Έκθεση κολάζ (collage) «Τι κι αν (δεν) Υπάρχει έρωτας (;)» των Lane και Βασίλη Καρκατσέλη.
Εγκαίνια Παρασκευή
8 Φεβρουαρίου
8 Φεβρουαρίου
στις 20.00, @ Ζώγια
Καρκατσέλης |
Με μεγάλη χαρά η Ζώγια φιλοξενεί από τις 8 έως τις 28 Φεβρουαρίου 2019 την έκθεση κολάζ (collage) των Lane και Βασίλη Καρκατσέλη, με
τίτλο «Τι κι αν Υπάρχει (δεν) έρωτας (;)». Η έκθεση εγκαινιάζεται την Παρασκευή 8
Φεβρουαρίου στις 20.00 και πρόκειται να μας φέρει κοντά με την φωτογραφία ως
τέχνη, τρόπο έκφρασης και κοιτίδα δημιουργίας.
τίτλο «Τι κι αν Υπάρχει (δεν) έρωτας (;)». Η έκθεση εγκαινιάζεται την Παρασκευή 8
Φεβρουαρίου στις 20.00 και πρόκειται να μας φέρει κοντά με την φωτογραφία ως
τέχνη, τρόπο έκφρασης και κοιτίδα δημιουργίας.
Οι καλλιτέχνες που πραγματοποιούν
την συγκεκριμένη έκθεση χρησιμοποιούν δύο διαφορετικές μεθόδους:
την συγκεκριμένη έκθεση χρησιμοποιούν δύο διαφορετικές μεθόδους:
Η Lane δημιουργεί εικόνες
με την μέθοδο της αποκοπής και του ξακρίσματος φωτογραφιών από περιοδικά, για
να τις ενώσει έπειτα «αλλόκοτα» σε νέους ενδιαφέροντες συσχετισμούς, αλλάζοντάς
τους, ενίοτε, και το σημαίνον. Ο Βασίλης Καρκατσέλης δημιουργεί σχήματα
και περιεχόμενο από χρωματιστά χαρτόνια. Πρόκειται για υλικό που είχε
πρωταρχικά δημιουργηθεί για μία πολυμορφική μεταφορά του έργου «Η μάσκα του
κόκκινου θανάτου» το Έντγκαρ Άλαν Πόε, στη Θεσσαλονίκη.
με την μέθοδο της αποκοπής και του ξακρίσματος φωτογραφιών από περιοδικά, για
να τις ενώσει έπειτα «αλλόκοτα» σε νέους ενδιαφέροντες συσχετισμούς, αλλάζοντάς
τους, ενίοτε, και το σημαίνον. Ο Βασίλης Καρκατσέλης δημιουργεί σχήματα
και περιεχόμενο από χρωματιστά χαρτόνια. Πρόκειται για υλικό που είχε
πρωταρχικά δημιουργηθεί για μία πολυμορφική μεταφορά του έργου «Η μάσκα του
κόκκινου θανάτου» το Έντγκαρ Άλαν Πόε, στη Θεσσαλονίκη.
Lane |
Λίγα
λόγια για κολάζ (collage)
λόγια για κολάζ (collage)
Το κολάζ (ή κολλάζ) είναι η
τεχνική της συναρμογής, του φέρνω δίπλα-δίπλα τμήματα του ιδίου ή διαφορετικού
υλικού, που θεωρητικά τουλάχιστον, δεν θα έπρεπε να βρισκόταν εκεί. Η παγκόσμια
ονομασία αυτής της τεχνικής
προέρχεται από την γαλλική λέξη coller που σημαίνει “κολλάω”.
Δηλαδή το έργο του δημιουργού δημιουργείται από κομμάτια διαφόρων υλικών
κολλημένα μεταξύ τους, πχ ύφασμα, ξύλο, σκουπίδια, προϊόντα, εικόνες και ό,τι
άλλο μπορεί να φανταστεί ο καθένας. Το κολάζ αποτελεί μια από τις πιο προσιτές
τεχνικές, η οποία εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα σε όλες τις μορφές τέχνης. Η
τυπογραφία, η διαφήμιση, η γραφιστική, το μοντάζ, ο κινηματογράφος, το θέατρο,
η σκηνογραφία, η λογοτεχνία, η ψηφιακή τεχνολογία, ακόμα και η μουσική,
επηρεάστηκαν από την τεχνική αυτή. Ο όρος Κολάζ επινοήθηκε από τον Ζορζ Μπρακ
και τον Πάμπλο Πικάσο στα έργα των οποίων το αντικείμενο αντικαθιστά την
αναπαράστασή του. Στη συνέχεια, εξαπλώθηκε με το κίνημα των Ντανταϊστών, οι
οποίοι προσπάθησαν με έργα τους να
πλήξουν τις παραδοσιακές καλλιτεχνικές αξίες. Οι καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν με
το κολάζ χρησιμοποίησαν χαρτιά, υφάσματα
και άλλα φαινομενικά άχρηστα υλικά, ώστε να δώσουν ζωντάνια στα έργα τους και
να δημιουργήσουν συνθέσεις που αποτελούν τα σχόλια τους πάνω στα αιώνια θέματα της τέχνης.
τεχνική της συναρμογής, του φέρνω δίπλα-δίπλα τμήματα του ιδίου ή διαφορετικού
υλικού, που θεωρητικά τουλάχιστον, δεν θα έπρεπε να βρισκόταν εκεί. Η παγκόσμια
ονομασία αυτής της τεχνικής
προέρχεται από την γαλλική λέξη coller που σημαίνει “κολλάω”.
Δηλαδή το έργο του δημιουργού δημιουργείται από κομμάτια διαφόρων υλικών
κολλημένα μεταξύ τους, πχ ύφασμα, ξύλο, σκουπίδια, προϊόντα, εικόνες και ό,τι
άλλο μπορεί να φανταστεί ο καθένας. Το κολάζ αποτελεί μια από τις πιο προσιτές
τεχνικές, η οποία εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα σε όλες τις μορφές τέχνης. Η
τυπογραφία, η διαφήμιση, η γραφιστική, το μοντάζ, ο κινηματογράφος, το θέατρο,
η σκηνογραφία, η λογοτεχνία, η ψηφιακή τεχνολογία, ακόμα και η μουσική,
επηρεάστηκαν από την τεχνική αυτή. Ο όρος Κολάζ επινοήθηκε από τον Ζορζ Μπρακ
και τον Πάμπλο Πικάσο στα έργα των οποίων το αντικείμενο αντικαθιστά την
αναπαράστασή του. Στη συνέχεια, εξαπλώθηκε με το κίνημα των Ντανταϊστών, οι
οποίοι προσπάθησαν με έργα τους να
πλήξουν τις παραδοσιακές καλλιτεχνικές αξίες. Οι καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν με
το κολάζ χρησιμοποίησαν χαρτιά, υφάσματα
και άλλα φαινομενικά άχρηστα υλικά, ώστε να δώσουν ζωντάνια στα έργα τους και
να δημιουργήσουν συνθέσεις που αποτελούν τα σχόλια τους πάνω στα αιώνια θέματα της τέχνης.
Lane |
Σύντομο βιογραφικό της Lane
Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη όπου ζει μέχρι και σήμερα. Η
ενασχόλησή της με το κολάζ ξεκίνησε από τα μαθητικά χρόνια και στη πορεία
συνεχίστηκε ως χόμπι. Ως πρώτη ύλη χρησιμοποιεί το χαρτί από περιοδικά, βιβλία,
Poster και χάρτες. Κάθε κολάζ αποτελεί
για εκείνη ένα παζλ το οποίο προκύπτει από τη σύνθεση κομματιών χαρτιού με
ακαθόριστο σχήμα, μέγεθος και διαφορετικό περιεχόμενο. Ο στόχος της είναι αυτή η
διαφορετικότητα να λειτουργήσει θετικά και να χαρίσει νέα ταυτότητα στο τελικό
αποτέλεσμα. Αγαπημένο της θέμα ήταν και θα είναι τα πορτραίτα με τα οποία και
ξεκίνησε. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι
συνιδρυτής του Collagistas Festival, το οποίο διοργανώνεται μια φορά το χρόνο σε
διαφορετική χώρα.
Lane website: www.lanecollage.gr
ενασχόλησή της με το κολάζ ξεκίνησε από τα μαθητικά χρόνια και στη πορεία
συνεχίστηκε ως χόμπι. Ως πρώτη ύλη χρησιμοποιεί το χαρτί από περιοδικά, βιβλία,
Poster και χάρτες. Κάθε κολάζ αποτελεί
για εκείνη ένα παζλ το οποίο προκύπτει από τη σύνθεση κομματιών χαρτιού με
ακαθόριστο σχήμα, μέγεθος και διαφορετικό περιεχόμενο. Ο στόχος της είναι αυτή η
διαφορετικότητα να λειτουργήσει θετικά και να χαρίσει νέα ταυτότητα στο τελικό
αποτέλεσμα. Αγαπημένο της θέμα ήταν και θα είναι τα πορτραίτα με τα οποία και
ξεκίνησε. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι
συνιδρυτής του Collagistas Festival, το οποίο διοργανώνεται μια φορά το χρόνο σε
διαφορετική χώρα.
Lane website: www.lanecollage.gr
Σύντομο βιογραφικό τη του
Καρκατσέλη Βασίλη
Καρκατσέλη Βασίλη
Γεννήθηκε
στο Παλαιό Φάληρο Αττικής το 1952. Έχει παρουσιάσει τη χαρακτική και ζωγραφική
του εργασία σε 17 ατομικές και πάνω από 50 ομαδικές εκθέσεις, σε Ελλάδα και
εξωτερικό. Ομοίως, τη φωτογραφική του εργασία παρουσίασε σε 51 ατομικές και
πάνω από 100 ομαδικές. Εκδόθηκαν διάφορα έντυπα με κείμενα, δοκίμια,
μονογραφίες, ποίηση, χαρακτικά και φωτογραφίες του. Διετέλεσε μέλος της
Συμβουλευτικής Επιτροπής του Μουσείου Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης. Μεταξύ
άλλων το 1984 ιδρύει τη Φωτογραφική Ομάδα Τριανδρίας, γνωστή σε όλους σήμερα,
σα Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και είναι Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής του
Επιτροπής. Είναι μέλος διάφορων δραστήριων καλλιτεχνικών ομάδων, εργάζεται για
τη διάδραση των τεχνών. Διδάσκει το
αντικείμενό του παντού όπου του ζητηθεί. Τον απασχολεί τόσο η παραδοσιακή
αντίληψη για την τέχνη, όσο και το ταξίδι της πέραν των ορίων. Παρουσίασε την
πρόσφατη εργασία του σε πολλούς χώρους και θεσμούς, και ανάμεσά τους στο
Γαλλικό Salon, στο Βελιγράδι, τις Βρυξέλες, το Δουβλίνο, το
Μεξικό, το Περού, την Ισπανία, Σερβία, Κροατία, Κίνα, Κύπρο, στην
Κωνσταντινούπολη και Σουηδία πολλαπλώς, τις Φωτογραφικές Ημέρες του Κάουνας στη
Λιθουανία, στο ¨Ευρωπαίοι Δημιουργοί¨
στο Lotz της Πολωνίας, το Ουγγρικό Μουσείο Φωτογραφίας, τα
Φεστιβάλ Marigrafia και Photovakation της Βουλγαρίας, την Biennale του Άμστερνταμ, την Phodar Bienniale, τη Φωτογραφική Συγκυρία και τη PHOTOBIENNALE, το Ίδρυμα Τσιχριτζή, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, το
Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, το Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης, το Μουσείο
Βυζαντινού Πολιτισμού, το Μουσείο Λαϊκών
Οργάνων Θεσσαλονίκης, το Λαογραφικό Μουσείο της Ξάνθης, την 1η
Μπιενάλε Θεσσαλονίκης και φυσικά, σε πολλούς άλλους εξωθεσμικούς χώρους.
στο Παλαιό Φάληρο Αττικής το 1952. Έχει παρουσιάσει τη χαρακτική και ζωγραφική
του εργασία σε 17 ατομικές και πάνω από 50 ομαδικές εκθέσεις, σε Ελλάδα και
εξωτερικό. Ομοίως, τη φωτογραφική του εργασία παρουσίασε σε 51 ατομικές και
πάνω από 100 ομαδικές. Εκδόθηκαν διάφορα έντυπα με κείμενα, δοκίμια,
μονογραφίες, ποίηση, χαρακτικά και φωτογραφίες του. Διετέλεσε μέλος της
Συμβουλευτικής Επιτροπής του Μουσείου Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης. Μεταξύ
άλλων το 1984 ιδρύει τη Φωτογραφική Ομάδα Τριανδρίας, γνωστή σε όλους σήμερα,
σα Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και είναι Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής του
Επιτροπής. Είναι μέλος διάφορων δραστήριων καλλιτεχνικών ομάδων, εργάζεται για
τη διάδραση των τεχνών. Διδάσκει το
αντικείμενό του παντού όπου του ζητηθεί. Τον απασχολεί τόσο η παραδοσιακή
αντίληψη για την τέχνη, όσο και το ταξίδι της πέραν των ορίων. Παρουσίασε την
πρόσφατη εργασία του σε πολλούς χώρους και θεσμούς, και ανάμεσά τους στο
Γαλλικό Salon, στο Βελιγράδι, τις Βρυξέλες, το Δουβλίνο, το
Μεξικό, το Περού, την Ισπανία, Σερβία, Κροατία, Κίνα, Κύπρο, στην
Κωνσταντινούπολη και Σουηδία πολλαπλώς, τις Φωτογραφικές Ημέρες του Κάουνας στη
Λιθουανία, στο ¨Ευρωπαίοι Δημιουργοί¨
στο Lotz της Πολωνίας, το Ουγγρικό Μουσείο Φωτογραφίας, τα
Φεστιβάλ Marigrafia και Photovakation της Βουλγαρίας, την Biennale του Άμστερνταμ, την Phodar Bienniale, τη Φωτογραφική Συγκυρία και τη PHOTOBIENNALE, το Ίδρυμα Τσιχριτζή, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, το
Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, το Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης, το Μουσείο
Βυζαντινού Πολιτισμού, το Μουσείο Λαϊκών
Οργάνων Θεσσαλονίκης, το Λαογραφικό Μουσείο της Ξάνθης, την 1η
Μπιενάλε Θεσσαλονίκης και φυσικά, σε πολλούς άλλους εξωθεσμικούς χώρους.
Καρκατσέλης |
Η έκθεση πραγματοποιείται με τη συνεργασία της
«Άθωνος aRT sPACE».
«Άθωνος aRT sPACE».
Ιnfo:
Έκθεση κολάζ
(collage) των Lane και Βασίλη Καρκατσέλη
(collage) των Lane και Βασίλη Καρκατσέλη
Τίτλος: «Τι κι αν Υπάρχει (δεν) έρωτας (;)»
Εγκαίνια: Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου στις 20.00
Διάρκεια έκθεσης μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2019
«Ζώγια» / Βιβλίο,τσάι και συμπάθεια
Αλ.Σβώλου 54
Είσοδος ελεύθερη
Τηλέφωνο για πληροφορίες: 2310 243.459
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.
ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ “A Dot for a Decade”. Ατομική έκθεση στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Νίκος Σταθόπουλος «Στο Πέραμα δεν ακούγεται σφυριά» ( Performance )
«I found myself within a forest-Ευρέθην εις το δάσος». Εικαστική εγκατάσταση στο Υπαίθριο Μουσείο Υδ...