Foundation από ...
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Στοχασμοί του συλλέκτη
«Η ΤΕΧΝΗ ως ΒΙΩΜΑ: Εξερευνώντας τις ΙΣΤΟΡΙΕΣ πίσω από τα ΕΡΓΑ». Ομαδική έκθεση στη γκαλερί ArteVisio...
«Χαίρε Ξένε Στη Χώρα των Ονείρων». Το Μουσείο Ακρόπολης παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφιών του Rober...